Wymiana czujnika ABS tył Mazda Premacy 2001

Wymiana czujnika jest podobna jak w innych autach mazdy ale ze akurat mi padł to przy okazji zrobiłem fotki.
Nie jestem mechanikiem ale cena którą mi powiedział serwis zmusiła mnie do pierwszej samodzielnej wymiany części samochodowej.
Nie jest to trudne i można zaoszczędzić trochę pieniędzy:)
A wiec objawy ,pala się kontrolki ABS i ręcznego + TCS (w dieslu chyba tak samo oprócz TCS).
Odczytanie który to czujnik nam padł jest tutaj (klik) .
Zaczynając wymianę pamiętajmy żeby nie robić tego na podniesionym lewarku bo grozi to spadnięciem auta z niego podczas pracy.
Po podniesieniu i zdjęciu kola opuśćmy na jakieś podłużne wsparcie,
w moim przypadku były to krawężniki i deska jako zabezpieczenie przed uszkodzeniem blachy auta.
Zabezpieczamy wszystkie kola przed przypadkowym zjazdem w przód i tył
gdyż musimy zwolnic hamulec ręczny.
Potrzebne klucze to nasadowe 10 i 12,śrubokręty krzyżak i plaski oraz młotek.
1.Zamawiamy czujnik ,w moim przypadku był to lewy tył;
Radze pominąć aukcje allegro bo może nie będzie pasował ze względu na inne ułożenie blaszki mocującej czujnik do osi ewentualnie za krótki kabel.
Ja osobiście kupiłem w Carspeed nr części widać na zdjęciu.
2.Odkręcamy śruby 1i2 i ściągamy bęben.
Musi być zwolniony hamulec ręczny,w razie oporu można obstukać młotkiem.
3.Zdejmujemy osłonę nadkola.
1 i 2 klucz 10
1 i 3 wkręty, 2 klucz 10
Po odkręceniu zaczynamy obudowę delikatnie odciągać aż zatrzaski puszcza,trzeba uważać na podłączenie gniazda zapalniczki żeby nie zerwać kabli jak się tylko pojawi rozłączamy na połączeniu.
4.Demontujemy niedziałający czujnik
Odkręcamy śruby 1 i 2 klucz 10.
Plastikowej przelotki nie ruszamy ją zdejmujemy od środka odchylając zaczepki.
1 i 2 odkręcamy śruby klucz 12.
Po odkręceniu wyjmujemy uszkodzony czujnik.
Mi sprawiał problem z wyjściem z otworu bo blaszka mocująca się zespoliła ze starości z elementem do którego przylega (3).
Można śrubokrętem płaskim miedzy zespolenie podważyć ,ewentualnie jak nic nie da delikatnie w śrubokręt stukać młotkiem.
Jak już się z tym uporamy powinien wyjść ,ewentualnie jeszcze wybić go od strony wewnętrznej(1).
Od wewnątrz auta odłączamy podłączenie czujnika od instalacji (1)
Odczepiamy plastikowa przelotkę (2) wyciągamy zdemontowany czujnik.
Montaż jest odwrotnością demontażu.
Włożenie nowego czujnika w otwór mocujący może sprawić trochę problemu.
Ja oczyściłem wnętrze otworu WD-40,czujnik i otwór posmarowałem trochę olejem.
Przy wkładaniu równomiernie dokręcając śrubę mocującą stukałem delikatnie młotkiem w czujnik.
Po podłączeniu do instalacji zapalamy zapłon i sprawdzamy czy zgasły kontrolki wskazujące niedziałanie czujnika.
Jeśli będzie wszystko Ok nie powinny się palić.
Po podłączeniu i założeniu obudów wewnętrznych pamiętajmy żeby uszczelki nałożyć na plastiki a w trakcie zakładania nie zapomnijmy podłączyć gniazda zapalniczki do instalacji.
Czujnik po zamontowaniu;
Pozdrawiam
Marian
Nie jestem mechanikiem ale cena którą mi powiedział serwis zmusiła mnie do pierwszej samodzielnej wymiany części samochodowej.
Nie jest to trudne i można zaoszczędzić trochę pieniędzy:)
A wiec objawy ,pala się kontrolki ABS i ręcznego + TCS (w dieslu chyba tak samo oprócz TCS).
Odczytanie który to czujnik nam padł jest tutaj (klik) .
Zaczynając wymianę pamiętajmy żeby nie robić tego na podniesionym lewarku bo grozi to spadnięciem auta z niego podczas pracy.
Po podniesieniu i zdjęciu kola opuśćmy na jakieś podłużne wsparcie,
w moim przypadku były to krawężniki i deska jako zabezpieczenie przed uszkodzeniem blachy auta.
Zabezpieczamy wszystkie kola przed przypadkowym zjazdem w przód i tył
gdyż musimy zwolnic hamulec ręczny.
Potrzebne klucze to nasadowe 10 i 12,śrubokręty krzyżak i plaski oraz młotek.
1.Zamawiamy czujnik ,w moim przypadku był to lewy tył;
Radze pominąć aukcje allegro bo może nie będzie pasował ze względu na inne ułożenie blaszki mocującej czujnik do osi ewentualnie za krótki kabel.
Ja osobiście kupiłem w Carspeed nr części widać na zdjęciu.
2.Odkręcamy śruby 1i2 i ściągamy bęben.
Musi być zwolniony hamulec ręczny,w razie oporu można obstukać młotkiem.
3.Zdejmujemy osłonę nadkola.
1 i 2 klucz 10
1 i 3 wkręty, 2 klucz 10
Po odkręceniu zaczynamy obudowę delikatnie odciągać aż zatrzaski puszcza,trzeba uważać na podłączenie gniazda zapalniczki żeby nie zerwać kabli jak się tylko pojawi rozłączamy na połączeniu.
4.Demontujemy niedziałający czujnik
Odkręcamy śruby 1 i 2 klucz 10.
Plastikowej przelotki nie ruszamy ją zdejmujemy od środka odchylając zaczepki.
1 i 2 odkręcamy śruby klucz 12.
Po odkręceniu wyjmujemy uszkodzony czujnik.
Mi sprawiał problem z wyjściem z otworu bo blaszka mocująca się zespoliła ze starości z elementem do którego przylega (3).
Można śrubokrętem płaskim miedzy zespolenie podważyć ,ewentualnie jak nic nie da delikatnie w śrubokręt stukać młotkiem.
Jak już się z tym uporamy powinien wyjść ,ewentualnie jeszcze wybić go od strony wewnętrznej(1).
Od wewnątrz auta odłączamy podłączenie czujnika od instalacji (1)
Odczepiamy plastikowa przelotkę (2) wyciągamy zdemontowany czujnik.
Montaż jest odwrotnością demontażu.
Włożenie nowego czujnika w otwór mocujący może sprawić trochę problemu.
Ja oczyściłem wnętrze otworu WD-40,czujnik i otwór posmarowałem trochę olejem.
Przy wkładaniu równomiernie dokręcając śrubę mocującą stukałem delikatnie młotkiem w czujnik.
Po podłączeniu do instalacji zapalamy zapłon i sprawdzamy czy zgasły kontrolki wskazujące niedziałanie czujnika.
Jeśli będzie wszystko Ok nie powinny się palić.
Po podłączeniu i założeniu obudów wewnętrznych pamiętajmy żeby uszczelki nałożyć na plastiki a w trakcie zakładania nie zapomnijmy podłączyć gniazda zapalniczki do instalacji.
Czujnik po zamontowaniu;
Pozdrawiam
Marian