Strona 1 z 2

Wymiana płynu i odpowietrzenie układu hamulcowego

PostNapisane: 9 lut 2008, 19:28
przez Tomasz2308
Witam!

Czy ktoś wie w jaki sposób odpowietrzyć hamulce w Premacy? Chodzi mi o kolejność kół to chyba ma znaczenie (tak było w maluchu). Wymieniałem reperaturki zacisków a przy okazji płyn hamulcowy nie spuszczałem płynu z całego układu na raz tylko po jednym kole. Niestety samochód nie hamuje tak jak wcześniej pedał hamulca łapie dość nisko i dość słabo. (nie posłuchałem żony, która kazała mi jechać do mechanika i teraz muszę słuchać ) <glupek2>


A przy okazji reperaturka zacisków w AZ auto kosztowała powyżej 300 zł. Na Radzymińskiej 221 w Nippon Car zapłaciłem 77 zł.

PostNapisane: 10 lut 2008, 23:37
przez Yard
Teraz masz za swoje <lol>
Ja zapłaciłem 68 zł za spokój w domu :)

PostNapisane: 13 lut 2008, 23:16
przez Tomasz2308
Witam ponownie...

żona już nie gada ponieważ wykazałem się !!!

Myślę, że to nie nie odkryłem Ameryki z tymi hamulcami.
Czyli jak zwykle zaczynamy od koła najbardziej oddalonego od pompy prawe tylne następnie lewe tylne potem prawy przód i na końcu lewy przód. Aby odpowietrzyć układ potrzebujemy kolegi oraz piwo (które potrzebne będzie po robocie :D ). Kolega pompuje a my odkręcamy odpowietrznik na jednym z kół. Na odpowietrznik wciśnięty jest oczywiście gumowy przezroczysty przewód przez który spuszczamy stary płyn do naczynka, kolega pompuje pedałem a my obserwujemy czy kiedy zacznie lecieć czysty płyn hamulcowy potem zakręcamy odpowietrznik na wciśniętym pedale hamulca i powtarzamy czynność z pozostałymi kołami. Przez cały czas należy kontrolować poziom płynu w zbiorniczku ja dolewałem po odpowietrzeniu każdego z kół.

Niestety nie wiem do końca jak wymienić płyn w sprzęgle, gdyby ktoś wiedził to się uśmiecham.

PostNapisane: 14 lut 2008, 09:37
przez Yard
Tomasz2308 napisał(a):Witam ponownie...
Niestety nie wiem do końca jak wymienić płyn w sprzęgle, gdyby ktoś wiedził to się uśmiecham.

Właśnie to zrobiłeś :)
Pozostało wypić piwo.

PostNapisane: 14 lut 2008, 11:52
przez Tomasz2308
:D Acha!!!

rozumiem że to jest wszystko połączone.... mistrzunio...

przez nick555 » 15 lutego 2008, o 18:36

wcale nie potrzeba kolegów! Odkręcasz cztery odpowietrzniki (kanał) i pompujesz... dolewasz płyn pompujesz dolewasz płyn pompujesz :) Jak w starym rajdowym fiacie 12p:)

PostNapisane: 19 lut 2008, 16:18
przez nick555
Żeby nie zakładać nowego tematu... Koleś kupił Premacy prawie takie jak moje różnica w kolorze. W lecie jadąc z Lublina do mnie na śląsk w krakowie udało mu się zagotować płyn hamulcowy. Popeniał ale że chłopak odważny szybko zauważył że poprostu spowodowało to zapowietrzenie układu. Hamulec "stawał dęba po 5 naciśnięciach". Dojechał do mnie, odpowietrzyliśmy, przelaliśmy nowy płyn najdroższy dostępny nie racing, castrol responce, poprawiło sie ciut. Robiliśmy to jeszcze kilka razy na 5 różnych sposobów ciut się polepszyło. Wrócił z duszą na ramieniu do Lublina. Odwiedził specjalistów od hamulców. Zbadali wynaleźli niedrożny przewód w przednim kole. Wymienili. Zapomniałem zaznaczyć że przy napompowaniu pedału zapalała się kontrolka hamulca (ręczny). Po wymianie przewodu wysłali go do komputerowca żeby sprawdzić pompe hamulcową :) Ten ich wysmiał powiedział że się nie da. Kolega wymienił klocki tarcze, wyczyścił mega blaszki i lata do tej pory tylko... i teraz pytanie. Co powoduje dalsze pompowanie pedału i zapalanie kontrolki po 7 8 krotnym napompowaniu pedałem? Sprawdzalismy w różnych autach tak się nie dzieje. Chłopak się przyzwyczaił do tego bo pedał schodzi w sekundzie dwóch po odpuszczeniu ale kiedys mu zabraknie tych sekundek...

PostNapisane: 19 lut 2008, 19:19
przez qbass
A płyn jest na Full? Poza tym, czy układ był odpowietrzany przy włączonym zapłonie?

PostNapisane: 19 lut 2008, 19:31
przez Tomasz2308
:| kurde ja bym sie nie przyzwyczaił... trochę strach

PostNapisane: 20 lut 2008, 10:48
przez nick555
układ odpowietrzany na wszystkie sposoby na ziemi w powietrzu z włączonym zapłonem z włączopnymsilnikiem bez płynu jest full. Na początku myślałem że go poprostu gdzieś ubywa. Może to coś z z tylnymi szczękami? Tam nie zaglądaliśmy...

PostNapisane: 20 lut 2008, 20:28
przez qbass
Odkręcaliście wszystkie odpowietrzniki i zostawialiście na noc? Jeśli nie, to można spróbować. Może to być zapowietrzona pompa ham., ale wątpię.

Ilośc płynu hamulcowego

PostNapisane: 29 lip 2008, 23:52
przez Rychu
Witam!
Planuje w najbliższym czasie wymienić płyn hamulcowy w swoim autku.
W instrukcji nie mogę znaleźć jaka jest pojemność układu hamulcowego.
Może juz ktos wymieniał i orientuje się ile płynu trzeba zakupić?
Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

PostNapisane: 31 lip 2008, 17:44
przez Łukasz
Chyba niecały litr... Kup litr i będziesz miał spokój tym bardziej,że nie jest drogi.Kup syntetyczny.

odpowietrzniki dobrze przykręcone po wymianie płynu hamulcowego?

PostNapisane: 30 cze 2011, 12:06
przez koss
Dziś w warsztacie wymienili mi płyn hamulcowy. Spojrzałem pod koła, i wszystkie odpowietrzniki wkręcone są w taki sposób:

Obrazek

Czy to jest ok? Wydaje mi się, że można ten gwint jeszcze dokręcić, ale nie wiem, jak jest prawidłowo (nie spojrzałem przed wymianą). Nie chciałbym stracić płynu przy hamowaniu z powodu wypadnięcia tej śruby

Re: odpowietrzniki dobrze przykręcone po wymianie płynu hamulcowego?

PostNapisane: 30 cze 2011, 12:17
przez say
Po pierwsze nic nie widać, po drugie, chwyć oczkowy kluczyk zdejmij kapturek i sprawdź jego stan dokręcenia :).

Re: odpowietrzniki dobrze przykręcone po wymianie płynu hamulcowego?

PostNapisane: 30 cze 2011, 12:23
przez koss
no niestety tylko komorke mam pod reka :/ dokrecic sprobuje, pytalem tylko, czy nie ma tam byc jakis zapas (czyli czy nie przekrece sruby, nie rozwale czegos w srodku)

Re: odpowietrzniki dobrze przykręcone po wymianie płynu hamulcowego?

PostNapisane: 30 cze 2011, 12:56
przez say
Poluzuj i z czuciem dokręć, odkręcałem je wiele razy ale nie pamiętam czy gwint zostaje na wierzchu...

Re: odpowietrzniki dobrze przykręcone po wymianie płynu hamulcowego?

PostNapisane: 30 cze 2011, 21:47
przez Yard
Wszystko zależy od długości gwintu.

Re: odpowietrzniki dobrze przykręcone po wymianie płynu hamulcowego?

PostNapisane: 1 lip 2011, 10:31
przez koss
trzyma się dobrze, więc nie będę wkręcał na chama. zrobiłem próbne awaryjne hamowanie w myśl zasady, że jak ma pier* to w sposób kontrolowany i jest ok.

Re: odpowietrzniki dobrze przykręcone po wymianie płynu hamulcowego?

PostNapisane: 2 lip 2011, 12:42
przez Piotr Raczkowski
koss napisał(a):trzyma się dobrze, więc nie będę wkręcał na chama

na siłę nie dokręcaj bo je pourywasz!!!!!!! dokręca się z CZUCIEM
odpowietrzniki to taka rurka z gwintem uszczelnia się w zacisku za pomocą stożka jak nie ciekną to jest git

płyn

PostNapisane: 14 lip 2013, 21:45
przez Kamil_Prince
Witam, mógłby mnie ktoś naprowadzić czy jest jakiś wygodny sposób do uzupełnienia płynu hamulcowego w Premacy? Bo wlew jest pod listwa od wycieraczek i niedostępne to jest. I czy w ogóle mogę ot tak po prostu dolać odpowiedniego płynu czy muszę spuścić stary i zalać od nowa? <co?>