Witam.
Czy ktoś na forum wie jakim rozmiarem klucza imbusowego dokonuje się regulacji listwy zębatej w maglownicy? Wiem tylko ze śruba ta ma kontre nakretkę 41. Jest ciezki dostep do niej aby sprawdzić rozmiar imbusa na śrubie np.za pomoca suwmiarki.
przez m.malina » 19 lipca 2013, o 11:45
Wczoraj dokonałem regulacj. Śruba imbus "17" . Ale klucz imbusowy nie wejdzie. Najlepiej nałożyć śrubę z główką sześciokątną na klucz nr 17. I na tą srubę dodatkowo nakrętkę .
Regulacja przekładni kierowniczej
Strona 1 z 1
Panowie mam taki problem chodzi mi o stuki podczas ruszania kierownica w lewo i prawo dlatego proszę was o poradę
czy moze mi ktoś napisać lub podać link jak w razie czego dostać sie do tej maglownicy co po koleji odkręcić i jak to zrobić .Będę wdzięczny
czy moze mi ktoś napisać lub podać link jak w razie czego dostać sie do tej maglownicy co po koleji odkręcić i jak to zrobić .Będę wdzięczny
Jeśli chcesz regulować maglownice , to upewnij się czy na 100% nie stukają drążki kierownicze , i tylko na włączonym silniku musi działać wspomaganie , na wyłączonym silniku maglownica zawsze będzie stukać przy dynamicznym kręceniu kierownicą w lewo i prawo i to jest normalne. Przy włączonym silniku wspomaganie działa i kasuje luzy ale jeśli dalej stuka przy włączonym to możesz delikatnie wkręcić śrubę tak z 3mm w prawo. Zawsze przed ruszeniem tej śruby musisz zaznaczyć kreską ustawienie tej śruby – robisz kreche przez obudowa magla-nakrętka-śruba. Ale robisz to na własną odpowiedzialność , gdyż były przypadki jak ktoś tą śrubą krecił i tak wkręcił że w czasie jazdy jak skręcał to już nie mógł wyprostować kierownicy i w przystanek wjechał. Śruba jest dostępna od dołu auta i jest w miejscu gdzie łączy się kolumna kierownicza z maglem , ma dużą nakrętke (kontre) i pamiętaj wkręć 2mm i sprawdź czy przestało stukać wykonaj jazde , jeśli dalej stuka nastepne 2mm , jeśli mocno wkręcisz i dalej stuka to znaczy że maglownica była w porządku i musisz wrócić na fabryczne ustawienie śruby. U mnie były stuki i po wkręceniu 3mm w prawo wszystkie stuki ustały na włączonym silniku i teraz ciut ciężej kierownica chodzi. Przy kręceniu tą śrubą może być tak że kierownica nie będzie się już idealnie prostować po skręcie.
Yard napisał(a):Stuki jeszcze mogą być na gumach trzymających.
Tak, właśnie to też sprawdź czy maglownica nie lata i stuka na śrubach trzymających ją , spróbuj dokręcić śruby które je trzymają 4 szt.
Jak nic nie da to wtedy reguluj śrubą dociskającą listwe do zębatki ale pamiętaj że to zostaw na sam koniec.
ok wielkie dzieki rozumiem aby dostac sie do tych srub trzeba odkrecić zawieszenie?
nic nie trzeba odkręcać , dostęp jest do śrub trzymające magla 4 szt jak i śruby regulacyjnej ( tutaj wymaga się przerobienia klucza, ew. wsadzić śrubę z główką 17 na długość ok. 1.5-2cm z nakrętką i tą śrubą kręcić główną śrubę od magla bo dostęp nie jest łatwy)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości