Zmiana przełożeń 5. biegu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marian b16b » 18 maja 2015, 17:44

Witam,
Ma ktoś z Was może jakieś doświadczenia związane ze zmianą przełożeń 5. biegu w naszych mazdach? Chodzi mi konkretnie o możliwość założenia kół piątego biegu ze skrzyni diesla (DITD) do skrzyni silnika FP(1,8). Chciałbym zrobić taki manewr, ponieważ uważam że w oryginalnej skrzyni do silnika FP ten bieg ma za małe przełożenie. W związku z tym jadąc z prędkością 100 km/h (wskazanie licznika, GPS ok. 95km/h), mam ok.3000 obrotów/min. jadąc 120 km/h (wskazanie licznika,GPS ok. 113 km/h) obroty oscylują powyżej 3500/min. i wzrost spalania ok.1,5 litra na 100km względem prędkości 100km/h. Z tego co sprawdzałem to wartość przełożenia 5. biegu w DITD jest większa niż w FP,co pozwoliło by obniżyć wartości obrotów silnika (a co za tym idzie zmniejszyć zużycie paliwa i hałas we wnętrzu). Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi. <co?>
Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio edytowano 18 maja 2015, 19:08 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia
Początkujący
 
Od: 16 cze 2014, 22:57
Posty: 2
Skąd: GKW
Auto: Mazda Premacy 2002 benzyna1,8 FP 74kw;Honda civic MB3 1997 D15Z8

Postprzez Robak AT » 6 gru 2016, 22:26

Tak przeglądam niektóre starsze tematy i widzę, że niektórzy mają naprawdę ułańską fantazję :D
Premacy ma hałasować i już – zresztą wcale nie jest to taki straszny hałas jak w dieslu.
A co do spalania to nie chce mi się wierzyć że aż tak wzrasta. Też testowałem zużycie na różnych prędkościach i u mnie między 100 a 120 wzrasta co najwyżej o około 0,4 litra, czyli wciąż jest przyzwoicie i prawie ekonomicznie.
Ale gratuluję wyobraźni <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 18:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Postprzez Marian b16b » 15 kwi 2017, 21:16

Myślę,że ni jest jakąś fantazją spróbować zmniejszyć spalanie i hałas podczas jazdy z wyższymi prędkościami w tym pojeździe. Myślę,że ten motor (1,8) mógłby sobie śmiało poradzić z "dłuższą piątką" z korzyścią na komforcie jazdy i spalaniu :) Porównując jazdę Premaską z civikiem MB3 (z "dłuższą skrzynią") na dłuższych trasach przy prędkości powyżej 120 km/h w Hondzie jest znacznie ciszej i spalanie jest ok.2l mniejsze na 100km. Dla tego podjąłem temat tego swapu. Nie jest to zresztą jakaś kosmiczna wydumka, bo podobne operacje (tylko w drugą stronę-skrócenie) są powszechnie stosowane bez problemów w różnych pojazdach. papa
Początkujący
 
Od: 16 cze 2014, 22:57
Posty: 2
Skąd: GKW
Auto: Mazda Premacy 2002 benzyna1,8 FP 74kw;Honda civic MB3 1997 D15Z8

Postprzez Robak AT » 18 kwi 2017, 17:51

Spoko, jak najbardziej to rozumiem. Ale weź też pod uwagę, że premacy jest wyższym autem – większy opór powietrza – większy hałas i zużycie paliwa jednak będzie. U mnie hałas nie jest od silnika – powyżej 115km/h słychać tylko szum powietrza, więc ta operacja nie ma sensu (co innego diesel...). Prawdopodobnie kąt przedniej szyby też jest na niekorzyść mazdy (masz te auta, to możesz porównać), co też przekłada się na zwiększenie w/w wartości. Honda ma też oszczędniejsze jednostki benzynowe. Nie, żebym się upierał przy swoim – ale skoro zarzuciłeś temat, to piszę, co mi wiadomo.
IMHO – zabieg ten na pewno nie przyniesie ci oszczędności rzędu 2l benzyny. Jak pisałem wcześniej, u mnie różnica na wspomnianych prędkościach to 0,4l benzyny. Jeśli faktycznie chłypie ci więcej i do tego hałasuje silnik, to może po prostu woła o remont. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 18:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy