Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mati_03 » 6 kwi 2012, 23:46

Witam, czeka mnie wymiana tarcz i klocków przednich i zastanawiam sie nad tarczami HART SPORT, są te tarcze czegoś warte miał ktoś z tym do czynienia? Bo słyszałem różne opinie i nawet dużo osób sobie je chwali
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 17:58
Posty: 100
Skąd: Bytom

Postprzez Yard » 7 kwi 2012, 07:42

Tarcze sportowe generalne w normalnych warunkach hamują gorzej od zwykłych. Dopiero po rozgrzaniu są lepsze. Będziesz jeździł sportowo i je rozgrzewał przed każdą jazdą?
Jeśli chcesz wydać trochę pieniedzy to lepiej zainwestuj w tarcze tego typu.
1104262301.jpg

1104262302.jpg

Rowek tworzy zamkniętą pętlę, której przebieg odprowadza zanieczyszczenia z całej powierzchni styku klocka z tarczą

w załączeniu
wykaz czynności kontrolnych przy wymianie tarcz
Ostatnio edytowano 7 kwi 2012, 16:12 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez mati_03 » 7 kwi 2012, 12:32

właśnie też się zastanawiałem nad ATE ale nie wiedziałem po co mają ten rowek, chyba jednak na nie się zdecyduję, dzięki za pomoc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 17:58
Posty: 100
Skąd: Bytom

Postprzez Andi_79 » 7 kwi 2012, 15:13

Witam
Ja jestem własnie po wymianie tarcz i klocków z tyłu.
Kupiłem zestaw TRW tarcze +klocki kosztowały mnie 265zł.
Czas wymiany 2.5 godziny.
Jak na razie spokój żadnych niepokojących dźwięków.
Hamulce żyleta.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez kalosh » 5 maja 2012, 19:19

Witam.
Postanowiłem wymienić klocki bo przez felę było widać końcówkę tylnego lewego klocka. Zakupiłem komplet na tylną oś. Wymieniłem ale mam problem. Ów zużyty klocek, który widziałem przez felgę (zewnętrzny) miał jeszcze ze dwa milimetry przy końcu z tyłu samochodu a z przodu około 5. Trochę mnie to zmartwiło ale założyłem nowe i teraz koło mi ociera i tarcza się grzeje. Da się obrócić tarczą ręką ale czuć jak szoruje. Jak chwyciłem ręką za tylną część zacisku (dalej od silnika) i odciągnąłem w stronę od osi samochodu to tarcza poruszała się bez problemów. Jak puszczę zacisk, to wraca on do swojego położenia i klocek wewnętrzny ma luz a zewnętrzny jest przyciskany powodując tarcie. Możecie mi coś podpowiedzieć?
Pozdrawiam, Dawid.
Początkujący
 
Od: 26 lut 2012, 18:16
Posty: 11 (2/0)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 154KM

Postprzez Yard » 5 maja 2012, 22:19

Wyczyściłeś zacisk i wsunąłeś tłoczek?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez kalosh » 6 maja 2012, 10:24

Tak i tak. Tłoczek wkręciłem tak mocno, że klocek wewnętrzny ma z 5 mm zapasu.
Początkujący
 
Od: 26 lut 2012, 18:16
Posty: 11 (2/0)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 154KM

Postprzez Yard » 6 maja 2012, 13:19

Może trzeba wymienić tarcze. Są proste?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez kalosh » 6 maja 2012, 14:46

Właśnie nie wiem jak mam to stwierdzić. Jak klocek obcierał to na całej powierzchni tarczy równo, bez bicia. Po odsunięciu zacisku popatrzyłem na stelaż do którego jest on przykręcony i odległości między stelażem i tarczą wydają się "na oko" takie same.
Zdjąłem zacisk jeszcze raz i wewnętrzny klocek założyłem nowy a zewnętrzny też nowy ale starłem około 1mm na całej powierzchni (równolegle) szlifierką. Teraz wszystko pasuje i nie obciera.
Zastanawiam się co nie gra.
Nie mogę sobie poradzić z odkręceniem drugiej śruby od zacisku (tej bliżej silnika). W związku z tym, że gwint jest tylko w zacisku, to czy po odkręceniu jednej z nich i odchyleniu zacisku, mogę wysunąć go ze śrubą ze stelaża?
Początkujący
 
Od: 26 lut 2012, 18:16
Posty: 11 (2/0)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 154KM

Postprzez DonDaniello » 14 kwi 2013, 12:36

Chciałbym wymienić klocki hamulcowe z tyłu w swojej Premacy. Mam tylko tarcze. Auto jest posadzone 3 cm niżej. Bez problemu odkręciłem śrubę, aby podnieść zacisk, ale podnosi się tylko do połowy. Powodem tego jest blokowanie linką ręcznego o amortyzator. Próbowałem odkręcić cały zacisk, ale się poddałem :|
Może ktoś już to przerabiał? Może jest jakieś rozwiązanie?
DonDaniello

Był Ford Fiesta 1,3 benzyna, 1993 r.prod, 60 KM
Był Opel Vectra B 2.0 DTI kombi, 1998 r. prod
Jest Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2013, 18:00
Posty: 40 (0/2)
Skąd: Gdynia/obecnie Niemcy
Auto: Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM

Postprzez rav 75 » 14 kwi 2013, 13:28

A nie łatwiej wziąć szczypce, złapać nimi za koniec linki i po prostu wyciągnąć linkę? Zacisk wtedy bez problemu odsuwasz w górę.
rav 75
 

Postprzez DonDaniello » 14 kwi 2013, 19:56

rav 75
juz to próbowałem. Niestety linka jest w rurce ochronnej, a ona przymocowana "klemą" do obudowy. W takim razie mam takie pytanie, jak wypiąć tą klemę, tak aby nic nie rozbabrać?
DonDaniello

Był Ford Fiesta 1,3 benzyna, 1993 r.prod, 60 KM
Był Opel Vectra B 2.0 DTI kombi, 1998 r. prod
Jest Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2013, 18:00
Posty: 40 (0/2)
Skąd: Gdynia/obecnie Niemcy
Auto: Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM

Postprzez elMario » 13 lip 2013, 17:48

Ja bojąc się coś rozpinać odkręciłem śrubę od prowadnic z klockami a potem zacisk cały zakręcany dwiema śrubami tak by ściągnąć to tarcz i odchylić jak już linka nie będzie zawadzać.. wiem kombinacja ale przy okazji śruby rozruszam :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 16:07
Posty: 64
Skąd: Łańcut
Auto: Premacy Sportive 2.0 Pb/LPG
Była 323 BJ Ditd

Postprzez DonDaniello » 2 lis 2013, 11:57

Przejrzałem poradniki wymiany hamulców pozostałych Mazd (wszystko co jest na forum), przygotowałem odpowiednie narzędzia i zabrałem się za wymianę tylnych tarcz hamulcowych.
Muszę przyznać, że jest to banalnie proste. Jedyny problem tkwi w rdzy, która to wszystko trzyma X-( .
Do tego duża ilość odrdzewiacza, dobry młotek i da radę.
Forum jest genialną skarbnicą wiedzy, dzięki :–)
DonDaniello

Był Ford Fiesta 1,3 benzyna, 1993 r.prod, 60 KM
Był Opel Vectra B 2.0 DTI kombi, 1998 r. prod
Jest Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2013, 18:00
Posty: 40 (0/2)
Skąd: Gdynia/obecnie Niemcy
Auto: Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM

Postprzez Yard » 2 lis 2013, 12:15

Robiłeś zdjęcia?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez DonDaniello » 2 lis 2013, 12:33

Miałem już to poskręcane, ale jak padło pytanie o fotki to poleciałem i szybko zdemontowałem i popstrykałem kilka zdjęć. Zajęło mi to 20 min :-D
Sama wymiana za pierwszym podejściem zajęła mi 2,5 godz. na stronę. Komplet 5 godzin, ale muszę przyznać, że i tak dobrze poszło. Wszystko było tak zapieczone i pordzewiałe, że "@#$%$% !!!
Dodam, że nie jestem zawodowym mechanikiem samochodowym, lecz hobbystą, wiedza jaką się posłużyłem pochodzi z tego forum (tutoriale innych modeli).
Powodzenia!!!

Ok, teraz do konkretów.
Co potrzebujemy:
– klucz płaski/nasadowy 12 kę
– klucz płaski/nasadowy 14 kę
– klucz płaski 17ka
– odrdzewiacz w sprayu
– szczotka druciana, papier ścierny
– benzyna do czyszczenia, spirytus, środek do czyszczenia tarcz hamulcowych
– smar, ja użyłem normalnego smaru technicznego firmy Nigrin ( jedni mówią że lepiej miedzianym, a ja słyszałem, że smar miedziany może wchodzić w reakcję z gumowymi uszczelkami)
– mały pędzelek lub sprężone powietrze do czyszczenia czujnika ABS
– tarcze hamulcowe, ja zakupiłem tarcze firmy niedostępnej na polskim rynku, mianowicie "F.Becker"
( http://www.f-becker.de/produkte/bremsscheiben/), tarcze zbudowane są z mieszanki która nie powoduje korozji, dodatkowo są obustronnie lakierowane na srebrny kolor :–)
– potrzebujemy czas i duuuuuuuuużo cierpliwości, niestety. Auto nie jest pierwszej młodości, także już zdołało pordzewieć
– potrzebna nam siła i młotek – na rdzę

Ok, do roboty:
1 – Nie zaciągamy hamulca ręcznego, auto zostaje na biegu.
2 – Kluczem luzujemy śruby od koła
3 – Lewarkiem podnosimy auto i drewnianym klockiem je podpieramy.
4 – Demontujemy koło
5 –
8A.jpg

6 –
7A.jpg

7 –
6A.jpg

8 –
5A.jpg

9 –
4A.jpg

10 –
3A.jpg

11 –
2A.jpg

12 –
1A.jpg

13 –
Załącznik 1A.jpg nie jest już dostępny
Załączniki
9A.jpg
DonDaniello

Był Ford Fiesta 1,3 benzyna, 1993 r.prod, 60 KM
Był Opel Vectra B 2.0 DTI kombi, 1998 r. prod
Jest Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2013, 18:00
Posty: 40 (0/2)
Skąd: Gdynia/obecnie Niemcy
Auto: Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM

Postprzez Yard » 3 lis 2013, 17:12

Dziękuję w imieniu służby :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez DonDaniello » 3 lis 2013, 17:59

Bardzo proszę, mam nadzieję, że się przyda:–)
DonDaniello

Był Ford Fiesta 1,3 benzyna, 1993 r.prod, 60 KM
Był Opel Vectra B 2.0 DTI kombi, 1998 r. prod
Jest Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2013, 18:00
Posty: 40 (0/2)
Skąd: Gdynia/obecnie Niemcy
Auto: Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM

Postprzez Steve » 4 lis 2013, 11:37

Dodałbym, że przy każdej wymianie klocków tarcz/klocków warto sprawdzić czy tłoczek nie jest zapieczony. Wystarczy klika razy użyć hamulców, zakręcić kolem przed wymianą, żeby sprawdzić czy tłoczek odbija. No i oczywiście po wymianie to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez WysoL » 3 mar 2014, 16:45

Ja dodatkowo polecam wymiane przewodow hamulcowych, co sam u siebie uczynilem. Z biegiem czasu przelot sie zrobil tak maly ze tloczki nie pracowaly tak jak powinny a byly sprawne.

Wysłane z mojego GT-I9505
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 10:53
Posty: 798 (62/11)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy