Łączniki stabilizatorów – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Yard » 20 lip 2012, 19:47

Wchodzisz na próg, łapiesz za relingi i kołyszesz budą. Łącznik od razu się odezwie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez elMario » 21 mar 2013, 11:59

WItam

Czy w premacy po lifcie były jakieś różne wersje łączników np: do sportiva w stosunku do podstawowej wersji?
Padł mi cały komplet i chyba kupie te w ramechu tylko tam są przed i po liftowe i nie chce kupić niewłaściwych.
Padły mi też te jakieś gumki z tyłu – poduszki ale te gdzieś kupie.
Inna sprawa mając kanał, klucze i podnośnik żaba dam je rade sam wymienić ? Robił to ktoś ?
Czy dokręcić należy do oporu czy jakieś klucze dynamometryczne będą potrzebne ?
z góry dziękuje za porad o ile taka będzie ;)

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 16:07
Posty: 64
Skąd: Łańcut
Auto: Premacy Sportive 2.0 Pb/LPG
Była 323 BJ Ditd

Postprzez say » 21 mar 2013, 13:03

Podstawowe narzędzia + szlifierka kątowa wystarczą (zamiast niej może być brzeszczot :D ). Nie wiem, które masz auto, po czy przed liftem (brak w opisie – sądzę, że po lifcie)? Tył to 16 cm a przód jak dobrze pamiętam 26 cm. Jeśli będą wciskać Tobie 18 cm na tył, nie bierz bo nie wejdą (ależ dwuznacznie wyszło :D ).
Gumki to pewnie obejmy drążka stabilizatora. Ja nie kupowałem bo była niedziela :D (dętka rowerowa pomogła w uciszeniu :D – prowizorka, którą miałem zmienić po tygodniu trwa do dziś hehe, zacznie pukać to wymienię na nowe obejmy).

Kanał wystarczy aż nad to, konieczny nie jest.

Powodzenia

Ps. Wszystko w tym wątku jest napisane, czytałeś?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez elMario » 21 mar 2013, 13:36

A dziękuje :)

Autko po lifcie , zaraz zmienię opis ale wydawało mi się że 2 litry i sportiv to po lifcie ;). A to wszystko mam i zaraz doczytam cały temat i jak będę miał jakieś pytania jeszcze to się dopisze tu :)
Jako że wymianę odłożyłem na zmianę opon to dla pewności jeszcze pomierzę te łączniki.
Hmm te 18 cm na tył... mocne ;)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 16:07
Posty: 64
Skąd: Łańcut
Auto: Premacy Sportive 2.0 Pb/LPG
Była 323 BJ Ditd

Postprzez Piotr Raczkowski » 22 mar 2013, 10:49

http://www.ramech.pl/
tu kupowałem 100tys temu i cały czas nie ma luzów dobra polska firma
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez chaly » 7 maja 2013, 18:10

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć, czy gumy należy wymienić tylko z tyłu czy z przodu również?
chaly
 

Postprzez say » 7 maja 2013, 21:07

Wymienasz na tej osi, na krórej są luzy...jeśli z przodu i tyłu to wiadomo :–).

Tapnięte z N7000
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez wojtasju » 5 mar 2014, 21:27

Nie dziwię sie problemom użytkowników z doborem długości wsporników stabilizatora.
Dzisiaj zostałem maksymalnie zaskoczony. Dwa lata temu wymieniłem wsporniki stabilizatora z przodu. Zakup po poczytaniu forum w Ramechu (sprawują sie OK). W tym tygodniu w ciemno zamówiłem na tył. Na czym polega zskoczenie?
Łączniki które kupiłem mają długość 16 cm. Przystąpiłem do wymiany i okazało sią że posiadam wsporniki długosci 19 cm. Madzia wg VIN z maja 2001. Co najciekawsze z przodu mają długość 265 – zgodnie z informacą od Say'a tył powinien miec długość 16 cm.
Czy istnieje możliwośc że ktoś wcześniej założył złe wsporniki ?
Pytanie zasadnicze. Jako, że mam już wsporniki 16 centymetrowe i sprawdziłem, że "da" się je założyć to zakładać czy reklamować ? Jaki to ma wpływ na prace zawieszenia ? Przyznam sięże mam chęć zakładać. Zawsze to parę dyszek w kieszeni na koszty zwrotnych i ponownych przesyłek i tłumaczenie u sprzedawcy.

Podsumowanie. Zanim kupisz poprostu zmierz długość wsporników w swoim aucie. Mój przypadek chyba trochę burzy bazę przekazywanej wiedzy na temat długości wsporników w zależności od okresu produkcji.


Zamontowałem krótsze. W efekcie pręt stabilizacyjny przekręcił się na gumach troszeczkę w górę. Zobaczymy.
Tak się zastanawiam nad opisanym powyżej przypadkiem. Może mam dwa w jednym :D . Przód nowszy. tył starszy.
Premacy 1840 benzyna 115KM 2001
Początkujący
 
Od: 22 lut 2014, 16:16
Posty: 2
Auto: Premacy CP 2002

Postprzez 22540TOM » 18 kwi 2014, 21:00

Witam koledzy właśnie wymieniłem kpl. łączniki stabilizatora Mazda Premacy polecane na forum firmy Ramech polecam wszystkim koszt kpl. łącznie z przesyłką 140,50 zł ale łączniki są solidnie wykonane polecam wszystkim zamówienie prostota obsługa i kontakt jak najbardziej ok. <jupi>
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 23:00
Posty: 25
Skąd: HRUBIESZÓW
Auto: MAZDA PREMACY 2000 ROK DIZEL 66KW

Postprzez Piotr Raczkowski » 19 kwi 2014, 14:42

22540TOM napisał(a): firmy Ramech

mam no nich zrobione 100tyś i dalej nie mają luzów choć gumy już sparciały
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Yard » 19 kwi 2014, 17:07

U mnie przednie wytrzymały 70 000 km, tylne siedzą dalej. Ulic to my nie mamy najlepszych w Gdańsku.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Yard » 24 gru 2014, 15:36

Tylne wytrzymały 100 000 km.

Podpowiedź jak zablokować główkę przegubu. Im mocniej naciskamy na klucz tym mocniej jest blokowana główka kluczem do rur.
Załączniki
WP_20141223_16_17_28_Pro.jpg
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez polokokt » 7 kwi 2015, 15:41

Czy luz na łaczniku będzie wyczuwalny po zdjęciu koła i przy szarapaniu nim?
OD około tygodnia-dwóch mam delikatne popukiwanie gdzieś z przodu na takich "tarkowatych" nierownosciach. I ogólnie takich, gdzie koło pracuje na boki. Dzsiaiaj zrzuciłem oba koła przednie, ale ja tam nigdzie luzu nie wyczuwam... może to dopiero początki. Łączniki widzę są przez poprzedniego właściciela założone takie z plastikową główką/wypełnieniem.
Skłaniam się do zamówienia łączników polecanych tutaj, nawet tak profilaktycznie, pytanie tylko czy takie delikatne popukiwanie jest w stanie wyjść przy szarpaniu łącznikiem?
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2014, 00:24
Posty: 125 (1/2)
Auto: MX-5 1.8 10th 1999 rok
Premacy 1.8 Active 2002rok

Postprzez Yard » 7 kwi 2015, 16:20

polokokt napisał(a):Czy luz na łaczniku będzie wyczuwalny po zdjęciu koła i przy szarapaniu nim?

Będzie wyczuwalny. Zwłaszcza jak będziesz ruszał wahaczem lub stabilizatorem. Jak masz plastikowe główki to są japońskie. Takie były oryginalne.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Piotr Raczkowski » 7 kwi 2015, 17:44

Yard napisał(a):Tylne wytrzymały 100 000 km.

Podpowiedź jak zablokować główkę przegubu. Im mocniej naciskamy na klucz tym mocniej jest blokowana główka kluczem do rur.

a się szybciutko uporałem ze śrubami szlifierką 1 minuta na śrubę nowe z REMACH( tanie i dobre) i są już 100tys
kolega pytał o przód a na zdjęciu tył
sprawdź kolego polokot czy to aby nie gumki stabilizatora łączniki profilaktkycznie można wymienić koszty niewielkie i spokojna głowa
sam nie sprawdzisz czy ma luzy bo jak podniesiesz koło to całe zawieszenie jest bardzo naprężone lepiej pojechać na szarpaki
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez polokokt » 7 kwi 2015, 22:03

Tak właśnie zauważyłem, że po podniesieniu Premacy na podnośniku, to całe zawieszenie ani drgnie. Zero luzu.
Ponieważ polecane wyżej łączniki nie są jakieś mega drogie, zamówiłem komplet na przód. Przy wymianie opon je podmienię i zobaczymy. Najwyżej będę dalej szukał. Ale pamiętam jeszcze z czasów posiadania Mitsubishi Carisma, że tam to łączniki wymieniałem raz w roku :)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2014, 00:24
Posty: 125 (1/2)
Auto: MX-5 1.8 10th 1999 rok
Premacy 1.8 Active 2002rok

Postprzez Domelek » 8 kwi 2015, 09:07

Wyień komplet przód i tył od razu bo lubią padać jak żarówki jedne po drugich hyyh ja tak miałem po tygodniu wracałem do doktora na tylne hyhyhyhy ( i nie żle nie zdiagnozował yhhyhy ) – 90 tysi dla oryginałów włożyłem te niemeckie zapomniałem Febi jakoś tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez madziadriver » 22 kwi 2016, 16:45

Naprawde nie ma co kupować najtańszych z allegro wytrzymały 13tys. Czas na Ramech i przy okazji do wymiany łożysko podpory półosi -źródło pukania rytmicznego słyszalnego w zakresie prędkości 40-70 km/h (to taka podpowiedź jakby ktoś też się z tym zmagał)
madziadriver
 

Postprzez Piotr Raczkowski » 25 kwi 2016, 08:58

moje Remachy są już od 100tyś i nie mają luzów
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez jurand » 18 lip 2017, 14:22

Witam! Odświeżę temat!
Od niedawna jestem posiadaczem Premacy 1,8 z rocznika '00. Fajne autko! <spoko>
Obserwowałem temat (niedługo się wpiszę z nowym nabytkiem) ponieważ prócz płynów i filtrów po zakupie trzeba było zajrzeć w podwozie. Stuki i lekkie zgrzytanie na np. "zwalniaczach" przodu z prawej. Na "trzepakach" nic nie wyszło! Diagnoza padła na łącznik stabilizatora :|
Tu zaczęły się schody <płacze> Według katalogów mój vin nie zgadzał się z podawanymi rocznikami jeśli chodzi o łączniki a postanowiłem wymienić wszystkie i lepiej spać.
Co się okazało po zmierzeniu !! :
do przodu ma być 266 mm czyli nowy typ (niby od 2001)
do tyłu być musi 195 mm czyli stary typ (niby do 2001)
Dziwna sprawa ale przymiar się nie myli! Też ktoś tak miał? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy