Akumulator zelowy czy kwasowy do MPV?
Strona 1 z 1
W najblizszym czasie planuje zmienic aku, ktory mam jeszcze fabryczny w MPV 2.0 Diesel 2005r. Czy warto kupic zelowy, a jesli tak to jaki? Pojemnosc w obecnym to 95Ah. Jakiej pojemnosci powinien byc zelowy?
- Od: 25 wrz 2006, 14:42
- Posty: 200
- Skąd: Gliwice, Dębica
- Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05
http://forum.klubsorento.pl/viewtopic.php?f=28&t=165
Tam wszystkiego się dowiesz a jak nie to:
Akumulator Optima Yellow
Akumulator dający bardzo wysoki prąd rozruchowy, momentalnie reagujący na rozruch, który ma możliwość głębokiego rozładowania i który o wiele szybciej daje się doładować.
Optymalne źródło prądu
W przeciwieństwie do tradycyjnych akumulatorów do głębokiego rozładowania Optima Deep Cycle dostarcza również bardzo dużego prądu rozruchowego. Optima Yellow Top to połączenie baterii rozruchowej z trakcyjną, dlatego w wielu zastosowaniach profesjonalnych jest rozwiązaniem idealnym.
Efektywnejsze zużywanie prądu
Unikalna knstrukcja cel oraz zachodzące wewnątrz baterii reakcje pozwalają Optimie dostarczać prąd o wiele oszczędniej niż innym bateriom trakcyjnym.
Czysta siła
Optima dostarcza "lepszego" prądu Twoejmu sprzętowi. Zachowuje bowiem stałe napięcie podczas procesu wyładowywania.
Całkowita bezobsługowość
Dzięki niższemu wskaźnikowi samorozładowania akumulator Optima, jeśli nie jest używany może pozostać przez ponad rok bez ładowania i po tym czasie nadal będzie działąć niezawodnie. Czyni to z niego idealny akumulator do stosowania w maszynach sezonowych.
Kompatybilność z większością systemów ładujących
W przeciwieństwie do akumulatorów żelowych, Optima nie wymaga specjalnego sprzętu ładującego.
Dłuższa żywotność
W wyniku przeprowadzonych testów działania akumulatorów okazało się, że akumulator Optima zachowuje swoją moc o wiele dłużej niż tradycyjne akumulatory z płaskimi płytami. Oznacza to, że jest również bardziej ekonomiczny. Dzięki niezwykle niskiemu wskaźnikowi samorozładowania akumulator Optima jeśli nie jest używany może pozostać przez ponad rok bez ładowania i po tym czasie nadal będzie dziaąć niezawodnie.
Wyjątkowa odporność na wibracje
Wibracje to podstawowy zabójca tradycyjnych akumulatorów. Mocno zwinięte cele Optimy sa odporne na wstrząsy i wibracje, co eliminuje problem ich obrywania.
Dane techniczne:
Dane techniczne:
Długość: 245 mm
Szerokość: 173 mm
Wysokość: 198 mm
Masa: 20,4 kg
Napięcie nominalne: 12 V
Rozruch (-18ºC): 690A
Pojemność rezerwowa: 124 min.
Pojemność (C/5): 52Ah
Pojemność (C/20): 55Ah
Moc: 9,0 kW
Opór wewnętrzny: 0028 Ω
źródło: mekka4x4.pl
Tam wszystkiego się dowiesz a jak nie to:
Akumulator Optima Yellow
Akumulator dający bardzo wysoki prąd rozruchowy, momentalnie reagujący na rozruch, który ma możliwość głębokiego rozładowania i który o wiele szybciej daje się doładować.
Optymalne źródło prądu
W przeciwieństwie do tradycyjnych akumulatorów do głębokiego rozładowania Optima Deep Cycle dostarcza również bardzo dużego prądu rozruchowego. Optima Yellow Top to połączenie baterii rozruchowej z trakcyjną, dlatego w wielu zastosowaniach profesjonalnych jest rozwiązaniem idealnym.
Efektywnejsze zużywanie prądu
Unikalna knstrukcja cel oraz zachodzące wewnątrz baterii reakcje pozwalają Optimie dostarczać prąd o wiele oszczędniej niż innym bateriom trakcyjnym.
Czysta siła
Optima dostarcza "lepszego" prądu Twoejmu sprzętowi. Zachowuje bowiem stałe napięcie podczas procesu wyładowywania.
Całkowita bezobsługowość
Dzięki niższemu wskaźnikowi samorozładowania akumulator Optima, jeśli nie jest używany może pozostać przez ponad rok bez ładowania i po tym czasie nadal będzie działąć niezawodnie. Czyni to z niego idealny akumulator do stosowania w maszynach sezonowych.
Kompatybilność z większością systemów ładujących
W przeciwieństwie do akumulatorów żelowych, Optima nie wymaga specjalnego sprzętu ładującego.
Dłuższa żywotność
W wyniku przeprowadzonych testów działania akumulatorów okazało się, że akumulator Optima zachowuje swoją moc o wiele dłużej niż tradycyjne akumulatory z płaskimi płytami. Oznacza to, że jest również bardziej ekonomiczny. Dzięki niezwykle niskiemu wskaźnikowi samorozładowania akumulator Optima jeśli nie jest używany może pozostać przez ponad rok bez ładowania i po tym czasie nadal będzie dziaąć niezawodnie.
Wyjątkowa odporność na wibracje
Wibracje to podstawowy zabójca tradycyjnych akumulatorów. Mocno zwinięte cele Optimy sa odporne na wstrząsy i wibracje, co eliminuje problem ich obrywania.
Dane techniczne:
Dane techniczne:
Długość: 245 mm
Szerokość: 173 mm
Wysokość: 198 mm
Masa: 20,4 kg
Napięcie nominalne: 12 V
Rozruch (-18ºC): 690A
Pojemność rezerwowa: 124 min.
Pojemność (C/5): 52Ah
Pojemność (C/20): 55Ah
Moc: 9,0 kW
Opór wewnętrzny: 0028 Ω
źródło: mekka4x4.pl
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Pojemność pojemnością ale zobacz jaki prąd rozruchowy przy -18 st C i porównaj z tym który masz. Akumulatory żelowe mają wbudowany inteligentny układ ładowania i szybciej się regenerują a moc trzyma się do zera a nie jak w kwasowych poniżej 10V i nic nie zrobisz. Trwałość tych aku jest obliczona na 10 lat, nie uszkadzają się płyty bo ich nie ma, odporne na wstrząsy i temp poniżej zera.
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Zdecydowalem sie w koncu na aku zelowy. Kupilem Banner Running Bull 760A. Po kilku dniach uzytkowania jest idealnie. Na razie nie mialem okazji zbyt dlugo uzywac sprzetu video (2 monitory, player hdd, itd) na postoju, ale ktoregos dnia zostawie wlaczony system na cala noc i zobaczymy czy aku to wytrzyma.
- Od: 25 wrz 2006, 14:42
- Posty: 200
- Skąd: Gliwice, Dębica
- Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości