Błędy systemu ABS i ich rozwiązywanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Yard » 25 maja 2014, 15:37

Poszukałem w książce
Przyczyna prozaiczna: zbyt niskie napięcie zasilania
1. niski stan naładowania akumulatora lub awaria tegoż ewentualnie alternatora
2. brak masy lub zła
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Krystian186 » 2 cze 2014, 17:13

Czytałem wątek.

Czy ta odpowiedź Yard
"Poszukałem w książce
Przyczyna prozaiczna: zbyt niskie napięcie zasilania
1. niski stan naładowania akumulatora lub awaria tegoż ewentualnie alternatora
2. brak masy lub zła"

tyczy się terkotania abs przy małych prędkościach czy błędu 63 ?

Bo ja mam taki problem:
Problem polega na dziwnym dzwięku abs. (Dzwięk szarpanej struny "drrr" trwający 1-2 sekundy).
Występuje tylko przy prędkościach manewrowych na parkingu, na skręconych kołach i bardzo małej prędkości (np. przy parkowaniu, wjeździe do garażu). Zawsze w tych samych miejscach i zawsze na skręconych kołach w lewo. Wyprostowanie kół natychmiast pomaga. Przy normalnej jeździe i hamowaniu wszystko jest ok.
Dodam że komputer nie wskazuje błędów ! :|
Mam wymieniony płyn hamulcowy, ostatnio wymieniłem klocki hamulcowe, przeczyściłem, nasmarowałem blaszki od klocków, przetoczyłem delikatnie tarcze mając nadzieje że coś się zmieni ale problem pozostał.

Będę wdzięczny za odpowiedź
Ostatnio edytowano 2 cze 2014, 17:30 przez Krystian186, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 17:39
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 DITD 2002 r

Postprzez Yard » 2 cze 2014, 17:24

Dotyczy błędu 63.
Skąd wiesz, że u ciebie ten dziwny dźwięk to ABS? Może jakaś blaszka, drut lub ściągacz haczy.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Krystian186 » 2 cze 2014, 17:32

Nie wiem...tak mi się wydaje. Czuje to na pedale hamulca...nie aż tak mocno jak przy normalnie załączającym się abs tylko słabiej ale o dużej częstotliwości drgania.

Aha ...trochę zmodyfikuję swoją wypowiedz....przy skręconych kołach w prawo też się zdarza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 17:39
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 DITD 2002 r

Postprzez leniwy » 16 sie 2014, 13:10

Witam,
odkopię nieco temat bo i mnie to dosięgło.
Sytuacja wygląda następująco, najpierw zapiekło mi klocki w prawym tyle i zaświecił się abs i ręczny, doprowadziłem do ładu, przesmarowane smarem ceramicznym wszystko co należy, abs nadal się świecił.

Poczytałem, dokształciłem się i dobrałem się do kostki w prawym tyle by sprawdzić czujnik miernikiem. Pokazał 1.4k ohm, więc w normie. Ściągnąłem więc plastiki z lewego nadkola, zmierzyłem i czujnik miał kilka mega ohmów, więc niby wskazanie błędne.
Dla pewności chciałem wejść w tryb diagnostyczny metodą na zworkę, interfejsem pod maską zwierając GND i bodajże TNS i miał zacząć migać ABS , włączam zapłon i nic się nie dzieje, próbowałem kilka razy to zewrzeć, ale za nic w świecie nie chce wejść w tryb diagnostyczny.

Kupiłem więc potencjometr, ustawiłem na 1.4k ohm i wpiąłem w miejsce czujnika . Włączam zapłon, ABS i kontrolka ręcznego zgasła. Odpaliłem silnik, niby wszystko ok, przejechałem 50 metrów i znów świeci .

Podsumowując :
1.Na 100% padł lewy tył ?
2.Czemu nie chce wejśś w tryb diagnostyczny ?
3.Czy czujnik podejdzie z 323/626 ? Bo widziałem, że zdania są podzielone ?

Pozdrawiam
Marcin
leniwy
 

Postprzez paradox2604 » 29 paź 2014, 21:31

Witam mam taki problem,dziś rano chcialem zapalić samochod moja premacy 2,0ditd 90KM 99r i zapalily sie 2 kontrolki od abs i "ręcznego" myslałem ze nie mam płynu hamulcowego więc dolalem na wszelki wypadek do max ale nadal jest to samo ? co to może oznaczać kontrolki sie ciągle pala?
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2009, 09:21
Posty: 107 (0/1)
Auto: Premacy 00r
2.0 DITD
90KM

Postprzez Yard » 29 paź 2014, 22:38

Zrób test błędów ABSu – to się dowiesz który czujnik padł.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez paradox2604 » 30 paź 2014, 09:39

aale to napewno czujnik? juz sie bałem ze cos z hamulcami:) jak zrobic ten test?
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2009, 09:21
Posty: 107 (0/1)
Auto: Premacy 00r
2.0 DITD
90KM

Postprzez Tvisty » 4 sie 2015, 16:57

Witam, od dłuższego czasu mam problem z najprawdopodobniej tylnym, prawym czujnikiem abs (tak zdiagnozował swego czasu komputer). Kontrolki (abs, tcs, ręczny) zaświeciły się pierwszy raz jakieś 2 lata temu, lecz po dłuższym postoju zgasły i nie zaświeciły przez długie kilka miesięcy. Następnie bywało różnie, zapalały się od czasu, do czasu na krótko, by znowu odpuścić na jakieś pół roku. Niestety od wakacji tamtego roku po przejeździe przez nierówności pozostałe po robotach drogowych w zasadzie cały czas świecą, choć zdarza im się zgasnąć co jakiś czas na krótko. Zmusiłem się w końcu aby zajrzeć do złącza, o którym kiedyś swego czasu na forum czytałem, że lubi sprawiać problemy. Przy okazji zauważyłem dziwną rzecz, mianowicie kabel oznaczony strzałką na poniższym zdjęciu najprawdopodobniej mocno się nagrzewa

Obrazek

do tego stopnia, że spowodował coś takiego:

Obrazek
Obrazek

na powyższym zdjęciu została stopiona ta biała "pianka", czy co to tam jest

Po zdemontowaniu "boczka" kabel leżał w poniższy sposób (stykając się ze stopionym kablem i "pianką")

Obrazek

Ktoś wie co to za przewody (jest ich kilka w wiązce) dlaczego mogą się nagrzewać i czy mają coś wspólnego z czujnikiem abs. Odniosłem wrażenie, że poruszanie tego kabla spowodowało to iż po przekręceniu stacyjki kontrolki gasną, lecz po kilku sekundach zapalają się ponownie (z odpalaniem silnika jak i bez), no chyba że taki skutek miało spryskanie złączki "kontaktem"
Tvisty
 

Postprzez Yard » 4 sie 2015, 21:35

Post nr 1
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Mc'Fly » 2 wrz 2015, 08:43

Witam, uwaga ogólna acz przydatna! z mojego doświadczenia z autem ponad 10 letnim co do zdiagnozowanych awarii czujników abs. Najpierw "padł" mi kilka miiesięcy temu czujnik PT, rozebrałem boczek od wewnątrz sprawdziłem przyrządem opór czujnika, był ok, więc przeczyściłem speyem złaczkę i do dziś śmiga. Kilka tygodni temu znowu sygnalizacja na desce raz jest, raz nie ma, diagnoza czujnik LT "padł", powtórzyłem procedurę oczyszczania złączki i śmiga!!
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 14:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez Domelek » 2 wrz 2015, 09:35

Dodatkowo trzeba rzucić okiem na stan przewodu w nadkolu – lubią pękać na zagięciach montażowych przy uchwytach i wtedy powoli się kończą i wariują aż do zgonu. <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 19:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez Mc'Fly » 2 wrz 2015, 13:07

czy ktoś podrzuci na szybko czy oporność na czujniku ok. 1,80 – 1,90 powinna być ok, czy nie powodować błędu, przy jak pamiętam nominalym w okolicach 1,5 – 1,6 ??
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 14:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez paradox2604 » 21 paź 2015, 14:05

ok znalazlem wszystko i zrobilem test wyszlo mi jezeli dobrze odczytalem bledy 13 i51 co to oznacza to ze pt wiem ale ten 51 czy da sie to jakos naprawic jezeli tak to jak czy sama wymiana czujnika wystarczy?

Dopisano 21 paź 2015 16:05:

zrobilem kasowanie bledow poprzez naciskanie hamulca i teraz wyswietla mi tylko blad 13
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2009, 09:21
Posty: 107 (0/1)
Auto: Premacy 00r
2.0 DITD
90KM

Postprzez Yard » 21 paź 2015, 20:47

Bo tylko czujnik masz uszkodzony.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez paradox2604 » 22 paź 2015, 09:23

ok juz zamawiam dzieki
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2009, 09:21
Posty: 107 (0/1)
Auto: Premacy 00r
2.0 DITD
90KM

Postprzez zibilajkonik » 15 lis 2015, 12:14

Witam wszystkich.
Mam pytanie,czy pompy abs do mazdy premacy są takie same? a jeśli nie to jakie oznaczenie ma pompa abs do silnika 2L benzyna 2002r
z góry dziekuję.
zibilajkonik
 

Postprzez Yard » 15 lis 2015, 12:21

Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez ugh » 6 mar 2016, 16:15

Witam !
Mam dyskotekę z kontrolkami ABS na desce. Mazda 6 GG. Ręczny, abs, tcs tj. standard. Padło tuż przed przeglądem. Na szczęście diagnosta się nie przyczepił. Komputer wskazał przerwę w czujniku lewym tył. Dzisiaj zmierzyłem oporność na obu tylnych i wyszło mi na lewym 2,36 k, a prawym 1,28 k. Czy to potwierdza uszkodzenie lewego czujnika czy tylko e.w. zabrudzenie ? Czyszczenie złączek na nadkolu nic nie pomogło. Czy na lewym nie powinna być całkowita przerwa w obwodzie ? Bo poza tym oporność tego lewego czujnika na pewno odbiega od normy.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2013, 19:34
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 141KM

Postprzez Pedreiro » 4 maja 2016, 16:54

Witam,

ja również mam dyskotekę w swojej Mazdzie Premacy ( świeżo wróciła od mechanika po wymianie klocków, płynu etc), sprawdziłem zwierając w kostce te dwa piny i wyszło, że padł czujnik lewy tył (14), jednak rozebrałem boczek, dostałem się do kostki i zarówno rezystancja lewego jak i prawego jest jednakowa. Dodam, że dyskoteka pojawia się w różnych momentach, raz przejadę 200m, czasami 100km, nie ma reguły. Uważacie, że to czujnik mimo iż jego rezystancja jest taka sama jak prawego? Z góry dziękuję za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 4 maja 2016, 16:49
Posty: 4
Auto: Mazda premacy 1.8 benzyna 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy