Problem z biegami 1,2 na rozgrzanym silniku.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez neon09 » 20 sie 2012, 19:32

Orientuje się ktoś ile może kosztować sprzęgło wraz z wymianą? Właśnie wróciłem od mechanika, który stanowczo stwierdził, że sprzęgło do wymiany, a za 2 dni wyjazd do Chorwacji. Obawiam się, że mogę nie zdążyć. Tak czy inaczej umówiłem się z nim na jutro rano i mam nadzieję, że diagnoza będzie dla mnie korzystna (mechanik wspominał coś o regulacji, która powinna tymczasowo pomóc). Dziwi mnie jednak to, że gdy nie ma takich jak dziś upałów to biegi wchodzą leciutko. Sam już nie wiem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:13
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda Premacy Sportive
2.0 LPG
rok prod. 2002

Postprzez Wojtek » 20 sie 2012, 20:50

neon09 napisał(a):Dziwi mnie jednak to, że gdy nie ma takich jak dziś upałów to biegi wchodzą leciutko

kiedy wymieniany byl olej w skrzyni?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez neon09 » 20 sie 2012, 22:20

Hmm, to pytanie z kategorii trudniejszych. Pewnie nigdy nie był wymieniany. A myślisz, że to może mieć znaczenie? Tylko, że wówczas objawy raczej powinny być permanentne, a nie są. Czasem (na szczęście częściej) biegi działają prawidłowo.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:13
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda Premacy Sportive
2.0 LPG
rok prod. 2002

Postprzez Wojtek » 20 sie 2012, 22:26

neon09 napisał(a):wówczas objawy raczej powinny być permanentne, a nie są.

a dlaczego?
olej dobrze przerobiony i stary, czyli stracil juz swoje wlasnosci...
i jak jest goraco, to nie daje juz rady (rzadki)... zmien na dobry i swiezy ;)

ps. powinno sie go zmieniac co 5 lat <głaszcze>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lucas08 » 21 sie 2012, 14:23

Mam podobnie i próbuję zdiagnozować ten problem. Przed wyjazdem na wczasy rozmontowałem i wyczyściłem tulejki drążka/lewarka zmiany biegów. Okazało się że tulejki są w niezłym stanie więc ich wymiana nie jest potrzebna. Całość przesmarowałem towotem i przez 1,5 mc było zdecydowanie lepiej (30 min pracy) jednak przy obecnie panujących temperaturach i rozgrzanym silniku znów dostrzegam chwilowe problemy z jedynką i wstecznym. Regulację wysokości pedału sprzęgła wykonałem sam (15 minut) i poprawiło to komfort jazdy jednak nie uważam że jest to wyznacznik że sprzęgło już wysiada. Mechanikom zdecydowanie nie ufam jeśli sprawa nie jest ewidentna to często wymieniają co popadnie na Twój koszt.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2012, 11:10
Posty: 13
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda Premacy ACTIVE 2.0 FS 2003 LPG (S4PLUS+AC+HANA GREEN)

Postprzez neon09 » 27 sie 2012, 00:15

W piątek rano dotarłem do Makarskiej (1200 km) i biegi działały idealnie. Przed wyjazdem odwiedziłem zaprzyjaźnionego mechanika, który najpierw w ciemno postawił na sprzęgło (w sensie, że do wymiany), ale okazało się, że wystarczyło wyczyścić docisk – teraz wszystko działa idealnie a kosztowało mnie to całe 50 PLN. Mam nadzieję, że droga powrotna będzie równie udana mimo panujących tu piekielnych temperatur ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:13
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda Premacy Sportive
2.0 LPG
rok prod. 2002

Postprzez Piotr Raczkowski » 29 sie 2012, 09:22

neon09 napisał(a):że wystarczyło wyczyścić docisk

ciekawe jak to zrobił nie rozłączając silnika od skrzyni ??????????????
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez damage.inc » 29 sie 2012, 10:04

[quote="optinet"]Tu masz fotorelację z wymiany tulejek z naszego forum:
viewtopic.php?t=26071
dotyczy ona 323 ale w Premacy jest identycznie.[/quote

Ile jest tulejek w premacy? Serwis mazdy twierdzi, że dwie przy wybieraku a przy lewarku nic nie ma.

Takie zdjęcie dostałem z serwisu:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez carlosshaman » 29 sie 2012, 21:38

Tulejki są cztery, jak poniżej:

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 20:05
Posty: 19
Skąd: K-pol
Auto: Mazda Premacy CP

Postprzez damage.inc » 29 sie 2012, 23:24

carlosshaman napisał(a):Tulejki są cztery, jak poniżej:

Obrazek



możesz podać źródło powyższego?

W EPC nic takiego nie ma :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez carlosshaman » 30 sie 2012, 23:15

W EPC Mazdy jest dokładnie to, co otrzymałeś od serwisu.
Tulejki dźwigni zmiany biegów są na tym rysunku zasłonięte.
Rysunek, który zamieściłem jest poglądowy (z innego modelu, jednak rozwiązanie w Premacy jest identyczne).
Patrząc z kanału widzisz wszystko jak na dłoni. Nie ma tam żadnych osłon.
Wymieniałem wiosną te tulejki + nowe śruby (pół godziny, w garażu).
... ale, że serwis tego nie wie (?) ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 20:05
Posty: 19
Skąd: K-pol
Auto: Mazda Premacy CP

Postprzez damage.inc » 30 sie 2012, 23:26

Tulejki pod lewarkiem są takie same jak te od wybieraka?

http://www.mazdaspeed.pl/sklep/71-tulej ... 6-062.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez carlosshaman » 31 sie 2012, 21:39

Z tego co pamiętam, różniły się numerem seryjnym, choć wyglądały tak samo. Zmierzyłem je suwmiarką i wychodziło, że są takie same.



Udało mi się odnaleźć mejla z zamówieniem. Oto zestawienie wszystkich części:

TULEJKA DRĄŻKA ZMIANY BIEGÓW (B001-46-062)
TULEJKA DZWIGNI ZM. BIEGÓW (GA5R-46-062)
ŚRUBA (GA2A-46-133)
ŚRUBA DRĄŻKA (B001-46-134)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 20:05
Posty: 19
Skąd: K-pol
Auto: Mazda Premacy CP

Postprzez damage.inc » 11 wrz 2012, 09:42

Tulejki wymienione, posmarowane i jest lepiej :)

Wymieniłem tulejki wybieraka i śruby wybieraka i drążka. Tulejki drążka zostały stare, ponieważ nie miały śladów zużycia, a co ciekawe śruba – była trochę wytarta. Wszystko posmarowałem smarem jakiego używa się do smarowania zacisków – odporny na temperaturę i wodę.

Numery części w poście powyżej.
Tulejki różnią się kolorem, jedne są ciemniejsze drugie jaśniejsze. Możliwe że skład materiału z jakiego są wykonane jest inny.

Dobra fotorelacja jest tutaj (tulejki i śruba drążka), wprawdzie to Mazda 323F BJ, ale nie ma żadnej różnicy .

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=123092

Wymiana tulejek i śruby wybieraka jest jeszcze prostsza.


EDIT:
Zapomniałem dodać, że części nabyłem w sklepie mazdaspeed :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy