Nieszczelne przewody pomiędzy parownikami w klimie dwustrefowej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krystof » 3 cze 2008, 11:06

alo, zadzwoniłem :@)

spec od klimy załatwił to metodą, którą nazwał "lokling", czy jakoś tak, która polega na połączeniu dwóch rurek na ścisk + mazidło uszczelniające

nie był to klej! pan radzi rzeczywiście spawać, ale jeśli dosę jest utrudniony – wtedy robi ten ... "lokling" :@)

dzięki za namiar i pozdrov, pojutrze napiszę, jaki mi poszło ze spawaniem, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez rexwolf » 3 cze 2008, 11:54

gdyby klima "wyciekła" to byś po 30 min nie mógł jej uruchomić. U mnie mała nieszczelnoć na wentylu po kilku dniach wypompowała czynnik. C do 2 strefowej ne wiem. Uruchom ją i sprawdz czy dziala. Jedna rurka zimna, druga cepla. Kolor zielonkawy ma olej w ukladzie chłodzenia.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez krystof » 3 cze 2008, 12:56

klima działał (kilka dni temu) bardzo słabo – a może w ogóle i to był tylko nadmuch?

sprawa wygląda tak, że tą rurką leci i olej i gaz – gaz ucieka od razu, olej sobie kapie ... tak to rozumiem :@)
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez malkolm2 » 3 cze 2008, 14:23

http://pl.youtube.com/watch?v=q-4ao7hW9Lk bardzo proszę a ktoś nie wierzył że jest :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez rexwolf » 3 cze 2008, 15:57

jak jest nieszczelna to moze zobic jak w lodowkach. Rurka miedziana odpowiedniej srednicy lutownica i juz. Po kiego aluminium. Kiedys robili przewody elektryczne aluminiowe :).
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez krystof » 4 cze 2008, 13:05

no i stało się – koniec opowieści :@(

rurka pordzewiała – taka jest relacja naprawiacza

z ilością czynnika nie było problemu – pan miał tabelę – pełna klima 1,2 litra (bodaj)/ półpełna (lub pesymistom – półpusta) – 1,o litra

ruraki są obcięte w połowie auta i zaspawane

3 godziny pracy + napełenie = 200 pln

rzecz jest do naprawienia "kiedyś", jak będę chciał lub mógł lub przez kolejnego właściciela wozidełka, za 500,–, jeśli będzie chciał :@)

pozdrov, Krystof
Ostatnio edytowano 31 lip 2008, 14:00 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez magicadm » 4 cze 2008, 15:18

krystof napisał(a):no i stało się – koniec opowieści :@(

Chłodzi chociaż sensownie po tej "kastracji"?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez krystof » 5 cze 2008, 09:17

Chłodzi chociaż sensownie po tej "kastracji"?

<lol>

si, chodzi i chłodzi – zobaczymy, jak nadejdzie długa trasa i duży upał

a tak a propos abberacji mojej MPV – mam wrażenie, że teraz z tyłu bardziej dmucha :)
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez otiks » 5 cze 2008, 10:19

będziesz miał z przodu arktyke a z tyłu afryke <diabełek>
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez krystof » 5 cze 2008, 11:04

ale za to za 50,– za robociznę, a nie 1500,– za nowe przewody :P :)
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez krystof » 10 lut 2010, 20:38

Witajcie w tym nader smutnym temacie.

W przeddzień tłustego czwartku poczułem wir w moim półtłustym portfelu.

PRZEWODY POMIĘDZY PAROWNIKAMI KONTRATAKUJĄ!

Zapewne nie śledzicie mojego prywatnego życia, więc informuję, że mazda, o której mowa w powyższych postach jest od 1,5 roku u kogo innego, a js sprowadziłem sobie koleją MPV (ten sam roczniki i silnik).

I w drugiej MPV wycieka mi ten oczojebny płyn, z prawej strony, obok tylnego koła. Tym razem z nadkola, wcześniej był bliżej środka auta.

Dodam, że nasz nowy forumowicz z Gdańska (Benek) boryka sięw swojej MPV w identycznym problemem, o czym nie omieszkał mnie poinformować tydzień temu, sciągając pech na moje aluminiowe przewody niewątpliwie.

WRACA zatem temat i wątpliwości:

Dlaczego wraz z ucieczką płynu chłodzącego osuszył mi się zbiorniczek od chłodnicy? Czyżby leciało z układu chłodzącego, a nie klimy? Ale czemu z tylu auta?

Czy to by oznaczało, że rurka układu chłodzącego też leci do tyłu? Jak to możliwe? Skoro są 2 rurki, to chyba dla jednego obiegu (znaczy: w tą i z powrotem), a nie obie w jedną stronę???

To może w poprzedniej MPV też chodziło o ubytek chłodzącego? może zaślepiłem rurkę od chłodzenia, a nie od klimy i dlatego silnik się zatarł (na trasie staciłem nagle płyn chłodzący, a wycieku nie było!)?

Czy ktośz Was mógłby podsumować temat? Odpowiedziećna kluczowe pytania:
Ile jest układów?
Czy są ze sobą powiązane (sam wiem, że to nie ma sensu, ale czasem, dla czystości przekazu trzeba sięgnąć do korzeni ;@) )
Z ktorego cieknie, skoro ubywa w zbiorniczku chłodnicy?
Do zbiorniczka dolałem różowego ... to czemu na glebie jest zielony? <oczy>
Zaślepić, czy spawać? A może wymienić wszystko?
Czemu Jaksa się nie odzwya?


Pozdrawiam i oby lukier ;P nie przesłonił Wam dobrych pomysłów, a brzuchy klawiatury <lol>
Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Grzyby » 10 lut 2010, 20:47

Temat powinien znaleźć się w dziale MPV i tam też go przeniosę.
Tam większa szansa na rozwiązanie problemu (ja niestety nie pomogę :))
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 10 lut 2010, 20:52

Ale patent! Grzyby, gdy Ty napisales i wyslales posta – ja pisalem swojego – i po wyslaniu go nie ma... ciekawostka. Czyzby dlatego ze w miedzyczasie pojawil sie inny czy moze ja go nie widze, a mod moze? (albo Ty?), nie kumam ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krystof » 10 lut 2010, 20:53

(ja niestety nie pomogę )


kiedyś to chociaż próbowałeś :( <oczko>
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Grzyby » 10 lut 2010, 21:04

No ale nie umiem :)

Krzych – jeśli pomiędzy wysłaniem maila przez ciebie pojawi się nowy post to pojawia się komunikat że pojawił się nowy post i czy chcesz na nniego odpisac blabla.
Jeśli nie wyślesz tego swojego postu jeszcze raz tylko przejdziesz na forum to po prostu zniknie, niewysłany.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez benek1 » 10 lut 2010, 21:57

Jeszcze raz przepraszm KRYSTOF za urok rzucony w stronę Twojej MPV-ki.
Ile jest układów?
-Są dwa układy z tego co się dowiedziałem.
Czy są ze sobą powiązane?
-NIE
Z ktorego cieknie, skoro ubywa w zbiorniczku chłodnicy?
-Cieknie prawdopodobnie z przewodów idących do nagrzewnicy tylnej i dlatego ubywa płynu chłodzącego ze zbiornika wyrównawczego.
Do ziorniczka dolałem różowego ... to czemu na glebie jest zielony?
-Tego nie wiem u mnie podobnie ale myślę, że trzeba sporo wlać, żeby "płyn dolany" dotarł w tylną część.
Zaślepić, czy spawać? A może wymienić wszystko?
– Pod koniec tygodnia dam znać, co wymyslił mój lakiernik bo przy okazji prac antykorozyjnych postanowił się zająć także ogrzewaniem na tył.
Czemu Jaksa się nie odzwya?
– Właśnie czemu? Może jest w innym wątku.

Przy tym przegniciu przewodów mechanicy zrobili mi obejście z pominięciem tyłu. Klimatyzacja działa niezależnie dwustefowo.
MAZDA MPV OK
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 15:26
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG

Postprzez krystof » 11 lut 2010, 09:40

Przy tym przegniciu przewodów mechanicy zrobili mi obejście z pominięciem tyłu. Klimatyzacja działa niezależnie dwustefowo.


ooooooooooo! to dobre! to po cholerę drugi parownik i cała ta zabawa z doprowadzaniem rurek do tyłu? żeby wydajniej było?

No ale do konkretów – jeśli ubywa ze zbiorniczka chłodzenia, to oznacza, że leci mi z "obiegu chłodnicy" a nie z klimy?
Czy może mam 2 niezależne wycieki? Leci sobie płyn klimatyzacji (powinna już przestać działać, bo tam jest 1,2 litra tylko) zielony i oczojebliwy, a z chłodnicy [tiiit] mi płyn chłodzący do silnika, na przykład – bo wycieków ni hu hu :@(

I co Wy na to?

Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez musialowski » 24 sie 2010, 19:57

Nie bardzo się orientuję w sprawach parowników itp. , ale obawiam się, że mam podobny problem ( MPV 2004 136 km), z tym, że ciecz, która cieknie nie ma żadnego koloru, jest bezwonna – jak woda. Kapie po prawym, tylnym nadkolu. Wysycha powoli, ale wysycha. Zauważyłem to niedawno, jak zacząłem intensywniej używać klimy. Czy mam jechać z tym do ASO w W-wie i jak bardzo się spieszyć? W marcu robili mi przegląd z wymianą płynów klimy, odgrzybianiem i mówili, że wszystko jest OK. Auto kupiłem po 1 właścicielu w Niemczech z 75 tys. na liczniku (salon dawał nawet gwarancję, ale zrezygnowałem, w zamian za co dostałem upust), z pełną książką, wydawało się, że jest w b. dobrym stanie. Będę wdzięczny za radę – mam wątpliwość, czy poprzednie wpisy odnoszą się w 100% do mojego przypadku.

PS. A sprawę irytującego grzechotu na wzrastających obrotach 1800-2000 poruszę na innym wątku.
musialowski
 

Postprzez benek1 » 24 sie 2010, 20:28

Zdejmij osłonkę prawego tylnego nadkola – zobaczysz przewody – oczyść z badziewia, które się tam zbiera i sam oceń w jakim są stanie – może być lipa...
MAZDA MPV OK
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 15:26
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG

Postprzez krystof » 27 sie 2010, 08:38

ciecz, która cieknie nie ma żadnego koloru, jest bezwonna – jak woda.


bo to prawdopodobnie jest woda – skroplona z zimnych rurek, czyli z powietrza ... tyle, że to byłoby zbyt banalne raczej ;)
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy