Strona 1 z 1

Gwałtowne dodanie gazu i brak mocy (sprzęgło)

PostNapisane: 28 paź 2014, 21:41
przez stefan555
Witam
Mam następujący problem np. wbijam 1 puszczam sprzęgło i gwałtownie dodaje gazu mazda jakby się blokuje nie ma mocy i po 3-4 sekundach dopiero ma 100 % mocy, podobnie jest przy wyprzedzaniu na trasie daje w gaz, a ona spadek mocy i obroty rosną. Są też problemy pryz podjeździe pod górkę. Podejrzewam sprzęgło :) Miał ktoś taki problem lub wie jaka to przyczyna ? Proszę o odpowiedź.
Z góry dziękuje i pozdrawiam stefan555

Re: Gwałtowne dodanie gazu i brak mocy

PostNapisane: 28 paź 2014, 22:56
przez polokokt
Jeśli dobrze rozumiem, to dodajesz gazu, obroty rosną a samochód porusza się nadal z tą samą prędkością? Jeśli tak, to na 98% sprzęgło. Ja po kupnie auta miałem podobnie, z tym że u mnie występowało to na wysokich biegach, jak gwałtownie wcisnąłem gaz, chwilę rosły same obroty a dopiero auto po chwili "nadganiało" z prędkością. Przy ruszaniu nie było objawów. Szkoda że nie był to tak wyraźny objaw jak u Ciebie, bo niestety moja usterka nie została wyłapana na etapie zakupu(co umożliwia potargowanie z ceną \), tylko dopiero jak zacząłem więcej jeździć po kupnie, to zobaczyłem że sprzęgło delikatnie się uślizguje.

Re: Gwałtowne dodanie gazu i brak mocy

PostNapisane: 28 paź 2014, 23:11
przez stefan555
Tak właśnie jest. Jaka jest cena sprzęgła + wymiany ?

Re: Gwałtowne dodanie gazu i brak mocy

PostNapisane: 28 paź 2014, 23:21
przez polokokt
Ja zamawiałem sprzęgło wysyłkowo z Carspeed Lublin (wystawiaja części też na allegro, to możesz zobaczyć jakie ceny mają). I miałem taką wycenę (wziąłem sprzęgło firm polecanej tutaj na forum):

1) zestaw sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko wyciskowe):
– AISIN Japonia (AISIN to oryginał m.in. w Toyotach) – 399 PLN/komplet

2) łożysko podpory wałka sprzęgłowego w kole zamachowym NTN 45 PLN

3) i od razu wziąłem olej VALVOLINE MAXLIFE GL4 – 43zł/1L (potrzeba 2.8L)

Polecali też wymienić komplet uszczelniaczy :

tylny uszczelniacz wału korbowego 130zł/szt i uszczelniacze półosi- oryginał OE MAZDA – 45zł/szt x2 = 90zł/kpl. Ja ten temat odpuściłem, jednakże podczas wymiany, jak mechanik zrzucił skrzynię, to się okazało że jednak potrzeba tego uszczelniacza od wału korbowego i kupowałem już w Intercarsie jakiś za 90 PLN (o ile pamiętam).

Także części i olej wyszły mnie prawie 700 PLN i wymiana chyba 400 czy 450 PLN. Tanio nie było... tym bardziej, że to nieplanowany wydatek.

EDIT:
Sprawdziłem w dzienniczku wydatków. Cała zabawa ze sprzęgłem, części jak powyżej, wyszło 1179 PLN....

PostNapisane: 31 paź 2014, 08:58
przez Piotr Raczkowski
najpiewr dobrze sprawdź sprzęgło tzn 5bieg zaciągnij ręczny i powoli puść sprzęgło tak jakbyś ruszał z odrobinką gazu jeśli zgaśnie to o.k jeśli nie to 100% sprzęgło

Re: Gwałtowne dodanie gazu i brak mocy

PostNapisane: 3 lis 2014, 18:51
przez stefan555
Robiłem tak ze 3 bieg ręczny i powoli puszczałem sprzęgło bez gazu i mazda gasła przy końcówce puszczania sprzęgła.

Re: Gwałtowne dodanie gazu i brak mocy

PostNapisane: 24 lis 2014, 00:12
przez daniello001
A ja nie chcąc zakładać nowego tematu zapytam co może być u mnie kiedy rano ruszam zimnym samochodem i puszczam sprzęgło to samochód robi żabkę a kiedy się zagrzeje nie ma tego efektu. Przez co rano musze jeździć na półsprzęgle zanim się zagrzeje bo inaczej będę wyglądał jak bym się uczył jeździć L-ją :(

Re: Gwałtowne dodanie gazu i brak mocy

PostNapisane: 7 gru 2014, 18:44
przez stefan555
Sprzęgło wymienione ! Znalazłem na olx.pl nową tarcze + docisk Valeo za 150 zł ! I dokupiłem u siebie w sklepie łożysko oporowe LUK za 80 zł. Teraz nie ten sam samochód. Auto nabrało z powrotem mocy i jest zrywne. <jupi>