Zabezpieczenie antykorozyjne

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mleczyk1978 » 7 gru 2013, 17:39

Witam

Ja dzisiaj oddałem mazdę premacy do zakonserwowania podwozia. Umyłem najpierw podwozie na profesjonalnej myjni i pojechałem na konserwację. Po oględzinach auta od spodu i po ściągnięciu wszystkich osłon dopiero zobaczyłem widok – pod osłonami dopiero były niezłe ogniska rdzy. Także jeżeli chcecie zakonserwować auto to sprawdzajcie je porządnie. Na dodatek miałem pod osłoną odczepiony uchwyt od przewodu ABS i woda dostawała mi się do środka pod wycieraczki w podłodze, z tyłu auta (nawet nie byłem tego świadomy) .
Jak będzie już po wszystkim to dam wam znać jak to wszystko wyglądało.

mleczyk1978
Początkujący
 
Od: 7 gru 2013, 17:22
Posty: 1
Auto: MAZDA PREMACY 2,0 DITD 2001 ROK

PostTen post został usunięty przez Yard 23 paź 2018, 21:12.

Postprzez keram366 » 2 lip 2017, 18:18

Moje auto to premacy, rdza temat rzeka.
Osobiście ją zabezpieczałem antykorozyjnie.
Po wypróbowaniu wszelkich sposobów i metod, ostatecznie
stosowałem dobrą farbę "na rdzę" na oczyszczoną i odtłuszczoną powierzchnię oraz
masę klejąco-uszczelniającą w miejsca szczególnie zagrożone i na to dobrą masę bitumiczną.
Od środka w szczeliny podatne na korozję dobrze zalać jakimś penetratorem, wazolem. Wytworzy on warstwę antykorozyjną na powierzchni.
Stosowałem inne droższe super sposoby (odrdzewiacze, podkłady epoksydowe itp.), niestety efekty nie były lepsze od sposobu podanego wyżej.
Powodzenia w walce ...
Początkujący
 
Od: 4 lut 2017, 22:31
Posty: 5
Auto: była Mazda Premacy 1.8 2003r.
jest Mazda 5 1.8 2008r. lift

Postprzez AXe_MeXx » 3 lip 2017, 10:54

Podaj nawzwy tych środków dla potomnych :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez Robak AT » 11 sie 2017, 21:52

Podpinam się pod prośbę kolegi wyżej. Mam zamiar jesienią kolejny raz przyjrzeć się spodowi i chciałbym zrobić to ze świadomością, że tym razem wyjdzie lepiej <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 17:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Postprzez Piotr Raczkowski » 13 sie 2017, 16:16

mazda po prostu rdzewieje i żadne środki nie dadzą rady
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 17:25
Posty: 534
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Robak AT » 15 sie 2017, 19:48

Ale można ten proces lepiej lub gorzej powstrzymywać. Moja ma już swoje lata, ale blachę udaje mi się trzymać w przyzwoitym stanie, wcale nie dużym nakładem pracy czy kasy. Podobnie staram się pilnować spodu auta, chociaż tu troszkę trudniej. Przykro nieraz patrzeć na niektóre Mazdy pogryzione wręcz przez wściekłą rudą, niczym nie poskramianą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 17:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Postprzez Robak AT » 18 lip 2018, 22:09

Minął prawie rok i zabrałem się za poskromienie rudej od spodu auta :| Niby wyglądało nienajgorzej, ale to tylko pozory – po zerwaniu tej całej masy zabezpieczającej spód auta okazał sie tragiczny, po prostu masakra. Auto stoi już drugi tydzień u blacharza. Połowa spodu do wycięcia i wspawania, nawet nie ma co ratować <boje się>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 17:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Postprzez lucxxx » 23 lip 2018, 11:42

<przytul> <głaszcze>
weż nie strasz. a czym była konserwowana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 11:20
Posty: 189 (13/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez Robak AT » 24 lip 2018, 21:46

Konserwowana standardowo jakąś 'gumą', nie podam Ci nazw, gdyż robił to poprzedni właściciel, a ja tylko poprawiałem barankiem Boll'a.
Wiesz, wszystko wyglądało w porządku, dopóki się tego nie ruszyło. Prawda więc jest taka, że aby konserwacja była udana, to trzeba zacząć od podstaw, czyli bardzo dokładnego wyczyszczenia całego spodu z rudej, najlepiej piaskowanie. Bo co z tego, że dasz najlepszy środek, a na niedoczyszczoną rudą? Ona i tak wyjdzie a po drodze zeżre pół podłogi do środka – tak było widocznie u mnie. Mam nauczkę – jak auto ładnie wygląda od spodu, bo świeżo konserwowane, to wcale nie oznacza, że tak jest; a raczej, że jest przygotowane do sprzedaży prawdopodobnie jak najmniejszym nakładem pracy a potem niech się dzieje, co chce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 17:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Postprzez ROBERTPOL » 23 paź 2018, 19:26

say napisał(a):Co mówi netykieta na temat capslock – krzyk, a chyba nie o to chodziło?

Tematów całe mnóstwo, w samym dziale warsztatowym kilka:
search.php?keywords=konserwacja+podwozia&terms=all&author=&fid%5B%5D=56&sc=1&sf=all&sr=topics&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
o całym forum nie wspomnę.

Myślę, że przytoczone linki wyczerpią temat i kosz.

Polecam opcję Szukaj.


Witam, wydaje mi się, że w zimie mycie samochodu raz w tygodniu to podstawa. Poprzednie samochody nigdy żadna rdza nie łapała. Wiem tez ze są tacy co twierdza żeby nie myc samochodu i to jest błąd. Dostanie się wody z solą nawet w micro szczeline spowoduje rdze, wie Panowie myć dobrze i często samochody w zimie – nie zapomnieć o dobrym nasmarowaniu uszczelek co by nie przywarły przy minusie :) pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 18 paź 2018, 19:22
Posty: 1 (2/0)
Auto: Mazda 3BM 2014, 2.0, 120KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy