Strona 1 z 1

Problem z rozłączeniem półosi od piasty.

PostNapisane: 30 wrz 2009, 10:58
przez cx19
Mam uszkodzone łożysko podpory półosi prawej. Aby się do niego dostać trzeba rozłączyć półoś na wieloklinie od piasty. Pomimo wielu prób wybicia półosi z piasty nie da się w żaden sposób jej ruszyć. Byłem z tym u mechanika i też nic nie poradził. Zalał całe gniazdo płynem penetrującym i podejdziemy do tego jeszcze za klika dni. Moje pytanie... czy istnieje inny sposób na wymianę tego łożyska lub wybicie półosi z piasty.

PostNapisane: 2 paź 2009, 08:09
przez IK888
Są specjalne klucze do wyciskania półosi z piasty.

PostNapisane: 5 paź 2009, 10:59
przez cx19
No tak, tylko że zjeździłem już wszystkie warsztaty w okolicy i nikt takich narzędzi nie posiada. Co najwyżej proponowali mi demontaż całej zwrotnicy i na prasę hydrauliczną D; ...a przy tym spore dodatkowe koszty. Szukam dalej... nie udało się tego ruszyć przy drugiej próbie wybicia.
Jeżeli ktoś z okolic Opola ma stosowny sprzęt do wyciśnięcia tej półosi z piasty bez demontażu połowy zawieszenia to proszę o kontakt.

PostNapisane: 5 paź 2009, 16:20
przez jurekG8
Cześć :) Jeśli możesz to opisz, czym się to uszkodzenie objawiało.

PostNapisane: 5 paź 2009, 19:46
przez Yard
Sprawdz w książkach jak to jest w 323 i 626. Powinno być podobnie albo nawet tak samo.

PostNapisane: 6 paź 2009, 11:06
przez cx19
Opis objawów uszk. łożyska podpory półosi: Podczas pełnego
skręcania w lewo lub w prawo słychać jakby szorowanie czasem nawet pukanie pod podwoziem.
(Efekt podobny jakby kończyły się klocki hamulcowe).
Po podniesieniu auta na podnośniku i wykonywaniu skrętów
przy włączonym 5-biegu ten dźwięk zlokalizowano w miejscu zamontowanego tego właśnie łożyska.

PostNapisane: 7 paź 2009, 20:55
przez jurekG8
Dzięki za odpowiedź.Właśnie coś podobnego jest u mnie ,ale tylko przy skręcie w lewo,na dodatek lekko szarpie kierownicą.Muszę Madzię oderwać od ziemi i sprawdzić na podnośniku :) .Narka