Błędy systemu ABS i ich rozwiązywanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Andrzej330 » 18 maja 2014, 20:31

Zaczynasz od czujników. Zmierz najpierw rezystancję obydwu.
Oddam za rozsądną cenę sprawna pompę z modułem SOLBOX-3 bez silniczka.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2013, 21:56
Posty: 36
Skąd: Giżycko
Auto: Mazda Premacy 2.0 benzyna+gaz 131 KM

Postprzez Yard » 18 maja 2014, 21:28

Bardziej prawdopodobne jest padnięcie czujników niż sterownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Elmerwawa » 19 maja 2014, 13:01

No dobra,to biorę się za pomiary ale 2 naraz to dziwne
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Andrzej330 » 19 maja 2014, 14:32

Niekoniecznie padły dwa. Może jeden się np. zabrudził. :)
Oddam za rozsądną cenę sprawna pompę z modułem SOLBOX-3 bez silniczka.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2013, 21:56
Posty: 36
Skąd: Giżycko
Auto: Mazda Premacy 2.0 benzyna+gaz 131 KM

Postprzez Elmerwawa » 19 maja 2014, 22:42

Sprawdzałem miernikiem, wyczyściłem czujniki na jeden i drugi czujnik sprawny, kostkę od sterownika ABS wyczyściłem i spryskałem preparatem do styków niestety nic to nie dało, koronki na przegubach tez są czyste. Zastanawia mnie tylko ten błąd 63 niestety obstawiam najgorsze że padł sterownik ABS
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Andrzej330 » 19 maja 2014, 22:55

Zmierzyłeś, przeczyściłeś i tyle. Skasowałeś błędy, ewentualnie przejechałeś się. Jeśli rzeczywiście są sprawne (jakie wartości odczytałeś), to po krótkiej przejażdżce powinny błędy czujników zgasnąć. Najlepiej jednak skasować błędy.
Oddam za rozsądną cenę sprawna pompę z modułem SOLBOX-3 bez silniczka.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2013, 21:56
Posty: 36
Skąd: Giżycko
Auto: Mazda Premacy 2.0 benzyna+gaz 131 KM

Postprzez Yard » 20 maja 2014, 06:48

kod 63 – zasilanie, sprawdziłeś?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Elmerwawa » 21 maja 2014, 22:51

Nie rozumiem o co chodzi z zasilaniem?
Bezpieczniki sprawdziłem, czujniki wyczyściłem, koronkę na przegubie zresztą też, czujniki zmierzone i są sprawne błędy próbowałem kasować i nadal wywala 12 13 63
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Yard » 21 maja 2014, 23:02

W książkach do 323 lub 626 może do Premacy też – nie sprawdzałem – są procedury sprawdzania i naprawy.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Elmerwawa » 22 maja 2014, 07:52

Sprawdzenia pompy ?
Zaopatrzyłem się w drugą pompę ABS i dziś będę z tym walczył, o efektach oczywiście napisze
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Yard » 22 maja 2014, 18:26

Są procedury postępowania zależnie od wyświetlanego błędu. Znajdujesz błąd 63 i postępujesz krok po kroku.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Elmerwawa » 23 maja 2014, 14:52

Niestety nie jest dobrze, po wymianie pompy przestał działać prędkościomierz, i wyświetliło bład nr 13 zmierzyłem i okazał się walnięty czujnik ,kupiłem i wymieniłem wszystko zgasło (abs i reczny)system nie pokazuje błędów ale prędkościomierz nadal nie działa i ABS za wcześnie się załącza
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Yard » 23 maja 2014, 17:56

Majstrując mogłeś rozłączyć impulsator.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Elmerwawa » 23 maja 2014, 20:44

A u mnie to występuje? Czytałem na forum ze od 2001 nie ma tego ustrojstwa.
wkurza mnie jeszcze załączający się przy zwalnianiu na suchym ABS
Ostatnio edytowano 23 maja 2014, 21:24 przez Elmerwawa, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Yard » 23 maja 2014, 21:24

Gdzie to czytałeś. Wszystkie modele mają ten czujnik w skrzyni.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Elmerwawa » 23 maja 2014, 21:44

kolego w tym wątku : viewtopic.php?f=400&t=120494
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Yard » 23 maja 2014, 22:46

Nawet sam to sprawdzałem. Skleroza. Wychodzi, że po lifcie tylko diesel nie ma i prędkość czyta baza ABSu. Wymieniłeś czujni – może z powrotem zamontuj starą pompę.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Elmerwawa » 24 maja 2014, 12:08

tak też zrobię, przełożę samą płytkę ale wątpię żeby to coś dało ktoś już tak miał , licznik zaczął działać ale ABS przestał, pisałem na PW czy problem został rozwiązany ale bez odzewu.
Co do za wcześnie załączającego się ABS-u są jakieś sugestie ? ABS załącza się przy 5-10km/h bez potrzeby.
Ja obstawiam że może coś z tym nowym czujnikiem jest nie tak, dość ciężko wchodził na swoje miejsce.
Orientujesz się kolego Yard które czujniki mają wpływ na działanie prędkościomierza ?
Po prostu zgłupiałem, nie wiem czy przyczyną np.mogą być brudne czujniki, czy może kupiłem jakąś inna pompa ABS (na pewno jest od po-lifta DITD) błędów Mazda nie ma tak wiec ,ciężko jest mi się na czymś oprzeć.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Yard » 24 maja 2014, 12:23

Mam czujnik oryginalny – wchodził luźno – i podróbę – wchodził ciężko.
Przeważnie padają tylne czujniki i nikt nie zgłaszał, że przestał działać licznik. Wychodzi na to, że związane to jest z przednimi.
Brudne czujniki lub uszkodzone zębatki dawały sygnał o uszkodzonym czujniku.

Co rozumiesz mówiąc, że ABS załącza się przy 5-10 km/h. Przy takiej prędkości to samochód praktycznie toczy się podczas pchania go. Słychać terkotanie po naciśnięciu hamulca?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Elmerwawa » 24 maja 2014, 12:45

Dokładnie 5-10km/h wciskam hamulec i delikatnie terkocze za każdym razem przy takiej mniej więcej prędkości . Wczoraj ostrzej hamowałem(z 60km/h) i abs działał normalnie, tak jak powinien.



Udało się rozwiązać problem: Pompa wróciła na swoje miejsce, układ porządnie odpowietrzony, przy pompie oraz każde koło z osobna sprzęgło też machnąłem przy okazji, jeszcze raz wyczyściłem każdy czujnik i koronkę, benzyną ekstrakcyjną. Wymieniłem uszczelkę na kostce do sterownika bo była uszkodzona być może z mojej winy. Skasowałem także błędy 12,13 i 63 bo na pompie która była w moim aucie sterownik je zapamiętał mimo że ABS nie świecił,
Wszystko działa tak jak trzeba, co do terkotania ABS przypuszczam że może było gdzieś trochę powietrza w w pompie ABS.
Generalnie po całej operacji stwierdzam porządnie mierzyć oporność każdego czujnika, nie sugerując się błędami ABS , czyścić koronki, czujniki,odpowietrzać układ hamulcowy a później walczyć z pompą ABS.
Sam w sumie nie wiem co dało realne efekty grunt że wszystko działa :D

Zastanawia mnie błąd 63 ? skąd on się wziął i dlaczego ?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy