Problemy ze sprzęgłem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez paradox2604 » 20 paź 2010, 18:26

Czesc mam takie pytanie gdzie znajduje sie linka od sprzegla czy wogole jest tam linka czy moze sprzeglo jest hydrauliczne? poniewaz strasznie nisko mi wchodzi sprzeglo musze go wciskac praktycznie do samej podlogi aby zmienic bieg jak to naciagnac badz wyregulowac? moja mazda to premacy 99r 2.0 ditd 90KM pozdro
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2009, 10:21
Posty: 107 (0/1)
Auto: Premacy 00r
2.0 DITD
90KM

Postprzez Yard » 21 paź 2010, 22:03

Jest hydrauliczne z samoregulacją.
Przy zmiane biegu sprzęgło należy wcisnąć do samej podłogi. Musi nastąpić pełne rozłączenie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 22 paź 2010, 08:54

Pewnie luz na trzpieniu pedału jest duży i tyle, poza tym jest regulacja, jak się schylisz to będziesz wiedział co i jak.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez paradox2604 » 26 paź 2010, 15:06

oto chodzi ze nigdzie tego nie widze od gory?? nawet nie wiem czego szukac?
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2009, 10:21
Posty: 107 (0/1)
Auto: Premacy 00r
2.0 DITD
90KM

Postprzez say » 26 paź 2010, 15:09

Wetknij głowę tam gdzie zwykle masz nogi jako kierowca. Pooglądaj konstrukcję pedału sprzęgła, pomacaj, sprawdź luzy, jak trzeba przyświeć latarką...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez mynton » 26 maja 2011, 15:32

Odpalam samochód wciskam sprzęgło i strasznie głośno szumi , po za odgłosem nic się nie dzieje bierze przy samej górze i nie ciągnie na biegu. Jazda na biegu też jest normalna tylko przy wcisniętym jest taki szum. Wcześniej nie zwróciłem uwagi bo z zapłonem zawsze włancza się radio i zagłuszało co może być przyczyną madzia ma dopiero 140000 najechane.
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 19:42
Posty: 21
Skąd: szczecin
Auto: Premacy 1.8 B
2000r.

Postprzez Yard » 26 maja 2011, 18:02

Łożysko oporowe. Jeździsz z nogą na sprzęgle?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 26 maja 2011, 19:39

Witam Szczecinianina, niestety Yard ma rację, łożysko oporowe do wymiany, w sumie to całość czyli tarcza docisk i owe łożysko, dorzuciłbym uszczelniacz, nie ma sensu płacić za robociznę 2 razy.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez mynton » 27 maja 2011, 03:51

Z nogą na sprzegle nie jezdze ale często stoje na biegu czekając na zielone.
Ostatnio wyciągałem kolege z zaspy , usiadł na piachu po same osie walka ze 20 min. moze to dobiło łozysko.
Powiedzcie mi jeszcze panowie ile taka operacja będzie mnie kosztowała i czy można to samemu zrobić w garazu z kanałem bez specjalistycznych narzedzi.
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 19:42
Posty: 21
Skąd: szczecin
Auto: Premacy 1.8 B
2000r.

Postprzez say » 27 maja 2011, 08:40

operacja będzie kosztowała około 1000 zł z częściami (docisk, tarcza łożysko), robiłeś to już wcześniej w jakimkolwiek aucie?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez mynton » 27 maja 2011, 17:30

W aucie nie ale w motorach z powodzeniem .
Moze wystarczy zmienić samo łożysko i uszczelniacz sprzęgło działa jak należy tylko szumi.
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 19:42
Posty: 21
Skąd: szczecin
Auto: Premacy 1.8 B
2000r.

Postprzez lesqi13 » 19 wrz 2011, 17:35

Posiadam MAzde Premacy TDI rocznik 2001. W trakcie jazdy sprzegło zostało w podłodze, wymieniona została linka, tarcze, pompa , wysprzęglik a pedał dalej pozostaje luzny.

Bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2011, 17:32
Posty: 4

Postprzez Neonixos666 » 19 wrz 2011, 17:53

Linka? a od czego skoro to hydrauliczne sprzęgło.

Moim zdaniem to nieszczelność układu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lesqi13 » 19 wrz 2011, 17:57

Mój błąd. Było przepychane płynem, a slyszalem o przepychaniu powietrzem, moze to pomóc?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2011, 17:32
Posty: 4

Postprzez frud » 19 wrz 2011, 18:21

jak dla mnie to sie troche to kupy nie trzyma... chyba (tarcza, docisk, łożysko) a nie tarcze (chyba ze chodzi o hamulcowe) ale to mniejsza z tym... wysprzeglik po wymianie trzeba odpowietrzyc a nie "przepychac" i nie tak jak hamulce 3-4 razy a co najmniej 8-10 powtorzen... czy wysprzeglik nie cieknie ?? (miedzy tłoczkiem a korpusem, trzeba odchylic gume zeby to zobaczyc...) a moze ktos zapomnial "popychacza" wsadzic przy wymianie pomiedzy wysprzeglik a łape sprzegla. poza tym wymieniany na zamiennik?? hehehe.... no to moze juz szajsaluminiowy tłoczek sie wytarl, bo byl przekoszony na fundamenciku obudowy odlanym w foremce po jajkach... jako jedyny i sluszny zamiennik polecam firme TRW...(pozostałe służą ok 3 miesiecy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez lesqi13 » 19 wrz 2011, 18:28

Jaką metodą najlepiej odpowietrzyć cały układ bo wszystko jest szczelne, i wymieniono caly uklad a mimo to nie idzie.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2011, 17:32
Posty: 4

Postprzez Neonixos666 » 19 wrz 2011, 18:36

a przewody też wymieniałeś? gdzieś już czytałem o tym tylko nie wiem gdzie... <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lesqi13 » 19 wrz 2011, 18:42

wymieniany był taki gumowy łączący dwa metalowe.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2011, 17:32
Posty: 4

Postprzez kierownik » 14 lis 2011, 00:07

i jak się sprawa potoczyła dalej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Kozlok » 14 lis 2011, 20:04

Witam!!
Mam mazde 323f 2003r 2.0 DiTD 101KM i taki problem. Głównie dzieje się to na mocno zagrzanym silniku. Gdy na 4 biegu ostro dodaje gazu np przy wyprzedzaniu obroty rosną do 2200 następnie cofną się do 2000, urosną do 2500 cofną się znów trochę i tak kilka razy, a gdy przekroczę 2800 obrotów już normalnie idą do góry i auto gna do przodu. Co to może być? Zaznaczam, że komputer nie podaje żadnych błędów. Pozdrowienia
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 15:07
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 TDVI 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy