Strona 1 z 1
Regulacja przekładni kierowniczej

Napisane:
16 lip 2013, 08:43
przez m.malina
Witam.
Czy ktoś na forum wie jakim rozmiarem klucza imbusowego dokonuje się regulacji listwy zębatej w maglownicy? Wiem tylko ze śruba ta ma kontre nakretkę 41. Jest ciezki dostep do niej aby sprawdzić rozmiar imbusa na śrubie np.za pomoca suwmiarki.
przez m.malina » 19 lipca 2013, o 11:45
Wczoraj dokonałem regulacj. Śruba imbus "17" . Ale klucz imbusowy nie wejdzie. Najlepiej nałożyć śrubę z główką sześciokątną na klucz nr 17. I na tą srubę dodatkowo nakrętkę .
Re: Regulacja przekładni kierowniczej

Napisane:
12 wrz 2014, 12:05
przez paradox2604
Panowie mam taki problem chodzi mi o stuki podczas ruszania kierownica w lewo i prawo dlatego proszę was o poradę
czy moze mi ktoś napisać lub podać link jak w razie czego dostać sie do tej maglownicy co po koleji odkręcić i jak to zrobić .Będę wdzięczny
Re: Regulacja przekładni kierowniczej

Napisane:
14 wrz 2014, 20:06
przez m.malina
Jeśli chcesz regulować maglownice , to upewnij się czy na 100% nie stukają drążki kierownicze , i tylko na włączonym silniku musi działać wspomaganie , na wyłączonym silniku maglownica zawsze będzie stukać przy dynamicznym kręceniu kierownicą w lewo i prawo i to jest normalne. Przy włączonym silniku wspomaganie działa i kasuje luzy ale jeśli dalej stuka przy włączonym to możesz delikatnie wkręcić śrubę tak z 3mm w prawo. Zawsze przed ruszeniem tej śruby musisz zaznaczyć kreską ustawienie tej śruby – robisz kreche przez obudowa magla-nakrętka-śruba. Ale robisz to na własną odpowiedzialność , gdyż były przypadki jak ktoś tą śrubą krecił i tak wkręcił że w czasie jazdy jak skręcał to już nie mógł wyprostować kierownicy i w przystanek wjechał. Śruba jest dostępna od dołu auta i jest w miejscu gdzie łączy się kolumna kierownicza z maglem , ma dużą nakrętke (kontre) i pamiętaj wkręć 2mm i sprawdź czy przestało stukać wykonaj jazde , jeśli dalej stuka nastepne 2mm , jeśli mocno wkręcisz i dalej stuka to znaczy że maglownica była w porządku i musisz wrócić na fabryczne ustawienie śruby. U mnie były stuki i po wkręceniu 3mm w prawo wszystkie stuki ustały na włączonym silniku i teraz ciut ciężej kierownica chodzi. Przy kręceniu tą śrubą może być tak że kierownica nie będzie się już idealnie prostować po skręcie.

Napisane:
14 wrz 2014, 20:10
przez Yard
Stuki jeszcze mogą być na gumach trzymających.

Napisane:
14 wrz 2014, 23:06
przez m.malina
Yard napisał(a):Stuki jeszcze mogą być na gumach trzymających.
Tak, właśnie to też sprawdź czy maglownica nie lata i stuka na śrubach trzymających ją , spróbuj dokręcić śruby które je trzymają 4 szt.
Jak nic nie da to wtedy reguluj śrubą dociskającą listwe do zębatki ale pamiętaj że to zostaw na sam koniec.

Napisane:
15 wrz 2014, 20:26
przez paradox2604
ok wielkie dzieki rozumiem aby dostac sie do tych srub trzeba odkrecić zawieszenie?

Napisane:
15 wrz 2014, 21:04
przez m.malina
nic nie trzeba odkręcać , dostęp jest do śrub trzymające magla 4 szt jak i śruby regulacyjnej ( tutaj wymaga się przerobienia klucza, ew. wsadzić śrubę z główką 17 na długość ok. 1.5-2cm z nakrętką i tą śrubą kręcić główną śrubę od magla bo dostęp nie jest łatwy)