Nagrzewnica z tyłu – nie działa ogrzewanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez semam » 7 gru 2009, 15:12

Kupiłem parę dni temu Mazdę MPV i mam problem, bo nie działa mi ogrzewanie z tyłu (dodatkowe nawiewy). Sprawdzałem rurki doprowadzające do nagrzewnicy i są ciepło, nawet bardzo, nadmuch działa, ale nie daje ciepłego powietrza. Czy może ktoś wie w czym problem? Dzieki za info
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2009, 08:53
Posty: 6
Auto: MPV 2.0 TDI '02

Postprzez Don Corleone » 7 gru 2009, 16:53

–>
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez semam » 7 gru 2009, 18:13

mnie raczej odpowiedź interesuje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2009, 08:53
Posty: 6
Auto: MPV 2.0 TDI '02

Postprzez say » 8 gru 2009, 08:50

semam, niestety trochę moralizatorsko, ale porządek musi być :).
Poprawiłem za Ciebie temat, który nie był sformułowany zgodnie z pkt. 4 Regulaminu pisania na forum.

Polecam na początek lekturę:
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez semam » 8 gru 2009, 09:22

Ok. przepraszam za kłopot, postaram się na przyszłość
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2009, 08:53
Posty: 6
Auto: MPV 2.0 TDI '02

Postprzez Norby » 21 gru 2009, 09:11

Czy obydwie rurki są gorące? Czasem się zdarza, że jest bąbel powietrza i zmniejsza to przepływ cieczy nie zatyka. Na ciepłym obwodzie naciskaj rurki aby wymusić obieg na całej długości. Regulator temp jest elektryczny nie ma cięgien do zaworu ciepła sprawdź może wysunęła się wtyczka, dostaniesz się wyjmując spod uszczelki drzwi tylnych osłonę nadkola zatrzaski rewelacyjnie wychodzą i wskakują na swoje miejsce nic nie połamiesz. Sprawdź także tunele są dość wąskie i idą od rozdzielacza nad głowę i pod nogi być może ktoś coś robił i nie wskoczyły na swoje miejsce. Ja stawiam na regulator, cały moduł grzewczy tył jest osobnym urządzeniem zabudowanym przy nadkolu z nagrzewnicą i całym sterowaniem miejscowo i zdalnie. Tam szukaj
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez semam » 21 gru 2009, 09:52

dzieki za te uwagi o pomoc, czy dojście do tego regulatora jest od wewnątrz pojazdu? Przewody doprowadzające są ciepłe, były wymieniane, bo tamte trochę przerdzewiały, być może wtedy coś źle zrobili, albo się zapowietrzyło. Czyli odsuwam drzwi i od wewnątrz odpinam te plastiki okolicy nadkola?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2009, 08:53
Posty: 6
Auto: MPV 2.0 TDI '02

Postprzez Norby » 21 gru 2009, 10:07

Tak od wewnątrz ,zatrzaski są metalowe nie łamią się, musisz odkręcić śruby te w bagażniku od górnego i dolnego uchwytu na zakupy haki i chyba śrubę od pasów środkowego rzędu nie jestem pewien. Uszczelkę w okolicach drzwi możesz zsunąć a zacząć od podważenia przy tylnej szybie tam osłona jest na styk do szyby uchylasz ją i masz gdzie palce włożyć. Ciągnij zdecydowanie ale z umiarem nie rób tego na mrozie możesz coś faktycznie połamać. Ja złożyłem środkowy rząd siedzeń i schowałem kanapę tylną, wszystko masz jak na dłoni i tyle miejsca :)

Tak na marginesie to co powinieneś zrobić przede wszystkim to odpowietrzyć układ. Rury powinny być gorące a nie ciepłe rozgrzej silnik ustaw na max ogrzewanie tyłu gorąc i nawiew znajdź gumowy fragment obwodu i ponaciskaj go przegonisz powietrze
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez semam » 21 gru 2009, 11:18

Dziękuję za tyle sczegółów, muszę poczekać aż ten mróz zelży i wtedy sie pobawię, bo może faktycznie coś popęka, zresztą robić na takim mrozie to nic przyjemnego. Jak zrobię to odezwę się. Pozdrawiam. Pogodnych Świąt.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2009, 08:53
Posty: 6
Auto: MPV 2.0 TDI '02

Postprzez Norby » 21 gru 2009, 11:32

Bez narażania na pęknięcia zdejmujesz osłonę silnika i z kanału masz dostęp do gumowego fragmentu omijającego miskę olejową. Tam przegonisz powietrze a i ciepło będzie w aucie szybciej. W te mrozy dogrzewanie silnika ma duży plus jeśli chodzi o szybkość nagrzania także i wnętrza. U mnie aby szybciej nagrzać wnętrze uruchamiam nawiew tyłu jest dość ciche ale błyskawicznie jest ciepło, lepsze rozprowadzenie i cyrkulacja a i tylko nawiew na górę. Pozdrawiam
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Norby » 29 gru 2009, 23:17

Jakieś zmiany??? Czy nadal zimno....
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez semam » 30 gru 2009, 08:26

oj święta, kompletny brak czasu na cokolwiek, ponieważ w aucie jest i tak ciepło więc jakoś mnie nie nagli, ale jak tylko znajdę wolne po nowym roku to poszukam przyczyny. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2009, 08:53
Posty: 6
Auto: MPV 2.0 TDI '02

Postprzez gazparts » 9 lut 2010, 23:27

semam napisał(a):oj święta, kompletny brak czasu na cokolwiek, ponieważ w aucie jest i tak ciepło więc jakoś mnie nie nagli, ale jak tylko znajdę wolne po nowym roku to poszukam przyczyny. pozdrawiam

zrobiłeś centralkę
bo ja mam MPV i u mnie nie grzeje tył
powód
prosty rurki przy nadkolu z tyłu zardzwiały , sączył się z nich płyn i Helmut zapętlił obieg pod samochodem i ciepełko dociera do połowy samochodu pod spodem i wraca
można wymienić te rury na węże ale ja zostawiam tak jak jest
auto grzeje super, w lato będzie klima działać dwustrefowa, a to że skrócono obieg auto szybciej się dogrzewa :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez krystof » 11 lut 2010, 13:41

O Dżisas, jak dobrze, że tu trafiłem!

Męczy mnie od wczoraj problem oczojebliwego płynu cieknącego mi z prawego nadkola ...

Streszczę problem:
– w poprzedniej MPV miałem ten problem
– obciąłem rurki klimatyzacji (rozumiem, że to są rurki klimatyzacji pomiędzy dwoma parownikami???)
– zaślepiłem je
– i było po krzyku

Tym razem to samo:
– cieknie zielone UFO
– problem jednak w tym, że ubywa mi też płynu w chłodnicy ...

CZY TO OZNACZA, ŻE NIESZCZELNT JEST UKŁAD CHŁODZENIA, A NIE KLIMA?

piszecie o układzie pomiędzy nagrzewnicami ...

CZY TO OZNACZA, ŻE SĄ DWA UKŁADY?
ALE TAM BIEGNĄ TYLKO 2 ALUMINIOWE RURKI, A NIE CZTERY?

Co więc zaślepiłem w poprzedniej MPV? Bo byłem pewnien, że układ od klimy ...
Gdzie lecą rurki od chłodzenia?

Wpadłem na pomysł, żeby dla pewności spuścić płym z chłodnicy i wlać czerony i obserwować, co cieknie – może jest lepszy sposób?

RATUNKU!

Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez radekbialy » 11 lut 2010, 16:56

u mnie ida dwie od klimy i dwie od ogrzewania razem cztery
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez krystof » 11 lut 2010, 20:16

"u mnie ida dwie od klimy i dwie od ogrzewania razem cztery" – o w mordę! muszę się wczołgać pod auto, bo dawno nie byłem i nie pamiętam!!! ale dałbym łeb, że ja mam dwie! :@(
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez gazparts » 12 lut 2010, 22:25

muszą iść 4, 2 są stalowe czarne nad tymi od klimy idą przez długość auta pod spodem z prawej strony
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez benek1 » 16 lut 2010, 09:25

U mnie problem rozwiazany na jakiś czas. Miałem wyciek z przewodu z płynem chłodzącym idącego do nagrzewnicy w prawym tylnym nadkolu – korozja. Problem opisany w biuletynie Mazdy. (http://www.mpvclub.com/tsb.php?id=168). Znajomy lakiernik przy okazji prac antykorozyjnych zrobił wstawkę z przewodu gumowego, olejoodpornego, odpornego na wyższą temp. Namęczył się i wiedząc za co się bierze, pewnie nie zgodziłby się tak chetnie. Efekt jest taki, że po samoczynnym odpowietrzeniu cieplo pojawiło się t tylnej cześci auta. Nie widac nigdzie wycieku i poziom płynu ustabilizował się. Daje to nadzieję, że jakiś czas będzie ok.
MAZDA MPV OK
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 15:26
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG

Postprzez krystof » 3 mar 2010, 10:20

to ja jeszcze w temacie skorodowanych rurek, bo czeka mnie ich naprawa ...

w poprzedniej Madzi zaślepiłem rurki w miejscu wycieku; i tym razem planowałem to zrobić w jego okolicy (tylne nadkole) ...

zastanawiam się jednak – i tu proszęwas o opinię – czy nie lepiej zamknąć obieg nie na końcu, a na jego początku – w okolicach ściany grodziowej. no bo co, jeśli rurki znów skorodują w innym miejscu? a prawdopodobieńtwo tego jest wysokie – kiedyś mi skorodowały dokładnie na środku auta, teraz na końcu ...

Co myślicie? Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez krzychb » 7 mar 2010, 22:05

Witaj,
od dwóch lat uzytkuje MPV wersji US. W zeszlym roku wymienilem te slynne gnijace rurki stalowe na rurki gumowe – od obiegu chlodniczego, koszt: 2m rury gumowej – 20 PLN plus kilka cybantów, wymiana – ok 1,5 h. Jak slysze, ze mechanik wzial za to 200 PLn, to flaki sie skrecaja, bo robota bardzo prosta. Wymaga podniesienia prawego tylu, zdjecia kola, zdjecia tapicerki w srodu (prawy tyl – nie ma prawa sie nic polamac – solidne zatrzaski). Jedyny problem jaki sie pojawil, to połączenie nowych rur gumowych z oryginalnymi rurkami gumowymi od nagrzewnicy, ale tu wystarczyly do połączenia kawalki rurki metalowej wsuniętej w rury gumowe i scisniete cybantami (idealna jest ta skorodowana, oczywiscie uzyty fragment powinien byc nieskorodowany :). Lepszy bylby lacznik kątowy (rurka metalowa pod kątem 90 st.), ale jest ok. Uklad odpowietrzy sie sam :)

pozdrawiam, Krzysiek
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 21:50
Posty: 12
Skąd: B-stok
Auto: Mazda MPV ES AJ MY2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy