Nieszczelne przewody pomiędzy parownikami w klimie dwustrefowej
Ja też stawiam na wyciek z klimatyzacji. miałem podobny przypadek ,wyciekała taka zielonkawa oleista ciecz i nie wysychała i był to czynnik z olejem z klimatyzacjii. Dałem do serwisu klimy i naprawiali ,uszczelnili i teraz jeszt wszystko ok.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
alo,
prawdopodobnie zwycięzcą quizu zostanie otiks.
Mi też to na to wygląda:
– przede wszystkim wyciek nie wygląda na "polanie po rurkach", bo jest regularny i czysty – nie wygląda na to, żeby coś sięz czymś mieszało lub po czymś ciekło
– ciecz jest jednorodna – nie wygląda na roztwór
– ciecz jest oleista
– prawdopodobnie mam drugi parownik, bo te rurki nie pasują do niczego innego ...
– no ale nic jeszcze nie jest przesądzone – może dziś skoczę do mechanika i ogłoszę werdykt
Dziękuję wszystkim uczestnikom konkursu
pozdrov, Krystof
prawdopodobnie zwycięzcą quizu zostanie otiks.
Mi też to na to wygląda:
– przede wszystkim wyciek nie wygląda na "polanie po rurkach", bo jest regularny i czysty – nie wygląda na to, żeby coś sięz czymś mieszało lub po czymś ciekło
– ciecz jest jednorodna – nie wygląda na roztwór
– ciecz jest oleista
– prawdopodobnie mam drugi parownik, bo te rurki nie pasują do niczego innego ...
– no ale nic jeszcze nie jest przesądzone – może dziś skoczę do mechanika i ogłoszę werdykt
Dziękuję wszystkim uczestnikom konkursu
pozdrov, Krystof
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
alo,
wygrał Otiks – gratulacje .
Są to jednak gratulacje przez łzy: przetarł się w mojej małoawaryjnej madzi p... przewód idący do tylnego parownika; taka mała dziurka się zrobiła, co powoli robi psssssyt.
Mam pomysły – może ktoś zweryfikuje, czy dobre:
– zespawać p... aluminiowy przewód (tylko, kurna, jak? trzebaby to całe cholerstwo wyjąć – pewnie przy wyjmowaniu i wsadzaniu znów się połamie :@( )
– zaślepić dolot do drugiego parownika, zamknąć drugi obwód – bo na wała mi klima dwustrefowa? chyba tylko po to, żeby się w niej coś spierdzieliło :@( – czy ma ktoś pomysł, czy się to da zrobić i jak? jak są mocowane przewody do parownika? gwint? czy zamiast przewodu można wkręcić jakiś korek?
Quizu ciąg dalszy ...
pozdrov, Krystof
wygrał Otiks – gratulacje .
Są to jednak gratulacje przez łzy: przetarł się w mojej małoawaryjnej madzi p... przewód idący do tylnego parownika; taka mała dziurka się zrobiła, co powoli robi psssssyt.
Mam pomysły – może ktoś zweryfikuje, czy dobre:
– zespawać p... aluminiowy przewód (tylko, kurna, jak? trzebaby to całe cholerstwo wyjąć – pewnie przy wyjmowaniu i wsadzaniu znów się połamie :@( )
– zaślepić dolot do drugiego parownika, zamknąć drugi obwód – bo na wała mi klima dwustrefowa? chyba tylko po to, żeby się w niej coś spierdzieliło :@( – czy ma ktoś pomysł, czy się to da zrobić i jak? jak są mocowane przewody do parownika? gwint? czy zamiast przewodu można wkręcić jakiś korek?
Quizu ciąg dalszy ...
pozdrov, Krystof
Ostatnio edytowano 31 lip 2008, 13:55 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
krystof napisał(a):wygrał Otiks – gratulacje .
Protestuję!!!!Ja też zgadłem!!! nie tylko otiks
magicadm napisał(a):Być może z tyłu jest drugi parownik?
PS
Ja bym spawał lub zaślepiał, trzeba tylko po tym dobrać odpowiednio ilość czynnika, żeby klima nie wariowała
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
a co jest nagrodą, bo jako faworyt mam chyba spore szanse
... jak bym jechał przez Wrocek, to dam się zaprosić na browara i umilę ci czas moim towarzystwem
Ostatnio edytowano 31 lip 2008, 13:56 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
magicadm napisał(a):Ja bym spawał lub zaślepiał,
a ja bym poszukał podobnych i spróbował podmienić
Weźcie pod uwagę, że to wcale nie muszą być przewody do klimy (czy nawet do auta) – możliwe że dobierze się podobne – pozostanie tylko kwestia znalezienia speca który się podejmie dorobić końcówki/dogiąć/zamontować.
Nie sądzę żeby był z tym wielki problem
Mazda MPV miewa dwa obwody klimatyzacji – pełen komplet z przodu i z tyłu (tylko sprężarka jedna), więc to całkiem możliwe. Oczojebny kolor w słońcu na chusteczce wskazuje na barwnik dodawany do czynnika oraz OLEJU smarującego sprężarkę, który jest w układzie wraz z czynnikiem chłodzącym.
Jeśli nie miesza się z wodą i ma "swój" zapach to nie masz zbyt wiele "płynów ustrojowych" w aucie – więc nie widzę problemów z identyfikacją – jeśli nie śmierdzi jak paliwo, jak olej od wspomagania (powinien być różowawy – ale sprawdź w zasobniku), płyn hamulcowy ani glikol w chłodnicy – to pozostaje sprężarka klimy z podwójnym obiegiem.
UPS – widzę, że temat ma drugą stronę...
Co do zaślepienia – nie wiadomo jak działa sprężarka – czy ma jeden obwód czy dwa wewnętrzne układy (jeden obwód +trójnik, czy dwa obwody osobne). Musisz pamietać, że sprężarka smarowana jest olejem, który Ci właśnie wycieka... Jak zaślepisz drugi obieg to czy z braku przepływu nie uszkodzi się któryś z zaworów sprężarki?
Jeśli nie miesza się z wodą i ma "swój" zapach to nie masz zbyt wiele "płynów ustrojowych" w aucie – więc nie widzę problemów z identyfikacją – jeśli nie śmierdzi jak paliwo, jak olej od wspomagania (powinien być różowawy – ale sprawdź w zasobniku), płyn hamulcowy ani glikol w chłodnicy – to pozostaje sprężarka klimy z podwójnym obiegiem.
UPS – widzę, że temat ma drugą stronę...
Co do zaślepienia – nie wiadomo jak działa sprężarka – czy ma jeden obwód czy dwa wewnętrzne układy (jeden obwód +trójnik, czy dwa obwody osobne). Musisz pamietać, że sprężarka smarowana jest olejem, który Ci właśnie wycieka... Jak zaślepisz drugi obieg to czy z braku przepływu nie uszkodzi się któryś z zaworów sprężarki?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
a pytanie
dzięki za pomoc i pozdrov, Krystof
pozostawiam otwarte ... może otkis będzie wiedział (albo się dowie na wszelki wypadek, bo jemu też to może pierdyknąć )nie wiadomo jak działa sprężarka – czy ma jeden obwód czy dwa wewnętrzne układy (jeden obwód +trójnik, czy dwa obwody osobne).
dzięki za pomoc i pozdrov, Krystof
Ostatnio edytowano 31 lip 2008, 13:57 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
Sprężarka ma standardowo jeden obwód, podział następuje przy samej ścianie grodziowej, w miejscu wejścia rurek do przedziału pasażerskiego następuje rozdzielenie, jeśli masz zamiar to zaślepiać to musisz to zrobić tutaj, inaczej olej będzie się zbierał w pozostawionym kawałku rurki do tylnego parownika.
krystof może otiksowi już kiedyś pierdzielneła ta rurka
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
Panowie – może tak zajrzycie do regulaminu?
krystof, nazwij proszę temat zgodnie z zapisami regulaminu działu (przycisk "zmień" po prawej stronie pierwszego postu w tym pomoże).
A do takich luźnych dyskusji w których kierunku temat zaczyna dryfować macie pw lub temat z opiniami o MPV
krystof, nazwij proszę temat zgodnie z zapisami regulaminu działu (przycisk "zmień" po prawej stronie pierwszego postu w tym pomoże).
A do takich luźnych dyskusji w których kierunku temat zaczyna dryfować macie pw lub temat z opiniami o MPV
Witam!
Słuchaj miałem też podobny przypadek tyle ,że u mnie ubywał płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.I nie można było zlokalizować gdzie ten płyn ucieka.I okazało się właśnie że płyn uciekał rurkami z tyłu auta.Gdy je ściągneliśmy to były po prostu całe zgnite dziurka przy dziurce.Wkrętak wchodził w nie jak w masło MPV mają ten minus że te rurki są całe odsłonięte i niczym nie zabezpieczone od spodu nadwozia przez co tak szybko korodują.Musiałem kupić nowe rurki które są już zabezpieczone gumowym oplotem.Podobno jest to bardzo częsty przypadek w MPV tak mi powiedziano w Poznaniu. Więc na twoim miejscu bym kupił nowe i nie bawił się w spawanie itd bo zaspawasz jedną dziurkę a za jakiś czas i tak zrobi się druga i trzecia.
Słuchaj miałem też podobny przypadek tyle ,że u mnie ubywał płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.I nie można było zlokalizować gdzie ten płyn ucieka.I okazało się właśnie że płyn uciekał rurkami z tyłu auta.Gdy je ściągneliśmy to były po prostu całe zgnite dziurka przy dziurce.Wkrętak wchodził w nie jak w masło MPV mają ten minus że te rurki są całe odsłonięte i niczym nie zabezpieczone od spodu nadwozia przez co tak szybko korodują.Musiałem kupić nowe rurki które są już zabezpieczone gumowym oplotem.Podobno jest to bardzo częsty przypadek w MPV tak mi powiedziano w Poznaniu. Więc na twoim miejscu bym kupił nowe i nie bawił się w spawanie itd bo zaspawasz jedną dziurkę a za jakiś czas i tak zrobi się druga i trzecia.
- Od: 22 sie 2007, 00:09
- Posty: 56
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości