Błędy systemu ABS i ich rozwiązywanie
Możesz błędy odczytać. Na razie kontrolki zgasły ale za chwile znowu się zaświecą...możesz być tego pewny . Sam wożę w bagażniku czujnik (prawy tył) od ponad 2 tygodni bo nie mam kiedy wymienić. Kontrolki raz gasną raz świecą. Zależy od np. temp. na zewnątrz .
Pozdrawiam
Odczytałem błędy. Po zmostkowaniu GND+TBS wymrugało :
13, potem 61, potem 82.
Mogę prosić o interpretację.
Zgodnie z tą strona viewtopic.php?f=126&t=620
(ale to jest OBD !) – 13 to czujnik prawy tył, 61 to jednostka sterująca, ale 82 nie ma w spisie. W jednym z postów znalazłem odpowiedź:
82: Engine control system. Torque reduction request signal line.
Wiem,że muszę wymienić czujnik prawy tył, ale czy możliwe,żeby padło coś jeszcze?
13, potem 61, potem 82.
Mogę prosić o interpretację.
Zgodnie z tą strona viewtopic.php?f=126&t=620
(ale to jest OBD !) – 13 to czujnik prawy tył, 61 to jednostka sterująca, ale 82 nie ma w spisie. W jednym z postów znalazłem odpowiedź:
82: Engine control system. Torque reduction request signal line.
Wiem,że muszę wymienić czujnik prawy tył, ale czy możliwe,żeby padło coś jeszcze?
- Od: 19 gru 2012, 20:12
- Posty: 16
- Auto: Premacy 2003, 1,8 benzyna/ 74kW
No i mnie też dopadł problem kontrolki ABS.
Pierwsze test na mokrej łące i świeżo wyasfaltowanej drodze(z małym żwirem). Test wypadł całkowity brak ABS i latamy niczym T34
Wymontowałem czujniki ABS(wszystkie), czyszczenie benzyną w sprayu i nic.
Problem u mnie był taki że złącze diagnostyczne nie działa. Podłączałem Elma, przejściówki itp. Nic komp zero odpowiedzi. Zaczęła się zabawa. Wyjmowanie wszystkich bezpieczników, odpinanie akumulatora. Prawie wszystko co elektryczne zostało wymontowane i wyczyszczone. I ufff. Złącze zadziałało. Po zwarciu GND+TBS wypikał w końcu błędy. U mnie 13 na KOEO i 13 i 14 na KOER. I tak już pozostało na KOEO
Zamówiłem czujniki z allegro od: Amaxi Karol Kustra, Romanowska 55D/14, 91-174 Łódź, bo jako jedyny ma GW na 24 miesiące i to razem z ceną (48zł/szt) zadecydowało o zakupie. Zdziwiłem się że zadzwonił do mnie koleś po 10min( po kliknięciu Kup teraz i wyborze przesyłki za pobraniem) z zapytaniem do jakiego auta chce czujnik. Ja na to a jest jakaś różnica (wiedząc wcześniej że koledzy mieli problem z długością kabla) a on no tak mają do 323, 626 i premacy . Czujniki przyszły na następny dzień.
Montaż lewy tył bajka 20min i po sprawie. Przy prawym schody. Zapiekła się śruba trzymająca czujnik na kole. Tragedia. Palnik i do boju, później przecinakiem, zero reakcji. Pomogło nawiercenie i wyciąganie po kawałku. Później problem z gwintowaniem i poszło jednak na płaską śrubę imbusową plus podkładki. Z tyłu doszedł mi teraz taki mały bolec ale na szczęście kontrolka ABS zgasła.
Test na drodze i trawniku wypadł prawidłowo. Znowu odczuwalne przyjemne turkotanie pod pedałem .
Przejechałem od wczoraj 350km i na razie zero kontrolek więc już chyba będzie ok. (sry za monolog).
Pierwsze test na mokrej łące i świeżo wyasfaltowanej drodze(z małym żwirem). Test wypadł całkowity brak ABS i latamy niczym T34
Wymontowałem czujniki ABS(wszystkie), czyszczenie benzyną w sprayu i nic.
Problem u mnie był taki że złącze diagnostyczne nie działa. Podłączałem Elma, przejściówki itp. Nic komp zero odpowiedzi. Zaczęła się zabawa. Wyjmowanie wszystkich bezpieczników, odpinanie akumulatora. Prawie wszystko co elektryczne zostało wymontowane i wyczyszczone. I ufff. Złącze zadziałało. Po zwarciu GND+TBS wypikał w końcu błędy. U mnie 13 na KOEO i 13 i 14 na KOER. I tak już pozostało na KOEO
Zamówiłem czujniki z allegro od: Amaxi Karol Kustra, Romanowska 55D/14, 91-174 Łódź, bo jako jedyny ma GW na 24 miesiące i to razem z ceną (48zł/szt) zadecydowało o zakupie. Zdziwiłem się że zadzwonił do mnie koleś po 10min( po kliknięciu Kup teraz i wyborze przesyłki za pobraniem) z zapytaniem do jakiego auta chce czujnik. Ja na to a jest jakaś różnica (wiedząc wcześniej że koledzy mieli problem z długością kabla) a on no tak mają do 323, 626 i premacy . Czujniki przyszły na następny dzień.
Montaż lewy tył bajka 20min i po sprawie. Przy prawym schody. Zapiekła się śruba trzymająca czujnik na kole. Tragedia. Palnik i do boju, później przecinakiem, zero reakcji. Pomogło nawiercenie i wyciąganie po kawałku. Później problem z gwintowaniem i poszło jednak na płaską śrubę imbusową plus podkładki. Z tyłu doszedł mi teraz taki mały bolec ale na szczęście kontrolka ABS zgasła.
Test na drodze i trawniku wypadł prawidłowo. Znowu odczuwalne przyjemne turkotanie pod pedałem .
Przejechałem od wczoraj 350km i na razie zero kontrolek więc już chyba będzie ok. (sry za monolog).
- Od: 6 lis 2012, 21:20
- Posty: 18
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD Exclusive
Sorry ale nie mogłem się powstrzymać
najpierw
potem
najpierw
Wymontowałem czujniki ABS(wszystkie),
potem
Montaż lewy tył bajka 20min i po sprawie. Przy prawym schody. Zapiekła się śruba trzymająca czujnik na kole. Tragedia. Palnik i do boju, później przecinakiem, zero reakcji. Pomogło nawiercenie i wyciąganie po kawałku.
- Od: 22 wrz 2010, 17:27
- Posty: 20
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Premacy 2.0 DiTD 90KM '99
RafalRoz napisał(a):Sorry ale nie mogłem się powstrzymać
najpierwWymontowałem czujniki ABS(wszystkie),
potemMontaż lewy tył bajka 20min i po sprawie. Przy prawym schody. Zapiekła się śruba trzymająca czujnik na kole. Tragedia. Palnik i do boju, później przecinakiem, zero reakcji. Pomogło nawiercenie i wyciąganie po kawałku.
Wszystkie czujniki wymontowałem w poniedziałek. Później zająłem się resztą elektryki w aucie. Gdy w piątek chciałem wymontować czujnik(ponownie) nie chciała odkręcić się śruba. Wpadły opiłki albo inny syf. Przy odkręcaniu łeb śruby zrobił się okrągły i przycinak z palnikiem nie pomogły. Dopiero nawiercanie. Do tego śmigam dość agresywnie a w bębnach z tyłu bywa raczej duża temperatura więc o zapieczenie śruby raczej łatwo. Nie wiem skąd twoje zdziwienie. Druga sprawa to auto nie ma 2 miesięcy a zo tym idzie śruby też nie nowe.
Wysyłane z mojego LT30p za pomocą Tapatalk 2
- Od: 6 lis 2012, 21:20
- Posty: 18
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD Exclusive
Kontynuując wątek zauważyłem jedną zależność. Przy uszkodzonych obydwu tylnych czujnikach po wymianie jednego, błąd związany z nim nie znika, czyli wychodzi na to, że jednak chyba trzeba wykasować błędy. Po przeprowadzeniu procedury wykasowania, pozostaje tylko ten błąd od niesprawnego czujnika.
Być może nie jest to bardzo odkrywcze ale może wprowadzać w błąd.
Pozdrawiam walczących z czujnikami ABS w naszych Madziach.
P.S.
Właśnie wymieniłem drugi czujnik i też po wymianie błąd sam się nie skasował. Co prawda lampka ABS-u już nie świeciła , ale błąd był. Po "wypedałowaniu" błędów na desce zapanował błogi spokój.
...a swoją drogą to fajny patent z tą zworką w gnieździe diagnostycznym.
Być może nie jest to bardzo odkrywcze ale może wprowadzać w błąd.
Pozdrawiam walczących z czujnikami ABS w naszych Madziach.
P.S.
Właśnie wymieniłem drugi czujnik i też po wymianie błąd sam się nie skasował. Co prawda lampka ABS-u już nie świeciła , ale błąd był. Po "wypedałowaniu" błędów na desce zapanował błogi spokój.
...a swoją drogą to fajny patent z tą zworką w gnieździe diagnostycznym.
- Od: 22 lip 2013, 13:17
- Posty: 14
- Skąd: Zakroczym
- Auto: Premacy 2.0 DiTD 2002
witam ,
u mnie z czujnikiem byl standart- czyli najpierw "przygrzane" kolo po nie odbiciu klockow ( zapieczone ) lewym tylnym kole, potem jedno info blad abs, nastepnie kilka bledow po miesiacu (same znikaly po przekreceniu pare razy kluczyka 0-->start-->0 ) , blad jaki mialem to lewy tyl abs, no i w koncowaym stadium swiecaca kontrolki abs i brak abs zdecydowalem kupic zamiennik a jesli zamiennik to czemu nie sprobowac najtanszego?, bo i tak wszystkie w chinach robione i nie duzo roboty, oczywiscie sruba mocujaca czujnik sie ukrecila. Czujnik kupilem z ( sklep AMAXI – lodz ) –>
http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-mazda ... 66254.html
cena 45 zl + przesylka, ( szybka ), 24miesiace gwarancji. Nie ma problemow z zalozeniem, pasuje dobrze tylko trzeba wyjac plastikowa "oslonke" z poprzedniego starego czujnika. Po zamontowaniu lewego tylu czujnika obrotu kola wszystko wrocilo do normy, bez kasowania bledow. dziele sie info skad – ja kupilem czujnik a nie reklamuje specjalnie sklepu! jezdze krotko bo miesiac wiec o jakosci nie moge za duzo powiedziec. jednak okres 24 m gwarancji za te pieniadze mnie przekonal,
pozdro i caly czas do przodu
u mnie z czujnikiem byl standart- czyli najpierw "przygrzane" kolo po nie odbiciu klockow ( zapieczone ) lewym tylnym kole, potem jedno info blad abs, nastepnie kilka bledow po miesiacu (same znikaly po przekreceniu pare razy kluczyka 0-->start-->0 ) , blad jaki mialem to lewy tyl abs, no i w koncowaym stadium swiecaca kontrolki abs i brak abs zdecydowalem kupic zamiennik a jesli zamiennik to czemu nie sprobowac najtanszego?, bo i tak wszystkie w chinach robione i nie duzo roboty, oczywiscie sruba mocujaca czujnik sie ukrecila. Czujnik kupilem z ( sklep AMAXI – lodz ) –>
http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-mazda ... 66254.html
cena 45 zl + przesylka, ( szybka ), 24miesiace gwarancji. Nie ma problemow z zalozeniem, pasuje dobrze tylko trzeba wyjac plastikowa "oslonke" z poprzedniego starego czujnika. Po zamontowaniu lewego tylu czujnika obrotu kola wszystko wrocilo do normy, bez kasowania bledow. dziele sie info skad – ja kupilem czujnik a nie reklamuje specjalnie sklepu! jezdze krotko bo miesiac wiec o jakosci nie moge za duzo powiedziec. jednak okres 24 m gwarancji za te pieniadze mnie przekonal,
pozdro i caly czas do przodu
Mihal Premacy
- Od: 28 gru 2011, 21:41
- Posty: 19
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001r. RF4F
Koledzy już kiedyś pisałem w tym temacie, ale dopowiem do tego małą ciekawostkę. U mnie jakimś cudem we wtyczce jednostki sterującej znalazła się odrobina wody. Woda jest wstrętna gdy robi przebicie, zwarcie. Wysuszyłem wszystko i jest gites. Przy okazji zerknijcie u siebie.
DonDaniello
Był Ford Fiesta 1,3 benzyna, 1993 r.prod, 60 KM
Był Opel Vectra B 2.0 DTI kombi, 1998 r. prod
Jest Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM
Był Ford Fiesta 1,3 benzyna, 1993 r.prod, 60 KM
Był Opel Vectra B 2.0 DTI kombi, 1998 r. prod
Jest Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM
Chcialbym potwierdzic identyfikacje uszkodzonego czujnika w 626 GF na podstawie kodu bledu z kontrolki abs, kod 12 (jedno dlugie i dwa szybkie blyski) to czujnik lewy przod?
Orientuje sie ktos gdzie we Wroclawiu wymienia mi ten czujnik w rozsadnej cenie? W Automax Wroclaw powiedzieli ponad 100 zl (czujnik kilka razy wiecej) bo odkrecenie zwrotnicy...pewnie jeszcze doradziliby zbieznosc po wszystkim.
Orientuje sie ktos gdzie we Wroclawiu wymienia mi ten czujnik w rozsadnej cenie? W Automax Wroclaw powiedzieli ponad 100 zl (czujnik kilka razy wiecej) bo odkrecenie zwrotnicy...pewnie jeszcze doradziliby zbieznosc po wszystkim.
- Od: 29 sty 2012, 23:28
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 2000 r.
Chorzy ludzie. Kup na Alledrogo czujnik, dobiorą Ci po numerze VIN. Podjedź do pierwszego lepszego mechanika a wymieni Ci 10-15 minut za góra 30 zł.
Oddam za rozsądną cenę sprawna pompę z modułem SOLBOX-3 bez silniczka.
- Od: 9 sty 2013, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Giżycko
- Auto: Mazda Premacy 2.0 benzyna+gaz 131 KM
Witam,
Panowie dopadł mnie problem z ABS w Premacy : Oczywiście świeci kontrolka ABS i hamulca ręcznego po wy-mruganiu błędów wyrzuca 12,13 i 63 mało prawdopodobne żeby padły nagle 2 czujniki, czy mam rozumieć że padł sterownik ABS?
Panowie dopadł mnie problem z ABS w Premacy : Oczywiście świeci kontrolka ABS i hamulca ręcznego po wy-mruganiu błędów wyrzuca 12,13 i 63 mało prawdopodobne żeby padły nagle 2 czujniki, czy mam rozumieć że padł sterownik ABS?
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości