Nieszczelne przewody pomiędzy parownikami w klimie dwustrefowej
zbiorniczek wyrównawczy jest do chłodnicy
... a aluminium chyba nie koroduje samo z siebie – najwyżej wchodzi w reakcję z metalem i wtedy mowa o korozji kontaktowej, skąd więc dziury na całej długości?
wydaje mi się, że ten układ nie ma metalowych połączeń (a już na pewno nie aluminium-miedź) – łączenia są na oringi, a przyczepy do podwozia z plastiku – przynajmniej tyle zobaczyłem po wczołaganiu się pod auto ;@)
a propos – znalazłem wczoraj jednego lutownika w Gdańsku – krzyczy 500 za lut i nabicie ... szukam więc dalej ... może jakiegoś speca od lodówek, który mi to zrobi na aucie (bez demontażu)
a może słyszeliście coś o jakiejś taśmie, kleju, czymś takim, co zatyka dziury w aluminium i nie wyżre tego ten cholerny ciecz (ta cholerna, oczojebna ;@), jak to się wyraził xandy, ciecz)?
pozdrov, Krystof
... a aluminium chyba nie koroduje samo z siebie – najwyżej wchodzi w reakcję z metalem i wtedy mowa o korozji kontaktowej, skąd więc dziury na całej długości?
wydaje mi się, że ten układ nie ma metalowych połączeń (a już na pewno nie aluminium-miedź) – łączenia są na oringi, a przyczepy do podwozia z plastiku – przynajmniej tyle zobaczyłem po wczołaganiu się pod auto ;@)
a propos – znalazłem wczoraj jednego lutownika w Gdańsku – krzyczy 500 za lut i nabicie ... szukam więc dalej ... może jakiegoś speca od lodówek, który mi to zrobi na aucie (bez demontażu)
a może słyszeliście coś o jakiejś taśmie, kleju, czymś takim, co zatyka dziury w aluminium i nie wyżre tego ten cholerny ciecz (ta cholerna, oczojebna ;@), jak to się wyraził xandy, ciecz)?
pozdrov, Krystof
Ostatnio edytowano 31 lip 2008, 13:58 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
Ja zapłaciłem 1000zł za dwie rurki.Tylko że u mnie sprawa wyglądała tak że uciekał płyn ze zbiorniczka wyrównawczego od chłodnicy ponieważ i tak obieg płynu idzie też na tył.Płyn mi na tyle mocno uciekał że plamy tej zielonej cieczy miałem również pod dywanikami na macie wygłuszającej koło sterowania nawiewami.A rurki nie wiem czemu tak zgniły:| Chociaż jak to nie jest niczym zabezpieczone to sól(zimą) i woda mogły się w dużym stopniu przyczynić że z rurek zrobiło się sito.
- Od: 22 sie 2007, 00:09
- Posty: 56
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport
Ok, dzięki za info o cenie ...
Choć nadal nie kumam, co ma chłodnica i jej zbiornik wyrównawczy do płynu, a w zasadzie gazu, lecącego w obwodzie klimatyzacji ... Płyn do chłodnicy, bez względu na kolor, to nie to samo, co czynnik chłodzący w skraplaczu i przewodach pomiędzy parownikami Chyba, że się mylę Niech rozsądzi nas kapusta ...
pozdrov, Krystof
Choć nadal nie kumam, co ma chłodnica i jej zbiornik wyrównawczy do płynu, a w zasadzie gazu, lecącego w obwodzie klimatyzacji ... Płyn do chłodnicy, bez względu na kolor, to nie to samo, co czynnik chłodzący w skraplaczu i przewodach pomiędzy parownikami Chyba, że się mylę Niech rozsądzi nas kapusta ...
pozdrov, Krystof
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
W MPV z tyłu masz zarówno parownik jak i nagrzewnice, do tyłu idą rurki z ogrzewania i klimatyzacji ale są to dwa niezależne obiegi. Do obiegu grzewczego idzie płyn chłodniczy, to ma związek ze zbiorniczkiem, a do układu klimatyzacji idzie gaz z olejem i środkiem barwiącym. Jednak są to dwa niezależne układy.
te instalacje idą równolegle, może wyciek ma z klimy ale wygląda to tak jakby ciekło z grzania, nieszczelność układu klimy nie musi być duża żeby wszystko było zielone na około
[quote/] nieszczelność układu klimy nie musi być duża żeby wszystko było zielone na około.[/quote]
to już wiem mam małą dziurkę, znaczy – instalacja ma – i wszystko jest zachlapane ...
biorę pod uwagę wariant – poobwiązuję rurkę jakąś dętką na siłę + dodam ze dwie takie obejmy skręcane na śruby ... – sądzisz, że ta prowizorka wytrzyma z kilka miesięcy? K
to już wiem mam małą dziurkę, znaczy – instalacja ma – i wszystko jest zachlapane ...
biorę pod uwagę wariant – poobwiązuję rurkę jakąś dętką na siłę + dodam ze dwie takie obejmy skręcane na śruby ... – sądzisz, że ta prowizorka wytrzyma z kilka miesięcy? K
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
krystof napisał(a):biorę pod uwagę wariant – poobwiązuję rurkę jakąś dętką na siłę + dodam ze dwie takie obejmy skręcane na śruby ... – sądzisz, że ta prowizorka wytrzyma z kilka miesięcy? K
To już szybciej jakąś Poxiliną, ale też marne sznase....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
krystof – a wiesz jakie jest ciśnienie w układzie przy działającej klimie? Chyba ze 25 bar...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Lepiej coś z tym zrób – można pospawać owe alu jeśli jest to możliwe "domowym sposobem" (ktoś znajomy), albo dopasowac rurki od czegoś innego. Jeśli tego nie zrobisz – uszkodzisz sprężarkę (brak oleju spowoduje jej zatarcie).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
można pospawać owe alu jeśli jest to możliwe "domowym sposobem" (ktoś znajomy), albo dopasowac rurki od czegoś innego
no właśnie kombinuję, ale idzie mi opornie
Jeśli tego nie zrobisz – uszkodzisz sprężarkę (brak oleju spowoduje jej zatarcie).
myślałem, że sprężarka nie pracuje, jak:
1. nie włączam klimy
2. lub sama sięnie włącza, gdy brak oleju?
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
1. nie włączasz klimy – sprężarka nie pracuje
2. włączy się gdy braknie oleju tylko się zatrze albo spali (zagrzeje do wytopienia). Nie włączy się, gdy brak czynnika.
Używanie auta gdy w sprężarce nie ma oleju grozi za to korozją.
2. włączy się gdy braknie oleju tylko się zatrze albo spali (zagrzeje do wytopienia). Nie włączy się, gdy brak czynnika.
Używanie auta gdy w sprężarce nie ma oleju grozi za to korozją.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
jasne – nie ma o czym gadać – auto trzeba naprawić – jedyny problem – jak to zrobić dobrze i tanio/ myślę, że ten temat już się wyczerpał
dziękuję wszystkim za pomoc – jestem mądrzejszy o kolejne doświadczenia i szczegóły odnoście budowy i ekspoloatacji mojego auta
chętnie Wam napiszę, jak się sprawa sfinalizuje, pozdrov, Krystof
dziękuję wszystkim za pomoc – jestem mądrzejszy o kolejne doświadczenia i szczegóły odnoście budowy i ekspoloatacji mojego auta
chętnie Wam napiszę, jak się sprawa sfinalizuje, pozdrov, Krystof
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
krystof napisał(a):jasne – nie ma o czym gadać – auto trzeba naprawić – jedyny problem – jak to zrobić dobrze i tanio/ myślę, że ten temat już się wyczerpał
Witam.
Sporo zostało na ten temat napisane jednak dorzucę jeszcze swoje doświadczenie w tym temacie. Kupiłem swoją madzie z uszkodzoną klimą. (o czym nie wiedziałem) Pojechałem do serwisanta tych urządzeń w swoim mieście aby doładować czynnika i wtedy okazało się że jest dziurka w przewodzie. W miejscu gdzie aluminiowy przewód przykręcony był do karoserii metalową opaską i tam skorodowało aluminium a może raczej się utleniło. Zaoferowali mi, że to zaspawają ale za kilka dni bo dopiero wtedy dostaną specjalną spawarkę do aluminium. Podziękowałem im za tą usługę gdyż pomyślałem że jak oni zaczną się uczyć spawać na moim przewodzie to mogą zrobić więcej złego niż dobrego. Tz. Zaspawają przelot w rurce to przy okazji i pompę zepsuje. Udałem się więc do poleconego przez znajomego serwisanta klimy do Białegostoku. Myślałem że on to zespawa. Gdy powiedziałem mu o spawaniu przewodu to roześmiał się i stwierdził ze są lepsze sposoby na to. W tym miejscu gdzie była dziurka rozciął przewód założył jakby łącznik smarując rurki specjalnym klejem. Następnie pozostawił do wyschnięcia kleju na 5 godz. Nabił czynnika i jest ok. Dodam że nie wyciągał tego przewodu. Koszt z nabiciem 200 zł. Działa dwa lata bez problemu.
Pozdrawiam
Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
- Od: 23 kwi 2008, 17:41
- Posty: 23
- Skąd: Wysokie Mazowieckie
- Auto: Była Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Jest Mazda 6 GJ 2,5 i-ELLOP SkyPASSION 2015
W tym miejscu gdzie była dziurka rozciął przewód założył jakby łącznik smarując rurki specjalnym klejem. Następnie pozostawił do wyschnięcia kleju na 5 godz. Nabił czynnika i jest ok. Dodam że nie wyciągał tego przewodu. Koszt z nabiciem 200 zł.
hmmm, a jakieś szczegóły odnośnie "specjalnego kleju" i "jakby łącznika"? ... albo namiar na pana jeszcze lepiej, to do niego zadzwonię :@) serio,
pozdrov, Krystof
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
krystof napisał(a):hmmm, a jakieś szczegóły odnośnie "specjalnego kleju" i "jakby łącznika"? ...
Odnośnie kleju i łącznika nic więcej nie wiem ponieważ nie było mnie przy tym jak to robił a tylko mi powiedział co zrobił i widać że założony jest na przewód wspomniany łącznik. Wygląda to trochę jakby był zaciskany na przewodzie, tylko zastanawiam się czym bo ma kolor jak stal nierdzewna, ale zapewne tylko wygląda.
krystof napisał(a):albo namiar na pana jeszcze lepiej, to do niego zadzwonię :@) serio,
Wizytówkę z namiarami mam przyklejoną w samochodzie ale chwilowo nie mam dostępu do auta. Ale jak tylko spiszę to zaraz Ci przekaże i zobaczymy czego się dowiesz.
Pozdrawiam
Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
- Od: 23 kwi 2008, 17:41
- Posty: 23
- Skąd: Wysokie Mazowieckie
- Auto: Była Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Jest Mazda 6 GJ 2,5 i-ELLOP SkyPASSION 2015
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości