Błędy systemu ABS i ich rozwiązywanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piotr Raczkowski » 3 maja 2011, 13:15

Piotr Raczkowski napisał(a):Witam po raz pierwszy ja mam taki oto problem ze swoją MAZDĄ otóż przy 120 kmh zapala się ABS, TCS, TSC OFF, oraz kontrolka ręcznego po zgaszeniu silnika podczas jazdy i ponownym odpaleniu gasną ale tylko do120, po sprawdzeniu błędów wyszło 61 czyli jednostka sterująca czyli co? mam wymienić całą jednostkę?
ponowię pytanko???????????

czy ktoś miał podobnie??????
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Steve » 9 maja 2011, 21:26

No i mnie dopadła kontrolka ABS. Wymrugałem sobie, który czujnik i wymieniłem, a kontrolka dalej swoje.
Stary czujnik miał megaohmy więc wydaje się, że faktycznie <dupa> z nim <glupek2> .
Nowy ma 1,24kΩ, podczas gdy stary po sprawnej stronie ma 1,38kΩ.
Czy te 1,24kΩ to nie za mało ? Nowy to jakaś podróba za 150PLN, może dlatego jest problem :| ?
Sprawdziłem wtyczkę do sterownika ABS, przedmuchałem, popsikałem, niepomogło.
A czy ma ktoś rozpiskę tej wtyczki, tak żeby sprawdzić po stronie sterownika ?
Dodam jeszcze, że nowy prawy czujnik podpięty na lewą stronę nie wywołuje nowych błędów.
Więc wydaje się być ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez freshbratek » 12 maja 2011, 06:27

u mnie czujnik PT miał opór 1,34 – samo czyszczenie mu pomogło :D
czy po podpieciu tego nowego czujnika kasowałeś błędy ABSu???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Steve » 12 maja 2011, 11:21

Skasowałem błędy po podpięciu nowego czujnika i skasowałem jeszcze raz jak zamieniałem czujniki stronami.

Zrobione :D .
Ku nauce postronnym : Zamieniłem kabelki we wtyczce i lampka zgasła <jupi> .
Jakiś mały chińczyk pomylił kabelki <glupek2> .
A może sprzedali mi nie na tę stronę <rotfl> , chociaż nr się zgadzały.

Ktoś pisał na forum, żeby usunąć plastikowy kołnierz z czujnika bo inaczej nie wchodzi.
Zanim to zrobicie sprawdźcie czy w otworze nie został kolnierz zpoprzedniego czujnika.
Na nowym czujniku plastikowy kołnierz jest na stałe, a na starym był jako oddzielny element, więc przy wyciąganiu, kołnierz może zostać w otworze.
Po wyciągnięciu starego kolnierza czujnik wchodzi bez modyfikacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Wincam » 13 maja 2011, 11:18

Piotr Raczkowski napisał(a):
Piotr Raczkowski napisał(a):Witam po raz pierwszy ja mam taki oto problem ze swoją MAZDĄ otóż przy 120 kmh zapala się ABS, TCS, TSC OFF, oraz kontrolka ręcznego po zgaszeniu silnika podczas jazdy i ponownym odpaleniu gasną ale tylko do120, po sprawdzeniu błędów wyszło 61 czyli jednostka sterująca czyli co? mam wymienić całą jednostkę?
ponowię pytanko???????????

czy ktoś miał podobnie??????


Hey, no mi sie ten sam problem pojawil, tzn przy 120km/h zapala sie kontrolka ABSu?
Czy udalo Ci sue ustalić przyczyny? Wymieniłeś czujnik?
U mnie sprawdzali w warsztacie podnosząc samochód i rospędzając piersze koła do 180 km/h i nic sie nie zapaliło, czyżby problem był z tyłem? Dodam tylko ze problem okazał sie po wymianie przedniego łożyska w kole.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez Piotr Raczkowski » 14 maja 2011, 08:30

Wincam napisał(a):U mnie sprawdzali w warsztacie podnosząc samochód i rospędzając piersze koła do 180 km/h i nic sie nie zapaliło

przy takiej próbie ABS nie działa bo głupieje nie dochodzą do niego sygnały z tylnych kół
a u siebie nie udało mi się jeszcze tego rozgryźć <płacze>
czujniki PP 1.31 a LP 1.38 oporności do tyłu się jeszcze nie dobierałem ale przednie kostki rozłączyć w Premacy to wielka sztuka
jak coś mi wyjdzie to dam znać
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez PelzaK » 23 maja 2011, 15:13

Mam podobny problem jak koledzy opisywali. 323F BJ 2000r sprowadzone 3 tygodnie temu. Zrobiony przegląd z odczytem komputera nie wykazał żadnych błędów (poza błędem ładowania ale to chyba związane z wymiana akumulatora). Dziś po 3 tygodniach odpalam auto i świecą się ABS, TCS, TCS OFF i ((!)). Dodam, że to pierwsza jazda po 3 tygodniach. Po zatankowaniu i ponownym odpaleniu auta kontrolki zgasły. Potem po postoju z wyłączonym silnikiem znów się zapaliły. W tej chwili jeszcze kodów nie sczytywałem (bo jeszcze nie wiem gdzie wepchać kabelki z diodą ;) ). Czy możliwe, że to wina tego, że auto stało niejeżdżone? 3 tygodnie temu odpalałem wielokrotnie i wszystko było ok.
widzisz jak je?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 23:16
Posty: 23
Skąd: wrocław
Auto: MAZDA 3 BL, MZR2.0 DISI (2009)
Wcześniej (BJ, BG)

Postprzez Yard » 23 maja 2011, 21:55

Z jaką diodą. Masz kontrolkę na desce.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 24 maja 2011, 09:11

Moja stała 1,5 miesiąca i nagle wywaliło lewy tył (zaraz po odpaleniu – nie jeździła, wcześniej było wszystko ok.), czyszczenie czujnika i wtyczek nic nie dało, wymieniłem i spokój.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez jurekG8 » 13 cze 2011, 10:24

Cześć :)
Mam i Ja :D .
Zrobione 192 000 km. Prawy tył, wywnioskowałem po sprawdzeniu miernikiem, lewy 1.36, prawy 0.16,
ale za "fiksa" nie mogę tego wymrugać samym ABS_em. Może nie wszystkie Madzie tak mają.
Błędy świecy żarowej mam w jednym palcu, ale przy ABS wymiękam. Hej!!!.

Ciąg dalszy.
Wyczyściłem czujnik,sprawdziłem miernikiem, niestety bez zmian prawy 0.16
Zamówiłem na Allegro. Dzisiaj przyszedł,biore sie za wymiane , ale wczesniej jeszcze raz sprawdzam miernikiem. :| szok 1,40. Sprawdzam lewy( może coś pomyliłem), odkrecam "boczek" w bagażniku, a tam niespodzianka- wypięta kostka. Zapinam kostkę i kontrolki gasną, masakra.
"Co się odwlecze to nie uciecze"-jak to mówią starzy.
Czujnik jest w zapasie. Narka :)
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 08:06
Posty: 74
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001przed lift.

Postprzez freshbratek » 15 cze 2011, 21:39

jurekG8 najpierw diagnoza potem leczenie ;) a nie na odwrót:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Wincam » 19 cze 2011, 11:19

Wincam napisał(a):
Piotr Raczkowski napisał(a):
Piotr Raczkowski napisał(a):Witam po raz pierwszy ja mam taki oto problem ze swoją MAZDĄ otóż przy 120 kmh zapala się ABS, TCS, TSC OFF, oraz kontrolka ręcznego po zgaszeniu silnika podczas jazdy i ponownym odpaleniu gasną ale tylko do120, po sprawdzeniu błędów wyszło 61 czyli jednostka sterująca czyli co? mam wymienić całą jednostkę?
ponowię pytanko???????????

czy ktoś miał podobnie??????


Hey, no mi sie ten sam problem pojawil, tzn przy 120km/h zapala sie kontrolka ABSu?
Czy udalo Ci sue ustalić przyczyny? Wymieniłeś czujnik?
U mnie sprawdzali w warsztacie podnosząc samochód i rospędzając piersze koła do 180 km/h i nic sie nie zapaliło, czyżby problem był z tyłem? Dodam tylko ze problem okazał sie po wymianie przedniego łożyska w kole.


No i mnie problem sie rozwiazał, a mianowicie, jak sie okazało... mój mechanik który wymieniał mi łożysko w kole uszkodził pierścień od ABSu (uszczerbił jeden ząbek). Próbował go zregenerować, ale ninestety jedynie zwiększyła się prędkość przy której właczała sie kontrolka ABSu i ABS przestawał działać.
W związku z tym wymienił pierścień i po problemie! :) Madzia znów może normalnie jeździć po autostradzie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez el_gato » 19 cze 2011, 21:12

Oczywiście i mnie to dopadło odpiąłem wtyczkę i sprawdziłem opór mam 1,5 lecz nie wiem czy to dobrze czy źle bo różnie ludzie piszą. Spróbuję jeszcze odkręcić czujnik i przeczyścić może to coś da ale zastanawia mnie mocno kod błędu – wyszedł 13 co jest zrozumiałe ale 82 ??? Czy ktoś coś wie na temat tego błędu ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2010, 16:39
Posty: 9
Skąd: Oswiecim
Auto: Premacy 1.8 100 kucyków rok 2003

Postprzez m323m » 19 cze 2011, 23:08

witam, jeszcze nie miałem tego problemu lecz, z doswiadczenia wiem że niema bardzo co się zepsuć w czujniku, zbudowany jest z cewki i rdzenia( taki electromagnes), czyli wynika że cewka albo się pali (w co wątpie bo za małe napięcie działa na nią, lub coś dzieje się z rdzeniem kruszy się, jak dopadnie mnie ten problem rozbiorę go na częsci pierwsze, i spróbuje się podzielić spostrzeżeniami ,pzdr

ps.moim zdaniem połączenie przewodu i cewki w czujniku nawala, jak bym miał uszkodzony czujnik wtedy można by było coś powiedzieć , a nie usmiecha mi się rozbierać dobry
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez el_gato » 20 cze 2011, 23:09

Takie moje luźne doświadczenie...;)
Udało się wybić czujnik PT wyczyściłem go lecz niestety nic to nie dało, zmierzyłem opór na prawym i lewym czujniku LT ma 1,3 na PT skacze między 30 a 40 więc zapewne PT uszkodzony. Rozłączyłem obydwa czujniki i komputer prawidłowo pokazał błąd 13 i 14 po ponownym załączeniu sprawnego czujnika LT komputer pokazuje nr 13 więc zamówiłem na carspeed i czekam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2010, 16:39
Posty: 9
Skąd: Oswiecim
Auto: Premacy 1.8 100 kucyków rok 2003

Postprzez afgan1974 » 23 cze 2011, 21:26

Witam, mam to samo – prawy tył ABS Do wymiany. Po odpaleniu sie kontrolki – zdjąłem koło, wyjąłem czujnik, wyczyściłem, zresetowałem błędy, i.... było dobrze przez 10 dni... <glupek2> Teraz znowu świeci – zabieram się za wymianę w wolnym czasie . Aha. W zeszłym roku w październiku wymieniłem lewy tył – taka przypadłość naszych Premacy :)
Razem idziemy, razem zginiemy... Razem, na śmierć i życie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2011, 15:51
Posty: 166
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda Premacy 1840 ccm 16V DOHC, 101 KM, 12.2002

Postprzez swierk » 30 cze 2011, 20:01

Koledzy fachowcy, i mnie dopadly swiecidelka na desce. Wymigalo mi lewy tyl tylko teraz mam dylemat opornosc na czujniku wychodzi 1,34 roznie ludzie pisza ale chyba miesci sie w normie sprawnego. Po wyjeciu czujnika i malym kosmetycznym zabiegu zresetowalem gada i nastala ciemnosc tylko nie wiem na jak dlugo za tydzien wybieram sie na wakacje i plany sa na przejechanie 2k km z pelnym ladunkiem. Nie wiem co robic moze cos podpowiecie ??
sikając z wiatrem idziesz na łatwize !
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 14:22
Posty: 18
Skąd: szuflandia
Auto: PREMACY 2003 1.8 benz.

Postprzez freshbratek » 2 lip 2011, 10:09

swierk – masz dwa wyjścia – wymienić i mieć święty spokój albo czekać az się coś wydaży.
swoją drogą to chyba tragedii nie ma jeśli ABSu nie będziesz miał w końcu bez niego kiedyś też sie jeździło:)
w normalnej jeździe nie używasz go chyba ciągle ??? staraj się bardziej przewidywać na drodze a na pewno dojedziesz do celu.
niebawem miną 2 miechy jak czyściłem mój czujnik – 1,34 opór miałem, od tamtej pory ABS był w użytku tylko raz po czyszczeniu aby sprawdzić czy działa:) więc chyba się da jakoś jeździć :)
mam co prawda nowe opony i myślę że to ich zasługa że dobrze hamują auto.

twój cyrk- twoje małpy <czarodziej>
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Yard » 2 lip 2011, 21:42

Ja już rok jeżdżę z czujnikiem, który zadziałał po wymontowaniu i powtórnym zamontowania.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez zuczek3011 » 3 lip 2011, 20:23

freshbratek napisał(a):swoją drogą to chyba tragedii nie ma jeśli ABSu nie będziesz miał w końcu bez niego kiedyś też sie jeździło:) normalnej jeździe nie używasz go chyba ciągle ??? staraj się bardziej przewidywać na drodze a na pewno dojedziesz do celu.


Zepsuty ABS to nie to samo, co fabryczny brak ABS-u. Samochody pozbawione ABS-u mają tzw. korektor siły hamowania, który zapewnia optymalny rozkład sił hamowania pomiędzy przednią a tylną osią. W autach z ABS funkcję tę pełni elektronika ABS-u.

Jeżeli system jest uszkodzony, to brak funkcji korektora powoduje, że hamowanie tylnych kół będzie albo zbyt słabe (wydłuża drogę hamowania) lub zbyt mocne (ryzyko poślizgu).
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 20:03
Posty: 121
Skąd: Czersk - pomorskie
Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy