Strona 1 z 16

1

PostNapisane: 22 gru 2007, 21:13
przez Yard
Kody błędów DTC dla układu ABS (strona klubowa dział Warsztat)

Przede wszystkim nie utrudniać sobie życia. Nie szukamy komputera, gniazd komputera, wtyczek pod kierownicą, nie mierzymy napięć, oporności w tę czy w tamtą stronę itd, itp... ;)

Otwieramy maskę i przy lewym nadkolu, przed akumulatrorem widzimy kostkę "DIAGNOSTIC". Otwieramy i mamy taki widok.
31d2f652e8fd254d530d1fdd72ac5062_1920x1080.jpg

Tu pokazane są wszystkie złącza ale u nas są tylko niektóre.

Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:

1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po chwili kontrolka ABS powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wyświetli dodatkowe komunikaty.

Interpretacja odczytów

Jeśli komputer zarejestrował błedy układu kontrolka zapala się. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – jeden długi sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 14. Czujnik obrotów koła lewy tył do wymiany. :)

Dla potwierdzenia można rozpiąć jego wtyczkę i zmierzyć oporność. Powinna wynosić ok. 1,4 kΩ. Ponieważ jest zepsuty oporność jego będzie zdecydowanie inna.

Kasowanie błędów

Po pierwszej serii wymigania błędów 10. razy nacisnąć pedał hamulca w odstępach 1. sekundowych. Wyłączyć zapłon. Rozłączyć mostek w gnieździe diagnostycznym. Włączyć zapłon. Kontrolka ABS powinna zgasnąć.

Interpretacja kodów błędów dla układu ABS

11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie

Błędy systemu ABS i ich rozwiązywanie

PostNapisane: 14 sty 2008, 14:35
przez erenia
Podczas odczytu kodu usterek – wyświetlają się następujące numery kodów: 17 (dot.TCS) oraz 51,61 i 63.
Jakie jest zachowanie ABS TCS.?
Są momenty,że chodzi i jedno i drugie prawidłowo. Są okresy kiedy niema i jednego i drugiego. Palą się lampki ABS TCS i kontrolka hamulca. Sprawdzone czujniki w kołach , zasilania – wszystko ok. Jak włączę stacyjkę bez odpalenia kontrolki gasną po zapaleniu zapalają się.Jak włączę wsteczny bieg i do tyłu jadę kontrolki nie zapalają ..jak tylko włączę 1 bieg zapalają się i niema ani ABS ani TCS.
Co jeszcze istotnego- nie można skasować kodów usterek z pamięci.
Może ktoś zetknął się z podobnymi problemami- proszę o wsparcie w temacie
Pozdrawiam serdecznie
<<<temat zmieniony przez moderatora,zgodnie z regulaminem forum>>>

PostNapisane: 29 sty 2008, 14:35
przez magicadm
George48 napisał(a):komputer w ASO stwierdził zakłócenia w prawym kole ale czujnik jest dobry

Jak stwierdzono, że czujnik jest ok? Fakt trzymania impedancji to nie wszystko.
Sprawdziłbym stan przewodów, złącz, czystość/kompletność/mocowanie wieńca ABS, ew. podmienił/zamienił miejscami czyjnik ABS.

Przypominam o problemach z wodą w sterownikach ABS-u

PostNapisane: 29 sty 2008, 16:01
przez erenia
ale w błędach niema żadnego czujnika- nie wyświetla kodu błędu czujnika więc o tym myślę niema co myśleć..?

PostNapisane: 29 sty 2008, 16:33
przez magicadm
erenia napisał(a):Co jeszcze istotnego- nie można skasować kodów usterek z pamięci.

A w jaki sposób kasowałąś te błędy?
I co oznaczaja odczytane przez Ciebie kody błędów?

PostNapisane: 29 sty 2008, 17:06
przez erenia
o tym pisze w pierwszym poście ale:
17-dotyczy TCS Engine speed input signal
51-Fail safe relay
61-ABS control modul
63 -ABS power supply

Jak kasowałem:
po odczycie – wciskałem 10 razy pedał co 1 sekunda – tak pisze procedura..i bez efektu...opadają mi ręce ..co uważacie żle robię..
pozdrawiam

PostNapisane: 30 sty 2008, 21:18
przez erenia
no wiesz o tym nie myslałem- sygnału niema- bo one tam piszczą jak się kończą ...ale jak sprawdzałem to jakieś 30 % jeszcze było...sądzisz,że to może być przyczyna?

PostNapisane: 8 lut 2008, 10:20
przez erenia
Klocki nowe załozone ..tak bez przekonania...efektu brak dalej jest jak bylo...

PostNapisane: 1 maja 2008, 00:23
przez iiyama
naprawione?

Tcs sie wyłacza u mnie jak tylko przekrocze 140 kmph, miał ktoś coś podobnego?

napewno niedługo podskocze na kompa do aso

PostNapisane: 1 maja 2008, 08:21
przez erenia
tak naprawione ...ale niestety sterownik do wymiany był...jest ok

Świecące kontrolki podczas jazdy

PostNapisane: 1 cze 2008, 21:32
przez aggio
Witam,
zdjąłem dzisiaj kleme w celu przeczyszczenia i po założeniu i uruchomieniu silnika nie zgasły i świecą się kontrolki: ABS, TCS OFF, kontrola trakcji i ręczny/hamulce. Poza tym nie ma innych objawów. Madzia jeździ normalnie i wszystko OK. O co chodzi?

czujnik abs+hamulec reczny + kontrolka tcs pala się

PostNapisane: 7 cze 2008, 12:53
przez ziggy_powrot_gwiazdy
zapalily sie po wizycie na budowie u rodziny i nie chca zgasnać

gdzie szukac rozwiazania problemu, czy mozna tak jezdzic dluzej?
ile kosztuje czujnik do premacy i jak sprawdzic ktory polecial ?
czy jak sie pali ta choinka na desce to nie oznacza wiekszych problemów z ukladem hamulcowym ?

kazda rada mile widziana

purystów "tematowych" przepraszam bo pewnie znów zawinilem- moja wina

pozdrawiam
rt

przez ziggy_powrot_gwiazdy » 9 czerwca 2008, o 06:40

wczoraj rano kontrolki zapalily sie zgasły jka Pan Bóg przykazał na jakies 30 sek. no ale niestety po chwili zapalily sie ponownie i juz sie palą caly czas

czyli roziwazania poszukuje dalej

rt

PostNapisane: 9 cze 2008, 15:15
przez Yard
Sprawdź w komputerze jakie pokazuje błędy.

PostNapisane: 9 cze 2008, 21:22
przez ziggy_powrot_gwiazdy
wiem szukaj :) zlacze znalazlem

PostNapisane: 9 cze 2008, 21:34
przez Yard
Kostki czujników są przed tylnymi nadkolami pod plastikami bagażnikowymi. Trzeba odchylić siedzenie, wyjąć próg przy tylnych drzwiach i bok w bagażniku.

PostNapisane: 10 cze 2008, 12:07
przez ziggy_powrot_gwiazdy
jak oczyscic te czujniki bez wyjmowania zeby nie uszkodzić
mozna przejechac lekko papierem sciernym ?

rt

PostNapisane: 10 cze 2008, 13:07
przez Yard
Co tam masz, że chcesz go aż tak potraktować?

PostNapisane: 10 cze 2008, 14:34
przez aggio
Witam,
...świecą mi się kontrolki ABS, TCS OFF, TCS i hamulec. Rozumiem, że to jest problem z ABS.

PostNapisane: 10 cze 2008, 16:57
przez ziggy_powrot_gwiazdy
ja jestem z tych oszczednych ale w koncu sie okazalo ze mechanik sie podlaczy do zlaczki i mi powie co i jak nie wiem tylko ile za to zaplace, tester maja juz nawet w zwyklych zakladach

a tak poza konkursem to ceny na te czujniki to jakas makabra zwlaszcza ze leca po kolei kazdemu, nie ma zamienników. doczytalem ze pasuja z bj i 626 podobnych rocznikowo ?
rt

PostNapisane: 10 cze 2008, 17:13
przez Yard
aggio– dokładnie tak jak piszesz.
ziggy_powrot_gwiazdy – nie szkoda ci kasy na coś co możesz zrobić samemu? To naprawdę jest łatwe.