Błędy systemu ABS i ich rozwiązywanie
Zaczynasz od czujników. Zmierz najpierw rezystancję obydwu.
Oddam za rozsądną cenę sprawna pompę z modułem SOLBOX-3 bez silniczka.
- Od: 9 sty 2013, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Giżycko
- Auto: Mazda Premacy 2.0 benzyna+gaz 131 KM
Niekoniecznie padły dwa. Może jeden się np. zabrudził. 
Oddam za rozsądną cenę sprawna pompę z modułem SOLBOX-3 bez silniczka.
- Od: 9 sty 2013, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Giżycko
- Auto: Mazda Premacy 2.0 benzyna+gaz 131 KM
Sprawdzałem miernikiem, wyczyściłem czujniki na jeden i drugi czujnik sprawny, kostkę od sterownika ABS wyczyściłem i spryskałem preparatem do styków niestety nic to nie dało, koronki na przegubach tez są czyste. Zastanawia mnie tylko ten błąd 63 niestety obstawiam najgorsze że padł sterownik ABS
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Zmierzyłeś, przeczyściłeś i tyle. Skasowałeś błędy, ewentualnie przejechałeś się. Jeśli rzeczywiście są sprawne (jakie wartości odczytałeś), to po krótkiej przejażdżce powinny błędy czujników zgasnąć. Najlepiej jednak skasować błędy.
Oddam za rozsądną cenę sprawna pompę z modułem SOLBOX-3 bez silniczka.
- Od: 9 sty 2013, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Giżycko
- Auto: Mazda Premacy 2.0 benzyna+gaz 131 KM
Niestety nie jest dobrze, po wymianie pompy przestał działać prędkościomierz, i wyświetliło bład nr 13 zmierzyłem i okazał się walnięty czujnik ,kupiłem i wymieniłem wszystko zgasło (abs i reczny)system nie pokazuje błędów ale prędkościomierz nadal nie działa i ABS za wcześnie się załącza
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
kolego w tym wątku : viewtopic.php?f=400&t=120494
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
tak też zrobię, przełożę samą płytkę ale wątpię żeby to coś dało ktoś już tak miał , licznik zaczął działać ale ABS przestał, pisałem na PW czy problem został rozwiązany ale bez odzewu.
Co do za wcześnie załączającego się ABS-u są jakieś sugestie ? ABS załącza się przy 5-10km/h bez potrzeby.
Ja obstawiam że może coś z tym nowym czujnikiem jest nie tak, dość ciężko wchodził na swoje miejsce.
Orientujesz się kolego Yard które czujniki mają wpływ na działanie prędkościomierza ?
Po prostu zgłupiałem, nie wiem czy przyczyną np.mogą być brudne czujniki, czy może kupiłem jakąś inna pompa ABS (na pewno jest od po-lifta DITD) błędów Mazda nie ma tak wiec ,ciężko jest mi się na czymś oprzeć.
Co do za wcześnie załączającego się ABS-u są jakieś sugestie ? ABS załącza się przy 5-10km/h bez potrzeby.
Ja obstawiam że może coś z tym nowym czujnikiem jest nie tak, dość ciężko wchodził na swoje miejsce.
Orientujesz się kolego Yard które czujniki mają wpływ na działanie prędkościomierza ?
Po prostu zgłupiałem, nie wiem czy przyczyną np.mogą być brudne czujniki, czy może kupiłem jakąś inna pompa ABS (na pewno jest od po-lifta DITD) błędów Mazda nie ma tak wiec ,ciężko jest mi się na czymś oprzeć.
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Mam czujnik oryginalny – wchodził luźno – i podróbę – wchodził ciężko.
Przeważnie padają tylne czujniki i nikt nie zgłaszał, że przestał działać licznik. Wychodzi na to, że związane to jest z przednimi.
Brudne czujniki lub uszkodzone zębatki dawały sygnał o uszkodzonym czujniku.
Co rozumiesz mówiąc, że ABS załącza się przy 5-10 km/h. Przy takiej prędkości to samochód praktycznie toczy się podczas pchania go. Słychać terkotanie po naciśnięciu hamulca?
Przeważnie padają tylne czujniki i nikt nie zgłaszał, że przestał działać licznik. Wychodzi na to, że związane to jest z przednimi.
Brudne czujniki lub uszkodzone zębatki dawały sygnał o uszkodzonym czujniku.
Co rozumiesz mówiąc, że ABS załącza się przy 5-10 km/h. Przy takiej prędkości to samochód praktycznie toczy się podczas pchania go. Słychać terkotanie po naciśnięciu hamulca?
Dokładnie 5-10km/h wciskam hamulec i delikatnie terkocze za każdym razem przy takiej mniej więcej prędkości . Wczoraj ostrzej hamowałem(z 60km/h) i abs działał normalnie, tak jak powinien.
Udało się rozwiązać problem: Pompa wróciła na swoje miejsce, układ porządnie odpowietrzony, przy pompie oraz każde koło z osobna sprzęgło też machnąłem przy okazji, jeszcze raz wyczyściłem każdy czujnik i koronkę, benzyną ekstrakcyjną. Wymieniłem uszczelkę na kostce do sterownika bo była uszkodzona być może z mojej winy. Skasowałem także błędy 12,13 i 63 bo na pompie która była w moim aucie sterownik je zapamiętał mimo że ABS nie świecił,
Wszystko działa tak jak trzeba, co do terkotania ABS przypuszczam że może było gdzieś trochę powietrza w w pompie ABS.
Generalnie po całej operacji stwierdzam porządnie mierzyć oporność każdego czujnika, nie sugerując się błędami ABS , czyścić koronki, czujniki,odpowietrzać układ hamulcowy a później walczyć z pompą ABS.
Sam w sumie nie wiem co dało realne efekty grunt że wszystko działa
Zastanawia mnie błąd 63 ? skąd on się wziął i dlaczego ?
Udało się rozwiązać problem: Pompa wróciła na swoje miejsce, układ porządnie odpowietrzony, przy pompie oraz każde koło z osobna sprzęgło też machnąłem przy okazji, jeszcze raz wyczyściłem każdy czujnik i koronkę, benzyną ekstrakcyjną. Wymieniłem uszczelkę na kostce do sterownika bo była uszkodzona być może z mojej winy. Skasowałem także błędy 12,13 i 63 bo na pompie która była w moim aucie sterownik je zapamiętał mimo że ABS nie świecił,
Wszystko działa tak jak trzeba, co do terkotania ABS przypuszczam że może było gdzieś trochę powietrza w w pompie ABS.
Generalnie po całej operacji stwierdzam porządnie mierzyć oporność każdego czujnika, nie sugerując się błędami ABS , czyścić koronki, czujniki,odpowietrzać układ hamulcowy a później walczyć z pompą ABS.
Sam w sumie nie wiem co dało realne efekty grunt że wszystko działa
Zastanawia mnie błąd 63 ? skąd on się wziął i dlaczego ?
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość