Klamka drzwi przesuwnych MPV – wymiana

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez puzon1 » 26 lis 2011, 16:21

Czy ktoś z was wymieniał "nieszczęśliwa " klamkę drzwi przesuwnych lewych ?
Jak zdjąć ten boczek czy jest na zaczepkach ?Moze jest jakiś " myk " chciałbym się zorientować zanim wezmę się do rozbierania i coś urwę.
Klamkę udało mi się kupić na Allegro sklejanie na dłuższa metę nie dało rady .
Od czego zacząć ?
Początkujący
 
Od: 19 sie 2010, 19:33
Posty: 23
Skąd: Busko-Zdrój
Auto: Mazda MPV 2000r ,2.0 Tsi ,B+G

Postprzez Norby » 26 lis 2011, 16:45

Śmiało oderwij, zatrzaski są solidne nic nie powinieneś połamać.
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=7240A
Tylko po co zdejmować boczek jak chcesz tylko klamkę zamienić?
Sprawdź jak jest mocowana może tylko wystarczy wysunąć zatrzask :D

Jeszcze tylko napisz która klamka zewnętrzna czy wewnętrzna...
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez gazparts » 26 lis 2011, 17:31

puzon1 ma popsutą zewnętrzną podobnie jak ja ;)
puzon1 udało Ci się gdzieś kupić dobrą czy naprawiasz?
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Guinness » 26 lis 2011, 21:09

O , widzę że temat klamki drzwi rozsuwanych nie tylko mnie spotkał . A by wymienić klamkę zew . musisz odpiąć zawleczkę klamki wew. , zdjąć boczek- od dołu szarpnąć z czuciem na delikatnie uchylonych drzwiach ( wygodnie jest jak się wyjmie fotel ) , odpiąć klawisz podnoszenia szyby , odkleić folie . Do odkręcenia potrzebujesz klucz nasadkę 10 na przedłużce . Odkręcasz , zdejmujesz starą , zakładasz nową i składasz tapicerę . Ja swoją naprawiałem – rozebrałem na kawałki , skleiłem klejem WURTH kleb-fix a na koniec wkręciłem po małym wkręciku w elementy sklejane , a żeby lepiej pracowała to delikatnie dotarłem drobnym papierem ściernym i nasmarowałem . Na początku myślałem że nie wytrzyma ale już pół roku minęło i jest OK. Pieniądze nie wydane to pieniądze zarobione .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez puzon1 » 28 lis 2011, 10:35

Guinness I Norby dzięki za opis I link w wolnej chwili go wykorzystam (klamka zewnętrzna)

bananmin – kupiłem dobra na Allegro gość miał całe drzwi do sprzedania tzn już trochę rozbrojone i się dogadałem

Miałem przez długi czas sklejona i wzmocniona wkrętami ,działała póki ja otwierałem te drzwi – wystarczyła chwila nieuwagi zanim rzuciłem OSTROŻNIE ponownie została urwana .
Ciężko wypatrzeć pojedynczą na Allegro

Jest to chyba jakiś mankament widziałem już kilka MPV do sprzedaży i na zdjęciach widoczne były oberwane klamki i to właśnie drzwi lewe przesuwne.
Początkujący
 
Od: 19 sie 2010, 19:33
Posty: 23
Skąd: Busko-Zdrój
Auto: Mazda MPV 2000r ,2.0 Tsi ,B+G

Postprzez Creasy » 28 lis 2011, 14:57

Ja też kupiłem z urwaną klamką :(, przypuszczam że mankamentem jest to iż co niektórzy ciągną te klamki od drugiej strony przez co się urywają :) Co do samych klamek, ja osobiście zamówiłem z us zamienniki takich klamek, wypowiem się jak dojdą co do jakości ich wykonania :)
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2011, 14:06
Posty: 43
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda MPV II 2.0 16V 2000r

Postprzez CheZZy » 25 mar 2012, 14:35

ja również szukam klamki to MPV drzwi przesuwanych lewych. Jesli ktoś by miał to proszę dać znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2006, 18:49
Posty: 453
Skąd: Kłodzko
Auto: MPV 2,0 benzyna 2000r., volvo v50

Postprzez Guinness » 25 mar 2012, 14:56

Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez adacho01 » 25 mar 2012, 17:10

co prawda moja klamka jest cała, lecz zauważyłem ze coraz "ciaśniej" chodzi i o ile ja uważam i wiem z której strony należy przyłożyć siłę aby otworzyć drzwi o tyle inne osoby potrafią zapamiętale szarpać na siłę, <cisza>
tu pytanie do kolegów którzy już rozbierali drzwi w celu naprawy?wymiany klamki, czy dokładne nasmarowanie wszystkich mechanizmów, cięgieł itp klamki spowoduje jej łagodniejszą pracę??? czy to jest wina wyrobienia się już niektórych elementów i doraźne środki (wd40, biały smar, czy inne) raczej nic nie pomogą <oczy>
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez Guinness » 25 mar 2012, 19:34

Obrazek
Najbardziej pracującą częścią klamki jest część prowadząco-ciągnaca ( zaznaczona ) , która z czasem zaczyna się zacierać . Polecam rozebrać klamkę , wygładzić drobnym papierem ściernym ( może być papier wodny 1500-2000 ) , przesmarować delikatnie smarem ( ja użyłem Wurth smar półstały HSW 100) i złożyć . Ja taką czynność przeprowadziłem w czerwcu 2011 razem z naprawą klamki i na obecną chwilę klamka pracuje wzorowo .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez CheZZy » 29 mar 2012, 18:11

dzięki za linka , ale ja potrzebuje czarną ;/

klamka nowszych MPV czyli powyżej 2000r będzie pasować do tego z 2000r?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2006, 18:49
Posty: 453
Skąd: Kłodzko
Auto: MPV 2,0 benzyna 2000r., volvo v50

Postprzez Creasy » 27 cze 2012, 00:12

Tak, będzie pasować od nowszych modeli. Poszukaj na ebay.com są tanie zamienniki :)
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2011, 14:06
Posty: 43
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda MPV II 2.0 16V 2000r

Postprzez puzon1 » 2 wrz 2012, 21:04

W końcu znalazłem czas i zmęczyłem wymianę klamki .Ta która kupiłem miała inne cięgno z gwintem na końcu, oczywiście zostawiłem stare. Żeby nie było za wesoło źle założyłem cięgno(pomyliłem ułożenie) ułożenie w obu kierunkach jest bardzo podobne i drzwi się blokowały trzeba było znów rozbierać.

Nie jest to trudne zadanie :trzeba zdjąć zawleczkę od klamki wewnętrznej i wypiąć cały boczek z zatrzasków ,oprócz tego trzeba zdjąć plastik na słupku drzwi .Cały boczek po wypięciu z zatrzasków zdejmujemy lekko do góry odchylamy i odpinamy wtyczka sterowania elektrycznego szyby . Zdejmujemy folie zabezpieczająca ,kluczyk 10 , 10 nasadowa z przedłużka i do boju.
Guinness dobrze to opisał -oczywiście trzeba wyjąc fotel
Mojej starej klamki już nie dało się pokleić specjalistyczne kleje kosztują całkiem sporo i nie wszystkie kleją PP
Początkujący
 
Od: 19 sie 2010, 19:33
Posty: 23
Skąd: Busko-Zdrój
Auto: Mazda MPV 2000r ,2.0 Tsi ,B+G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy