Problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa.
Strona 1 z 1
Witaj.
Zdecydowałem się na założenie nowego tematu (wiem, że w innych działach podobne tematy były opisywane) ponieważ nie wiem z jakiego modelu jest wzięta pompa wraz z pływakiem a w tym dziale nie było podobnego wątku.
Auto kupiłem sprowadzone z Niemiec i jak tylko wsiadłem pierwszym razem zauważyłem, że wskazuje rezerwę. Zatankowałem do pełna i nic ... dalej rezerwa. Po przyjeździe do lublina wyciągnąłem pompę paliwową i poruszałem pływakiem sprawdzając odczyty na desce no i wyglądało ok ale po wsadzeniu pompy z powrotem do zbiornika znowu wskazania były dziwne. Raz pół baku, raz rezerwa a innym znowu razem 1/4 baku, pomimo iż zatankowany był na full. W zasadzie nigdy wskazówka nie przekroczyła połowy baku nie mówiąc o zbliżeniu się do F. Wczoraj rozebrałem to ustrojstwo jeszcze raz i okazało się, że styki na płytce od pływaka są brudne. Przeczyściłem je i podłączyłem pompę z powrotem do kostki. Przyjrzałem się tym razem dokładniej i wychylanie pływaka bardzo ładnie odzwierciedla się na wskaźniku na desce. Wynika z tego, że układ elektryczny jest sprawny. Zmierzyłem rezystancję "pływaka" i waha się ona w granicach 20-120 gdzie największa jest przy pustym baku. Wsadziłem pompę z powrotem, zatankowałem do pełna a wskazówka pokazuje 2 kreski ponad E.
Czy możecie coś doradzić? Mnie brakuje już pomysłów....
OT. Czy w premacy wskaźnik ma zostawać na swojej pozycji po wyłączeniu stacyjki?
Pozdrawiam.
Zdecydowałem się na założenie nowego tematu (wiem, że w innych działach podobne tematy były opisywane) ponieważ nie wiem z jakiego modelu jest wzięta pompa wraz z pływakiem a w tym dziale nie było podobnego wątku.
Auto kupiłem sprowadzone z Niemiec i jak tylko wsiadłem pierwszym razem zauważyłem, że wskazuje rezerwę. Zatankowałem do pełna i nic ... dalej rezerwa. Po przyjeździe do lublina wyciągnąłem pompę paliwową i poruszałem pływakiem sprawdzając odczyty na desce no i wyglądało ok ale po wsadzeniu pompy z powrotem do zbiornika znowu wskazania były dziwne. Raz pół baku, raz rezerwa a innym znowu razem 1/4 baku, pomimo iż zatankowany był na full. W zasadzie nigdy wskazówka nie przekroczyła połowy baku nie mówiąc o zbliżeniu się do F. Wczoraj rozebrałem to ustrojstwo jeszcze raz i okazało się, że styki na płytce od pływaka są brudne. Przeczyściłem je i podłączyłem pompę z powrotem do kostki. Przyjrzałem się tym razem dokładniej i wychylanie pływaka bardzo ładnie odzwierciedla się na wskaźniku na desce. Wynika z tego, że układ elektryczny jest sprawny. Zmierzyłem rezystancję "pływaka" i waha się ona w granicach 20-120 gdzie największa jest przy pustym baku. Wsadziłem pompę z powrotem, zatankowałem do pełna a wskazówka pokazuje 2 kreski ponad E.
Czy możecie coś doradzić? Mnie brakuje już pomysłów....
OT. Czy w premacy wskaźnik ma zostawać na swojej pozycji po wyłączeniu stacyjki?
Pozdrawiam.
- Od: 18 maja 2008, 19:31
- Posty: 5
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy '01 1840ccm 74kW
redb napisał(a):Zdecydowałem się na założenie nowego tematu (wiem, że w innych działach podobne tematy były opisywane) ponieważ nie wiem z jakiego modelu jest wzięta pompa wraz z pływakiem a w tym dziale nie było podobnego wątku.
Bardzo dobrze postąpiłeś. Oby wszyscy mieli taką świadomość.
redb napisał(a):Czy w premacy wskaźnik ma zostawać na swojej pozycji po wyłączeniu stacyjki?
Tak. Wskaźnik w każdej Mazdzie pozostaje na swoim miejscu cały czas.
Odnośnie meritum tematu nie chcę gdybać, być może ktoś z użytkowników Premacy spotkał się z podobną przypadłością. Ja niestety nie mam takiej wiedzy.
Po wyłączeniu stacyjki wskaznik pokazuje "brak paliwa"
Jak dla mnie to problem jest w zamocowaniu pompy skoro przy wyjętej wskazuje dobrze, a po zamontowaniu źle. Może pływak się zawiesza w pozycji, w której pracuje w baku, a po wyjęciu masz go w innej i jest OK.
Jak dla mnie to problem jest w zamocowaniu pompy skoro przy wyjętej wskazuje dobrze, a po zamontowaniu źle. Może pływak się zawiesza w pozycji, w której pracuje w baku, a po wyjęciu masz go w innej i jest OK.
Brałem jeszcze pod uwagę to, że pływak jest dziurawy i nabiera paliwa i w wolnej chwili jeszcze raz wyjmę pompę i strawdzę to. Nie mam kompletnie pomysłu jak można sprawdzić czy i w jakiej pozycji zawiesza się (albo zaczepia o coś) po włożeniu pompy do środka. Wiecie jak to sprawdzić?
- Od: 18 maja 2008, 19:31
- Posty: 5
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy '01 1840ccm 74kW
Chyba problem jest rozwiązany, do wymiany licznik... pompka w zbiorniku jest ok, rozkręciłem licznik i po przekręceniu ręcznie wskazówki nie wraca ona na swoje miejsce tak jak w obrotomierzu, prędkościomierzu czy temperaturze.
- Od: 4 sty 2015, 19:51
- Posty: 12
- Auto: Mazda Premacy EXCLUSIVE
I 2.0 DiTD 90KM 2000r.
panowie mam problem ze wskazaniami poziomu paliwa caly czas na zakrecie poziom mi lata w gore i w dol chcialem sprawdzic plywak ale srobki(juz te prze samym baku) tak sa zardzewiale ze nie moge odkrecic pokrywy co zrobic jak sie dostac do tego plywaka
Dopisano 08 gru 2015 22:47:
ok poradzilem sobie z tym i teraz wyjalem plywak i wszystko wydaje sie byc w porzadku przewody na swoich miejscach zadnych korozji plywak nie zacina sie dziala w kazdej pozycji ale nadal jest to samo gdzie teraz szukac przyczyny?
Dopisano 09 gru 2015 13:15:
jak idzie ten przewod z baku do licznika moze on gdzies jest walniety?????
Dopisano 08 gru 2015 22:47:
ok poradzilem sobie z tym i teraz wyjalem plywak i wszystko wydaje sie byc w porzadku przewody na swoich miejscach zadnych korozji plywak nie zacina sie dziala w kazdej pozycji ale nadal jest to samo gdzie teraz szukac przyczyny?
Dopisano 09 gru 2015 13:15:
jak idzie ten przewod z baku do licznika moze on gdzies jest walniety?????
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości