Strona 1 z 1

mały wyciek z układu wspomagania

PostNapisane: 17 kwi 2010, 21:21
przez tomaszek21t
Witam,

Panowie mam pytanie – zaglądałem dziś pod auto i mam wilgotną obudowę silnika – jest obklejona jakąś średniotlustą, bezzapachową cieczą. Poza tym podobną mazią pomoczona jest metalowa rurka, którą widać przez atrapę chłodnicy i ten plyn cieknie na obudowę silnika. Stawiam auto na kafelkach przed domem i nie zauważyłem żadnego wycieku. Silnik od spodu suchutki. Co to za ciecz i co to za metalowa rurka? Miałem niedawno wymieniany rozrząd i tak na marginesie – ochlapane było wszystko, papraki pieprzone:)

Re: maly wyciek koło chłodnicy

PostNapisane: 17 kwi 2010, 22:02
przez jeni
Pompę wodną też wymieniłeś

Re: maly wyciek koło chłodnicy

PostNapisane: 17 kwi 2010, 22:06
przez tomaszek21t
Tak – wymieniono. Koszt 2003zł razem z wymianą oleju. Mokry jest sam przewód, który widać przez atrapę.

Re: maly wyciek koło chłodnicy

PostNapisane: 17 kwi 2010, 22:08
przez LANCA
łojeja :| to Cię skasowali – proponuję omijać ich dużym łukiem, a propo rurki to zrób zdjęcie która bo trochę ich mazda ma

Re: maly wyciek koło chłodnicy

PostNapisane: 17 kwi 2010, 22:17
przez jeni
Wydaje mi się że Cię skroili :( To nie wyciek, mokro jest od płynu chłodniczego on wyschnie

Re: maly wyciek koło chłodnicy

PostNapisane: 17 kwi 2010, 22:19
przez tomaszek21t
Sorki za OT – cześci 1470 zł zakup w JAPPARTS – rozrząd kompletny z pompą wody, dwa łączniki stabilizatora po 45 zł sztuka+ wymiana oleju TEXACO i filtr. Razem wsio 2003zl

przez tomaszek21t » 18 kwietnia 2010, o 11:14

Poniżej zdjęcia tego "wycieku". Dziś jeszcze raz sprawdziłem – nic nie kapie na ziemię, morky jest tylko 15 cm kawałek tego metalowego przewodui kawałek obudowy silnika – tej plastikowej. Przewód ten biegnie wzdłuż chłodnicy, zawija się i wraca gdzieś do tyłu za silnik. Na jednym ze zdjęć zaznaczyłem strzałkami, że jest to jedna z dych dwóch rurek
p1000666.jpg


przez tomaszek21t » 25 kwietnia 2010, o 13:26

To jest wyciek z chłodnicy płynu do wspomagania. Pierwszy raz o czymś takim słyszę.
Olewam sprawę

Re: maly wyciek koło chłodnicy

PostNapisane: 25 kwi 2010, 17:10
przez say
Pamiętaj tylko o częstych kontrolach poziomu płynu od wspomagania.

Re: maly wyciek koło chłodnicy

PostNapisane: 16 cze 2010, 20:35
przez tomaszek21t
No i wyciek się wyciekł. Jazda autostradą 160 km/h i przewód padł. Przed domem wyżygał cały płyn . Zachlapało aż tylne koła. Technicy-magicy wycięli przegnity fragment przewodu-chłodnicy i połączyli pozostałe elementy. Wycieku brak a kierownica chodzi całkiem inaczej.

Re: maly wyciek koło chłodnicy

PostNapisane: 19 cze 2010, 21:18
przez tasek
U mnie to samo podczas demontażu zderzaka zobaczyłem że mam mokrą tą chłodnice płynu wspomagania. Poprostu przerdzewiała, wymyłem ją rozpuszczalnikiem i okazało się że w jednym miejscu się sączy. Doraźnie zakleiłem to poksyliną i jest sucho ale pewnie trzeba pomyślec o wymianie bo jej stan jest kiepski cała zardzewiała.

Re: maly wyciek koło chłodnicy

PostNapisane: 19 cze 2010, 21:53
przez Łukasz
U mnie było to samo całkiem nie dawno.Kupiłem używany przewód w niskiej cenie na alegro.P.S. Rada dla kupujących: przewód jest ten sam we wszystkich wersjach benzynowych i diesla.

Re: maly wyciek koło chłodnicy

PostNapisane: 7 lip 2010, 08:19
przez tasek
Łukasz napisał(a):przewód jest ten sam we wszystkich wersjach benzynowych i diesla.

Kształt jest ten sam ale od wersji benzynowej jest jakieś 10 cm dłuższy od diesla... wiem bo wczoraj taki kupiłem i od razu zamontowałem. W sumie różnica nie gra roli bo i tak się mieści tyle że zamiast zaginac się na wysokości chłodnicy to zachodzi na intercoolera (ale go nie dotyka) Z wymianą trzeba się trochę pobawic bo trzeba zdjąc zderzak no i uważac przy wyjmowaniu i wkładaniu chłodnicy płynu wspomagania na to aby nie uszkodzic chłodnicy układu chłodzenia i chłodnicy od klimy bo jest tam trochę ciasno.
Ale warto było bynajmniej już mam sucho pod autem :)

Re: maly wyciek koło chłodnicy

PostNapisane: 11 lip 2010, 07:56
przez Łukasz
Ja kupiłem od wersji benzynowej 1.8 16V i jest identyczny jak w DiTD.Nawet w EPC jest tak samo.