Dziwny odgłos przy skręcaniu w lewo.
1, 2
Witam,
Przy skręcaniu na parking (parkowaniu) pod kontem 90 st i parkowaniu przy maksymalnym skręceniu kół i hamowaniu słychać dziwny odgłos (już kilka razy – prawie zawsze) taki ni to metaliczny ni to odgłos buksującego abs-u. Objaw występuje tylko przy skręcie w lewo. Może podrzucicie mi jakiś pomysł co to może być ? Przegub ?
Przy skręcaniu na parking (parkowaniu) pod kontem 90 st i parkowaniu przy maksymalnym skręceniu kół i hamowaniu słychać dziwny odgłos (już kilka razy – prawie zawsze) taki ni to metaliczny ni to odgłos buksującego abs-u. Objaw występuje tylko przy skręcie w lewo. Może podrzucicie mi jakiś pomysł co to może być ? Przegub ?
Mean Machine:P
Hej,
jakub_3d rozwiązałeś problem? Mam identyczne obajawy i tak samo jak ty, tylko przy skręcie w lewo.
Pozdrawiam
jakub_3d rozwiązałeś problem? Mam identyczne obajawy i tak samo jak ty, tylko przy skręcie w lewo.
Pozdrawiam
-
voocash
Mam podobne objawy w swojej Prymulce. Po dłuższym postoju, podczas ruszania przy skręcie kierownicą spod maski dobiega zgrzyt. Potem, jak już jadę dźwięk się nie powtarza, aż do momentu kiedy autko znów stanie i postoi ze trzy, cztery godzinki. Wymieniałem ostatnio poduszki i łożysko Macphersona ponieważ słychać był turkot przy ruchach kierownicy – ten objaw ustał. Wcześniej wymieniłem też pompę wspomagania ponieważ wydawało mi się że przy pracy silnika dosyć głośno ją słyszę. Na niewiele się to zdało. Była to używka dlatego nie wiem czy przypadkiem nie wiązać tego odgłosu z wymienioną pompą. Może ktoś ma jakieś doświadczenia w usuwaniu bądź diagnozowaniu takiej usterki?
- Od: 10 sty 2012, 13:32
- Posty: 7
- Auto: Mazda Premacy 2002 Diesel 101KM
Miałem podobne problemy, wymieniłem sworznie wahaczów, łożyska górnego mocowania amortyzatorów a przy skręcaniu kierownicą skrzypienie i hurgotanie było coraz większe. Im wiecej elementów wymieniłem tym bardziej oczekiwałem ciszy a sie okazywało że za każdym wymienionym elementem hałas sie powiększał.
Aż w końcu sprawdziłem łączniki przedniego stabilizatora, które wg mnie były całkiem bez winy gdyż profilaktycznie wymieniłem je rok wcześniej.
I okazało sie , że jeden z łączników jest zatarty czyli po prostu pracuje na sucho. Obiegowa opinia jest taka że zużyte łączniki stukają. Ale takie co nie mają smaru chroboczą. Więc proponuję sprawdzić tą cześć i ewentualnie wymienić. Koszt nie jest wielki. A rezultat może zaskoczyć
Aż w końcu sprawdziłem łączniki przedniego stabilizatora, które wg mnie były całkiem bez winy gdyż profilaktycznie wymieniłem je rok wcześniej.
I okazało sie , że jeden z łączników jest zatarty czyli po prostu pracuje na sucho. Obiegowa opinia jest taka że zużyte łączniki stukają. Ale takie co nie mają smaru chroboczą. Więc proponuję sprawdzić tą cześć i ewentualnie wymienić. Koszt nie jest wielki. A rezultat może zaskoczyć
- Od: 3 sie 2010, 22:36
- Posty: 40
- Skąd: Kleryków
- Auto: Premacy 2001 DiTD 74Kw
http://www.ramech.pl
cena i trwałość o.k
cena i trwałość o.k
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Piotr Raczkowski napisał(a):http://www.ramech.pl
cena i trwałość o.k
Ja miałem już w sumie 3 komplety z Ramechu i musze powiedziec, ze raczej kiepsko.
Pekają gumowe osłony i zaden komplet nie wytrzymal wiecej jak 30kkm .
Auto jezdzone w swiecie, na drogach bez dziur. A moze dlatego , moze one potrzebuja dziur
ja przy mojej miałem podobny problem przy skręcaniu w prawo dziwne odgłosy ,na wprost ok najbardziej było słychać przy parkowaniu ,przegub sprawdzony ,jak się okazało to łożysko podpory półosi
- Od: 6 gru 2011, 21:01
- Posty: 62
- Skąd: Gostyń
- Auto: Premacy 1,8 16 v 101 Km 99r
najlepiej to dokładnie sprawdzić ,ja w poprzednim aucie pojechałem do stacji kontroli bo coś puka z tyłu gość mówi że to poduszki tylnej osi ,poduszki wymieniłem a tu dalej puka ,po przejrzeniu samemu okazało się że tulejka metalowo-gumowa dolnego mocowania amortyzatora była zużyta nie potrzebne koszty i praca tak jest z mechanikami za 3 razem może się uda
- Od: 6 gru 2011, 21:01
- Posty: 62
- Skąd: Gostyń
- Auto: Premacy 1,8 16 v 101 Km 99r
Proponuję bardzo uważnie przyjrzeć sie łożyskom kół przednich szczególnie gdy auto ma przejechane około 200 tyś km.
W moim przypadku po wymianie łożyska w prawym kole większość dziwnych trudno lokalizowanych dźwięków znikła. A piszę o tym dlatego że większość mechaników obstawiała lewe łożysko.
W moim przypadku po wymianie łożyska w prawym kole większość dziwnych trudno lokalizowanych dźwięków znikła. A piszę o tym dlatego że większość mechaników obstawiała lewe łożysko.
- Od: 3 sie 2010, 22:36
- Posty: 40
- Skąd: Kleryków
- Auto: Premacy 2001 DiTD 74Kw
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość