Strona 1 z 1

Problem z hamulcem ręcznym

PostNapisane: 29 sty 2011, 12:00
przez Lukandrel
Na wstępnie witam wszystkich forumowiczów.
Piszę tego posta ponieważ mam problem z moją madzią premacy.
Mój problem polega na tym, że po przejechaniu dosłownie paru km mój samochód zaczyna hamować tarcze oraz klocki hamulcowe robią się gorące i zaczyna śmierdzieć palona gumą .
Usterka z tego co zauważyłem leży w hamulcu ręcznym ( niema oporu przy zaciąganiu, tak jak był by już zaciągnięty) i tylko po jednej stronie samochodu (lewy tył).
Dziwna sprawą jest to że wychodzi dopiero po tym jak temperatura na dworze schodzi poniżej -6 s/C.
Ostatnio odkręcałem koło i przeczyściłem i nasmarowałem prowadnice szczęk hamulcowych i wszytko było w porządku tyle że na dworze było po delikatnie powyżej 0 s/C po spadku temperatury problem wrócił.
Nadmienię jeszcze że staram się nie zaciągać ręcznego a po mimo tego ten problem istnieje tak jakby sam się ręczny zaciągał <glupek2> dziwna sprawa.
Może szanowni koledzy z forum coś na to poradzą.

Re: Problem z hamulcem ręcznym

PostNapisane: 29 sty 2011, 15:27
przez m323m
wydaję mi się ze przez to ze nie zaciągasz ręcznego teraz wyskoczyła taka powinność ,niewiem jak jest w premacy ,ale w 323 były dwie linki, i ta która odchodzi od kół ze względu na warunki atmosferyczne się zacierała, czasami wystarczy wyczyścić i przesmarować te linkę ,a czasami trzeba wymienić ,,
pozdro

Re: Problem z hamulcem ręcznym

PostNapisane: 31 sty 2011, 14:29
przez say
Wypnij linkę ręcznego przy kole i sprawdź czy dzieje się to samo. Bardziej mi to wygląda na zacinający się tłoczek, czyli zestaw naprawczy i jazda z czyszczeniem i wymianą wszelkich gumek. Może też być problem z łożyskiem igiełkowym na ramieniu, do którego mocuje się linkę. Tak czy siak zacznij od tego o czym pisałem na początku. Jak będziesz jeździł z tym problemem dłużej to będzie łożysko do wymiany i oby tylko tyle.

Ps. Rocznik z podpisu sugeruje, że z tyłu masz tarcze nie bębny.

Re: Problem z hamulcem ręcznym

PostNapisane: 1 lut 2011, 09:03
przez Piotr Raczkowski
jak napisał kolega say zacznij od wypięcia linki na mój gust zatarta lub woda w pancerzu zamarza i blokuje linkę
w premacy są dwie do każdego koła osobno jeśli pomorze to raczej wymiana ich lub przeczyszczenie i nasmarowanie jeśli nie pomorze to proponował bym wymianę płynu ( kiedy robiłeś to po raz ostatni? powinno się co 2 lata zmienić) jest to substancja silnie higroskopijna i może po prostu nie spełniać swego zadania
P.S
tylko musisz się zdecydować czy masz tarcze czy też bębny ??????
obstawiam to drugie i tam nie ma w ramieniu łożyska igiełkowego jest ono w zacisku przy tarczy

Re: Problem z hamulcem ręcznym

PostNapisane: 8 lut 2011, 12:28
przez Lukandrel
Witam.
Byłem jakiś czas temu u mechanika odkręcił koło, odpiął szczęki hamulcowe wyjął klocki i delikatnie przesmarował tłoczek kręcąc nim w około.
Przejeździłem tak ok 1,5 tygodnia.
Pomogło ale do dzisiaj rano ( był przymrozek w nocy ).
Mechanik podczas naprawy powiedział mi że linki hamulcowe są w bardzo dobrym stanie więc to nie jest ich wina że samochód hamuje.
W tym momencie chyba bardziej będę stawiał na tłoczek który przyciska klocek do tarczy ( wydaje mi się że może nie odbijać podczas wciskania hamulca).
Może jakieś porady jak mam się do niego dobrać czy jechać do mechanika na poprawkę.

Zastanawiam się także nad wymianą płynu hamulcowego.
Jaki polecacie ?.
Czy w moim przypadku może też istnieć przyczyna w pompie hamulcowej.

nie piszemy postu pod postem, edytujemy poprzedni /say

Re: Problem z hamulcem ręcznym

PostNapisane: 8 lut 2011, 12:53
przez say
Płyn wymienia się co 2 lata (Dot4), może być przyczyną paproch w pompie, ale wtedy cała sekcja dziwnie by się zachowywała, nie tylko jedno koło.

Trzeba zdjąć zacisk i go rozebrać, przeczyścić, wymienić gumki i po tych zabiegach zapewne będzie ok. W czasie wkręcania tłoczek stawiał duży opór? Powinien dać się w miarę lekko obracać (przy pomocy np. płaskiej 17 bez dodatkowych ramion :) )

Re: Problem z hamulcem ręcznym

PostNapisane: 8 lut 2011, 15:26
przez Lukandrel
Po rozkręceniu szczęki tłoczek ciężko się obracał ale po nasmarowaniu pracował już troszkę lepiej.
Może za mało go mechanik przesmarował.

Re: Problem z hamulcem ręcznym

PostNapisane: 8 lut 2011, 17:06
przez say
Trzeba rozebrać, tu nie ma miejsca na półśrodki, może być wżer, piach, cokolwiek...

Reperaturka ok 30 zł w www.carspeed.pl i jazda :)

Re: Problem z hamulcem ręcznym

PostNapisane: 9 lut 2011, 10:34
przez Piotr Raczkowski
kolego Lukandrel musisz się zdecydować co masz z tyłu TARCZE czy też BĘBNY bo cały czas mieszasz obie kategorie szczęki są w bębnach a klocki w tarczach
ale wywnioskowałem że raczej u ciebie tarcze więc jak radzi kolega say trza rozebrać i zobaczyć co jest do zrobienia
na pewno wymieniłbym gumki, przesmarował to nieszczęsne łożysko igiełkowe i przy okazji wymiana płynu bo i tak będzie trzeba dolać i odpowietrzyć układ a wiele więcej pracy przy tym nie będzie
pozdro

Re: Problem z hamulcem ręcznym

PostNapisane: 15 lut 2011, 23:22
przez Lukandrel
Byłem u mechanika no i wszystko wyszło na jaw.
To co mi blokowało koło to był nie odbijający mechanizm hamulca ręcznego.
Czeka mnie zestaw naprawczy i kolejna wizyta u mechanika i teraz już powinno być wszytko okej.
Dzięki wszystkim na podpowiedzi.
Myślę że temat jest do zamknięcia.

hamulec ręczny Premacy

PostNapisane: 12 mar 2013, 11:12
przez marek10
Witam,
Ostatnio słabo działa mi ręczny w mojej Premacy 1.8 2003
Muszę zaciągać do samego końca, żeby złapał
Czy to można wyregulować (naciągnąć linki)?
Podobno w Premacy nie ma regulacji linek ręcznego, ale wolę to potwierdzić na forum.
Dzięki

Dopisano 12 mar 2013 12:34:

Już znalazłem rozwiązanie.
Przy dźwigni ręcznego z prawej strony jest śruba, którą trzeba podkręcić :)
Wystarczy podnieść nieco tunel między fotelami i da rady rękę włożyć. Klucz 10.

Re: Problem z hamulcem ręcznym

PostNapisane: 17 mar 2013, 13:24
przez Aro66
Słabnący ręczny jest oznaką ścierających się okładzin tylnych klocków hamulcowych. Podciągnięcie linki, owszem pomoże, ale po pierwsze nie przesadź z naciągiem i po drugie po wymianie klocków nie zapomnij o popuszczeniu linki, gdyż w obydwu przypadkach będą nagrzewały się tarcze.