Strona 1 z 2

Olej przekładniowy w skrzyni biegów – wymiana

PostNapisane: 8 cze 2009, 12:17
przez konerr
Witam,
Mm pytanko dotyczace wymiany oleju w skrzyni biegów, wyczytałem, że prawidłowo powinno się go wymienić po 90tys. kilometrów.
Moja Premacy ma juz przejechane blisko 12tys. i sadzę, że nie był on jeszcze wymieniany. Tym bardziej bo zauważytłem, że biegi troszeczkę topornie mi wchodzą.
Sprzegło jest OK bo łapie w miarę wysoko. Myślę, że wymiana oleju trochę pomoże a napewno nie zaszkodzi.
Datego mam pytanko jak wymienić ten olej może ktoś ma jaką instrukcję.
Lub wskazówki jak to szybko uczynic.

Pozdrawiam

PostNapisane: 8 cze 2009, 17:56
przez say
Wymana jest banalna...tylko potrzebny kanal/podnosnik, klucz nr 23 (wielkie sruby, nie da sie ich nie zauwazyc), weżyk i ogromna strzykawka (najwieksza, jaka uda sie dostac). Wykrecamy srube z otworu kontrolnego, znajdujacego sie z przodu skrzyni biegow (robimy to od spodu auta), potem wykrecamy taka sama, znajdujaca sie na samym dole skrzyni. Czekamy az calosc zleci. Wkrecamy dolna srube. Bierzemy strzykawke z nasadzonym wezykiem i powoli wlewamy 2,7 L oleju przez otwor kontrolny. Nie da sie przelac bo tym samym otworem zacznie nadmiar wyciekac. Wkrecamy srube w otwor kontrolny. Ot cala filozofia.

PostNapisane: 2 lip 2009, 13:38
przez Szifers
A jaki olej polecacie?

PostNapisane: 2 lip 2009, 14:35
przez say
Wazne by spelnial parametry, osobiscie zalalem:
Obrazek

PostNapisane: 28 lip 2009, 08:34
przez Szifers
jestes zadowolony z oleju?
Biegi ładnie wchodza? Czy jezdziłeś w zimie na tym oleju i nie było problemu?

PostNapisane: 28 lip 2009, 08:52
przez wac_ns
ja mam TUTELA ZC75

SPECYFIKACJA:

SAE 75W-80, API GL-5
MIL-L-2105 D LEV., MB 235-5
ZF TE-ML 02, MAN 342 LEV

PostNapisane: 28 lip 2009, 09:44
przez say
Szifers, biegi wchodza gladko, wymienialem gdy bylo raczej zimno, poza tym specyfikacja (lepkosc) jest taka jak podaje manual, wiec nie przewiduje problemow zima.

PostNapisane: 6 sie 2009, 21:38
przez marcili
Witam,

Za sugestią Say'a dziś wymieniłem olej przekładniowy na CARLUBE . Jedynie co na ten moment mogę powiedzieć to że 2 bieg zaczął lepiej wchodzić (przed wymianą miałem problem z 2 biegiem).

Poprzednik zalał za dużo oleju bo ściekał przez otwór kontrolny.
Ja wlałem na pewno więcej niż 2,7 l (prawie 3 l ) no chyba że te 0,3 l uciekło bokiem :).


Pozdrawiam
M.

PostNapisane: 6 sie 2009, 23:36
przez Szifers
zalałem carlube i jest ok. Biegi całkiem ładnie wchodzą.
WG KS oleju wchodzi 2,7l a mi tez około 3,0 wlazło

PostNapisane: 8 wrz 2009, 16:24
przez Noho
mi weszło dokładnie 2.9 litra shella

PostNapisane: 10 wrz 2009, 10:18
przez dejww
Mi ciężej się redukuje z 5 na 4bieg i podejrzewam że to właśnie od oleju i też jestem przed wymianą.Czy Mobil1 jest dobry.Zna ktoś jakieś opinie.Say,jaka jest cena tego oleju za litr co Ty kupiłeś.Pozdrowionka.

PostNapisane: 10 wrz 2009, 14:01
przez say
dejww, jakieś 25 zł.

PostNapisane: 14 wrz 2009, 14:31
przez dejww
Oki fajnie.Dzięki wielkie za info say.Już zamówiłem w weekendzik i czekam na przesyłkę :):) Pozdrówki.

PostNapisane: 17 wrz 2009, 18:08
przez dejww
Ja dzisiaj jestem po wymianie oleju.Zalałem ten co say czyli Carlube.Biegi zaczęły mi wchodzić dużo lżej.Bardzo fajnie się wymienia ten olej ze względu na bardzo dobre uformowanie lejka przy butelce ok 1m wężyka o średnicy 12mm nakłada się na końcówkę lejka drugi koniec do otworu kontrolnego i wymiana jest bezproblemowa . :) .Klucz do śrub 23mm .Pozdrowionka

Re: Olej przekładniowy w skrzyni biegów – wymiana

PostNapisane: 13 lis 2010, 19:56
przez tasek
Witam
Przymierzam się do wymiany oleju w skryni biegów i mam dylemat który olej wybrać półsyntetyk czy może syntetyk. Oba spełniają wymagania zgodnie z instrukcją czyli 75w90 API GL4 lub 5. Stawiam na syntetyk ale z chęcią zobaczę wasze opinie co doradzicie <co?>
http://moto.allegro.pl/carlube-75w90-gl-5-polsyntetyk-1l-i1302571666.html
http://moto.allegro.pl/carlube-75w90-full-syntetyk-1l-i1302571678.html

Re: Olej przekładniowy w skrzyni biegów – wymiana

PostNapisane: 8 cze 2011, 23:06
przez zbit
Mimo upływu czasu pytanie jak najbardziej aktualne.
Jutro czeka mnie wymiana, poszedłem dziś do sklepu, gość postawił przede mną półsyntetyk GL5 Hipol i fullsyntetyk GL4/GL5 Mobil, oba 75W90... no i wróciłem z niczym :( Najchętniej kupiłbym Carlube, ale skoro też są dwa...
Say, a Ty pamiętasz czy Twój to pół czy fullsynetyk?

Re: Olej przekładniowy w skrzyni biegów – wymiana

PostNapisane: 9 cze 2011, 05:00
przez tasek
Też miałem dylemat a, że oba oleje Carlube spełniają normę 75W90 to postawiłem na fullsyntetic i jest ok od razu biegi zaczęły chodzić lekko.

Re: Olej przekładniowy w skrzyni biegów – wymiana

PostNapisane: 9 cze 2011, 09:29
przez say
zbit napisał(a):Say, a Ty pamiętasz czy Twój to pół czy fullsynetyk?
Sprawdzę, powinienem jeszcze mieć opakowanie.

Re: Olej przekładniowy w skrzyni biegów – wymiana

PostNapisane: 9 cze 2011, 19:57
przez Piotr Raczkowski
u mnie półsyntetyk i nie narzekam

Re: Olej przekładniowy w skrzyni biegów – wymiana

PostNapisane: 9 cze 2011, 20:42
przez say
Sprawdziłem i cytując:
Piotr Raczkowski napisał(a): półsyntetyk i nie narzekam
Spełnia normy. Podawałem jego parametry na początku tematu.