Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Morsk » 25 kwi 2014, 18:26

podłacze się pod temat, właśnie zdjąłem i częściowo rozebrałem tylny zacisk i mam spory problem z ponownym wkręceniem tłoczka. Za diabła nie chce ruszyc z miejsca mimo wielu prób i użycia kilku kluczy nadal tkwi w miejscu nie poruszony <nie> . Jaka może być tego przyczyna? Koło grzało mi się niemiłosiernie wiec zabrałem się za naprawę ale przez ten tłoczek tkwię w miejscu. Może cos poradzicie. Pozdrawiam.

Dopisano 25 kwi 2014, 22:09:

<jupi> Temat nieaktualny, po napisaniu postu wróciłem zdeterminowany do garażu i poszło <jupi> Wszystko złożone i działa!
Początkujący
 
Od: 9 mar 2014, 17:52
Posty: 7
Skąd: Skallestad Norwegia
Auto: Mazda Premacy 2.0 automat 2003.

Postprzez ksvk » 29 kwi 2014, 20:27

Nie wiem czy to jest oczywiste, czy to ja tylko tak zlamiłem, ale mnie zatrzymało to, że nie zauważyłem 2 pozostałych tłoczków. Wcisnałem tylko 1 i przednie klocki nie chciały mi wejść... może komuś to pomoże :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2014, 19:23
Posty: 22
Skąd: Wymysłów (wiocha za Piekarami Śląskimi)
Auto: Mazda 323f 1,8 114km 1997r Bezyna+lpg

Postprzez LukaSilesia » 4 sie 2014, 10:36

Czym może być spowodowane nierównomierne zużycie klocków z przodu? Chodzi o to, że te przy tłoczku już listki a zewnętrzne prawie jak nowe.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lis 2011, 17:26
Posty: 23
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD rok prod. 2002

Postprzez Yard » 4 sie 2014, 18:53

Docisk źle pracuje.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez damibyd » 31 sie 2014, 18:01

Witajcie
Kilka dni temu wymieniałem tarczę hamulcowe z przodu ponieważ tamte były krzywe i podczas hamowania na dużych prędkościach szarpało kierownicą, pojawił się też nie duży rancik.
Wymiana zajęła mi 2,5 godziny obie strony :D wynik dobry.
Ale zauważyłem że tarcze się grzeją raz nawet przy bardziej dynamicznej jeździe poleciał niewielki dymek w pierwszej chwili myślałem że to może olej którym pokryta jest tarcza podczas produkcji.
Ale mam wrażenie że to może być problem z zaciskami. Tłumaczę to sobie tym że jeśli na starych tarczach był mały rancik to teraz zaciski pracują w innym położeniu niż wcześniej, może zgromadził się tam jakiś syf i zaciski nie odbijają.
I teraz mam do was pytanie na drugiej stronie tego wątku jest zdjęcie śruby imbusowej czy żeby zacisk rozłożyć na dwa kawałki i dostać się do prowadnic trzeba tą śrubę wykręcić bo jedni twierdzą że "TAK" drudzy że "NIE"?? Odpowietrzamy na włączonym zapłonie czy na wyłączonym???
Z poprzedniego auta został mi płyn hamulcowy DOT4 firmy K2 może taki być??
Jak wyciągnąć tłoczek zacisku, luźno wychodzi czy trzeba jakiejś specjalnej techniki użyć??

Wyprzedzam pytanie tarcze firmy Mikoda średnica 273,5 mm, klocki zostały stare ponieważ były całkiem przyzwoite.
Ostatnio edytowano 31 sie 2014, 18:07 przez damibyd, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 09:55
Posty: 36 (0/3)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy CP Sportive 2.0 16V 2003r
LPG STAG 4+

Postprzez Yard » 31 sie 2014, 18:05

damibyd napisał(a):Wyprzedzam pytanie tarcze firmy Mikoda, klocki zostały stare ponieważ były całkiem przyzwoite.

I to może być problem. Stare klocki są "doszlifowane " do starych tarcz.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez damibyd » 31 sie 2014, 18:08

I przez to będą obcierać??
Faktem jest że czytałem kilka opinii na innych forach że nie ma konieczności, wpadł mi do głowy pomysł żeby spróbować je na początek zeszlifować może pomoże.
I teraz od razu pytanie w mazdach z przodu są dwie wielkości tarcz a klocki???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 09:55
Posty: 36 (0/3)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy CP Sportive 2.0 16V 2003r
LPG STAG 4+

Postprzez Yard » 31 sie 2014, 18:58

Większa tarcza – większy klocek
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Jey » 31 sie 2014, 21:23

Podstawowa zasada: przy wymianie tarcz, zakłada się zawsze nowy zestaw klocków, nawet jeśli stare jak piszesz były mało zużyte, to jednak j.w. już wspomniano dotarły się one do starych tarcz, stąd może być taki efekt o którym piszesz (nie przylegają całą powierzchnią do tarczy). Nowy kpl. klocków to nie majątek, zatem warto je wymieniać dla samej zasady i swojego spokoju jak i bezpieczeństwa.
Co do wielkości tarcz podaj sprzedawcy nr VIN a ten poda Ci jakiej średnicy tarcze i tym samym klocki powinieneś kupić. A jak nie to po prostu zmierz średnicę starych tarcz.
Przy powyższych pracach warto na pewno dobrze wyczyścić zaciski, prowadnice itd. bo niestety z wiekiem mają tendencję do zapiekania się, co łatwo zauważyć np. przez nadmierne przegrzewanie się felgi – wtedy klocki nie wracają i blokują cały czas tarczę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 11:25
Posty: 232 (0/1)
Auto: Mazda PREMACY SPORTIVE CP 131KM, 2001

Postprzez Yard » 31 sie 2014, 21:32

Diesle siedmioosobowe i benzyna 2,0 ma z przodu większe tarcze.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez damibyd » 31 sie 2014, 22:07

Tarcze to wiem jakie mam ale chciałem się upewnić jeśli chodzi o klocki. Z tego co wyczytałem to do wersji z tarczami 273,5 mm potrzebne są klocki o szerokości 56,2 mm a do tarcz 258mm klocki 51,6 mm

Odpowiadam na moje pytanie:
Zwrócić uwagę na klocki i tarcze sprzedawane na allegro ponieważ dla niektórych sprzedawców nie ma różnicy w wielkości tarcz i klocków można śmiało się powołać na wymiary podawane przeze mnie u góry tego postu dotyczy tarcz i klocków przód wersja poliftowa nie wiem jak jest z wersjami przedliftowymi.
Ostatnio edytowano 1 mar 2015, 09:38 przez damibyd, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 09:55
Posty: 36 (0/3)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy CP Sportive 2.0 16V 2003r
LPG STAG 4+

Postprzez Steve » 1 wrz 2014, 11:33

Jey napisał(a):.
Przy powyższych pracach warto na pewno dobrze wyczyścić zaciski, prowadnice itd. bo niestety z wiekiem mają tendencję do zapiekania się, co łatwo zauważyć np. przez nadmierne przegrzewanie się felgi – wtedy klocki nie wracają i blokują cały czas tarczę.


Jeśli robimy powyższe to nalezy sprawdzic tloczki, bo to one zazwyczaj odpowiadaja za zablokowane hamulce i efekty jak opisane powyzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez damibyd » 5 paź 2014, 16:48

Witajcie regeneruje zaciski hamulcowe z tyłu i mam problem z rozłożeniem zacisku na dwie części (o ile się da?) mianowicie górna śruba od prowadnicy dała się odkręcić natomiast dół nie chce wyjść.
Załączam fotkę, jeszcze ciepła.
100_1796.JPG

Ma ktoś na to jakiś patent??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 09:55
Posty: 36 (0/3)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy CP Sportive 2.0 16V 2003r
LPG STAG 4+

Postprzez damage.inc » 6 paź 2014, 22:24

Obrazek

a co śrubą pod dekielkiem z numerem 26998A?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 22:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez damibyd » 7 paź 2014, 04:44

Dzieki nie miałem schematu a ten dekielek tak przyrdzewiał że wyglądał jak jedna całość
Niestety dopiero w sobotę będe miał czas żeby z powrotem rozebrać wielkie dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 09:55
Posty: 36 (0/3)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy CP Sportive 2.0 16V 2003r
LPG STAG 4+

Postprzez Vodzu » 7 paź 2014, 17:58

Śruby pod dekielkiem nie odkręcisz jeżeli nie ściągniesz zacisku, nie jest potrzebne jej odkręcanie. po odkręceniu tej górnej śruby zacisk powinien zejść o ile nie jest zapieczona dolna prowadnica. Ja to dzisiaj przerabiałem, jedna strona zeszła po potraktowaniu wd40 dzień wcześniej a druga bez użycia siły nie chciała drgnąć. U mnie obydwie górne prowadnice są w dobrym stanie a dolne niestety maja wżery. :|
Tak wygląda ta dolna prowadnica, zdjęcie z innego wątku na forum.

viewtopic.php?f=427&p=572330#p572330
Załączniki
dsc03206bb8 (1).jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2011, 09:34
Posty: 4
Skąd: Sandomierz
Auto: Premacy 2.0 DOHC '04

Postprzez damibyd » 1 mar 2015, 00:21

HAMULCE TYŁ

Tak jak Vodzu piszę nie trzeba odkręcać tej śruby nie chciało u mnie wyjść dlatego że prowadnica była tak mocno zapieczona
Zapraszam na relację z regeneracji zacisków, wymiany klocków TYŁ
Zaczynamy od odkręcenia przewodu hamulcowego.
Ważne i przydatne:
Ja zakładam na przewód hamulcowy ten giętki odcinek "szczypce morsa" po to aby nie wyciekł płyn hamulcowy i nie zapowietrzymy całego układu niestety miałem taki przypadek w moim poprzednim aucie.

20141122_222135.jpg

Zdejmujemy linkę od ręcznego.
Odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk hamulcowy.
Moim skromnym zdaniem najlepsza jest metoda udarowa czyli klucz i pukamy młotkiem jeśli nie chcą się łatwo odkręcić, nie uwieszać się na kluczu bo narobimy sobie bałaganu.
Zdejmujemy zacisk co oczywiście do najłatwiejszych nie należy.
Jak mamy zacisk już na stole to odkręcamy górną prowadnicę.
U mnie prowadnica dolna była mocno zapieczona zdejmujemy kapselek, prawdopodobnie później wiele z tego kapselka nie zostanie.
100_1796.JPG

Po zdjęciu kapselka uderzamy przez jakiś pręt czy długą śrubę.
20141122_122930.jpg

Oczyszczamy obie prowadnice przyda się do tego szczotka druciana i delikatny papier ścierny, smarujemy smarem.
Otwieramy wnętrze zacisku tj. tłoczek.
Na początku wykręcamy tłoczek używamy jak dobrze pamiętam klucza płaskiego 19 lub jak piszą na forum klucz od szlifierki.
Zdejmujemy zawleczkę nie łatwo jest znaleźć łączenie, tam jest łatwiej poderwać ją do góry.
20141122_125106.jpg

Oto wnętrze tłoczka.
20141122_125739.jpg

Jeśli jest taka potrzeba jakieś brudy możemy przeczyścić środkowe elementy tłoczka, musimy zdjać kolejną zawleczkę widoczną na zdjęciu powyżej.
kolejność elementów wewnątrz tłoczka.
20141122_130304.jpg

20141122_130504.jpg

Możemy również przeczyścić drugą część zacisku, musimy zdjąć kolejną zawleczkę, nie jest łatwo zdjąć a jeszcze trudniej założyć.
Widok z góry.
20141122_125810.jpg

20141122_125755.jpg

Kolejność ułożenia elementów.
20141122_133245.jpg

Możemy złożyć wszystko z powrotem pamiętamy.
Zwrócić uwagę żeby element zaznaczony w kółku ułożył się równo na sprężynie, jak zakładałem zawleczkę przesuwał się na boki i nie układał się równo.
Tłoczek należy wkręcać, obrotów trzeba wykonać dość dużo.
Ponowny montaż klocków.
Mój sposób na założenie sprężynki w klockach:
Najpierw zakładamy dolną prowadnicę, potem wkładamy klocki i sprężynkę a na końcu zacisk podciągamy do góry i wkładamy górną prowadnicę zdjęcie poniżej:
20141122_201238.jpg

Montujemy zacisk na tarczy przykręcamy do zwrotnicy ja zalałem strzykawką zacisk płynem hamulcowym, przykręcamy przewód hamulcowy,
nie wiem czy ma to znaczenie ale śrubę od przewodu przykręciłem tak aby otwory w śrubie pokrywały się z otworami w zacisku.
20141122_120615.jpg

Zdejmujemy szczypce morsa i przystępujemy do odpowietrzania hamulców.
Ważne:
U mnie nie było potrzeby rozkładania tłoczka na części pierwsze bo było tam czysto, rozłożyłem w celach dydaktycznych, więc jeśli nie musimy rozbierać tłoczka to nie musimy odpowietrzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 09:55
Posty: 36 (0/3)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy CP Sportive 2.0 16V 2003r
LPG STAG 4+

Postprzez Piotr Raczkowski » 1 mar 2015, 17:48

damibyd napisał(a): czy ma to znaczenie ale śrubę od przewodu przykręciłem tak aby otwory w śrubie pokrywały się z otworami w zacisku.

nie ma to żadnego znaczenia
każde odkręcenie przewodu hamulcowego nawet jak zaciśniesz wymaga bezwzględnego odpowietrzenia
ale materiał poglądowy SUPER :D
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 17:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez damibyd » 2 mar 2015, 10:09

Chodziło mi o to że jeżeli nie musisz rozbierać tłoczka to nie trzeba odkręcać przewodu hamulcowego tym samym nie trzeba odpowietrzać, ponieważ w samych prowadnicach nie ma płynu. Tak miało być. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 09:55
Posty: 36 (0/3)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy CP Sportive 2.0 16V 2003r
LPG STAG 4+

Postprzez karlo8 » 8 lis 2015, 08:35

mam pytanko bo w sobotę będę wymieniał klocki i tarcze
jaki klucz imbusowy kupić by odkręcić zacisk ? – jaki nr
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy