Strona 1 z 1

Tylne opny – bieżnik zdarto od wewnątrz

PostNapisane: 18 kwi 2010, 20:04
przez Marko5
Same problemy tej wiosny. Niedawno wymieniłem opony na letnie 195/55/15 (nokian). Opony jeździły w poprzednim sezonie na tyle a w chwili obecnej zostały zamienione stronami (lewa-prawa). Okazuje się że bieżnik, który znajdował się od strony wewnętrznej w poprzednim sezonie jest solidnie zdarty (teraz widać bo jest od zewnątrz). Czy ktoś miał taki problem i znalazł przyczynę, proszę o pomoc i pozdrawiam. Mazda premacy 1,8 benz.

Re: Tylne opny – bieżnik zdarto od wewnątrz

PostNapisane: 18 kwi 2010, 20:41
przez Yard
Źle ustawiona zbierzność lub pochylenie koła. Ustawienie to ok 70 zł. Nie wolno zamieniać kół lewego z prawym tylko przód z tyłem po tej samej stronie.

Re: Tylne opny – bieżnik zdarto od wewnątrz

PostNapisane: 18 kwi 2010, 23:26
przez jeni
Ja zamieniam opony po przekątnej; tył lewy, na przód prawy / tył prawy,na przód lewy, gdy nie są kierunkowe, co około 10000km. Też miałem problem ze ścinaniem opon, fakt że jezdziłem z załadowanym bagażnikiem , tym sposobem wyrównywałem bieżnik . Yarda sposób dotyczy opon kierunkowych. Gdy zakładasz parę nowych opon, zawsze zakładaj je na tył!!

bo inaczej może zdarzyć się, że na ostrym łuku > tył wyprzedzi przód <. Ja to doświadczyłem <płacze>

Re: Tylne opny – bieżnik zdarto od wewnątrz

PostNapisane: 19 kwi 2010, 06:11
przez Yard
jeni napisał(a): Yarda sposób dotyczy opon kierunkowych.

Wszystkich opon. Tak też jest w instrukcji. Takie postępowanie ma swoje uzasadnienie. Związane jest z konstrukcją samochodu i współczesnymi oponami. Jak znajdę artykuł to podepnę.

Re: Tylne opny – bieżnik zdarto od wewnątrz

PostNapisane: 19 kwi 2010, 09:05
przez Marko5
Te nokianki na tyle to mam kierunkowe założone. Na przód po prostu załozyłem nowe opony. Obejrzałem jeszcze zdjęte zimówki ale na nich nie było śladów darcia od strony wewnętrznej.

Re: Tylne opny – bieżnik zdarto od wewnątrz

PostNapisane: 19 kwi 2010, 10:59
przez jeni
BŁĘDEM!!!!!!!! jest zakładanie nowych opon na przód, ale niestety często to się zdarza. Więc proponuje założyć stare do przodu, zgodnie z kierunkiem toczenia . Nówki daj na tył.