Nieszczelne przewody pomiędzy parownikami w klimie dwustrefowej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Gawro57 » 26 maja 2008, 22:41

Ja też stawiam na wyciek z klimatyzacji. miałem podobny przypadek ,wyciekała taka zielonkawa oleista ciecz i nie wysychała i był to czynnik z olejem z klimatyzacjii. Dałem do serwisu klimy i naprawiali ,uszczelnili i teraz jeszt wszystko ok.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez thomass » 26 maja 2008, 23:57

plun hamulcowy.wez na jezyk /jak slodki to na pewno PLYN HAM...NIEDOBRZE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez krystof » 27 maja 2008, 07:51

alo,
prawdopodobnie zwycięzcą quizu zostanie otiks.
Mi też to na to wygląda:
– przede wszystkim wyciek nie wygląda na "polanie po rurkach", bo jest regularny i czysty – nie wygląda na to, żeby coś sięz czymś mieszało lub po czymś ciekło
– ciecz jest jednorodna – nie wygląda na roztwór
– ciecz jest oleista
– prawdopodobnie mam drugi parownik, bo te rurki nie pasują do niczego innego ...

– no ale nic jeszcze nie jest przesądzone – może dziś skoczę do mechanika i ogłoszę werdykt ;)

Dziękuję wszystkim uczestnikom konkursu <piwo>

pozdrov, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez otiks » 27 maja 2008, 08:34

a co jest nagrodą, bo jako faworyt mam chyba spore szanse hahaha
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez krystof » 27 maja 2008, 08:53

alo,

wygrał Otiks – gratulacje <piwo> .
Są to jednak gratulacje przez łzy: przetarł się w mojej małoawaryjnej madzi p... przewód idący do tylnego parownika; taka mała dziurka się zrobiła, co powoli robi psssssyt.

Mam pomysły – może ktoś zweryfikuje, czy dobre:

– zespawać p... aluminiowy przewód (tylko, kurna, jak? trzebaby to całe cholerstwo wyjąć – pewnie przy wyjmowaniu i wsadzaniu znów się połamie :@( )

– zaślepić dolot do drugiego parownika, zamknąć drugi obwód – bo na wała mi klima dwustrefowa? chyba tylko po to, żeby się w niej coś spierdzieliło :@( – czy ma ktoś pomysł, czy się to da zrobić i jak? jak są mocowane przewody do parownika? gwint? czy zamiast przewodu można wkręcić jakiś korek?

Quizu ciąg dalszy ...

pozdrov, Krystof
Ostatnio edytowano 31 lip 2008, 13:55 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez krystof » 27 maja 2008, 08:59

Z powodu tej p... dziurki miałbym teraz wydać minimum tysiaka na nowe p... przewody i ich wsadzenie


... albo jeszcze lepiej, bo (chyba) nie ma takich zamienników <płacze>
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez magicadm » 27 maja 2008, 09:03

krystof napisał(a):wygrał Otiks – gratulacje .


Protestuję!!!!Ja też zgadłem!!! nie tylko otiks
magicadm napisał(a):Być może z tyłu jest drugi parownik?



PS
Ja bym spawał lub zaślepiał, trzeba tylko po tym dobrać odpowiednio ilość czynnika, żeby klima nie wariowała
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez krystof » 27 maja 2008, 09:18

a co jest nagrodą, bo jako faworyt mam chyba spore szanse


... jak bym jechał przez Wrocek, to dam się zaprosić na browara i umilę ci czas moim towarzystwem hahaha
Ostatnio edytowano 31 lip 2008, 13:56 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez krystof » 27 maja 2008, 09:21

sorry magicadm :| – nie zauważyłem, że wątek ma dwie strony ;@)

ilośćczynnika ... hmmm, wydaje mi się, że to kwestia ciśnienia, a nie pojemności?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Grzyby » 27 maja 2008, 09:30

magicadm napisał(a):Ja bym spawał lub zaślepiał,

a ja bym poszukał podobnych i spróbował podmienić
Weźcie pod uwagę, że to wcale nie muszą być przewody do klimy (czy nawet do auta) – możliwe że dobierze się podobne – pozostanie tylko kwestia znalezienia speca który się podejmie dorobić końcówki/dogiąć/zamontować.
Nie sądzę żeby był z tym wielki problem :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez xANDy » 27 maja 2008, 09:34

Mazda MPV miewa dwa obwody klimatyzacji – pełen komplet z przodu i z tyłu (tylko sprężarka jedna), więc to całkiem możliwe. Oczojebny kolor w słońcu na chusteczce wskazuje na barwnik dodawany do czynnika oraz OLEJU smarującego sprężarkę, który jest w układzie wraz z czynnikiem chłodzącym.
Jeśli nie miesza się z wodą i ma "swój" zapach to nie masz zbyt wiele "płynów ustrojowych" w aucie – więc nie widzę problemów z identyfikacją – jeśli nie śmierdzi jak paliwo, jak olej od wspomagania (powinien być różowawy – ale sprawdź w zasobniku), płyn hamulcowy ani glikol w chłodnicy – to pozostaje sprężarka klimy z podwójnym obiegiem.


UPS – widzę, że temat ma drugą stronę...


Co do zaślepienia – nie wiadomo jak działa sprężarka – czy ma jeden obwód czy dwa wewnętrzne układy (jeden obwód +trójnik, czy dwa obwody osobne). Musisz pamietać, że sprężarka smarowana jest olejem, który Ci właśnie wycieka... Jak zaślepisz drugi obieg to czy z braku przepływu nie uszkodzi się któryś z zaworów sprężarki?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez krystof » 27 maja 2008, 10:19

a pytanie
nie wiadomo jak działa sprężarka – czy ma jeden obwód czy dwa wewnętrzne układy (jeden obwód +trójnik, czy dwa obwody osobne).
pozostawiam otwarte ... może otkis będzie wiedział (albo się dowie na wszelki wypadek, bo jemu też to może pierdyknąć :] )

dzięki za pomoc i pozdrov, Krystof
Ostatnio edytowano 31 lip 2008, 13:57 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez otiks » 27 maja 2008, 12:19

Sprężarka ma standardowo jeden obwód, podział następuje przy samej ścianie grodziowej, w miejscu wejścia rurek do przedziału pasażerskiego następuje rozdzielenie, jeśli masz zamiar to zaślepiać to musisz to zrobić tutaj, inaczej olej będzie się zbierał w pozostawionym kawałku rurki do tylnego parownika.
Obrazek
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez krystof » 27 maja 2008, 12:25

o ja cię pierdzielę :|
chyba jednak nie zmienię auta ... gdzie ja taką pomoc znajdę ...
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez malkolm2 » 27 maja 2008, 14:51

krystof może otiksowi już kiedyś pierdzielneła ta rurka :D
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez otiks » 27 maja 2008, 14:56

nic z tego, nic mi się z klimą złego nie działo, po prostu mam odpowiednie narzędzia do tego żeby szukać informacji <lol>
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez krystof » 27 maja 2008, 15:11

dobra dobra ;)
a co ci już w niej pierdzielnęło?
Ostatnio edytowano 31 lip 2008, 13:58 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Grzyby » 27 maja 2008, 15:28

Panowie – może tak zajrzycie do regulaminu?
krystof, nazwij proszę temat zgodnie z zapisami regulaminu działu (przycisk "zmień" po prawej stronie pierwszego postu w tym pomoże).

A do takich luźnych dyskusji w których kierunku temat zaczyna dryfować macie pw lub temat z opiniami o MPV
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dunci » 27 maja 2008, 21:39

Witam!
Słuchaj miałem też podobny przypadek tyle ,że u mnie ubywał płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.I nie można było zlokalizować gdzie ten płyn ucieka.I okazało się właśnie że płyn uciekał rurkami z tyłu auta.Gdy je ściągneliśmy to były po prostu całe zgnite dziurka przy dziurce.Wkrętak wchodził w nie jak w masło :| MPV mają ten minus że te rurki są całe odsłonięte i niczym nie zabezpieczone od spodu nadwozia przez co tak szybko korodują.Musiałem kupić nowe rurki które są już zabezpieczone gumowym oplotem.Podobno jest to bardzo częsty przypadek w MPV tak mi powiedziano w Poznaniu. Więc na twoim miejscu bym kupił nowe i nie bawił się w spawanie itd bo zaspawasz jedną dziurkę a za jakiś czas i tak zrobi się druga i trzecia.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 00:09
Posty: 56
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport

Postprzez otiks » 27 maja 2008, 23:28

o jakim zbiorniczku wyrównawczym piszesz w odniesieniu do klimy? a może chodzi o płyn hamulcowy?
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy