Nieszczelne przewody pomiędzy parownikami w klimie dwustrefowej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krystof » 28 maja 2008, 09:04

zbiorniczek wyrównawczy jest do chłodnicy :|

... a aluminium chyba nie koroduje samo z siebie – najwyżej wchodzi w reakcję z metalem i wtedy mowa o korozji kontaktowej, skąd więc dziury na całej długości?

wydaje mi się, że ten układ nie ma metalowych połączeń (a już na pewno nie aluminium-miedź) – łączenia są na oringi, a przyczepy do podwozia z plastiku – przynajmniej tyle zobaczyłem po wczołaganiu się pod auto ;@)

a propos – znalazłem wczoraj jednego lutownika w Gdańsku – krzyczy 500 za lut i nabicie ... szukam więc dalej ... może jakiegoś speca od lodówek, który mi to zrobi na aucie (bez demontażu)

a może słyszeliście coś o jakiejś taśmie, kleju, czymś takim, co zatyka dziury w aluminium i nie wyżre tego ten cholerny ciecz (ta cholerna, oczojebna ;@), jak to się wyraził xandy, ciecz)?

pozdrov, Krystof
Ostatnio edytowano 31 lip 2008, 13:58 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez dunci » 28 maja 2008, 15:13

Ja zapłaciłem 1000zł za dwie rurki.Tylko że u mnie sprawa wyglądała tak że uciekał płyn ze zbiorniczka wyrównawczego od chłodnicy ponieważ i tak obieg płynu idzie też na tył.Płyn mi na tyle mocno uciekał że plamy tej zielonej cieczy miałem również pod dywanikami na macie wygłuszającej koło sterowania nawiewami.A rurki nie wiem czemu tak zgniły:| Chociaż jak to nie jest niczym zabezpieczone to sól(zimą) i woda mogły się w dużym stopniu przyczynić że z rurek zrobiło się sito.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 00:09
Posty: 56
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport

Postprzez krystof » 28 maja 2008, 16:10

Ok, dzięki za info o cenie ...
Choć nadal nie kumam, co ma chłodnica i jej zbiornik wyrównawczy do płynu, a w zasadzie gazu, lecącego w obwodzie klimatyzacji ... Płyn do chłodnicy, bez względu na kolor, to nie to samo, co czynnik chłodzący w skraplaczu i przewodach pomiędzy parownikami :| Chyba, że się mylę <glupek2> Niech rozsądzi nas kapusta ... <ganja>

pozdrov, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez otiks » 28 maja 2008, 18:20

W MPV z tyłu masz zarówno parownik jak i nagrzewnice, do tyłu idą rurki z ogrzewania i klimatyzacji ale są to dwa niezależne obiegi. Do obiegu grzewczego idzie płyn chłodniczy, to ma związek ze zbiorniczkiem, a do układu klimatyzacji idzie gaz z olejem i środkiem barwiącym. Jednak są to dwa niezależne układy.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez krystof » 29 maja 2008, 08:38

ok, jasne – pozostaje jeszcze tylko kwestia zielonego oczojebnego płynu – u mnie on wylatuje z układu klimatyzacji, a u dunci'ego z instalacji grzewczej?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez otiks » 29 maja 2008, 08:52

te instalacje idą równolegle, może wyciek ma z klimy ale wygląda to tak jakby ciekło z grzania, nieszczelność układu klimy nie musi być duża żeby wszystko było zielone na około
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez krystof » 29 maja 2008, 09:10

[quote/] nieszczelność układu klimy nie musi być duża żeby wszystko było zielone na około.[/quote]
to już wiem ;) mam małą dziurkę, znaczy – instalacja ma – i wszystko jest zachlapane ...

biorę pod uwagę wariant – poobwiązuję rurkę jakąś dętką na siłę + dodam ze dwie takie obejmy skręcane na śruby ... – sądzisz, że ta prowizorka wytrzyma z kilka miesięcy? K
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Grzyby » 29 maja 2008, 09:22

bardzo wątpię w skuteczność tego rozwiązania
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez magicadm » 29 maja 2008, 09:30

krystof napisał(a):biorę pod uwagę wariant – poobwiązuję rurkę jakąś dętką na siłę + dodam ze dwie takie obejmy skręcane na śruby ... – sądzisz, że ta prowizorka wytrzyma z kilka miesięcy? K

To już szybciej jakąś Poxiliną, ale też marne sznase....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 29 maja 2008, 10:08

krystof – a wiesz jakie jest ciśnienie w układzie przy działającej klimie? Chyba ze 25 bar...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez krystof » 29 maja 2008, 10:58

si, 30 bar ... :|
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez xANDy » 29 maja 2008, 11:01

Lepiej coś z tym zrób – można pospawać owe alu jeśli jest to możliwe "domowym sposobem" (ktoś znajomy), albo dopasowac rurki od czegoś innego. Jeśli tego nie zrobisz – uszkodzisz sprężarkę (brak oleju spowoduje jej zatarcie).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez krystof » 29 maja 2008, 11:44

można pospawać owe alu jeśli jest to możliwe "domowym sposobem" (ktoś znajomy), albo dopasowac rurki od czegoś innego

no właśnie kombinuję, ale idzie mi opornie

Jeśli tego nie zrobisz – uszkodzisz sprężarkę (brak oleju spowoduje jej zatarcie).

myślałem, że sprężarka nie pracuje, jak:
1. nie włączam klimy
2. lub sama sięnie włącza, gdy brak oleju?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez xANDy » 29 maja 2008, 13:42

1. nie włączasz klimy – sprężarka nie pracuje
2. włączy się gdy braknie oleju tylko się zatrze albo spali (zagrzeje do wytopienia). Nie włączy się, gdy brak czynnika.

Używanie auta gdy w sprężarce nie ma oleju grozi za to korozją.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez krystof » 29 maja 2008, 14:58

jasne – nie ma o czym gadać – auto trzeba naprawić – jedyny problem – jak to zrobić dobrze i tanio/ myślę, że ten temat już się wyczerpał ;)

dziękuję wszystkim za pomoc – jestem mądrzejszy o kolejne doświadczenia i szczegóły odnoście budowy i ekspoloatacji mojego auta <jupi>

chętnie Wam napiszę, jak się sprawa sfinalizuje, pozdrov, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Godleś » 30 maja 2008, 13:27

krystof napisał(a):jasne – nie ma o czym gadać – auto trzeba naprawić – jedyny problem – jak to zrobić dobrze i tanio/ myślę, że ten temat już się wyczerpał

Witam.
Sporo zostało na ten temat napisane jednak dorzucę jeszcze swoje doświadczenie w tym temacie. Kupiłem swoją madzie z uszkodzoną klimą. (o czym nie wiedziałem) Pojechałem do serwisanta tych urządzeń w swoim mieście aby doładować czynnika i wtedy okazało się że jest dziurka w przewodzie. W miejscu gdzie aluminiowy przewód przykręcony był do karoserii metalową opaską i tam skorodowało aluminium a może raczej się utleniło. Zaoferowali mi, że to zaspawają ale za kilka dni bo dopiero wtedy dostaną specjalną spawarkę do aluminium. Podziękowałem im za tą usługę gdyż pomyślałem że jak oni zaczną się uczyć spawać na moim przewodzie to mogą zrobić więcej złego niż dobrego. Tz. Zaspawają przelot w rurce to przy okazji i pompę zepsuje. Udałem się więc do poleconego przez znajomego serwisanta klimy do Białegostoku. Myślałem że on to zespawa. Gdy powiedziałem mu o spawaniu przewodu to roześmiał się i stwierdził ze są lepsze sposoby na to. W tym miejscu gdzie była dziurka rozciął przewód założył jakby łącznik smarując rurki specjalnym klejem. Następnie pozostawił do wyschnięcia kleju na 5 godz. Nabił czynnika i jest ok. Dodam że nie wyciągał tego przewodu. Koszt z nabiciem 200 zł. Działa dwa lata bez problemu.
Pozdrawiam
Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 17:41
Posty: 23
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Auto: Była Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Jest Mazda 6 GJ 2,5 i-ELLOP SkyPASSION 2015

Postprzez krystof » 30 maja 2008, 15:35

W tym miejscu gdzie była dziurka rozciął przewód założył jakby łącznik smarując rurki specjalnym klejem. Następnie pozostawił do wyschnięcia kleju na 5 godz. Nabił czynnika i jest ok. Dodam że nie wyciągał tego przewodu. Koszt z nabiciem 200 zł.


hmmm, a jakieś szczegóły odnośnie "specjalnego kleju" i "jakby łącznika"? ... albo namiar na pana jeszcze lepiej, to do niego zadzwonię :@) serio,

pozdrov, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Godleś » 30 maja 2008, 22:32

krystof napisał(a):hmmm, a jakieś szczegóły odnośnie "specjalnego kleju" i "jakby łącznika"? ...

Odnośnie kleju i łącznika nic więcej nie wiem ponieważ nie było mnie przy tym jak to robił a tylko mi powiedział co zrobił i widać że założony jest na przewód wspomniany łącznik. Wygląda to trochę jakby był zaciskany na przewodzie, tylko zastanawiam się czym bo ma kolor jak stal nierdzewna, ale zapewne tylko wygląda.

krystof napisał(a):albo namiar na pana jeszcze lepiej, to do niego zadzwonię :@) serio,


Wizytówkę z namiarami mam przyklejoną w samochodzie ale chwilowo nie mam dostępu do auta. Ale jak tylko spiszę to zaraz Ci przekaże i zobaczymy czego się dowiesz.
Pozdrawiam
Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 17:41
Posty: 23
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Auto: Była Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Jest Mazda 6 GJ 2,5 i-ELLOP SkyPASSION 2015

Postprzez krystof » 2 cze 2008, 14:59

halo Godleś, nie zdążę – w środę oddaję auto do speca od klimy – niech dłubie (spawanie) – napiszę Wam potem, ile zapłaciłem, a Wy mnie zdołujecie, że mogłem to zrobić za 30% <jelen> takie życie ;) pozdrov, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Godleś » 3 cze 2008, 11:01

Krystof wysłałem dane speca od Klimy na PW może coś jeszcze pomoże
Pazdrawiam
Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 17:41
Posty: 23
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Auto: Była Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Jest Mazda 6 GJ 2,5 i-ELLOP SkyPASSION 2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy