przeróbka wersji z dwoma fotelami na trzy
1, 2
Oto co udało mi się dotychczas ustalić w rozmowie (wymianie emaili) z zaqcde, który przeprowadził operację przeszczepu:
1. fotele muszą być od wersji 2+3+2 inaczej nie zmieszczą się na szerokość i konieczne są mocowania do tych foteli
2. przy trzech fotelach fatalnie się wchodzi do tyłu (nie można przejść miedzy fotelami) na kanapę oraz fotele w wersji 2+3+2 są mniej komfortowe (wąskie) i nie mają podłokietników
3. nie jestem wstanie powiedzieć czy wszystkie karakui mają tak samo moja była z Niemiec i pod dywanikami miała wszystkie niezbędne otwory
4. wszystkie mocowania u mnie pasowały i nic nie musiałem nawiercać ( sprawa dotyczy tylko środkowego rzędu tyłu nie da się wymienić)
5. ponadto jeśli komuś zależy na 7 osobach w dowodzie to można dołożyć pas środkowy do tylnej kanapy i wtedy to zalegalizować.
Ciekaw jestem jak przebiega legalizacja bo sam ustaliłem że:
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=280496742 planuję jeszcze wybrać się na stację diagnostyczną i spytać diagnostę. Poza tym w numerze 5 Auto Świat Poradnik 05-2013 jest opisana między innymi procedura legalizacji
1. fotele muszą być od wersji 2+3+2 inaczej nie zmieszczą się na szerokość i konieczne są mocowania do tych foteli
2. przy trzech fotelach fatalnie się wchodzi do tyłu (nie można przejść miedzy fotelami) na kanapę oraz fotele w wersji 2+3+2 są mniej komfortowe (wąskie) i nie mają podłokietników
3. nie jestem wstanie powiedzieć czy wszystkie karakui mają tak samo moja była z Niemiec i pod dywanikami miała wszystkie niezbędne otwory
4. wszystkie mocowania u mnie pasowały i nic nie musiałem nawiercać ( sprawa dotyczy tylko środkowego rzędu tyłu nie da się wymienić)
5. ponadto jeśli komuś zależy na 7 osobach w dowodzie to można dołożyć pas środkowy do tylnej kanapy i wtedy to zalegalizować.
Ciekaw jestem jak przebiega legalizacja bo sam ustaliłem że:
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=280496742 planuję jeszcze wybrać się na stację diagnostyczną i spytać diagnostę. Poza tym w numerze 5 Auto Świat Poradnik 05-2013 jest opisana między innymi procedura legalizacji
- Od: 13 paź 2010, 18:20
- Posty: 102
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri
I to jest wiążąca i wystarczająca odpowiedź. Rozmawiałem kiedyś z diagnostą na stacji jak to zalegalizować. Potrzebny jest kwit od rzeczoznawcy. Konieczne jest też użycie oryginalnych foteli i pasów. Widziałem kiedyś co najmniej dwa razy Chryslera Voyagera przerobionego z układu 2+2+3 na 2+3+3 przez dodanie na środku dokupionej oryginalnej, tylnej ławki. W Voyku to rozwiązanie ma jednak wadę, że ta ławka jest dosyć wąska i pasażer z prawej strony będzie miał dosyć dużą dziurę pomiędzy siedzeniem, a drzwiami. Może mieć problem z utrzymaniem się na siedzisku. W MPV przerobionej wg powyższej metody tego problemu nie będzie. W niej też można zmieścić 8 osób. Tylko co motor na to ? Przeglądałem na allegro wszystkie MPV i z tylną ławką były tylko diesle. Czy ktoś widział benzynę z taką ławką w trzecim rzędzie ?
- Od: 24 maja 2013, 15:03
- Posty: 4
Coś słabo szukasz bo masz benzynę z ławką na forum viewtopic.php?f=313&t=118894 i ja właśnie chyba będę zmierzał w kierunku dodania trzeciego pasa na tylnej kanapie. Zachowam układ drugiego rzędu z możliwością przesuwania siedzenia na boki bo dodatkowe miejsce na kanapie będzie wykorzystywane sporadycznie. Zapodałem temat dodatkowych części do pasa biodrowego z tylnej kanapy koledze z ASO i zobaczymy co wynajdzie. Jak coś będę wiedział więcej to dam znać.
- Od: 13 paź 2010, 18:20
- Posty: 102
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri
Faktycznie w końcu temat się rozjaśnił. Ja mam PB zarejestrowaną na 7 ludziów z kanapą w trzecim rzędzie i powiem wam szczerze że to chyba jest najrozsądniejsze rozwiązanie do tego autka. Kiedy fotele w środkowym rzędzie się zsunie to i bez składania oparcia da się przejść do kanapy. No i w razie potrzeby tylną kanapę w każdej chwili można złożyć i mamy baardzo pojemny bagażnik przy dość komfortowej podróży dla 4 osób, to takie moje zdanie.
No i uważam że do takiej opcji najlepszy byłby 3 litrowy motorek. Mój daje radę ale nie wyobrażam sobie jazdy dwu litrówką z sześcioma osobami i bagażami (zakładając że nie będą to dzieci hehe)
No i uważam że do takiej opcji najlepszy byłby 3 litrowy motorek. Mój daje radę ale nie wyobrażam sobie jazdy dwu litrówką z sześcioma osobami i bagażami (zakładając że nie będą to dzieci hehe)
- Od: 23 mar 2007, 00:34
- Posty: 207
- Skąd: Łódź
- Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8
W ASO brak części pasa biodrowego kanapy tylnej. Na stacji diagnostycznej dowiedziałem się że przegląd po założeniu pasa to koszt ok 85zł i jeśli nie trzeba nic przerabiać to mogę samemu założyć pas a oni sprawdzą jak zamontowano i jeśli wszystko ok to wystawią papier do Wydziału Komunikacji. Jak odbiorę samochód od lakiernika to zacznę działać z założeniem pasa. Co do cudownej wymiany dwóch foteli tylnych na kanapę to może i jakoś by się dało ale o składaniu kanapy i chowaniu w podłogę trzeba zapomnieć a to jedna z jej niepowtarzalnej i niezaprzeczalnej zalety .
- Od: 13 paź 2010, 18:20
- Posty: 102
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri
Wersje z układem 2+2+3 są to tylko wersje na rynek US. Na allegro masz takie 2 sztuki do sprzedaży na części. Szukaj jakiegokolwiek słowa z wyrażeniem 2.5 V6.
Zastanów się nad ta wersją, bo kanapa jest teoretycznie dla 3 osób, w praktyce zmieszczą się tylko troje dzieci lub bardzooooo szczupłe osoby. wygodnie będą podróżować tylko 2 osoby. sprawdzone bo mam taką wersje.
Auto przy pełnym załadunku, (pasażerowie, paliwo, bagaże), waży ok 2200kg. Jeśli ma 170KM, to powiem szczerze, że jeszcze się jakoś zbiera, ale przy silniku 2.0 i mocy 120KM, będzie mułem...
to mniej niż 60KM na tonę.
Ale... wybór należy do Ciebie
W razie pytań pisz.
Zastanów się nad ta wersją, bo kanapa jest teoretycznie dla 3 osób, w praktyce zmieszczą się tylko troje dzieci lub bardzooooo szczupłe osoby. wygodnie będą podróżować tylko 2 osoby. sprawdzone bo mam taką wersje.
Auto przy pełnym załadunku, (pasażerowie, paliwo, bagaże), waży ok 2200kg. Jeśli ma 170KM, to powiem szczerze, że jeszcze się jakoś zbiera, ale przy silniku 2.0 i mocy 120KM, będzie mułem...
to mniej niż 60KM na tonę.
Ale... wybór należy do Ciebie
W razie pytań pisz.
- Od: 9 sty 2013, 01:50
- Posty: 6
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda MPV LX (LW); 2.5L +lpg
Niestety nie tak łatwo dostać ten pas na środek kanapy. Krótka część pasa ta z zapinką musi mieć nie mniej niż 24-25 cm (sam pasek) od mocowania do zapinki, a wszystkie jakie przeglądałem mają niestety mniej, inaczej nie wyjdzie u góry na kanapę. Ze znalezieniem oryginalnej od wersji amerykańskiej też słabo mało samochodów do rozbiórki a ten który udało mi się namierzyć nie miał już tego pasa. Także poszukuję czegoś podobnego najlepiej w kolorze szarym jakby ktoś coś znalazł to proszę o info.
- Od: 13 paź 2010, 18:20
- Posty: 102
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri
tez chcialbym sprobowac przerobic wersje karakuri na 3 fotele w srodku. jesli ktos ma doswiadczenie w temacie, ewentualnie podjalby sie takiego zadania prosze o kontakt 507 769 893.
ewentualnie jakies porady jak mozna to wykonac!?!
ewentualnie jakies porady jak mozna to wykonac!?!
-
drexler
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości