Witam niedawno nabyłem Mazdę MPV z 2004 roku z silnikiem 2,0 turbo diesel i mam z nią mały problem otóż bardzo mi brakuje tempomatu (miałem go w poprzednim aucie i sie do niego przywyczaiłem), pytałem w ASO i stwierdzili ze do MPV z dieslem nie montowano tempomatu, aczkolwiek biorąc pod uwage ze nigdy nie wierze dopóki nie sprawdze na sobie zacząłem przegladać ogłoszenia (wiem za późno) i znalazłem kilka sztuk z tym właśnie silniczkiem ze zbliżonych lat produkcji wyposażonych właśnie w tempomat mam pytanko czy ktoś moze próbował sobie dołożyć tempomat? Wymaga to jakiejść interwencji związanej z komputerem w aucie? Pytam sie ponieważ poprzednio miałem Vectre B i bez problemuy dało się tempomat aktywować przy pomocy komputera diagnostycznego. Stąd moje ptytanie zetknął sie moze któryś z was z takim problemem?
Znalazłem na pewnym forum instrukcję:
ja montowalem tempomat i sterowanie radiem w aucie (Diesle)
przed liftem
no i po montazu klawiszy i zmianie z 3
na 4-o pinowy czujnik pedalu hamulca:
wszystko chodzi...
Czy to naprawde wszystko?
Pozdrawiam z i góry dziekuje za wszelką pomoc i porady.
Tempomat w MPV
Strona 1 z 1
nie ma fabrycznego tempomatu w Mazdzie MPV z silnikiem diesla. Można dołozyć tylko nieoryginalny (uniwersalny) tempomat np. firmy WAECO :–)
-
sokoli_majster
Niestety plany muszę odłożyć na później (brak czasu no i trochę kasy).
Swoją drogą chętnie zleciłbym to jakiemuś warsztatowi który ma w tej dziedzinie doświadczenie, ale na razie pomimo poszukiwań nic nie znalazłem w necie, ani tu na mazdaspeed ani w innym miejscu.
O Conradzie Andersonie czy jak mu tam wiem, o Waeco też, ale oni tylko chętnie sprzedadzą urządzonko a ja nie czuje się na siłach mentalnie ani a) zdecydować które się nadaje do MPVki ani b) zamontować...
Swoją drogą chętnie zleciłbym to jakiemuś warsztatowi który ma w tej dziedzinie doświadczenie, ale na razie pomimo poszukiwań nic nie znalazłem w necie, ani tu na mazdaspeed ani w innym miejscu.
O Conradzie Andersonie czy jak mu tam wiem, o Waeco też, ale oni tylko chętnie sprzedadzą urządzonko a ja nie czuje się na siłach mentalnie ani a) zdecydować które się nadaje do MPVki ani b) zamontować...
- Od: 3 lip 2010, 23:34
- Posty: 13
- Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2004 Karakuri
Najtrudniejsze w tym wszystkim to zakup tempomatu (czyt. cena
). Z montażem poradziłby sobie średnio zaawansowany elektryk samochodowy. Więc jeśli masz chęci i kasę to nie ma na co czekać :–)
Jedyne co by mnie intrygowało to montaż manetki do obsługi tego tempomatu. Nie ukrywam że jestem za minimalizmem w aucie czyli nie robiłbym choinki w samochodzie. I tak sobie myślę czy sterowanie tempomatem nie mogłoby się odbywać za pomocą fabrycznych przycisków na kierownicy. Mam zmierzone oporności tych przycisków, firma http://www.piloty.pl opracowuje konwertery do radii samochodowych to i może by opracowała konwerter do tego tempomatu. Trzeb by sie tylko dowiedzieć na jakiej zasadzie działa manetka Conrada Andersona czy WAECO.
Do Mazdy MPV diesel pasuje moduł Conrada Andersona o nr AP805 za 280 funtów
Poniżej masz schemat jak zamontować uniwersalny tempomat:

Jedyne co by mnie intrygowało to montaż manetki do obsługi tego tempomatu. Nie ukrywam że jestem za minimalizmem w aucie czyli nie robiłbym choinki w samochodzie. I tak sobie myślę czy sterowanie tempomatem nie mogłoby się odbywać za pomocą fabrycznych przycisków na kierownicy. Mam zmierzone oporności tych przycisków, firma http://www.piloty.pl opracowuje konwertery do radii samochodowych to i może by opracowała konwerter do tego tempomatu. Trzeb by sie tylko dowiedzieć na jakiej zasadzie działa manetka Conrada Andersona czy WAECO.
Do Mazdy MPV diesel pasuje moduł Conrada Andersona o nr AP805 za 280 funtów
Poniżej masz schemat jak zamontować uniwersalny tempomat:

-
sokoli_majster
Z Twoich postów wiem że masz kierownice z przyciskami do tempomatu, nie masz tempomatu natomiast silnik masz dieslowski. (przepraszam jeśli coś przekręciłem)
Wygląda więc że masz kierownice z benzyniaka bo o ile wiem to w dieslach nigdy nie było tempomatu (w MPV, bo w 6 chyba tak). Szczerze mówiąc to byłoby dosyć eleganckie rozwiązanie na same przyciski tempomatu.
Co do schematu Andersona który przytoczyłeś, to (patrząc na wersje przycisków) stosunkowo najmniej ciekawe mi się wydają te dwa panele u dołu a najlepsze to te manipulatory przy kierownicy, podobne do wajchy wycieraczek. (wyobrażam sobię że sięganie do deski rozdzielczej nie jest tak wygodne jak klikanie obok kierownicy) Ale to takie spekulacje na bazie doświadczenia w użytkowaniu radia mazdy i jego przycisków na kierownicy, które są 100 razy poręczniejsze niż te na samym radiu.
Do tempomatu nakłaniają mnie częste jazdy autostradą (naszą najdroższą na świecie A4) ale nie jest to szczerze mówiąc priorytet klazy zero.
Wygląda więc że masz kierownice z benzyniaka bo o ile wiem to w dieslach nigdy nie było tempomatu (w MPV, bo w 6 chyba tak). Szczerze mówiąc to byłoby dosyć eleganckie rozwiązanie na same przyciski tempomatu.
Co do schematu Andersona który przytoczyłeś, to (patrząc na wersje przycisków) stosunkowo najmniej ciekawe mi się wydają te dwa panele u dołu a najlepsze to te manipulatory przy kierownicy, podobne do wajchy wycieraczek. (wyobrażam sobię że sięganie do deski rozdzielczej nie jest tak wygodne jak klikanie obok kierownicy) Ale to takie spekulacje na bazie doświadczenia w użytkowaniu radia mazdy i jego przycisków na kierownicy, które są 100 razy poręczniejsze niż te na samym radiu.
Do tempomatu nakłaniają mnie częste jazdy autostradą (naszą najdroższą na świecie A4) ale nie jest to szczerze mówiąc priorytet klazy zero.
- Od: 3 lip 2010, 23:34
- Posty: 13
- Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2004 Karakuri
Dokładnie mam tak jak piszesz. W MPV nigdy nie było tempomatu a w Mazdzie 6 w diesel-u był prawie zawsze.
Widziałem kiedyś na Allegro MPV-kę z dokładanym tempomatem i miała dołożoną wajchę z lewej strony (trzecia od góry CM19). Pewnie ze optymalnie byłoby podpiąć się pod przyciski na kierownicy ale nie wiem czy to technicznie możliwe (mój opis wyżej).
PS. Bogdescu, Ty zrób tempomat a ja zrobię elektrycznie składane lusterka i potem wymienimy się doświadczeniami
Dopisz w swoim opisie skąd jesteś
Widziałem kiedyś na Allegro MPV-kę z dokładanym tempomatem i miała dołożoną wajchę z lewej strony (trzecia od góry CM19). Pewnie ze optymalnie byłoby podpiąć się pod przyciski na kierownicy ale nie wiem czy to technicznie możliwe (mój opis wyżej).
PS. Bogdescu, Ty zrób tempomat a ja zrobię elektrycznie składane lusterka i potem wymienimy się doświadczeniami
Dopisz w swoim opisie skąd jesteś
-
sokoli_majster
Witam,
Czy ktoś z was ma już jakieś doświadczenia z dorabianiem tempomatu do MPV?
Obecnie rozważam dwa wyjścia:
– dołożenie tego ustrojstwa
– zmiana auta
Bardziej zależy mi na opcji 1.
Pozdrawiam
Czy ktoś z was ma już jakieś doświadczenia z dorabianiem tempomatu do MPV?
Obecnie rozważam dwa wyjścia:
– dołożenie tego ustrojstwa
– zmiana auta
Bardziej zależy mi na opcji 1.
Pozdrawiam
-
tomkik
Nie pamiętam już nazwy tego użytkownika ale jeden do mnie pisał i chwalił się że w swojej MPV-ce diesel (2004 rok) ma założony tempomat – taką już kupił z Niemiec.
Co do Twoich wątpliwości to jakie masz konkretnie pytania?
Tempomaty w Polsce znajdziesz uniwersalne firmy WAECO dostępne np. tutaj lub pełno na znanym portalu aukcyjnym e-bay
Widzę że potaniały bo po około 1600 zł chodzą
do tego musisz znaleźć sobie dobrego elektryka który Ci to założy i po sprawie.
Dla ciekawości tak wygląda panel sterowania tempomatem w gałce zmiany biegów

Co do Twoich wątpliwości to jakie masz konkretnie pytania?
Tempomaty w Polsce znajdziesz uniwersalne firmy WAECO dostępne np. tutaj lub pełno na znanym portalu aukcyjnym e-bay
Widzę że potaniały bo po około 1600 zł chodzą
Dla ciekawości tak wygląda panel sterowania tempomatem w gałce zmiany biegów

-
sokoli_majster
No właśnie z tym zakupem jest problem – w tej polskiej firmie nie maja do Mazd MPV a ja się nie znam i nie wiem który kupić (na portalu aukcyjnym), dlatego szukam kogoś kto mi powie kup ten i zamontuj w tym warsztacie (bo oni się na tym znają).
-
tomkik
To podpowiem Ci trochę... W Polsce chyba policzyłbyś na palcach może dwóch rąk ludzi którzy montowali tempomaty (tak mi sie wydaje) że jest ich mało. Dlatego chyba nikt Ci nie podpowie, ale...
Ja napisałem maila do tej firmy Conrad Anderson i oni mi powiedzieli jaki dokładnie zamontować. Oto moja korespondencja z nimi:
Jeśli nie spikasz po angielsku to wrzuć sobie w tłumacza Googla i będzie wszystko jasne. Na pewno masz w okolicy jakiegoś sprytnego elektryka, zapytaj sie czy podjąłby sie takiej póby założenia tempomatu, dostanie schematy i myślę że zadanie jak najbardziej wykonalne.
Powodzenia!
PS. Niestety, Mazdy to mniej popularne samochody niż europejskie Ople czy VW i niestety w wielu sprawach trzeba być pionierem
ostatecznie możesz jechać i w Anglii na miejscu u nich zamontować
a tak na serio to byłem w salonie Mazdy w Worms (DE) pod Frankfurtem to tam gościu monotwał takie tempomaty
Ja napisałem maila do tej firmy Conrad Anderson i oni mi powiedzieli jaki dokładnie zamontować. Oto moja korespondencja z nimi:
- Kod: Zaznacz cały
Hi!
I have a Mazda MPV, 2004 diesel 2.0. I would like to install a cruise but do not know what part will fit my model. I have buttons cruise control on a steering wheel. Please reply.
Thank you!
- Kod: Zaznacz cały
Thank you for your enquiry.
Please find below the price breakdown for a cruise control for your Mazda MPV.
Unfortunately our cruise control kits do not interface with vehicle's own cruise control parts. If you have our equipment you will need to have the full kit and not use any of the Mazda parts.
You need all of the following to make a complete kit, (all prices are in Ł GBP):
AP805 – Ł280
Command module – Ł37.5 to Ł85 (depending on the module you choose)
GCT 470 T-Harness – Ł45
Total – between Ł362.50 to Ł410 + Ł30 carriage to Poland (supply only, incl. UK VAT @ 17.5%)
We take payment from customers outside of the UK by PayPal (4% fee) or bank transfer (Ł10 fee).
Full instructions on fitting are supplied and we have a technical helpline if you come up against any problems. This cruise control is fully electronic and comes supplied with a vehicle specific wiring harness that plugs into the throttle pedal.
Please see this link for details on the range available.
http://www.conrad-anderson.co.uk/cruisecontrols/cruisecontrols-models.htm
If you have any questions please don’t hesitate to contact me.
E-mail: naomi@conrad-anderson.co.uk
- Kod: Zaznacz cały
Hi!
Thank you for your comprehensive answer. Before buying, I would like you to send me your cruise control installation instructions to my model MAZDA MPV diesel. I'll show it to my mechanic and would undertake this task.
Thanks!
- Kod: Zaznacz cały
We don't usually send out the full fitting instructions until the units are purchased, you can look at the wiring diagram and set up instructions which are on our website though which should give the mechanic an idea of what's involved.
http://www.conrad-anderson.co.uk/pdf-files/cruise/wiring-schematic-diagram-AP300-AP500.pdf
http://www.conrad-anderson.co.uk/pdf-files/cruise/Set-up-mode-cruise-AP300-500-flowchart.pdf
I hope this helps
Jeśli nie spikasz po angielsku to wrzuć sobie w tłumacza Googla i będzie wszystko jasne. Na pewno masz w okolicy jakiegoś sprytnego elektryka, zapytaj sie czy podjąłby sie takiej póby założenia tempomatu, dostanie schematy i myślę że zadanie jak najbardziej wykonalne.
Powodzenia!
PS. Niestety, Mazdy to mniej popularne samochody niż europejskie Ople czy VW i niestety w wielu sprawach trzeba być pionierem
-
sokoli_majster
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości