Drżący drążek dźwigni biegów premacy 1,8

Witam,
Planuje zakup Premacy, oglądałem dwa egzemplarze, jeden 2002, drugi 2003, oba 1,8 101PS, jeden około 120 tys przebiegu, drugi około 140 tys (książka i kwitki z niemieckich przeglądów TUV niby potwierdzają przebieg).
W obu egzeplarzach podczas przyspieszenia i hamowania silnikiem wyczuwa się wyraźne drżenie i ruchy lewarka zmiany biegów. Kojarzy mi się to z polonezem, ale w aucie tej klasy to raczej niedpouszczalne. Sam jeżdżę corolla i mam ponad 300 tys przebiegu i drążek ani drgnie nawet przy dynamicznej jeździe. Zauwazyliscie takie zachowania w Waszych mazdach? Czy to "normalne" czy to sygnał jakiejś usterki i czy to poważna sprawa? Jaki może byc koszt usunięcia?
Czy w ogóle silnik 1,8 to dobry wybór w tym modelu, nie za mały? Od razu mówię, ze diesla nie chcę.
Planuje zakup Premacy, oglądałem dwa egzemplarze, jeden 2002, drugi 2003, oba 1,8 101PS, jeden około 120 tys przebiegu, drugi około 140 tys (książka i kwitki z niemieckich przeglądów TUV niby potwierdzają przebieg).
W obu egzeplarzach podczas przyspieszenia i hamowania silnikiem wyczuwa się wyraźne drżenie i ruchy lewarka zmiany biegów. Kojarzy mi się to z polonezem, ale w aucie tej klasy to raczej niedpouszczalne. Sam jeżdżę corolla i mam ponad 300 tys przebiegu i drążek ani drgnie nawet przy dynamicznej jeździe. Zauwazyliscie takie zachowania w Waszych mazdach? Czy to "normalne" czy to sygnał jakiejś usterki i czy to poważna sprawa? Jaki może byc koszt usunięcia?
Czy w ogóle silnik 1,8 to dobry wybór w tym modelu, nie za mały? Od razu mówię, ze diesla nie chcę.