Witam zdecydowałem się na wymianę całych wahaczy zdecydowałem się na wahacze marki
SRL w internecie mają dość dobrą opinie.
Zamieszczam fotorelację z wymiany wahaczy.
Na początek proponuje popryskać wszystkie śruby WD-40 na dzień przed wymianą.
jest to dokładnie
cztery śruby od tulei tylnej jedna od tulei przedniej i proponuję spryskać
śrubę, nakrętkę i cały sworzeń wahacza żeby się łatwiej się wybił.
Na początek proponuję popuścić lekko śruby jak samochód jest opuszczony, trzeba dość dużo siły użyć do odkręcenia śrub więc jak by był uniesiony to wiadomo można zrobić sobie i samochodowi krzywdę.
Unosimy samochód na lewarek ja podkładam drewniany pieniek i wyciągam lewarek i tylne koło przyblokować.
Podczas demontażu wahaczy należy pilnować żeby nie pomylić śrub gdyż każda z nich jest różnej długościNa początek zabieramy się za odkręcenie śrub tulei tylnej.
Następnie tuleja przednia.
Potem wykręcamy nakrętkę śruby blokującej sworzeń wahacza.
Zabieramy się za wybicie śruby blokującej sworzeń wahacza, ja do tego użyłem śruby zamkowej 8mm średnicy każda inna śruba o średnicy 8mm też się nada i oczywiście młotek.
Zdjęcie już po demontażu wahacza.
Dlaczego zaczynamy od tulei?
Zauważyłem że podczas wybijania sworznia, wahacz zaczyna się wysuwać, więc wydaję mi się że nie powstają w ten sposób naprężenia i nie będziemy mieli problemów z wybiciem sworznia.
Wybicie sworznia wahacza stalowa rurka lub pręt o długości około 30 cm i tłuczemy młotkiem w sposób pokazany na zdjęciach.
Uwaga nie należy to do łatwych młotkiem uderzamy dość mocno.
Oto wybity sorzeń.
Wyciągamy stary wahacz
Po wyciągnięciu wahacza jak dobrze pamiętam to lewego, okazało się że tylna tuleja już też była na wykończeniu.
Przed montażem nowego wahacza proponuję oczyścić miejsca mocowania śrub i miejsca w których tuleje pracują.
Montaż nowego wahacza zaczynamy dokładnie odwrotnie niż demontaż.
Po włożeniu sworznia wahacza należy cały Mcperson pociągnąć do zewnątrz pojazdu żeby tuleja przednia wskoczyła na swoje miejsce. Uwaga: Wszystkie śruby przykręcamy na podniesionym samochodzie ale dociągamy na opuszczonym samochodzie jeżeli dociągniecie na podniesionym to bardzo szybko wykończycie tuleje.Proponuję jeszcze wymienić śruby blokujące sworzeń wahacza ponieważ mają one duże znaczenie dla naszego bezpieczeństwa, niestety są dość drogie jedna około 40 PLN,
nie wstawiać czasem zwykłych śrub bo te oryginalne są specjalnie utwardzane.Jeszcze coś ważnego podczas demontażu wahaczy należy pilnować żeby nie pomylić śrub gdyż każda z nich jest różnej długości. Oto nowy wahacz.
Mam nadzieję że relacja się komuś przyda pozdro.
WażneNa tych wahaczach przejechałem już 25tys. i dalej są w dobrym stanie, także można powiedzieć że cena dobra, jakość też dobra
Poprawka::
Na wahaczach zrobiłem 50 tysięcy kilometrów przyszedł czas na wymianę.
Moim zdaniem cena i jakość bardzo dobra.