Strona 1 z 1

nadmierny opor pedalu sprzegla

PostNapisane: 28 kwi 2009, 05:20
przez nightcomer
po okolo 150 km jazdy po wawie zaczyna mnie bolec lewe kolano, przy 250 juz ostatnio cala noga. zastanawiam sie, czy premacy "tak ma", ze sprzeglo ciezko chodzi, czy tez w mojej cos dziwnego siedzi. wszystkie dostepne mechanizmy dokladnie nasmarowalem i nic.
sila nacisku na pedal sprzegla jest wyraznie wieksza niz w samochodach innych marek, rowniez z dieslami.

zadaje to pytanie, bo nie mialem jeszcze okazji porownac swojej premacy z zadna inna.

PostNapisane: 28 kwi 2009, 08:43
przez say
U mnie chodzi mieciutko, jak noz w maslo :). Kolega mial problem podobny, do wymiany byl wysprzeglik czy jak go tam zwa, tloczek (mamy sprzeglo sterowane hydraulicznie).

PostNapisane: 28 kwi 2009, 17:48
przez nightcomer
jesli wysprzegnik to zaden problem <jupi>
juz sie balem, ze musze sie dobrac do czegos w samym docisku.
podziekowania :)

Re: nadmierny opor pedalu sprzegla

PostNapisane: 30 lip 2013, 23:13
przez elMario
Witam
Podepnę się gdyż sprzęgło mi się kończyło i ciężko mi chodziło więc wymieniłem u Wieśka w Dębicy. Założył mi NKK choć miał założyć Exedy lub Aisin ... Chwile chodziło lekko ale zaczęło znów ciężko chodzić. Wymieniłem płyn hamulcowy i na chwile poprawiło się ale dalej ciężko chodzi. Regulacja pedału nic nie dała.
Czy jest jakieś podejrzenie że przy wymianie sprzęgła coś nie zostało wymienione? Dodam że przy zmianie biegów z 1 na 2 i czasem na 3 auto poszarpuje.

Wymieniłbym wysprzęglik tylko pytanie czy droga taka operacja (robota + część) tudzież czy podołam sam?

PostNapisane: 31 lip 2013, 18:09
przez kolarek
Witam.Wymiana wysprzęglika jest banalnie prosta ,na upartego można to zrobić pod domem.Nie trzeba kanału,wszystko zrobisz sam,jedynie odkrecenie przewodu ciśnieniowego może sprawić problem(sam "obrobiłem"nakrętkę przy wysprzęgliku,musiałem wymienić przewód :–()Koszt wysprzęglika to ok,50PLN- robocizna to zależy od mechanika ale czas wymiany to około 0,5 godziny z odpowietrzaniem.

PostNapisane: 31 lip 2013, 22:13
przez elMario
Gdzie kupowałeś wysprzęglik?
Wymieniłbym sam ale nie wiem jak odpowietrzyć potem...

Co do szarpania to prawdopodobnie źle operuje sprzęgłem i gazem.. testy trwają :)

PostNapisane: 31 lip 2013, 22:57
przez niunius
wysprzęglik od ditd jest inny od benzynowego. I na dodatek inny niż ten z 1.8. Trzeba patrzeć na uchwyty.
Odpowietrza sie go jak hamulce. Ma na sobie rurkę i kapturek.

PostNapisane: 31 lip 2013, 23:05
przez elMario
Kupowałeś używkę czy nowy?
Też mam Sportive z 2002 roku więc może jakiś link do części ?

Ogólnie odkręcam wężyk, odkręcam wysprzęglik, zakładam w odwrotnej kolejności po czym odkręcam odpowietrznik , ktoś pompuje sprzęgłem? aż poleci czysty płyn bez powietrza , wciska sprzęgło ja dokręcam i ma być?

Re: nadmierny opor pedalu sprzegla

PostNapisane: 5 sie 2013, 13:33
przez lucas08
U mnie też sprzęgło chodzi dość ciężko(tragedii nie ma ale denerwuje). Wysprzęglik do 2.0 Sprortive/Active jest inny niż do reszty i udało mi się go znaleźć tylko w oryg lub używka. Oryg nowy około 400 zł ;) Ostatecznie zastosowałem w moim zestaw naprawczy kupiony w w CARSPEED. Po wymianie brak zmian dlatego to wg mnie wina sprzęgła (raczej docisk) przebieg 202 tys) ma prawo się kończyć.

Wymiana wysprzęglika prosta można zrobić w około 1h przed garażem :)