tłumik końcowy, wydech do wymiany

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dominator » 20 cze 2011, 23:54

adsy napisał(a): czy na przeglądach rejestracyjnych w kraju bada się spaliny ? A czy przy sprzedaży auta na terenie kraju to nabywca musi to zrobić na stacji kontroli pojazdu ?

Teoretycznie każdy samochod podczas badania technicznego-przeglądu rocznego, powinien przejść badanie pod kątem czystosci spalin. Tyle mowi teoria, ale w praktyce wyglada to różnie, sam mozesz sie domyslic. Większe prawdopodobieństwo ze takiego badania nie wykona stacja kontroli pojazdów. Co do drugiego pytania to jesli przegląd jest jeszcze aktualny-nie minął rok, to nowy nabywca nie musi go wykonywać.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez brccrx » 21 cze 2011, 17:08

adsy napisał(a):ps. Gratuluję Narodzin Synka – wydaję mi się że pisałeś o tym, a potem chyba usunąłeś ten fragment wypowiedzi <nie powiem> <co?>

Tak wykasowalem to bo wydawalo mi sie ze nabelkotalem (a mocno bylem pijany)
Dziekuje za gratulacje <spoko>
Nic sie nie martw do poki nie wyciagniesz drobinek i zobaczysz co tam siedzialo :)
pozdrawiam
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez adsy » 26 cze 2011, 23:19

Witam. Byłem wczoraj na stacji kontroli pojazdu. Analiza chemiczna spalin nie wykazała, aby katalizator był uszkodzony. Wszystkie wartości w normie: np. zawartość tlenku węgla CO na poziomie 0,03 %.
Według artykułu http://www.motofakty.pl/artykul/katalizator_2.html taka wartość świadczy o sprawnym katalizatorze. Więc może faktycznie problem tkwi jedynie w tłumiku końcowym, skoro w środku coś tam lata – jakieś granulki. Więc na razie chyba nie ma sensu tego wymieniać – jak sądzicie ? Zastanawiałem się, czy aby skropliny wody wydobywające się z rury wydechowej nie mają związku z uszkodzonym tłumikiem końcowym. Wczoraj dla odmiany zatankowałem na shellu (wcześniej zawsze na Neste) i chyba tych skroplin jest mniej. Może woda była w paliwie. Albo może uszkodzenia w tłumiku końcowym powodują kondensację niektórych związków wychodzących w spalinach. Wąchałem te skropliny i nie czuć w nich żadnego nieprzyjemnego zapachu.
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy