Strona 1 z 3

Problemy ze sprzęgłem

PostNapisane: 20 paź 2010, 18:26
przez paradox2604
Czesc mam takie pytanie gdzie znajduje sie linka od sprzegla czy wogole jest tam linka czy moze sprzeglo jest hydrauliczne? poniewaz strasznie nisko mi wchodzi sprzeglo musze go wciskac praktycznie do samej podlogi aby zmienic bieg jak to naciagnac badz wyregulowac? moja mazda to premacy 99r 2.0 ditd 90KM pozdro

Re: sprzeglo

PostNapisane: 21 paź 2010, 22:03
przez Yard
Jest hydrauliczne z samoregulacją.
Przy zmiane biegu sprzęgło należy wcisnąć do samej podłogi. Musi nastąpić pełne rozłączenie.

Re: sprzeglo

PostNapisane: 22 paź 2010, 08:54
przez say
Pewnie luz na trzpieniu pedału jest duży i tyle, poza tym jest regulacja, jak się schylisz to będziesz wiedział co i jak.

Re: sprzeglo

PostNapisane: 26 paź 2010, 15:06
przez paradox2604
oto chodzi ze nigdzie tego nie widze od gory?? nawet nie wiem czego szukac?

Re: sprzeglo

PostNapisane: 26 paź 2010, 15:09
przez say
Wetknij głowę tam gdzie zwykle masz nogi jako kierowca. Pooglądaj konstrukcję pedału sprzęgła, pomacaj, sprawdź luzy, jak trzeba przyświeć latarką...

Głosne sprzęgło

PostNapisane: 26 maja 2011, 15:32
przez mynton
Odpalam samochód wciskam sprzęgło i strasznie głośno szumi , po za odgłosem nic się nie dzieje bierze przy samej górze i nie ciągnie na biegu. Jazda na biegu też jest normalna tylko przy wcisniętym jest taki szum. Wcześniej nie zwróciłem uwagi bo z zapłonem zawsze włancza się radio i zagłuszało co może być przyczyną madzia ma dopiero 140000 najechane.

Re: Głosne sprzęgło

PostNapisane: 26 maja 2011, 18:02
przez Yard
Łożysko oporowe. Jeździsz z nogą na sprzęgle?

Re: Głosne sprzęgło

PostNapisane: 26 maja 2011, 19:39
przez say
Witam Szczecinianina, niestety Yard ma rację, łożysko oporowe do wymiany, w sumie to całość czyli tarcza docisk i owe łożysko, dorzuciłbym uszczelniacz, nie ma sensu płacić za robociznę 2 razy.

Re: Głosne sprzęgło

PostNapisane: 27 maja 2011, 03:51
przez mynton
Z nogą na sprzegle nie jezdze ale często stoje na biegu czekając na zielone.
Ostatnio wyciągałem kolege z zaspy , usiadł na piachu po same osie walka ze 20 min. moze to dobiło łozysko.
Powiedzcie mi jeszcze panowie ile taka operacja będzie mnie kosztowała i czy można to samemu zrobić w garazu z kanałem bez specjalistycznych narzedzi.

Re: Głosne sprzęgło

PostNapisane: 27 maja 2011, 08:40
przez say
operacja będzie kosztowała około 1000 zł z częściami (docisk, tarcza łożysko), robiłeś to już wcześniej w jakimkolwiek aucie?

Re: Głosne sprzęgło

PostNapisane: 27 maja 2011, 17:30
przez mynton
W aucie nie ale w motorach z powodzeniem .
Moze wystarczy zmienić samo łożysko i uszczelniacz sprzęgło działa jak należy tylko szumi.

problem ze sprzęgłem.

PostNapisane: 19 wrz 2011, 17:35
przez lesqi13
Posiadam MAzde Premacy TDI rocznik 2001. W trakcie jazdy sprzegło zostało w podłodze, wymieniona została linka, tarcze, pompa , wysprzęglik a pedał dalej pozostaje luzny.

Bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam.

Re: problem ze sprzęgłem.

PostNapisane: 19 wrz 2011, 17:53
przez Neonixos666
Linka? a od czego skoro to hydrauliczne sprzęgło.

Moim zdaniem to nieszczelność układu.

Re: problem ze sprzęgłem.

PostNapisane: 19 wrz 2011, 17:57
przez lesqi13
Mój błąd. Było przepychane płynem, a slyszalem o przepychaniu powietrzem, moze to pomóc?

Re: problem ze sprzęgłem.

PostNapisane: 19 wrz 2011, 18:21
przez frud
jak dla mnie to sie troche to kupy nie trzyma... chyba (tarcza, docisk, łożysko) a nie tarcze (chyba ze chodzi o hamulcowe) ale to mniejsza z tym... wysprzeglik po wymianie trzeba odpowietrzyc a nie "przepychac" i nie tak jak hamulce 3-4 razy a co najmniej 8-10 powtorzen... czy wysprzeglik nie cieknie ?? (miedzy tłoczkiem a korpusem, trzeba odchylic gume zeby to zobaczyc...) a moze ktos zapomnial "popychacza" wsadzic przy wymianie pomiedzy wysprzeglik a łape sprzegla. poza tym wymieniany na zamiennik?? hehehe.... no to moze juz szajsaluminiowy tłoczek sie wytarl, bo byl przekoszony na fundamenciku obudowy odlanym w foremce po jajkach... jako jedyny i sluszny zamiennik polecam firme TRW...(pozostałe służą ok 3 miesiecy)

Re: problem ze sprzęgłem.

PostNapisane: 19 wrz 2011, 18:28
przez lesqi13
Jaką metodą najlepiej odpowietrzyć cały układ bo wszystko jest szczelne, i wymieniono caly uklad a mimo to nie idzie.

Re: problem ze sprzęgłem.

PostNapisane: 19 wrz 2011, 18:36
przez Neonixos666
a przewody też wymieniałeś? gdzieś już czytałem o tym tylko nie wiem gdzie... <nauka>

Re: problem ze sprzęgłem.

PostNapisane: 19 wrz 2011, 18:42
przez lesqi13
wymieniany był taki gumowy łączący dwa metalowe.

Re: problem ze sprzęgłem.

PostNapisane: 14 lis 2011, 00:07
przez kierownik
i jak się sprawa potoczyła dalej?

Falujące obroty w 2.0 DiTD

PostNapisane: 14 lis 2011, 20:04
przez Kozlok
Witam!!
Mam mazde 323f 2003r 2.0 DiTD 101KM i taki problem. Głównie dzieje się to na mocno zagrzanym silniku. Gdy na 4 biegu ostro dodaje gazu np przy wyprzedzaniu obroty rosną do 2200 następnie cofną się do 2000, urosną do 2500 cofną się znów trochę i tak kilka razy, a gdy przekroczę 2800 obrotów już normalnie idą do góry i auto gna do przodu. Co to może być? Zaznaczam, że komputer nie podaje żadnych błędów. Pozdrowienia