Zalecane rozmiary felg i opon do Premacy
To jest stała odległość niezależnie od obciążenia auta czy też dziur w drodze. Prrzecież amortyzator jest połączony z piastą a do piasty koło. Więc koło, piasta i amortyzator pracują na ,,sztywno,, razem i nic nie będzie obcierało. Jedynie co może być to jak na oponie będzie błoto, śnieg to wtedy ewentualnie kielich amortyzatora może zbierać z opony brud.
green devil
- Od: 24 mar 2010, 11:39
- Posty: 66
- Skąd: toruń
- Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003
Dokładnie tak – te 8 mm jest stałe.
Ile musiałoby być tego błota, w jakim terenie musiałbyś jeździć by mieć 8 mm warstwę na oponach
? Co do śniegu mogę się zgodzić, ale to przecież letnie opony...poza tym instrukcję widzisz
, dopuszcza taki rozmiar.
Opisz lepiej własne wrażenia z jazdy przy takim rozmiarze.
Ile musiałoby być tego błota, w jakim terenie musiałbyś jeździć by mieć 8 mm warstwę na oponach
Opisz lepiej własne wrażenia z jazdy przy takim rozmiarze.
Pozdrawiam
8mm odległości to mega dużo 
Pisałem kilka postów wcześniej ,że na moich 17 miałem z tyłu różnice 1,2 mm..to był hard core ale dałem radę. Gorzej by było gdybym złapał na drodze lekko wbity gwóźdź lub wkręt

Zwróć tylko uwagę ,że jak zakładasz koło i masz auto na lewarku jest większa przerwa
po zjechaniu i ułożeniu się Macphersona zmniejsza się. Jeżeli porządnie obciążysz samochód – zmniejsza się przestrzeń między podstawą sprężyny na Macphersonie (dolną) a górnym mocowaniem. Co za tym idzie sprężyna jest bardziej ściśnięta i z większą siła rozpycha te dwie rzeczy. Zmieni się ale bardzo to bardzo mało. Skoro mnie nie tarło – Tobie tym bardziej nie będzie.
Pisałem kilka postów wcześniej ,że na moich 17 miałem z tyłu różnice 1,2 mm..to był hard core ale dałem radę. Gorzej by było gdybym złapał na drodze lekko wbity gwóźdź lub wkręt

tasek napisał(a):To jest stała odległość niezależnie od obciążenia auta czy też dziur w drodze. Prrzecież amortyzator jest połączony z piastą a do piasty koło. Więc koło, piasta i amortyzator pracują na ,,sztywno,, razem i nic nie będzie obcierało.
Zwróć tylko uwagę ,że jak zakładasz koło i masz auto na lewarku jest większa przerwa

-
Fasola
Dziękuję Wam za wyjaśnienia. Nie byłem pewien, czy element pionowy amortyzatora znajdujący się między kielichem (podstawą) sprężyny a piastą zmienia swoją długość (coś jak winda hydrauliczna). Ale ok – już wiem jak to działa.
Co do pierwszych wrażeń po jeździe miejskiej na tych yokohamach (195/60/15), to muszę przyznać, że opony są całkiem ciche. Auto dość miękko przejeżdża na nierównościach. Całkiem fajne – pierwsze wrażenie. Myślę, że warto było zaoszczędzić 200 zł przez zmianę wymiaru opon.
Do tej pory miałem jako letnie michelin 195/55/15. Zorientowałem się niedawno że mają już 11 lat, więc musiałem szybko wymienić na nowe.
Say, wielkie dzięki za porady odnośnie tych opon.
Co do pierwszych wrażeń po jeździe miejskiej na tych yokohamach (195/60/15), to muszę przyznać, że opony są całkiem ciche. Auto dość miękko przejeżdża na nierównościach. Całkiem fajne – pierwsze wrażenie. Myślę, że warto było zaoszczędzić 200 zł przez zmianę wymiaru opon.
Do tej pory miałem jako letnie michelin 195/55/15. Zorientowałem się niedawno że mają już 11 lat, więc musiałem szybko wymienić na nowe.
Say, wielkie dzięki za porady odnośnie tych opon.
Pozdrawiam.
adrian
adrian
- Od: 7 sty 2009, 18:21
- Posty: 71
- Skąd: Wrocław
- Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.
Właśnie przejechałem pierwsze 300 km na yokohama adrive 195/60/r15.
Wrażenia w porównaniu do starych conti premium contact 195/55/r.15 ciśnienie lekko podniosłem na 2.5przód, 2.3 tył
– Delikatnie cichsze
– Komfort jazdy minimalnie większy
– Gorsze trzymanie w zakrętach, przy takich samych prędkościach w zakretach czuje jak tracę panowanie nad tyłem samochodu
– opony raczej maja miękki boki i w ostrych zakrętach nie lubią większych szybkości
Opony raczej do spokojnej jazdy. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Zobaczymy jak będą się spisywać w deszczu.
Teraz jednak dołożył bym parę złotych i kupił na niższym profilu.
Wrażenia w porównaniu do starych conti premium contact 195/55/r.15 ciśnienie lekko podniosłem na 2.5przód, 2.3 tył
– Delikatnie cichsze
– Komfort jazdy minimalnie większy
– Gorsze trzymanie w zakrętach, przy takich samych prędkościach w zakretach czuje jak tracę panowanie nad tyłem samochodu
– opony raczej maja miękki boki i w ostrych zakrętach nie lubią większych szybkości
Opony raczej do spokojnej jazdy. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Zobaczymy jak będą się spisywać w deszczu.
Teraz jednak dołożył bym parę złotych i kupił na niższym profilu.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
przerwa po między kielichem amora a oponą nie ma znaczenia czy na lewarku czy nie
większa przerwa wynika tylko z różnicy mocowania amora ( luzy )
tak poza tym to wartość stała
większa przerwa wynika tylko z różnicy mocowania amora ( luzy )
tak poza tym to wartość stała
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
na tylnej osi nie ma to znaczenia jeśli chodzi o kwestie techniczne
na przodzie to tak jak z dojazdówką ( jak sama nazwa wskazuje – dojazd ) należy jak najszybciej powrócić do jednakowych kół na osi a wynika to z tego że są różne średnice kół i mechanizm różnicowy ciągle pracuje i nie należy go zbytnio przeciążać
na pewno w obu przypadkach pogorszy się trakcja pojazdu
na przodzie to tak jak z dojazdówką ( jak sama nazwa wskazuje – dojazd ) należy jak najszybciej powrócić do jednakowych kół na osi a wynika to z tego że są różne średnice kół i mechanizm różnicowy ciągle pracuje i nie należy go zbytnio przeciążać
na pewno w obu przypadkach pogorszy się trakcja pojazdu
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Mało kto pamięta jak powinno postępować się z małym kołem dojazdowym. Jeśli flak jest na osi napędowej należy przełożyć dobre koło z drugiej osi a w jego miejsce przykręcić dojazdowe. Zalecenia z instrukcji mojego stareńkiego VW, który też jako zapas miał "takiego malucha"
.
Pozdrawiam
Witam.
Od wczoraj mam w swojej madzi oponki Continental ContiEcoContact 3 185/65/R15. Doradził mi je znajomy mechanik.
Madzia wygląda dostojniej na tych kołach, pełniej się prezentują w nadkolach ( w porównaniu do poprzednich Yokohama 195/55/R15 ).
Prowadzi się dobrze, nie poruszam się szybko, tak rodzinnie. Na Wrocławskich dziurawych drogach oponki spisują się idealnie, nie są za głośne i poprawiła się wygoda jazdy, nie czuć tak dziur.
Na zakrętach przy większych prędkościach też nie jest najgorzej, trochę tył staje się podsterowny, ale jak go obciążyć już trzyma się drogi.
Oponki dobre dla nie wymagających kierowców.
Od wczoraj mam w swojej madzi oponki Continental ContiEcoContact 3 185/65/R15. Doradził mi je znajomy mechanik.
Madzia wygląda dostojniej na tych kołach, pełniej się prezentują w nadkolach ( w porównaniu do poprzednich Yokohama 195/55/R15 ).
Prowadzi się dobrze, nie poruszam się szybko, tak rodzinnie. Na Wrocławskich dziurawych drogach oponki spisują się idealnie, nie są za głośne i poprawiła się wygoda jazdy, nie czuć tak dziur.
Na zakrętach przy większych prędkościach też nie jest najgorzej, trochę tył staje się podsterowny, ale jak go obciążyć już trzyma się drogi.
Oponki dobre dla nie wymagających kierowców.

- Od: 21 mar 2011, 15:49
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Premacy 1.8 DOHC 16V, 00r.
kolego say jakiej firmy zakupiłeś oponki i ile zostało luzu pomiędzy oponką a kielichem?
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
też mam zamiar założyć ten rozmiar bo cena ciut niższa niż profil 55 a jak się mieszczą to po co przepłacać
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
no to prawie na styk ale jak nie obciera to też się zakupię takowy rozmiar
pozdro
pozdro
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Jeżeli ktoś nie posiada oryginalnych amortyzatorów, to zalecam wcześniejszą przymiarkę opon.
Kupiłem z wymieniony amortyzatorem po prawej stronie na nie oryginalny. Po założeniu opon, był tam prześwit na jakieś 2 mm i przy obciążeniu opona obcierała o amortyzator.
Teraz po wymianie amortyzatorów na oryginalne mam po obu stronach jakieś 5-6 mm, opony Uniroyal RainExpert 195/60R15
Nie bardzo wiem dlaczego przy obciążeniu ten prześwit się zmniejsza. Mam teorię, że może zwiększone ciśnienie w oponie powoduje większe wypchnięcie bieżnika na zewnątrz.
Kupiłem z wymieniony amortyzatorem po prawej stronie na nie oryginalny. Po założeniu opon, był tam prześwit na jakieś 2 mm i przy obciążeniu opona obcierała o amortyzator.
Teraz po wymianie amortyzatorów na oryginalne mam po obu stronach jakieś 5-6 mm, opony Uniroyal RainExpert 195/60R15
Nie bardzo wiem dlaczego przy obciążeniu ten prześwit się zmniejsza. Mam teorię, że może zwiększone ciśnienie w oponie powoduje większe wypchnięcie bieżnika na zewnątrz.
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość