Pomimo wymiany zacisku nadal zapieka się hamulec!!!

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Artekdw » 9 lis 2014, 15:58

Witam.
Mam dość nietypowy problem na który sam nie potrafię znaleźć odpowiedzi. :(
Sprawa dotyczy dość powszechnej usterki tj. zapiekającego się hamulca tylnego ( konkretnie lewy). Do chwili obecnej zostały przeprowadzone następujące czynności:
1) Wymiana klocków
2) Wymiana tarcz
3) Zamontowanie nowych zacisków
4) Montaż nowych przewodów giętkich
5) Odpowietrzenie hamulców ( zgodnie z procedurą PP, PL, TP, TL)
Sprawdzony został również hamulec ręczny i grzanie nie jest spowodowane poprzez blokadę linki hamulcowej, bo ta chodzi bardzo luźno ( była też w ogóle odpinana). Przed wymianą powyższych elementów grzały się oba hamulce tylne teraz grzeje się tylko lewy... Próbowałem też pójść tropem ABS'u tj. na początku go wyłączyłem, a później w ogóle odpiąłem akumulator na 24 godziny i nic.
Są jeszcze dwa nietypowe objawy:
1) Przedni lewy hamulec po wymianie elementów 1-5 nie bierze całą szerokością klocka ( zamiast ok 4 cm bierze tylko 2)
2) Przepaliła mi się po raz drugi w ciągu 2 tygodni żarówka od TCS.
Czy ktoś z Was zmagał się z podobnym problemem? Jak tak proszę o pomoc, bo nawet mój doświadczony mechanik nie wie co się dzieje z tymi hamulcami. <płacze>
Pozdrawiam
Artur
Mazda Premacy 2002 , 1,8 benzyna + LPG
Ostatnio edytowano 10 lis 2014, 23:48 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: puste linijki
Początkujący
 
Od: 7 paź 2011, 16:23
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Wyszków, mazowieckie
Auto: Jest Mazda 5 CW 2010 1.6 , Była Mazda 5 CR B + LPG , Mazda Premacy 1.8 B + LPG.

Postprzez polokokt » 10 lis 2014, 00:39

A co masz na myśli pisząc: "3) Zamontowanie nowych zacisków" ?
Pytam, bo u mnie, jak grzało się jedno koło (też lewy tył), to mechanik wziął rozebrał cały zacisk, wyjął tłoczek,wszystko oczyścił, przesmarował i złożył. U mnie pomogło, ale mechanik zapowiedział,że jak sie powtórzy, to czeka mnie zakup zestawu regeneracyjnego.
Stawiam, że raczej tę operację (czyszczenia lub założenia zestawu regenracyjnego) u Ciebie wykonano w ramach punktu 3, ale warto to zaznaczyć.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2014, 00:24
Posty: 125 (1/2)
Auto: MX-5 1.8 10th 1999 rok
Premacy 1.8 Active 2002rok

Postprzez Artekdw » 10 lis 2014, 20:26

Zacisk jest fabrycznie nowy. :D Próbowałem również regenerować zacisk ( czyszczenie, smarowanie i wymiana wszystkich uszczelek), ale to także nie przyniosło efektu. Po założeniu nowego zestawu ( tarcze, klocki, zacisk i wężyk giętki) , przez chwile było ok, ale później już się zawsze grzało. Nieraz przejechanie 2 km kończyło się bardzo gorącym kołem!!!Czuje również , że auto samo hamuje i nie ma dynamiki. :|
Dzisiaj zrobiłem diagnostykę ABS i dioda ABS'u pokazała mi błąd 51. Po przeczytaniu innego wątku dowiedziałem się, że jest to 51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe) Co to oznacza? System ABS pracuje w trybie awaryjnym? Gdzie znajduje się ten przekaźnik? Jak ktoś wie gdzie jest ten przekaźnik to najchętniej prosiłbym o zdjęcie ;) Czy to znaczy, że wystarczy wymienić sam przekaźnik <co?>
Ostatnio edytowano 10 lis 2014, 23:49 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: puste linijki
Początkujący
 
Od: 7 paź 2011, 16:23
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Wyszków, mazowieckie
Auto: Jest Mazda 5 CW 2010 1.6 , Była Mazda 5 CR B + LPG , Mazda Premacy 1.8 B + LPG.

Postprzez Mr_Bartek » 10 lis 2014, 20:41

Sprawdzałeś bezpiecznik od ABSu?
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Artekdw » 10 lis 2014, 21:04

Bezpiecznik z tego co pamiętam 60 kolor pomarańczowy jest ok. Próbowałem również jeździć z wypiętym ABS'em ale nic się nie zmieniło. Czy ktoś w ogóle ma service manual do Premacy?
Ostatnio edytowano 10 lis 2014, 23:49 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: puste linijki
Początkujący
 
Od: 7 paź 2011, 16:23
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Wyszków, mazowieckie
Auto: Jest Mazda 5 CW 2010 1.6 , Była Mazda 5 CR B + LPG , Mazda Premacy 1.8 B + LPG.

Postprzez Yard » 10 lis 2014, 23:46

Artekdw napisał(a):Czy ktoś w ogóle ma service manual do Premacy?

Nie
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Artekdw » 11 lis 2014, 15:12

A czy ktoś może kiedyś wymieniał ten uszkodzony przekaźnik? Gdzie mam go szukać?
Pewnie znajduje się w skrzynce w komorze silnika razem z bezpiecznikiem od ABS'u <co?> Obstawiam, że problem leży po stronie tego przekaźnika lub pompy ABS ( też prosiłbym o pomoc gdzie ona jest).
Dodatkowo tak jak wspominałem wcześniej przedni lewy hamulec zaczął po wymianie elementów brać nie całą szerokością klocka. Wcześniej natomiast pracował całą szerokością klocka :(

Dopisano 11 listopada 2014, o 19:23:

A co myślicie o problemie z korektorem siły hamowania?
Może tu leży przyczyna zapiekania?
Na jakiej zasadzie działa to urządzenie i czy da się kupić je nowe, bo na allegro tylko używki <co?>
Załączniki
IMG_20141106_122421.jpg
Tak teraz działa hamulec lewy przód
Ostatnio edytowano 11 lis 2014, 15:23 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: puste linijki
Początkujący
 
Od: 7 paź 2011, 16:23
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Wyszków, mazowieckie
Auto: Jest Mazda 5 CW 2010 1.6 , Była Mazda 5 CR B + LPG , Mazda Premacy 1.8 B + LPG.

Postprzez john1235 » 16 lut 2017, 17:55

Artekdw: Czy udalo Ci sie uporac z problemem?
Tez mam problem z bledem ABSu 51 i od jakiegos czasu prawy przedni hamulac odbija opornie.
Planuje regeneracje zaciskow, bo przerwane sa gumki na tloczkach, ale ABSem tez musze sie zajac, a nigdzie nie znalazlem rozwiazania bledu 51.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 sty 2017, 01:09
Posty: 25
Auto: Mazda Premacy 1.9 100KM

Postprzez Artekdw » 17 lut 2017, 21:50

Niestety nie udało mi się uporać z tym problemem.
Już nie muszę się martwić, bo od ponad roku nie jestem posiadaczem Premacy, chociaż przez ponad cztery lata służył bez większych awarii. Nowy właściciel poradził sobie z tym problemem od razu po zakupie auta.

Ja teraz jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 5 którą polecam jako następny samochód po Premacy. :D
Początkujący
 
Od: 7 paź 2011, 16:23
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Wyszków, mazowieckie
Auto: Jest Mazda 5 CW 2010 1.6 , Była Mazda 5 CR B + LPG , Mazda Premacy 1.8 B + LPG.

Postprzez Robak AT » 18 lut 2017, 00:53

Oprócz tarczy, klocków, zacisku itd. istotną rolę odgrywają też prowadnice zacisku (nie rozumiem, dlaczego tak wiele osób o tym zapomina).Gdy jest uszkodzona osłonka, korodują i mimo wymiany elementów, o których pisałeś, problem nie zniknie. Dobrze przeczyść prowadnice, nasmaruj i oby było ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 18:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Postprzez Artekdw » 19 lut 2017, 09:54

Wszystko zostało wyczyszczone ( szmatka plus papier ścierny) i przesmarowane specjalnym a nie uniwersalnym smarem.

Przy czym przypominam, że usterka zapiekania się starego zacisku występowała po zapięciu ręcznego a na nowym zestawie zacisk i jarzmo nie dało się przejechać kilometra po lekkim nawet wciśnięciu hamulca.

Teraz raczej oddałbym zacisk do regeneracji niż kupił nowy zacisk ( leży niepotrzebny w piwnicy).
Początkujący
 
Od: 7 paź 2011, 16:23
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Wyszków, mazowieckie
Auto: Jest Mazda 5 CW 2010 1.6 , Była Mazda 5 CR B + LPG , Mazda Premacy 1.8 B + LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy