Chłodnica klimy i przewody do wymiany

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez adacho01 » 19 maja 2011, 15:00

witam

wczoraj udałem sie do warsztatu z zamiarem wykonania serwisu klimy i na dzień dobry okazało sie ze chłodnica klimy ma kolos :| dziurę i jest w strasznym stanie wiec do wymiany, ,
pytanie do kolegów gdzie można kupić chłodnice klimatyzacji (skraplacz) w okazyjnej cenie? jakie zamienniki warto założyć?? czy raczej tylko oryginał??

od spodu po inspekcji przewodów od nagrzewnicy idących na tył (2ga strefa) mechanik był zdziwiony ze to sie jeszcze trzyma, stan fatalny z możliwością masowego wycieku płynu w każdej chwili, wniosek- na szybko odciąć dopływ i zapętlić przewody,
docelowo przewody do wymiany, gdzieś na forum czytałem ze ktoś zastosował jakieś przewody od domowego co?? co można tam jeszcze zastosować tak żeby było skuteczne i nie zrujnowało kieszeni??

o dziwo przewody klimatyzacji w całkiem dobrym stanie (optycznie) reszta sie okaże po wymianie chłodnicy i nabiciu klimy,,,,,

będę wdzięczny za sugestie i opinie

Pozdr....
Ostatnio edytowano 22 gru 2013, 10:48 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez hrabia82 » 20 maja 2011, 08:24

adacho01 napisał(a):witam

od spodu po inspekcji przewodów od nagrzewnicy idących na tył (2ga strefa) mechanik był zdziwiony ze to sie jeszcze trzyma, stan fatalny z możliwością masowego wycieku płynu w każdej chwili, wniosek- na szybko odciąć dopływ i zapętlić przewody,
docelowo przewody do wymiany, gdzieś na forum czytałem ze ktoś zastosował jakieś przewody od domowego co?? co można tam jeszcze zastosować tak żeby było skuteczne i nie zrujnowało kieszeni??

Pozdr....



Witaj, jeśli chodzi o te przewody, to możesz śmiało wymieniać na gumowe ale z przeznaczeniem do płynów-olejów. takie powinny być odporne na płyn chłodniczy.
Możesz je dostać w CHEMII przy ul. obrębowej (przy baranowickiej).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 21:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez Steve » 29 maja 2011, 11:23

adacho01 napisał(a):pytanie do kolegów gdzie można kupić chłodnice klimatyzacji (skraplacz) w okazyjnej cenie? jakie zamienniki warto założyć?? czy raczej tylko oryginał??


Mozna tez przelozyc przewody do nowego wkladu o tym samym rozmiarze.
NA pewno jest jakis zakład w Twojej okolicy , ktoremu zostawisz swoja stara, a oni przespawaja przewody do nowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez adacho01 » 7 cze 2011, 23:59

i już po wymianie, wymieniona chłodnica klimy i nabita klima,
całość operacji 2godz, koszt: chłodnica 450, wymiana z nabiciem 300,
działa <rotfl> i zupełnie inaczej się jeździ w obecne upały :D

przy okazji odcięty został układ nagrzewnicy II-giej strefy, odcięty na samym początku (w komorze silnika) jak się uda to do zimy może wymienię rurki na przewody gumowe,
tylko tak trochę się obawiam czy uda się z tymi gumowymi, ponieważ wszystko trzeba ostro powyginać i nie wiem czy gumowe nie pozałamują się? no i jak te gumowe zamocować (opaskami??), bo na stare miejsca po metalowych to chyba nie bardzo będą pasować (średnicą), i trzeba mocować gęsto bo gumowy przewód sprężynuje na załamaniach (nadkole, przejście do komory silnika)

hrabia82, dzięki za namiar na Obrębową, byłem i mają i jak będę wymieniał to pewnie do nich uderzę, tylko gość powiedział ze muszą być przewody do pary a nie do benzyny bo do benzyny nie sa odporne na wysoką temp,

a swoją drogą może ktoś wie?? z kąd układ II-giej strefy (chłodzenia i grzania) bierze powietrze? z przodu jest filtr pyłkowy i powietrze pobierane z zewnątrz jest przefiltrowane, a jak to się dzieje z tyłu?? może też jest gdzieś jakiś filtr pyłkowy, gdzie jest czerpnia powietrza do dmuchawy na tył??
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez hrabia82 » 10 cze 2011, 11:05

adacho01 napisał(a):hrabia82, dzięki za namiar na Obrębową, byłem i mają i jak będę wymieniał to pewnie do nich uderzę, tylko gość powiedział ze muszą być przewody do pary a nie do benzyny bo do benzyny nie sa odporne na wysoką temp,

a swoją drogą może ktoś wie?? z kąd układ II-giej strefy (chłodzenia i grzania) bierze powietrze? z przodu jest filtr pyłkowy i powietrze pobierane z zewnątrz jest przefiltrowane, a jak to się dzieje z tyłu?? może też jest gdzieś jakiś filtr pyłkowy, gdzie jest czerpnia powietrza do dmuchawy na tył??


a tego to nie wiedziałem że przewody od benzyny/oleju nie są odporne na temp.

a co do zaginania przewodów, to na zagięciach (90 stopni) najlepiej użyć kolanek alu lub miedzianych. wtedy problem z zagniecionym przewodem znika.

co do drugiej strefy, to w bagażniku na samym końcu przy podłodze po prawej stronie masz taką kratkowane miejsce – to tam pobiera. klima z drugiej strefy nie ma zewnętrznego punktu pobierania powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 21:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy