Witam,
mam w przednich tloczkach popekane reparaturki (te zewnetrzne gnumki na tloczkach). Pewnie do srodka dostal sie jakis syf, bo mi jeden zacisk odbija opornie. Tzn. jak stoje w korku i czesto hamuje to czuje, ze trzyma, nawet na malym przechyleniu, a jak sie rozpedzam na autostradzie to poczatkowo idzie ciezej, a pozniej jak sie juz raz rozpedze to normalnie. Spadk mocy (zwiekszone opory) wystepuja nie zawsze.
Postanowilem zregenerowac zaciski.
Moje pytanie brzmi; czy warto wyminiac tez same tloczki, czy wystarczy wszystko rozebrac, tloczki przeczysic wata stalowa (lub papierem wodnym) i porzadnie nasmarowac odpowiednim smarem?
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Zależy w jakim stanie masz tłoczki, u mnie po rozebraniu miały już skorodowane wżery i po zabiegu czyszczenia podziałały krótko, musiałem wymienić cały tłoczek. Więc czyszczenie tylko doraźnie pomoże.
- Od: 23 paź 2014, 21:33
- Posty: 10
- Auto: Premacy 1.8 2002
Ale rozumiem, ze wzery miales takze na powierzchni tloka, ktora normalnie pracuje w zacisku?
Wiem, ze na pewno jest podrdzewialy na krawedzi, ktora dociska do klocka, ale jakby w srodku byl "czysty" to nadal polecasz wymiane?
Wiem, ze na pewno jest podrdzewialy na krawedzi, ktora dociska do klocka, ale jakby w srodku byl "czysty" to nadal polecasz wymiane?
- Od: 5 sty 2017, 01:09
- Posty: 25
- Auto: Mazda Premacy 1.9 100KM
Regeneracja zaciskow przednich – fotorelacja.
Wiem, ze sporo jest materialu na ten temat i w prawie kazdym aucie wyglada to podobnie, ale mysle, ze jak ktos sie zastanawia, czy podola samemu to material dokladnie na jego samochodzie moze byc pomocny. Sam robilem to pierwszy raz i jakbyscie wychwycili jakies nieprawidlowosci to dajcie znac poprawie (zarowno w aucie jak i w opisie, zeby inni nie kopiowali moich bledow).
Niestety mam tylko zdjecia z montazu, zapomnialem zrobic jak sciagalem, ale mysle, ze uda sie wszystko pokazac.
Objawy przed regeneracja: gorace tarcze, "trzymanie" na podjazdach, gorsze przyspieszenie, bardzo duze opory toczenia przy kreceniu kolem na podnosniku.
Przyczyna: peknieta oslonka przeciwpylowa i przez to brud w tloczku.
Narzedzia: lewarek(podnosnik), kombinerki, klucze: 8, 12, 17, 21(do kol), waska szczotka druciana, wata stalowa, albo papier wodny, odtluszczacz i szmata oraz mlotek i cienki drewniany kolek (ok. 8mm) – w razie zapieczonych tloczkow.
Procedura:
1. Podniesc (na lewarku wystarczy) i zablokowac auto, zrzucic kolo, skrecic kierownice maksymalnie "na zewnatrz".
2. Mozna polozyc czysty worek foliowy na wlewie plynu ham. i zakrecic korek. Powinno spowolnic wyciekanie plynu.
3. Wyciagnac zawleczke trzymajaca przewod elastyczny przy amortyzatorze (1), odkrecic przewod (k12) (2) i w razie mozliwosci przytkac jego wylot. Jak nic nie znalazlem do zatkania wiec podwiesilem go na drucia na sprezynie jak najwyzej – wyciekalo wolniej. Nie zgubic miedzianych podkladek. Wykrecic odpowierrznik. Uwaga, lakier zachlapany plynem ham. moze ulec uszkodzeniu.
4. Odkrecic zacisk (3 i4) (k17). Mozna sciagnac zacisk razem z tarcza i pozniej uwolnic go w imadle. Gdyby ktos chcial sciagac tarcze i byla zapieczona nalezy wkrecic srube w otwor na tarczy (5) (pasuje zdaje sie sruba trzymajaca czujnik ABS). Nie odkrecac sruby imbusowej zaznaczonej na czerwono – sluzy do wykrecenia prowadnicy.
5. Sciagnac klocki, blaszki i druciki rozporowe. Wyciagnac jazmo. Powinno dac sie wyszarpac w rekach.. W przypadku zapieczenia prowadnic wybic uderzajac w srobe zaznaczona na czerwono na pierwszym zdjeciu (imbus) i jakos po drugiej stronie tak aby wychodzilo prosto. Sciagnac gumowe oslonki z prowadnic.
6. Wyciagnac tloczek chwytajac za krawedz kombinerkami. Jakby byl zapieczony to wlozyc drewniany kolek w miejsce, gdzie wkreca sie przewod elastyczny i wybic. Usunac oslone przeciwpylowa (harmonijka) i uszczelke ze srodka cylindra.
7. Oczyscic wszystko z plynu i smarow. W tym wszystkie gumki jezeli chcemy je ponownie wykorzystac.
8. Wyczyscic zacisk, jarzmo i blaszki szczotka druciana. Polozyc wiekszy nacisk na wyczyszczeniu prowadnic klockow w zacisku i balszek.
9. Wyczyscic powierzchnie tloczka, cylinderka, prowadnic i cylindra prowadnicy wata stalowa, lub papierem wodnym. Jezeli tloczek posiada wzery nalezy go wymienic. U mnie peknieta byla tylko oslona przeciwpylowa i dostal sie brud do srodka – zasadniczo tylko ona wymagala wymiany, ale ze kupilem zestaw z tloczkiem to wymienilem wszystko.
10. Oczyscic wszystko z brudu i odtluscic.
11. Przystepujemy do skladania. Wlozyc uszczelke do cylinderka. zaaplikowac rozsadna ilosc smaru (specjalnego do tloczkow ham.) do cylinderka (rozprowadzic na sciankach tylko tam gdzie porusza sie tloczek), nasmarowac tez uszczelke w cilinderku.
12. Naciagnac oslone przeciwpylowa na tloczek i przeciagnac tak, zeby rant, ktory wchodzi w zaglebienie w cylinderku wystawal. Nastepnie powinno sie wlozyc ow rant w zaglebienie i wcisnac tloczek. Mi ta sztuka szla bardzo ciezko, jakby oslonka byla minimalnie za duza i ciagle wyskakiwala, wiec zastosowalem patent owijajac drutem oslonke jak na zdjeciu i wtedy prosciej bylo wcisnac rant..
13. Wcisnac tloczek tak aby przytrzymywal oslonke i wyciagnac drut, uwazajac aby nie przeciac oslonki. Naciagnac oslonke na zglebienie w tloczku i wcisnac tloczek.
14. Umiescic na miejscach oslonki na prowadnice (6 i 7), nasmarowac prowadnice smarem do zaciskow i wsunac na swoje miejsce.
15. Zamontowac blaszki, wlozyc klocki. Jezeli nie poruszaja sie swobodnie podpilowac na dlugosci. Sa dwie szkoly mowiace o tym, czy smaruje sie prowadnice klockow, czy nie. Ja postanowilem przesmarowac (ale tylko powierchnie styku prowadnicy i klocka), dam znac jakby sie to zacieralo brudem.
16. Oczyscic piaste, sruby od kol i wewnetrzny otwor w tarczy szczotka druciana. Zalozyc tarcze (mozna przykrecic jedna nakretka to nie bedzie sie ruszac).
17. Zalozyc i przykrecic zacisk. Wlozyc sprezynki rozporowe wsuwajac od zewnatrz (mozna to zrobic montujac klocki "od srodka", ale mi jest wygodniej na koncu). Najwygodniej cienkimi szczypcami.
18. Przykrecic odpowietrznik. Wypelnic tloczek plynem przez strzykawke i przykrecic z wyczuciem przewod elastyczny, zalozyc klamre na amortyzatorze.
19. Powtorzyc po drugiej stronie.
20. Odpowietrzyc uklad. Premacy posiada ABS wiec zaczynajac od najblizszego kola do najdalszego. W razie potrzeby znalezc poradnik.
Wiem, ze sporo jest materialu na ten temat i w prawie kazdym aucie wyglada to podobnie, ale mysle, ze jak ktos sie zastanawia, czy podola samemu to material dokladnie na jego samochodzie moze byc pomocny. Sam robilem to pierwszy raz i jakbyscie wychwycili jakies nieprawidlowosci to dajcie znac poprawie (zarowno w aucie jak i w opisie, zeby inni nie kopiowali moich bledow).
Niestety mam tylko zdjecia z montazu, zapomnialem zrobic jak sciagalem, ale mysle, ze uda sie wszystko pokazac.
Objawy przed regeneracja: gorace tarcze, "trzymanie" na podjazdach, gorsze przyspieszenie, bardzo duze opory toczenia przy kreceniu kolem na podnosniku.
Przyczyna: peknieta oslonka przeciwpylowa i przez to brud w tloczku.
Narzedzia: lewarek(podnosnik), kombinerki, klucze: 8, 12, 17, 21(do kol), waska szczotka druciana, wata stalowa, albo papier wodny, odtluszczacz i szmata oraz mlotek i cienki drewniany kolek (ok. 8mm) – w razie zapieczonych tloczkow.
Procedura:
1. Podniesc (na lewarku wystarczy) i zablokowac auto, zrzucic kolo, skrecic kierownice maksymalnie "na zewnatrz".
2. Mozna polozyc czysty worek foliowy na wlewie plynu ham. i zakrecic korek. Powinno spowolnic wyciekanie plynu.
3. Wyciagnac zawleczke trzymajaca przewod elastyczny przy amortyzatorze (1), odkrecic przewod (k12) (2) i w razie mozliwosci przytkac jego wylot. Jak nic nie znalazlem do zatkania wiec podwiesilem go na drucia na sprezynie jak najwyzej – wyciekalo wolniej. Nie zgubic miedzianych podkladek. Wykrecic odpowierrznik. Uwaga, lakier zachlapany plynem ham. moze ulec uszkodzeniu.
4. Odkrecic zacisk (3 i4) (k17). Mozna sciagnac zacisk razem z tarcza i pozniej uwolnic go w imadle. Gdyby ktos chcial sciagac tarcze i byla zapieczona nalezy wkrecic srube w otwor na tarczy (5) (pasuje zdaje sie sruba trzymajaca czujnik ABS). Nie odkrecac sruby imbusowej zaznaczonej na czerwono – sluzy do wykrecenia prowadnicy.
5. Sciagnac klocki, blaszki i druciki rozporowe. Wyciagnac jazmo. Powinno dac sie wyszarpac w rekach.. W przypadku zapieczenia prowadnic wybic uderzajac w srobe zaznaczona na czerwono na pierwszym zdjeciu (imbus) i jakos po drugiej stronie tak aby wychodzilo prosto. Sciagnac gumowe oslonki z prowadnic.
6. Wyciagnac tloczek chwytajac za krawedz kombinerkami. Jakby byl zapieczony to wlozyc drewniany kolek w miejsce, gdzie wkreca sie przewod elastyczny i wybic. Usunac oslone przeciwpylowa (harmonijka) i uszczelke ze srodka cylindra.
7. Oczyscic wszystko z plynu i smarow. W tym wszystkie gumki jezeli chcemy je ponownie wykorzystac.
8. Wyczyscic zacisk, jarzmo i blaszki szczotka druciana. Polozyc wiekszy nacisk na wyczyszczeniu prowadnic klockow w zacisku i balszek.
9. Wyczyscic powierzchnie tloczka, cylinderka, prowadnic i cylindra prowadnicy wata stalowa, lub papierem wodnym. Jezeli tloczek posiada wzery nalezy go wymienic. U mnie peknieta byla tylko oslona przeciwpylowa i dostal sie brud do srodka – zasadniczo tylko ona wymagala wymiany, ale ze kupilem zestaw z tloczkiem to wymienilem wszystko.
10. Oczyscic wszystko z brudu i odtluscic.
11. Przystepujemy do skladania. Wlozyc uszczelke do cylinderka. zaaplikowac rozsadna ilosc smaru (specjalnego do tloczkow ham.) do cylinderka (rozprowadzic na sciankach tylko tam gdzie porusza sie tloczek), nasmarowac tez uszczelke w cilinderku.
12. Naciagnac oslone przeciwpylowa na tloczek i przeciagnac tak, zeby rant, ktory wchodzi w zaglebienie w cylinderku wystawal. Nastepnie powinno sie wlozyc ow rant w zaglebienie i wcisnac tloczek. Mi ta sztuka szla bardzo ciezko, jakby oslonka byla minimalnie za duza i ciagle wyskakiwala, wiec zastosowalem patent owijajac drutem oslonke jak na zdjeciu i wtedy prosciej bylo wcisnac rant..
13. Wcisnac tloczek tak aby przytrzymywal oslonke i wyciagnac drut, uwazajac aby nie przeciac oslonki. Naciagnac oslonke na zglebienie w tloczku i wcisnac tloczek.
14. Umiescic na miejscach oslonki na prowadnice (6 i 7), nasmarowac prowadnice smarem do zaciskow i wsunac na swoje miejsce.
15. Zamontowac blaszki, wlozyc klocki. Jezeli nie poruszaja sie swobodnie podpilowac na dlugosci. Sa dwie szkoly mowiace o tym, czy smaruje sie prowadnice klockow, czy nie. Ja postanowilem przesmarowac (ale tylko powierchnie styku prowadnicy i klocka), dam znac jakby sie to zacieralo brudem.
16. Oczyscic piaste, sruby od kol i wewnetrzny otwor w tarczy szczotka druciana. Zalozyc tarcze (mozna przykrecic jedna nakretka to nie bedzie sie ruszac).
17. Zalozyc i przykrecic zacisk. Wlozyc sprezynki rozporowe wsuwajac od zewnatrz (mozna to zrobic montujac klocki "od srodka", ale mi jest wygodniej na koncu). Najwygodniej cienkimi szczypcami.
18. Przykrecic odpowietrznik. Wypelnic tloczek plynem przez strzykawke i przykrecic z wyczuciem przewod elastyczny, zalozyc klamre na amortyzatorze.
19. Powtorzyc po drugiej stronie.
20. Odpowietrzyc uklad. Premacy posiada ABS wiec zaczynajac od najblizszego kola do najdalszego. W razie potrzeby znalezc poradnik.
- Od: 5 sty 2017, 01:09
- Posty: 25
- Auto: Mazda Premacy 1.9 100KM
Witam
Jestem tu nowy i szukam pomocy. posiadam Mazde Premacy 1.8 100KM 2002 rok.
Zakupiłem ją 2 tyg. temu i czeka mnie wymiana tarcz i klocków z przodu. Tu stawiam swoje pytanie jakie tarcze i klocki kupić abym był zadowolony? Przeszukałem wątki i nie znalazłem odpowiedzi które bu mnie usatysfakcjonowały.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
Jestem tu nowy i szukam pomocy. posiadam Mazde Premacy 1.8 100KM 2002 rok.
Zakupiłem ją 2 tyg. temu i czeka mnie wymiana tarcz i klocków z przodu. Tu stawiam swoje pytanie jakie tarcze i klocki kupić abym był zadowolony? Przeszukałem wątki i nie znalazłem odpowiedzi które bu mnie usatysfakcjonowały.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
-
manio50
Hej.
A tak przegladam sobie forum i postanowiłem co nie co podsumować.
Na przód są dwa rozmiary tarcz
– 253mm
– 273mm w wersji 2.0 Sportive i 7-os.
Na tył
– 261mm
– 280mm w wersji 7-os.
Jakie oznaczenia maja jak poznać zaciski pod tarcze 280mm z wersji 7-os żeby takowe wsadzić w miejsce tarcz 261mm ? Czy te zaciski wystepują w innych Mazdach ?
Gdzieś czytałem ale teraz nie moge znalezć tego posta że na przód można wsadzić zaciski pod tarcze 283mm z MAzdy 6- ktoś potwierdzi ?
A tak przegladam sobie forum i postanowiłem co nie co podsumować.
Na przód są dwa rozmiary tarcz
– 253mm
– 273mm w wersji 2.0 Sportive i 7-os.
Na tył
– 261mm
– 280mm w wersji 7-os.
Jakie oznaczenia maja jak poznać zaciski pod tarcze 280mm z wersji 7-os żeby takowe wsadzić w miejsce tarcz 261mm ? Czy te zaciski wystepują w innych Mazdach ?
Gdzieś czytałem ale teraz nie moge znalezć tego posta że na przód można wsadzić zaciski pod tarcze 283mm z MAzdy 6- ktoś potwierdzi ?
cześć,
w mojej premacy mam założone tarcze o średnicy 274 mm, niestety kupiłem klocki do tarcz 258 mm. I teraz pytanie czy odsyłać klocki czy mogę dokupić tarcze 258 mm i nie będzie problemu z ich montażem?
w mojej premacy mam założone tarcze o średnicy 274 mm, niestety kupiłem klocki do tarcz 258 mm. I teraz pytanie czy odsyłać klocki czy mogę dokupić tarcze 258 mm i nie będzie problemu z ich montażem?
- Od: 4 paź 2021, 11:06
- Posty: 1
- Auto: Mazda Premacy 2001, silnik rf4f
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości