Skrzypienie przy wciskaniu sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez damage.inc » 20 mar 2014, 20:27

Kilka dni temu usłyszałem skrzypienie podczas wciskania sprzęgła, myślałem że to pedał skrzypi – niestety była to łapa wyciskająca łożysko oporowe.



Objawem oprócz skrzypienia, był odczuwalny skokowy opór na pedale sprzęgła.
Kilka razy wykręcałem filtr powietrza żeby dostać się do nieszczęsnej łapy i smarowałem, różnymi smarami i wciąż skrzypiała.
Dzisiaj po raz szósty wykręciłem filtr, odkręciłem wysprzęglik, zdjąłem gumę osłaniającą łapę (16-214), przy okazji umyłem ją silikonem do uszczelek i zaimpregnowałem tymże silikonem, obejrzałem lusterkiem po raz kolejny co tam siedzi i załadowałem paluchami solidną porcję smaru używanego do smarowania tłoczków hamulcowych na bolec (nr 16-102 na zdjęciu z EPC) na którym opiera się łapa podczas wysprzęglania.
Podczas smarowania poruszałem łapą w różnych kierunkach, żeby smar dotarł wszędzie, gdzie powinien i wreszcie udało się – skrzypienie znikło i sprzęgło chodzi lżej.

Posmarować należy miejsca zaznaczone strzałkami (zdjęcie z EPC),
jeśli chodzi o foto skrzyni biegów, posmarować oczywiście należy miejsce po drugiej stronie łapy wskazanej strzałką.

Podpierałem się wątkiem z działu 626
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=427&t=56985&start=20
i z forum hondy, bo występuje w nich podobny problem http://civic5g.pl/printview.php?t=5742
Załączniki
skrzynia.jpg
skrzynia01.gif
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez gerz50 » 3 sie 2014, 14:14

Dokładnie, miałem ten sam objaw,
po wciśnięciu pedał sprzegła stawiał opór, robił się twardy i słychać było skrzypienie, zgrzyt z okolic łapy sprzęgła.

Po nasmarowaniu, dźwięk temu towarzyszący ustąpił, a pedał sprzęgła chodzi leciutko i miękko.

Dziękuje za fotorelacje, napewno pomogła nie tylko posiadaczom Mazdy Premacy ale również 323F/S BJ 1998-2003 czy 626 GF 1997-2002
:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez iskierex » 10 lip 2017, 14:30

Jako że jest to mój pierwszy post, chciałbym się na wstępie serdecznie przywitać ze wszystkimi forumowiczami, a zwłaszcza z entuzjastami wspaniałej Mazdy Premacy! <faja>
Dzięki Waszym poradom udało mi znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących mnie pytań. Robicie wszyscy kawał dobrej roboty. <spoko>

A teraz w temacie. Od razu zaznaczam, że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę pojazdową, dlatego proszę o wyrozumiałość ;) Na 99% mam ten sam problem, co autor postu i bardzo chciałbym jakoś dostać się do tej łapy sprzęgła, żeby ją przesmarować. Jak się do tego ustrojstwa najłatwiej dostać i czym to najlepiej spryskać? Czy – jak rozumiem – jedyną drogą jest demontaż pokrywy filtra powietrza? Jeśli tak, to co dalej? Proszę o łopatologiczną instrukcję <serduszka>

Pozdrawiam papa
iskierex
 

Postprzez Domelek » 20 lip 2017, 09:41

Nie pryskać bo wypłukuje się smary tylko ewentualnie posmarować – miałem ten problem tydzień temu jak auto postało dłuższy czas więc pojechałem do doktora mojego. Po dwóch dniach jazd ucichło więc tylko porozmawialiśmy – może piszczeć na oparciu łapy pokazanym na rysunku i na wysprzęgliku, dodatkowo zawsze są małe luzy i małe popiskiwanie w układzie hydraulicznym sterowania sprzęgłem są naturalne szczególnie w 15letnich autach. <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez darnow6839 » 31 lip 2017, 12:21

A czy po takim smarowaniu sprzęgło chodzi zauważalnie lżej czy ustępuje tylko skrzypienie?
pozdr.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2013, 22:53
Posty: 76 (0/1)
Auto: Mazda Premacy, 2003r., 1.8 B+G

Postprzez Domelek » 3 sie 2017, 14:01

Chłopaki piszą że im lepiej smiga więc sam chciałem taki numer zrobić ale mój mech mówi że takich elementów się nie smaruje bo to chwilowy efekt może być gdyż nie są one przewidziane na smarowanie i kwestia starzenia no i oczywiście czy te same objawy nie tyczą się innych "usterek". Grunt żeby na dłużej pomogło. <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy