Podłużnice pęknięte i skorodowane

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pela9 » 16 kwi 2015, 22:11

Witam,
mam dwa problemy:
1. Widoczne na zdjęciu podłużnice, (jakby rozszarpane pośrodku, pęknięte) czy da się coś z tym zrobić (zdjęcie jest robione między tylnym lewym kołem a tłumikiem). Można z tym jeździć?
2. Gdy podjeżdżam pod krawężnik tylną osią z okolicy prawego koła wydobywa się głośne skrzypienie, jakby zawiasy, tarcie metalu o metal, czy miał ktoś taki przypadek?
dziękuję za pomoc i podrawiam
Załączniki
IMAG0540.jpg
pela9
 

Postprzez Domelek » 17 kwi 2015, 15:42

Dobry majster z blachy ci dognie i wspawa nowy profil ja tak miałem ale mały kawałek pod kierowcą.
Kwestia dojścia i deinstalacji elementów, kabli ewentualnie zbiornika przed spawaniem. Tam chyba jest właśnie mocowanie zbiornika, ta platforma ze śrubami ale nie jestem pewien dawno nie leżałem pod autem no i ja mam benzyne. Jak ci coś skrzypi to rób nie czekaj bo jak pęknie to nie wiadomo co będzie i ile roboty i kasy pójdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez pela9 » 18 kwi 2015, 21:52

dobry pomysł z tą balchą, jaką byś proponował grubość? pospawam chyba sam, bo trochę portafię i zobaczę jak się zdejmuje ten zbiornik.
Co do skrzypienia, to robi się coraz głośniejsze (rok temu było ciche), więc na razie czekam, choć sądzę, że to może być amortyzator (wewnątrz trze) i jest zardzewiała pokrywa górna tuż przy wysuwającym się tłoczysku.

Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na to skrzypienie?? wahacze raczej to nie są.
pela9
 

Postprzez Domelek » 21 kwi 2015, 20:10

no minimum 1,5mm blacha musi być tylko procesu całego nie znam bo oni tam się jakoś kombinacyjnie zabierali do cięcia i spawania a dostęp u mnie był prosty – tutaj widać że się nagimnastykujesz <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez nick555 » 8 maja 2015, 13:23

To skrzypienie, u mnie było tylko jak siadł ktoś z tyłu. Po wymianie górnego mocowania amortyzatora wszystko ucichło.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2008, 11:18
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Lublin/Bełsznica
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
3 BL 2,0 Disi '10

Postprzez Cyprian1992 » 22 gru 2015, 12:22

Witam chciałem żeby ktoś doradził co z tym fanetem zrobić, a mianowicie Pordzewiałe podłużnice.
Mazda Premacy 2003 1,8 101km
Załączniki
1.jpg
przód prawy
2.jpg
przód lewy
3.jpg
tył prawy
4.jpg
tył lewy
Ostatnio edytowano 23 gru 2015, 09:53 przez Cyprian1992, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Postprzez Piotr Raczkowski » 25 gru 2015, 19:31

no cóż kolego nie wygląda to najlepiej
do blacharza a potem na sprzedaż
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Domelek » 28 gru 2015, 10:35

No podłużnice dałoby radę zrobić (wspawać z 1.5mm blachy zamiennik i od razu solidna konserwacja ) w zależności od miejsca pogryzienia ( ja miałem tak samo ale kawałek tylko pomiędzy łączeniami ) dodatkowo tu widzę elementy zawieszenia pogryzione to już grubsza robota. Trochę już tu za dużo jest liska. Też bym opchnął <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez Cyprian1992 » 8 sty 2016, 09:52

Tak właśnie myślałem że bez spawania to już się nie obędzie :/ chodzi Ci o tył z tym zawieszeniem? Jak to mogą być elementy zawieszenia jak to wygląda tak jak by ta podłużnica z przodu szła do tyłu skrajnie tzn. tak jak próg i to jest część podłogi bo zawieszenie to elementy które są powiązane z kołami belka, wahacze i amory. Dalej jest dopiero łączenie od reakcyjnego. Chociaż może być tak jak mówisz :) Lipa taka bo zadowolony jestem z mojej madzi :(
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Postprzez Piotr Raczkowski » 8 sty 2016, 18:36

nawet jak wspawasz nowe blachy to max 2-3 latka wyjdzie obok
zrobisz konserwację ale tylko na zewnątrz a środek nie a przy spawaniu wypalisz wewnętrzną konserwację
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Domelek » 18 sty 2016, 11:02

tak hyhyh zle popatrzyłem na zdjęcie dopiero teraz przy świetle dziennym widzę że to nie zawieszenie <glupek2> hhyhyh- żle umiejscowiłem, dawno nie siedziałem pod spodem ( odpukać hyhyh) no mi na razie konserwacja rok wytrzymała bez poprawek i efektów ubocznych byle tak dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez kongobongo » 21 wrz 2016, 21:01

Nie mój model, ale objaw ten sam. na fot. 3 identycznie u mnie.
Płyta i przód bez oznak korozji.
W poniedziałek oddaję do blacharza, sam tył, ok.1tys., 2-3lata. W tym okresie go pogonie, choć będzie ciężko...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez joker125p » 8 paź 2016, 22:37

Witam a kolego pokaz jak twój tył wygląda? Czemu odrazu że na srzedaż :) Jak zrobisz będziesz miał spokój ja u siebie dzisiaj też wyspawałem teraz czas na kielichy jutro dam fotki:) Najgorzej jest u mnie z tyłu; belka mi się zapadła;/

Dopisano 9 paź 2016, 00:24:

U mnie tak wygląda:( Troszkę już ogarnąłem ale czeka mnie jeszcze sporo pracy. Idą preparaty Novola , i odrdzewiacze APP itp ale jestem dobrej myśli .
Załączniki
11gly51.jpg
os7m9k.jpg
wu4g35.jpg
Ostatnio edytowano 5 lis 2016, 11:26 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: źle dodane zdjęcie
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2015, 20:31
Posty: 31 (1/0)
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Auto: Mazda Premacy 2.0
Mazda 323 BG 1,3 oraz jej dawca 1,7 diesel
FSO 125p -Milicja sprzedany:(
Wołga GAZ 24 z 72 r
Uaz 469 75r

Postprzez Yard » 9 paź 2016, 09:29

Racja. Skoro zrobisz, to po co sprzedawać. Wiesz co masz i jak zrobione.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez joker125p » 10 paź 2016, 23:18

I jak ?? z góry ładnie wygląda jutro foto
Załączniki
123sbvq.jpg
Ostatnio edytowano 5 lis 2016, 11:25 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: źle dodane zdjęcie
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2015, 20:31
Posty: 31 (1/0)
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Auto: Mazda Premacy 2.0
Mazda 323 BG 1,3 oraz jej dawca 1,7 diesel
FSO 125p -Milicja sprzedany:(
Wołga GAZ 24 z 72 r
Uaz 469 75r

Postprzez Cyprian1992 » 17 paź 2016, 12:17

Ładnie się z tym uporałeś, u mnie z tyłu obie podłużnice chowające się za koło, miejsce mniej więcej to jak by spojrzeć od góry przy tylnych drzwiach od klamki, część nadkola (podłoga), ciężko to wyjaśnić bez zdjęć.

Z tyłu 2 ostatnie foty, jedna podłużnica jak widać doszczętnie pęknięta, drugą też to czeka, jak widać :(
muszę się za to zabrać, niestety nie mam zielonego pojęcia o spawaniu, a tu trzeba na pewno z tyłu wyciąć część skorodowanej podłużnicy i wspawać coś innego.

joker125p sam robiłeś spawanie ?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Postprzez kongobongo » 20 lis 2016, 14:49

Nie będę gonił !, za duży sentyment do Madzi mam <serduszka>
Fotek przed nie zrobiłem... Temat ogarnięty, porobione, zdjęcia jakieś zrobię.
Czeka mnie jeszcze wzmocnienie prawego przedniego kielicha, lewy zdrowy. A jak u Was ?
Nadkola i klapa tył też się kończą, a były robione... przez partaczy, po znajomości kuwra teścia <nie powiem> :| :| <glupek2> ....

Jakieś tam porobiłem, nokia 3310 już nie daje rady.
Ogólnie chyba długo to nie wytrzymie, bo widzę spod konserwy ruda wychodzi ...
Na końcu łapa silnika prawa o czym wspominałem. U was też takie cuda ?
Załączniki
lewy tył.jpg
prawy tył.jpg
przod prawy.jpg
przod lewy.jpg
tyl.jpg
łapa silnika prawa.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez Premacyrakieta » 1 mar 2017, 09:17

Witam u mnie podobnie bylo ,ale wszystko prawie ogarnelem .Niebawem wstawie fotki.Widac ,ze wszystkie koroduja w tych samych miejscach.

Dopisano 1 mar 2017, 08:46:

Tak to sie dzialo ,jestem w fazie konserwacji.Troche czyszczenia, skrobania i spawania bylo.Zrobie pare fotek juz po naprawie i wstawie.Pozdrawiam
Załączniki
Resized_20170205_172115.jpeg
20170205_172200.jpg
20170205_172147.jpg
20170114_183350.jpg
20170110_151528.jpg
20170110_153529.jpg
Premacyrakieta
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy