Nagrzewnica z tyłu – nie działa ogrzewanie
Kupiłem parę dni temu Mazdę MPV i mam problem, bo nie działa mi ogrzewanie z tyłu (dodatkowe nawiewy). Sprawdzałem rurki doprowadzające do nagrzewnicy i są ciepło, nawet bardzo, nadmuch działa, ale nie daje ciepłego powietrza. Czy może ktoś wie w czym problem? Dzieki za info
- Od: 7 gru 2009, 08:53
- Posty: 6
- Auto: MPV 2.0 TDI '02
–>
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
semam, niestety trochę moralizatorsko, ale porządek musi być
.
Poprawiłem za Ciebie temat, który nie był sformułowany zgodnie z pkt. 4 Regulaminu pisania na forum.
Polecam na początek lekturę:
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.
Poprawiłem za Ciebie temat, który nie był sformułowany zgodnie z pkt. 4 Regulaminu pisania na forum.
Polecam na początek lekturę:
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.
Pozdrawiam
Czy obydwie rurki są gorące? Czasem się zdarza, że jest bąbel powietrza i zmniejsza to przepływ cieczy nie zatyka. Na ciepłym obwodzie naciskaj rurki aby wymusić obieg na całej długości. Regulator temp jest elektryczny nie ma cięgien do zaworu ciepła sprawdź może wysunęła się wtyczka, dostaniesz się wyjmując spod uszczelki drzwi tylnych osłonę nadkola zatrzaski rewelacyjnie wychodzą i wskakują na swoje miejsce nic nie połamiesz. Sprawdź także tunele są dość wąskie i idą od rozdzielacza nad głowę i pod nogi być może ktoś coś robił i nie wskoczyły na swoje miejsce. Ja stawiam na regulator, cały moduł grzewczy tył jest osobnym urządzeniem zabudowanym przy nadkolu z nagrzewnicą i całym sterowaniem miejscowo i zdalnie. Tam szukaj
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
dzieki za te uwagi o pomoc, czy dojście do tego regulatora jest od wewnątrz pojazdu? Przewody doprowadzające są ciepłe, były wymieniane, bo tamte trochę przerdzewiały, być może wtedy coś źle zrobili, albo się zapowietrzyło. Czyli odsuwam drzwi i od wewnątrz odpinam te plastiki okolicy nadkola?
- Od: 7 gru 2009, 08:53
- Posty: 6
- Auto: MPV 2.0 TDI '02
Tak od wewnątrz ,zatrzaski są metalowe nie łamią się, musisz odkręcić śruby te w bagażniku od górnego i dolnego uchwytu na zakupy haki i chyba śrubę od pasów środkowego rzędu nie jestem pewien. Uszczelkę w okolicach drzwi możesz zsunąć a zacząć od podważenia przy tylnej szybie tam osłona jest na styk do szyby uchylasz ją i masz gdzie palce włożyć. Ciągnij zdecydowanie ale z umiarem nie rób tego na mrozie możesz coś faktycznie połamać. Ja złożyłem środkowy rząd siedzeń i schowałem kanapę tylną, wszystko masz jak na dłoni i tyle miejsca
Tak na marginesie to co powinieneś zrobić przede wszystkim to odpowietrzyć układ. Rury powinny być gorące a nie ciepłe rozgrzej silnik ustaw na max ogrzewanie tyłu gorąc i nawiew znajdź gumowy fragment obwodu i ponaciskaj go przegonisz powietrze
Tak na marginesie to co powinieneś zrobić przede wszystkim to odpowietrzyć układ. Rury powinny być gorące a nie ciepłe rozgrzej silnik ustaw na max ogrzewanie tyłu gorąc i nawiew znajdź gumowy fragment obwodu i ponaciskaj go przegonisz powietrze
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Bez narażania na pęknięcia zdejmujesz osłonę silnika i z kanału masz dostęp do gumowego fragmentu omijającego miskę olejową. Tam przegonisz powietrze a i ciepło będzie w aucie szybciej. W te mrozy dogrzewanie silnika ma duży plus jeśli chodzi o szybkość nagrzania także i wnętrza. U mnie aby szybciej nagrzać wnętrze uruchamiam nawiew tyłu jest dość ciche ale błyskawicznie jest ciepło, lepsze rozprowadzenie i cyrkulacja a i tylko nawiew na górę. Pozdrawiam
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
semam napisał(a):oj święta, kompletny brak czasu na cokolwiek, ponieważ w aucie jest i tak ciepło więc jakoś mnie nie nagli, ale jak tylko znajdę wolne po nowym roku to poszukam przyczyny. pozdrawiam
zrobiłeś centralkę
bo ja mam MPV i u mnie nie grzeje tył
powód
prosty rurki przy nadkolu z tyłu zardzwiały , sączył się z nich płyn i Helmut zapętlił obieg pod samochodem i ciepełko dociera do połowy samochodu pod spodem i wraca
można wymienić te rury na węże ale ja zostawiam tak jak jest
auto grzeje super, w lato będzie klima działać dwustrefowa, a to że skrócono obieg auto szybciej się dogrzewa
O Dżisas, jak dobrze, że tu trafiłem!
Męczy mnie od wczoraj problem oczojebliwego płynu cieknącego mi z prawego nadkola ...
Streszczę problem:
– w poprzedniej MPV miałem ten problem
– obciąłem rurki klimatyzacji (rozumiem, że to są rurki klimatyzacji pomiędzy dwoma parownikami???)
– zaślepiłem je
– i było po krzyku
Tym razem to samo:
– cieknie zielone UFO
– problem jednak w tym, że ubywa mi też płynu w chłodnicy ...
CZY TO OZNACZA, ŻE NIESZCZELNT JEST UKŁAD CHŁODZENIA, A NIE KLIMA?
piszecie o układzie pomiędzy nagrzewnicami ...
CZY TO OZNACZA, ŻE SĄ DWA UKŁADY?
ALE TAM BIEGNĄ TYLKO 2 ALUMINIOWE RURKI, A NIE CZTERY?
Co więc zaślepiłem w poprzedniej MPV? Bo byłem pewnien, że układ od klimy ...
Gdzie lecą rurki od chłodzenia?
Wpadłem na pomysł, żeby dla pewności spuścić płym z chłodnicy i wlać czerony i obserwować, co cieknie – może jest lepszy sposób?
RATUNKU!
Krystof
Męczy mnie od wczoraj problem oczojebliwego płynu cieknącego mi z prawego nadkola ...
Streszczę problem:
– w poprzedniej MPV miałem ten problem
– obciąłem rurki klimatyzacji (rozumiem, że to są rurki klimatyzacji pomiędzy dwoma parownikami???)
– zaślepiłem je
– i było po krzyku
Tym razem to samo:
– cieknie zielone UFO
– problem jednak w tym, że ubywa mi też płynu w chłodnicy ...
CZY TO OZNACZA, ŻE NIESZCZELNT JEST UKŁAD CHŁODZENIA, A NIE KLIMA?
piszecie o układzie pomiędzy nagrzewnicami ...
CZY TO OZNACZA, ŻE SĄ DWA UKŁADY?
ALE TAM BIEGNĄ TYLKO 2 ALUMINIOWE RURKI, A NIE CZTERY?
Co więc zaślepiłem w poprzedniej MPV? Bo byłem pewnien, że układ od klimy ...
Gdzie lecą rurki od chłodzenia?
Wpadłem na pomysł, żeby dla pewności spuścić płym z chłodnicy i wlać czerony i obserwować, co cieknie – może jest lepszy sposób?
RATUNKU!
Krystof
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
u mnie ida dwie od klimy i dwie od ogrzewania razem cztery
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
muszą iść 4, 2 są stalowe czarne nad tymi od klimy idą przez długość auta pod spodem z prawej strony
U mnie problem rozwiazany na jakiś czas. Miałem wyciek z przewodu z płynem chłodzącym idącego do nagrzewnicy w prawym tylnym nadkolu – korozja. Problem opisany w biuletynie Mazdy. (http://www.mpvclub.com/tsb.php?id=168). Znajomy lakiernik przy okazji prac antykorozyjnych zrobił wstawkę z przewodu gumowego, olejoodpornego, odpornego na wyższą temp. Namęczył się i wiedząc za co się bierze, pewnie nie zgodziłby się tak chetnie. Efekt jest taki, że po samoczynnym odpowietrzeniu cieplo pojawiło się t tylnej cześci auta. Nie widac nigdzie wycieku i poziom płynu ustabilizował się. Daje to nadzieję, że jakiś czas będzie ok.
MAZDA MPV OK
- Od: 21 lip 2008, 15:26
- Posty: 29
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG
to ja jeszcze w temacie skorodowanych rurek, bo czeka mnie ich naprawa ...
w poprzedniej Madzi zaślepiłem rurki w miejscu wycieku; i tym razem planowałem to zrobić w jego okolicy (tylne nadkole) ...
zastanawiam się jednak – i tu proszęwas o opinię – czy nie lepiej zamknąć obieg nie na końcu, a na jego początku – w okolicach ściany grodziowej. no bo co, jeśli rurki znów skorodują w innym miejscu? a prawdopodobieńtwo tego jest wysokie – kiedyś mi skorodowały dokładnie na środku auta, teraz na końcu ...
Co myślicie? Krystof
w poprzedniej Madzi zaślepiłem rurki w miejscu wycieku; i tym razem planowałem to zrobić w jego okolicy (tylne nadkole) ...
zastanawiam się jednak – i tu proszęwas o opinię – czy nie lepiej zamknąć obieg nie na końcu, a na jego początku – w okolicach ściany grodziowej. no bo co, jeśli rurki znów skorodują w innym miejscu? a prawdopodobieńtwo tego jest wysokie – kiedyś mi skorodowały dokładnie na środku auta, teraz na końcu ...
Co myślicie? Krystof
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
Witaj,
od dwóch lat uzytkuje MPV wersji US. W zeszlym roku wymienilem te slynne gnijace rurki stalowe na rurki gumowe – od obiegu chlodniczego, koszt: 2m rury gumowej – 20 PLN plus kilka cybantów, wymiana – ok 1,5 h. Jak slysze, ze mechanik wzial za to 200 PLn, to flaki sie skrecaja, bo robota bardzo prosta. Wymaga podniesienia prawego tylu, zdjecia kola, zdjecia tapicerki w srodu (prawy tyl – nie ma prawa sie nic polamac – solidne zatrzaski). Jedyny problem jaki sie pojawil, to połączenie nowych rur gumowych z oryginalnymi rurkami gumowymi od nagrzewnicy, ale tu wystarczyly do połączenia kawalki rurki metalowej wsuniętej w rury gumowe i scisniete cybantami (idealna jest ta skorodowana, oczywiscie uzyty fragment powinien byc nieskorodowany
. Lepszy bylby lacznik kątowy (rurka metalowa pod kątem 90 st.), ale jest ok. Uklad odpowietrzy sie sam
pozdrawiam, Krzysiek
od dwóch lat uzytkuje MPV wersji US. W zeszlym roku wymienilem te slynne gnijace rurki stalowe na rurki gumowe – od obiegu chlodniczego, koszt: 2m rury gumowej – 20 PLN plus kilka cybantów, wymiana – ok 1,5 h. Jak slysze, ze mechanik wzial za to 200 PLn, to flaki sie skrecaja, bo robota bardzo prosta. Wymaga podniesienia prawego tylu, zdjecia kola, zdjecia tapicerki w srodu (prawy tyl – nie ma prawa sie nic polamac – solidne zatrzaski). Jedyny problem jaki sie pojawil, to połączenie nowych rur gumowych z oryginalnymi rurkami gumowymi od nagrzewnicy, ale tu wystarczyly do połączenia kawalki rurki metalowej wsuniętej w rury gumowe i scisniete cybantami (idealna jest ta skorodowana, oczywiscie uzyty fragment powinien byc nieskorodowany
pozdrawiam, Krzysiek
- Od: 7 mar 2010, 21:50
- Posty: 12
- Skąd: B-stok
- Auto: Mazda MPV ES AJ MY2003
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości