Proszę Was o pomoc bo brakło już pomysłów.
Mazda Premacy 2.0 Sportive benzyna, 2004 r., 250 tys. przebiegu.
Problem jest taki:
Przy normalnej jeździe biegi chodzą dość ciężko ale da się żyć.
Jednak w przypadku gdy na zewnątrz jest cieplej a ja postoję trochę np. w korku to z każdą minutą biegi wchodzą coraz trudniej aż do momentu gdzie praktycznie nie da się ich wbić – trzeba to robić z wielką siłą i obawą, że zaraz coś pęknie. Ostatecznie dochodzi do tego, że jedynki czy dwójki nie da się już wrzucić zupełnie. Im wyższy bieg tym wtedy wchodzi łatwiej.
Po wydostaniu się z korka, jeździe np. na drodze szybkiego ruchu wszystko zaczyna wracać do normy.
Wygląda na to, że auto się wtedy schładza i jest w miarę ok. Tak więc na chłopski rozum można przyjąć, że wysoka temperatura ma tu coś do rzeczy.
W związku z powyższym zostało wymienione sprzęgło na nowe oraz skrzynia na inną używkę.
Na tej wymienionej skrzyni widzę napis 626 2.0 GF – czy to jest ok? W tym modelu była taka sama skrzynia?
Co jednak najważniejsze – po tym wszystkim jest bez zmian!
Dzisiaj odebrałem auto po wymianie skrzyni i nic to nie zmieniło (mechanik sam był zakłopotany i nie ma pomysłu co dalej, uczciwie nic nie policzył).
Macie jakieś pomysły? Podłamało mnie to bo jeśli została wymieniona i skrzynia i sprzęgło to cóż to innego może być?
Biegi nie wchodzą przy wysokiej temperaturze, mimo wymiany sprzęgła i skrzyni
Strona 1 z 1
A jak się zachowuje wówczas pedał sprzęgła? Nie robi się luźniejszy? Może tak być że podczas upałów lub w korku zaczyna puchnąć uszkodzony wężyk sprzęgła i robi się problem z wysprzęglaniem no i wrzucaniem biegów, szczególnie 1,2. Wężyk elastyczny długości około 25 cm znajduje się pod obudową filtra powietrza. Sprawdź go czy nie ma na swojej powierzchni "bąbli".
Jeśli stwierdzisz bąble na powierzchni to wężyk do wymiany (tylko na oryginał), odpowietrzenie układu i jazda
Wydaje mi się że przed wymianą skrzyni sprawdzenie wysprzęglania to podstawa, więc jeśli to co napisałem działa prawidłowo to zostaje tylko mechanizm zmiany biegów (może tulejki drążków pozacierane) ale to raczej mało prawdopodobne bo tu raczej temperatura aż takiego wpływu nie ma.
Pozdrawiam
Darek
Jeśli stwierdzisz bąble na powierzchni to wężyk do wymiany (tylko na oryginał), odpowietrzenie układu i jazda
Wydaje mi się że przed wymianą skrzyni sprawdzenie wysprzęglania to podstawa, więc jeśli to co napisałem działa prawidłowo to zostaje tylko mechanizm zmiany biegów (może tulejki drążków pozacierane) ale to raczej mało prawdopodobne bo tu raczej temperatura aż takiego wpływu nie ma.
Pozdrawiam
Darek
Robak AT napisał(a):Trudno powiedzieć, może zobacz ten wątek
viewtopic.php?f=400&t=183907
Dzięki, napisałem już w tamtym wątku, może dowiem się jak tam się to skończyło.
darnow6839 napisał(a):A jak się zachowuje wówczas pedał sprzęgła? Nie robi się luźniejszy? Może tak być że podczas upałów lub w korku zaczyna puchnąć uszkodzony wężyk sprzęgła i robi się problem z wysprzęglaniem no i wrzucaniem biegów, szczególnie 1,2. Wężyk elastyczny długości około 25 cm znajduje się pod obudową filtra powietrza. Sprawdź go czy nie ma na swojej powierzchni "bąbli".
Jeśli stwierdzisz bąble na powierzchni to wężyk do wymiany (tylko na oryginał), odpowietrzenie układu i jazda
Wydaje mi się że przed wymianą skrzyni sprawdzenie wysprzęglania to podstawa, więc jeśli to co napisałem działa prawidłowo to zostaje tylko mechanizm zmiany biegów (może tulejki drążków pozacierane) ale to raczej mało prawdopodobne bo tu raczej temperatura aż takiego wpływu nie ma.
Darek
Pedał sprzęgła zachowuje się na mój gust ok. Co do wężyka to zlokalizowałem tam tylko taki czarny, z tego co sprawdzałem to raczej wszystko z nim dobrze. Z mechanikiem ustaliliśmy, że zamówi i wymieni właśnie ten mechanizm (sterowanie) zmiany biegów i wymieni olej w skrzyni. Chociaż nie rozumiem jak temperatura w takim przypadku miałaby robić różnice. Jednak na zimno biegi też ciężko chodzą więc kto wie (po nagrzaniu jest zupełny dramat).
Jak to nie będzie to, to ja już nie wiem...
- Od: 7 mar 2013, 19:49
- Posty: 15
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda Premacy 2.0/131 KM/2004 r.
Mazda Demio 1.3/72 KM/2000 r.
A po co ty tak w ciemno wszystko wymieniasz, przecież mechanizm wysprzęglania można sprawdzić nawet wzrokowo czy dobrze działa. Z przodu za chłodnicą jest wysprzęglik który za to odpowiada, sprawdź jak on pracuje na "zimno" i "na gorąco" czy ma taki sam zakres pracy (potrzebna druga osoba). Ten wężyk sprawdź ręką czy nie ma pęcherzy od spodu (mogą być niewidoczne wzrokowo z góry). Jeśli wysprzęglik chodzi niemrawo to może potrzebne odpowietrzenie, jeśli po nagrzaniu silnika ma taki sam zakres pracy jak na zimno to po co go wymieniać?
Przesmarowanie tulejek od wybierania biegów też może pomóc jak sprzęgło działa prawidłowo
Pozdro.
Przesmarowanie tulejek od wybierania biegów też może pomóc jak sprzęgło działa prawidłowo
Pozdro.
Ja mam ten sam problem z moim samochodem. Zimą, jesienią jest ok, gorzej jak się zaczynają cieplejsze dni, wtedy jedynka baaardzo ciężko wchodzi a z dwójką zaczynam mieć małe problemy.
-
dorota15413
Robiłem kiedyś alfe 166 z takim samym problemem. Okazało się że poduszki silnika i skrzyni były uszkodzone. Wszystko było opadniete. Po wymianie poduszek i oleju wszystko wróciło do normy. Przesmarowalem też wszystkie ruchome elementy. Także można też to sprawdzić
Proponuję jeszcze przesmarować w mechanizmie zmiany biegów tę kulkę na dźwigni zmiany biegów pod mieszkiem. Może jak złapie temperaturę to się "zaciera". Zauważyłem w swojej Premacy, że po dłuższej jeździe jak jest ciepło to zmieniając biegi słyszę skrzypienie z tych okolic. Smarowanie można zrobić wstępnie bez rozbierania tunelu, np. odkręcić gałkę, wyciągnąć górę mieszka aby odsłonić otwór i przez jakąś rurkę zaaplikować środek smarny. Ja zapodałem trochę oleju wazelinowego ale czy pomogło to jeszcze nie wiem.
Dorzucę jeszcze od siebie – Miałem podobny problem. Ostatnio, gdy wymieniałem sprzęgło, dodatkowo zrobiłem zgodnie z sugestiami podanymi chociażby przez darnow6839, i problem zniknął. Nie jestem pewien, czy to wskutek wymiany sprzęgła, czy też w wyniku przesmarowania lewarków, ale teraz wszystko jest ok. A skoro smarowanie jest 'bezkosztowe' – polecam!
Dorzucam po dogłębnym przeanalizowaniu problemu, że na zmianę biegów podczas upałów pomaga czyszczenie i smarowanie tulejek dźwigni zmiany biegów. Przy dużym zużyciu tulejek zalecana jest ich wymiana.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość