Sprzęgło do Premacy
1, 2
Witam mam mały problem potrzebuje wymienić sprzegło w PREMACY 2,0 DiTD 90KM rok 2000 wszędzie gdzie sprawdzałem mają sprzegła pasujace do serii produkowanej w latach 2000-2005 natomiast moja wersja należy do serii 1999-2000. najbardziej interesuje mnie sprzęgło EXEDY, AISIN
Może ktoś wie jakie sprzegło pasuje z innego podeluMazdy bo bezpośrednio nie znalazłem takiego przeznaczonego do mojej Premacy. Najlepiej nr katalogowy
A tak na marginesie, prebieg mojej premacy to 151tys czy to już cza na wymiane sprzegła? Czy moze poprzedni właściciel sprawdzał ile fabryka dała i nie oszczedzał sprzęgła.
Pozdrawiam
Może ktoś wie jakie sprzegło pasuje z innego podeluMazdy bo bezpośrednio nie znalazłem takiego przeznaczonego do mojej Premacy. Najlepiej nr katalogowy
A tak na marginesie, prebieg mojej premacy to 151tys czy to już cza na wymiane sprzegła? Czy moze poprzedni właściciel sprawdzał ile fabryka dała i nie oszczedzał sprzęgła.
Pozdrawiam
- Od: 26 lis 2008, 12:01
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław, Psie Pole
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r
Nie rozbierałem jeszcze, chciałem byc przygotowany zostawiajac auto u mechanika aby nie czekać na zamówienie częsci. Łożysko nie jest drowie wiec od razu wymienie natomiast nie wiem nic o stanie docisku.
Sprzegło zaczyna mi sie ślizgać na 5 biegu przy predkości np 70km/h a pedał gazu jest w podłodze
na 1,2, nie zaobserwowałem
Jakaś rada?
Sprzegło zaczyna mi sie ślizgać na 5 biegu przy predkości np 70km/h a pedał gazu jest w podłodze
na 1,2, nie zaobserwowałem
Jakaś rada?
- Od: 26 lis 2008, 12:01
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław, Psie Pole
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r
orlando napisał(a):zaciągnij ręczny daj 2500 wsadź 5 i puść sprzęgło. jak silnik zgaśnie to masz sprzęgło ok ...
a ruszać na 5 nie próbuj bo to naprawde jest pałowanie sprzęgła i nie widzę w tym żadnego sensu, nie wiem co ci to da że ruszysz na piątce – po tym nic nie stwierdzisz.
I też wiadomo, że nie sprawdzaj sobie takm sposobem tego sprzęgła parę razy dziennie, tylko raz i oki, bo to też nie jest na dłuższą metę nic dobrego
Szifers napisał(a):A tak na marginesie, prebieg mojej premacy to 151tys
Nie chcę Cię drażnić
pzdr
Yard napisał(a):McMan napisał(a):.., a diesel z przebiegiem ca. 15 000 km rocznie to w Niemczech trochę biały kruk![]()
pzdr
Uważam, że to obiegowa i nie do końca prawdziwa teza. Niemcy nie są cyborgami bijącymi rekordy przejechanych kilometrów.
Faktycznie, rzuciłem okiem na ogłoszenia Premacy z Dieslem o tu i trochę się zdziwiłem.
Od bicia rekordów to pewnie mają jednak TDI
McMan napisał(a):Faktycznie, rzuciłem okiem na ogłoszenia Premacy z Dieslem i trochę się zdziwiłem.
Dodatkowo wg mojej wiedzy w samochodach tego typu są to kilometry nabite przy długich jazdach, a nie po mieście. Chyba, że trafi się na byłą taksówkę, a jest ich trochę.
Moje preamcy ma raczej wiarygodny przegieg udokumnetowany nie tylko KS ale takze fakturami zakupowymi części i naprawami w nim, znam dane właściciela który używał samochodu do przewożenia osoby na wózku inwalidzkim wiec dlatego potrzebował duzego samochodu.
Ale pytanie moje jest takie w takim razie wymieniac tylko tacze i łozysko czy docisk także (zawsze to ok 400zł oszczędności. No i pewnie wymiana oleju w skrzyni tak przy okazji
Ale pytanie moje jest takie w takim razie wymieniac tylko tacze i łozysko czy docisk także (zawsze to ok 400zł oszczędności. No i pewnie wymiana oleju w skrzyni tak przy okazji
- Od: 26 lis 2008, 12:01
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław, Psie Pole
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r
Przy tym przebiegu raczej tylko tarcza + ewentualnie lozysko. Slizgnelo mi sie sprzeglo 2 razy w zimie...zaczalem zbierac sie za zamowienie...i...nagle...uspokoilo sie, od tamtej pory wsio ok, jeszcze nie wymienilem.
Pozdrawiam
A w mojej dzieje się tak że jak dam do dechy na 3 lub 4 biegu to sprzęgło ślinie na chwile i koniec, dzieje się tak tylko kiedy silnik przekroczy 2 tys. obr.(w tedy dopiero porządnie ciągnie) zakręci do 3 tys. i już sprzęgło nie ślizga.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
u mnie na 5 biegu powyżej 2000 obrotów jak dam gaz w podłoge to predkość stoi w miejscu a obrotu nagle wzrastają do 3000-3500 i pozniej zaczyna znowu przyspieszac
jaką tarcze polecacie do mojej premacy przypominam 2,0 Ditd 90KM rocznik 2000?
jaką tarcze polecacie do mojej premacy przypominam 2,0 Ditd 90KM rocznik 2000?
- Od: 26 lis 2008, 12:01
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław, Psie Pole
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r
Yard dokładnie tak jak piszesz, ale to trwa tylko moment śliźnie pod 3 tys. i zaczyna normalnie ciągnąć i tylko na 3 i 4 biegu na 5 mam spokój.
Na pewno nie jest to normalne i sprzęgło ślizga, ale na razie nie wymieniam.
Dzieje się tak bo silnik w tym momencie dostaje największego kopa ,turbo się budzi i reszta zaworów.
Dla tego jeżdżę spokojniej.
Tak myślę.
Na pewno nie jest to normalne i sprzęgło ślizga, ale na razie nie wymieniam.
Dzieje się tak bo silnik w tym momencie dostaje największego kopa ,turbo się budzi i reszta zaworów.
Dla tego jeżdżę spokojniej.
Tak myślę.

Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Dzisiaj sprawdziłem u mnie. Jak są za niskie obroty i depnie się to silnik na chwilę zawaha się, co ma robić
. Wystarczy lekko odpuścić gaz i znowu nacisnąć (szybko) i już wie czego chcemy. Przy wyższych obrotach tego nie ma. Nigdy na to nie zwracałem uwagi. Jeśli jest problem – jesli jest – to leży chyba w zasilaniu.

Yard napisał(a):Raczej za wcześnie na wymianę całego sprzęgła. Musisz wymienić całe czy może tylko tarczę?
We wszystkich Premacy, 323 BJ i 626 GF z silnikiem diesla sprzęgła są takie same.
no niestety nie są takie same własnie sie przekonałem dobrałem sobie sprzęgiełko EXADY wg intercar's i zakupiłem po rozebraniu skrzyni i wyjęciu starego sprzęgła okazało sie ze nie pasuje. We wszsytkich sklepach twierdzą ze jest jedno sprzegło poza jednym sklepem który twierdzi ze w roku 2000 premacy produkowano w dwóch rodzajach sprzęgieł. Na szczęście posiadał nawet na stanie takie sprzęgło.
Może sie przydać podaje dwie wersje jakie były w 2000r w Premacy
F13040 wersja ( docisk węższy, większy nieco, rozstaw otworów do mocowania szerzej, inne łożysko)
F13090 wersja (docisk szerszy, mniejsza średnica)
W obu tarcza identyczna.
- Od: 26 lis 2008, 12:01
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław, Psie Pole
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości