Wymiana sprzęgła w Premacy 1.8

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez damage.inc » 20 wrz 2012, 19:38

adsy napisał(a):A czy olej skrzyni biegów koniecznie należy wymienić przy wymianie sprzęgła <co?> Ten warsztat mówi że nie i że podczas naprawy ocenią jego stan.
Mam 150 tys. przebiegu i olej ten raczej nie był zmieniany nigdy.


W instrukcji jest napisane: olej w ręcznej skrzyni biegów wymienić co 90tyś.
Zmień olej i może przy okazji warsztat też <diabełek>
Ciekawe jak ocenią stan oleju, może po smaku :)
Smirnoff ma dobrą cenę – to bierz od niego. Boisz się że podróbka? – w Carspeed nie ma takiej możliwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez MaliR » 22 wrz 2012, 21:34

Witam.
Potwierdzam opinie przedmówców. Jestem miesiąc po wymianie sprzęgła na AISIN z carspeedu za 400zł. Dodatkowo polecają wymienić łożysko FAG na wał za dwie dychy. Różnica nie do opisania. Lepiej auto się zbiera, leciutko chodzi pedał sprzęgła, od razu łatwiej się parkuje. Koszt wymiany w zaprzyjaźnionym warsztacie 200 pln brutto. Dodatkowo odpowietrzanie siłownika sprzęgła, w którym jest podobno płyn hamulcowy. Wymiana oleju w skrzyni po 90 tys. byś powinna. Po takiej wymianie skrzynia odczuwalnie lepiej, lżej pracuje.
PS Nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem, że Valeo w cenie ok. 500 zł pomimo, że jest w nowiutkim pudełku to jest to sprzęgło po regeneracji. Fabrycznie nowe Valeo będzie kosztować powyżej 1000 zł.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2011, 14:25
Posty: 13
Auto: Mazda Premacy 1,8 2003 r.

Postprzez adsy » 22 wrz 2012, 22:54

Dziękuję przedmówcom za porady.
Skuszę się na Aisin w Carspeedzie.
Przy okazji dam do wymiany olej w skrzyni biegów. O tym odpowietrzaniu siłownika sprzęgła to bym nie wiedział. Ciekawe czy ten mój mechanik o tym wie <nauka>
Swoją drogą pytałem w kilku warsztatach we Wrocławiu, i wszędzie chcą za wymianę sprzęgła 400-450 zł. Dosyć drogo <płacze>, jak widzę że niektórzy forumowicze płacą 200.
MaliR – a o jakim łożysku FAG mówisz ? Co to jest ? I mam go wymienić na wał ?

Mam nadzieję, że po wymianie sprzęgła będzie lepiej z mocą auta. Słabo przyspiesza. Dodatkowo czasem lekko szarpnie przy zmianie biegów. Skoro mam 150tys. km, to zmienię przy okazji filtr paliwa.

Zaniepokoiło mnie, że przy nagłym dużym wzroście obrotów (np. wjazd na wysoki i mokry krawężnik) potrafi zakropić paliwem z tłumika końcowego. Myślałem że to woda (wówczas normalne) ale niestety zapach mówi coś innego. Na marginesie: rok temu zmieniałem tłumik końcowy, bo miałem w nim kawałki ceramiki z katalizatora (nie stać mnie na wymianę tłumika środkowego i kat. – testy spalin były ok., i część ceramiki, podejrzewam, że została na swoim miejscu).
Zacząłem się ostatnio martwić. Autko niby dobre, ma 12 lat, ale super wygodne i nie chcę go sprzedawać. Ale przeczucie mówi, że trochę rzeczy w nim do wymiany czeka.
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez MaliR » 23 wrz 2012, 22:37

To łożysko to takie małe ustrojstwo o średnicy ok. 4 cm. Pogadaj w carspeedzie tam wszystko fachowo wyjaśnią bo ja tak nie potrafię. Co do ceny to 400 zł za wyminę w warsztacie to standard bo podobno trzeba do tego 2 chłopa i cały dzień roboty, a zaprzyjaźniony warsztat to zawsze warto mieć. ;)
Szarpanie to przerabiałem pomogła wymiana zaworu EGR, ale powodów szrapania to może być więcej, trzeba szukać na forum bo gdzieś o tym było.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2011, 14:25
Posty: 13
Auto: Mazda Premacy 1,8 2003 r.

Postprzez adsy » 24 wrz 2012, 10:21

Dzięki za porady.
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez adsy » 3 paź 2012, 21:01

Carspeed rzeczywiście dobry sklep. Dzięki za porady.

Niestety z warsztatem, któremu zleciłem wymianę sprzęgła, to już gorzej. Dzisiaj oddałem auto do warsztatu. Po pracy odebrałem, przejechałem się nim. Zanim je przetestowałem, to niestety im zapłaciłem. Sprzęgło faktycznie chodzi lekko – uczucie trochę jakbym był przed egzaminem na prawo jazdy. Sprzęgło bardzo wrażliwe. Ale przy hamowaniu włącza się ABS. I tu moje zdziwienie. Dlaczego akurat ABS <co?>

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że sprzęgło i hamulec jest jakoś połączone. I mają wspólny płyn wspomagający. Mechanik zdjął koło przednie lewe i zaczął coś doczyszcząć przy osi (kilka cm za tarczami hamulcowymi). Ale nie przyniosło to rezultatu. Jutro mam im znowu zostawić auto – będą sprawdzać. <nauka>

Macie jakis pomysł, co może być przyczyną włączania się ABS przy hamowaniu, skoro jezdnia absolutnie sucha. Pewnie coś mechanik źle zrobił przy wymianie sprzęgła <glupek2>

Dopisano 03 paź 2012 21:04:

MaliR napisał(a):Witam.
Dodatkowo odpowietrzanie siłownika sprzęgła, w którym jest podobno płyn hamulcowy.


A może właśnie tego nie zrobili, i dlatego włącza się ABS przy hamowaniu ??
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez adsy » 10 paź 2012, 13:00

Następnego dnia warsztat usunął usterkę z ABSem. Chyba chodziło o czujnik ABS przy półosi.
Już się nie włącza.
Teraz pozostaje mi tylko mieć nadzieję, że przy mokrej nawierzchni się włączy, gdy zajdzie potrzeba ;–/

Co do samej wymiany sprzęgła (Aisin) to mam takie odczucia. Jeździ się lżej, auto się szybciej rozpędza. Ale mam jeszcze problem z wyczuciem pedałów sprzęgła i gazu przy ruszaniu. Szarpie mi prawie zawsze, mimo że już prawie tydzień jeżdżę. Gdy próbuję uniknąć szarpnięcia, to silnik chce mi chyba zgasnąć. Więc coś chyba nie tak.
Ponadto zauważyłem, że przy płytkim (lekkim) wciśnięciu pedału sprzęgła (szczególnie przy nierozgrzanym silniku) czuć pod stopą drgania – podobne jak w dłoni, która trzymamy lewarek zmiany biegów. Gdy dociskam pedał, to drgania ustają.

Czy to normalne ? Czy warsztat powinien coś wyregulować przy sprzęgle jeszcze ?
Też zauważyłem, że pomimo wymiany oleju skrzyni biegów na VALVOLINE GL5 75W-90 nie odczułem, aby łatwiej się wrzucało biegi. Od dłuższego czasu trudno się wrzuca bieg wsteczny przy rozgrzanym silniku.

Jeśli mógłby mi ktoś to wyjaśnić, to będę bardzo wdzięczny. Może być też telefonicznie – proszę tylko o podanie numeru telefonu w prywatnej wiadomości.
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez damage.inc » 10 paź 2012, 14:07

adsy napisał(a):Od dłuższego czasu trudno się wrzuca bieg wsteczny przy rozgrzanym silniku.


http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=121&t=101395
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez adsy » 16 paź 2012, 15:45

dzięki za linka.
Ostatnio edytowano 5 maja 2014, 19:36 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez radzits » 30 paź 2012, 19:48

Witam

Właśnie jestem po wymianie sprzęgła. sprzęgło kupione w Carspeed a dokładnie to
http://allegro.pl/sprzeglo-kompletne-ai ... 23205.html
Sprzęgiełko wchodzi teraz delikatnie. Jak najbardziej polecam, żadnych problemów z montażem. Koszt robocizny 230zł. Tylko mam dziwne wrażenie jak by pedał hamulca lekko pulsował podczas delikatnego hamowania, jak hamuję intensywnie efektu tego nie ma.
Generalnie jeden mechanik 6godz. roboty przynajmniej tak twierdził.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2011, 08:01
Posty: 19
Skąd: Toruń
Auto: Premacy 1.8 Pb/LPG 2000r.

Postprzez Wojtek » 30 paź 2012, 23:57

radzits napisał(a):Tylko mam dziwne wrażenie jak by pedał hamulca lekko pulsował

a to juz inny temat ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez radzits » 31 paź 2012, 20:53

No tak tylko "efektu" tego przed wymianą nie było.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2011, 08:01
Posty: 19
Skąd: Toruń
Auto: Premacy 1.8 Pb/LPG 2000r.

Postprzez adsy » 31 paź 2012, 23:56

ja również mam teraz efekt, jakiego przed wymianą nie miałem.
kupiłem w carspeed sprzęgło Aisin i niestety od momentu wymiany auto mi szarpie. początkowo myślałem, że jest po prostu wrażliwe i muszę się przyzwyczaić. Ale po 2-3 tygodniach nadal mi szarpało przy ruszaniu na jedynce. Warsztat twierdzi, że widocznie sprzęgło złe. Inny forumowicz, który miesiąc przede mną kupił to samo sprzęgło w carspeed do tego samego modelu auta nie doznał opisywanego efektu. Więc widocznie trafiłem na niedobry egzemplarz sprzęgła :–(
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez adsy » 8 lis 2012, 22:51

Witajcie,

ok. miesiąc temu zmieniałem w premacy sprzęgło na Aisin (zakupione w carspeed). Niestety po wymianie auto zaczęło mi szarpać. Każdorazowo przy ruszaniu z pierwszego biegu. Warsztat mechaniczny zwala winę na sklep, w którym zakupiłem sprzęgło. Twierdzą że widocznie dostałem wadliwy egzemplarz. Teoretycznie mam prawo reklamować sprzęgło w carspeed. Ale co teraz mam zrobić ? Żeby odesłać sprzęgło do reklamacji (nie wiadomo czy pozytywnie zostanie rozpatrzona) to musiałbym zdemontować nowe sprzęgło, założyć na ten czas stare. Czyli warsztat znowu skasowałby ode mnie kilkaset złotych za robociznę. Takie mają ustalenia, ponieważ nie od nich kupowałem sprzęgło, tylko dostarczyłem swoje. I tu jest problem.
Jeśli reklamacja zostanie pozytywnie rozpatrzona to "być może" otrzymam od producenta zwrot za robociznę. Jeśli nie zostanie rozpatrzona, to nie otrzymam i będę sobie pluł w brodę że ponownie zapłaciłem warsztatowi, któremu nawet nie udowodnię, że nieprawidłowo zamontował mi sprzęgło.
Z kolei sklep prosi abym przed reklamacją sprawdzić koło zamachowe, wałek sprzęgłowy i 5 innych rzeczy. Oczekiwania chyba zbyt duże, no bo przecież przed wymianą sprzęgła, na starym auto mi nie szarpało. Wymieniłem ze względu na ślizganie (auto wolno się rozpędzało).

Słyszałem opinie, że warsztat mógł nawalić poprzez nieprawidłową regulujację łożyska wyciskowego sprzęgła (kupiłem cały zestaw sprzęgła).

Jakie są Wasze opinie ? Jeśli macie jakiś pomysł, to podzielcie się proszę. Dzięki.
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez biniu » 14 kwi 2013, 22:01

Jak wygląda sprawa ze zużywającym się sprzęgłem w premacy.
ostatnio zwróciłem uwagę, że pedał sprzęgła łapie wysoko, przynajmniej w połowie.
Nie wiem czy to standard w premacy czy zbliża się czas wymiany?
biniu
 

Postprzez darek74 » 29 kwi 2013, 23:10

adsy napisał(a):Słyszałem opinie, że warsztat mógł nawalić poprzez nieprawidłową regulujację łożyska wyciskowego sprzęgła (kupiłem cały zestaw sprzęgła).

Jak byś mógł napisać gdzie słyszałeś o regulacji łożyska wyciskowego sprzęgła byłbym wdzięczny za pomoc i sam poczytał literaturę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez adsy » 4 maja 2013, 21:23

darek74 napisał(a):
adsy napisał(a):Słyszałem opinie, że warsztat mógł nawalić poprzez nieprawidłową regulujację łożyska wyciskowego sprzęgła (kupiłem cały zestaw sprzęgła).

Jak byś mógł napisać gdzie słyszałeś o regulacji łożyska wyciskowego sprzęgła byłbym wdzięczny za pomoc i sam poczytał literaturę.


O regulacji łożyska wyciskowego sprzęgła to mi powiedział ktoś ze sklepu "carspeed". Mój mechanik wyśmiał ten pomysł... Nie chciało mi się już walczyć i udowadniać, kto ma rację.
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez darek74 » 4 maja 2013, 21:58

Tak myślałem że nie ma gdyż ostatnio wymieniałem u siebie i czeka mnie jeszcze raz rozbiórka. Zakupiłem sprzęgło EXEDY a łożysko dali według swojego uznania NTN i dupa jest o 2mm za szerokie od SKF ale dopiero po złożeniu się okazało że docisk cały czas ociera o kołnierz łożyska i piszczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez adsy » 6 maja 2013, 13:30

darek74 napisał(a):Tak myślałem że nie ma gdyż ostatnio wymieniałem u siebie i czeka mnie jeszcze raz rozbiórka. Zakupiłem sprzęgło EXEDY a łożysko dali według swojego uznania NTN i dupa jest o 2mm za szerokie od SKF ale dopiero po złożeniu się okazało że docisk cały czas ociera o kołnierz łożyska i piszczy.


A myślałem, że Exedy są lepsze od Aisin i żałowałem wyboru tych drugich. Ale na szczęście nie mam objawów piszczenia. Niestety nie wiem co to NTN i SKF. Nikt mnie o to nie pytał przy zakupie sprzęgła Aisin. A piszczy Ci tylko przy zmianie biegów, czy ciągle podczas jazdy ?
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez darek74 » 8 maja 2013, 15:02

adsy napisał(a):A myślałem, że Exedy są lepsze od Aisin

Bo jest .EXEDY to oryginał jaki jest wkładany do mazd a piszczy łożysko oporowe firmy NTN gdyż jest za szerokie o 2mm i cały czas przylega do docisku ale dosłali SKF i wygląd oraz wymiary są identyczne jak w starym które zostało wyciągnięte. Teraz to tylko w kanał i 6-7 godz. kręcenia.


Wymiana już za mną kręcenie przy Madzi to sama przyjemność zabieg udany <spoko> .
Nigdy bym się nie spodziewał że firma taka jak NTN puszczą na rynek felerne łożysko oporowe tzn. jest nad wymiarowe niż powinno być. Dlatego przestrzegam chętnych do kupienia tego łożyska w komplecie z jakimkolwiek dociskiem i tarcza, wołajcie od razu z firmy SKF.
Dołączam dwie fotki co prawda robione telefonem ale widać co trzeba.
Załączniki
11052013_004.jpg
11052013_003.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron