Problem z biegami 1,2 na rozgrzanym silniku.
1, 2
Orientuje się ktoś ile może kosztować sprzęgło wraz z wymianą? Właśnie wróciłem od mechanika, który stanowczo stwierdził, że sprzęgło do wymiany, a za 2 dni wyjazd do Chorwacji. Obawiam się, że mogę nie zdążyć. Tak czy inaczej umówiłem się z nim na jutro rano i mam nadzieję, że diagnoza będzie dla mnie korzystna (mechanik wspominał coś o regulacji, która powinna tymczasowo pomóc). Dziwi mnie jednak to, że gdy nie ma takich jak dziś upałów to biegi wchodzą leciutko. Sam już nie wiem.
- Od: 4 kwi 2012, 23:13
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda Premacy Sportive
2.0 LPG
rok prod. 2002
neon09 napisał(a):Dziwi mnie jednak to, że gdy nie ma takich jak dziś upałów to biegi wchodzą leciutko
kiedy wymieniany byl olej w skrzyni?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Hmm, to pytanie z kategorii trudniejszych. Pewnie nigdy nie był wymieniany. A myślisz, że to może mieć znaczenie? Tylko, że wówczas objawy raczej powinny być permanentne, a nie są. Czasem (na szczęście częściej) biegi działają prawidłowo.
- Od: 4 kwi 2012, 23:13
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda Premacy Sportive
2.0 LPG
rok prod. 2002
neon09 napisał(a):wówczas objawy raczej powinny być permanentne, a nie są.
a dlaczego?
olej dobrze przerobiony i stary, czyli stracil juz swoje wlasnosci...
i jak jest goraco, to nie daje juz rady (rzadki)... zmien na dobry i swiezy
ps. powinno sie go zmieniac co 5 lat
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Mam podobnie i próbuję zdiagnozować ten problem. Przed wyjazdem na wczasy rozmontowałem i wyczyściłem tulejki drążka/lewarka zmiany biegów. Okazało się że tulejki są w niezłym stanie więc ich wymiana nie jest potrzebna. Całość przesmarowałem towotem i przez 1,5 mc było zdecydowanie lepiej (30 min pracy) jednak przy obecnie panujących temperaturach i rozgrzanym silniku znów dostrzegam chwilowe problemy z jedynką i wstecznym. Regulację wysokości pedału sprzęgła wykonałem sam (15 minut) i poprawiło to komfort jazdy jednak nie uważam że jest to wyznacznik że sprzęgło już wysiada. Mechanikom zdecydowanie nie ufam jeśli sprawa nie jest ewidentna to często wymieniają co popadnie na Twój koszt.
- Od: 27 lut 2012, 11:10
- Posty: 13
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda Premacy ACTIVE 2.0 FS 2003 LPG (S4PLUS+AC+HANA GREEN)
W piątek rano dotarłem do Makarskiej (1200 km) i biegi działały idealnie. Przed wyjazdem odwiedziłem zaprzyjaźnionego mechanika, który najpierw w ciemno postawił na sprzęgło (w sensie, że do wymiany), ale okazało się, że wystarczyło wyczyścić docisk – teraz wszystko działa idealnie a kosztowało mnie to całe 50 PLN. Mam nadzieję, że droga powrotna będzie równie udana mimo panujących tu piekielnych temperatur
- Od: 4 kwi 2012, 23:13
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda Premacy Sportive
2.0 LPG
rok prod. 2002
neon09 napisał(a):że wystarczyło wyczyścić docisk
ciekawe jak to zrobił nie rozłączając silnika od skrzyni ????????????
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
[quote="optinet"]Tu masz fotorelację z wymiany tulejek z naszego forum:
viewtopic.php?t=26071
dotyczy ona 323 ale w Premacy jest identycznie.[/quote
Ile jest tulejek w premacy? Serwis mazdy twierdzi, że dwie przy wybieraku a przy lewarku nic nie ma.
Takie zdjęcie dostałem z serwisu:
viewtopic.php?t=26071
dotyczy ona 323 ale w Premacy jest identycznie.[/quote
Ile jest tulejek w premacy? Serwis mazdy twierdzi, że dwie przy wybieraku a przy lewarku nic nie ma.
Takie zdjęcie dostałem z serwisu:
Tulejki są cztery, jak poniżej:
- Od: 12 cze 2011, 20:05
- Posty: 19
- Skąd: K-pol
- Auto: Mazda Premacy CP
carlosshaman napisał(a):Tulejki są cztery, jak poniżej:
możesz podać źródło powyższego?
W EPC nic takiego nie ma
W EPC Mazdy jest dokładnie to, co otrzymałeś od serwisu.
Tulejki dźwigni zmiany biegów są na tym rysunku zasłonięte.
Rysunek, który zamieściłem jest poglądowy (z innego modelu, jednak rozwiązanie w Premacy jest identyczne).
Patrząc z kanału widzisz wszystko jak na dłoni. Nie ma tam żadnych osłon.
Wymieniałem wiosną te tulejki + nowe śruby (pół godziny, w garażu).
... ale, że serwis tego nie wie (?) ...
Tulejki dźwigni zmiany biegów są na tym rysunku zasłonięte.
Rysunek, który zamieściłem jest poglądowy (z innego modelu, jednak rozwiązanie w Premacy jest identyczne).
Patrząc z kanału widzisz wszystko jak na dłoni. Nie ma tam żadnych osłon.
Wymieniałem wiosną te tulejki + nowe śruby (pół godziny, w garażu).
... ale, że serwis tego nie wie (?) ...
- Od: 12 cze 2011, 20:05
- Posty: 19
- Skąd: K-pol
- Auto: Mazda Premacy CP
Tulejki pod lewarkiem są takie same jak te od wybieraka?
http://www.mazdaspeed.pl/sklep/71-tulej ... 6-062.html
http://www.mazdaspeed.pl/sklep/71-tulej ... 6-062.html
Z tego co pamiętam, różniły się numerem seryjnym, choć wyglądały tak samo. Zmierzyłem je suwmiarką i wychodziło, że są takie same.
Udało mi się odnaleźć mejla z zamówieniem. Oto zestawienie wszystkich części:
TULEJKA DRĄŻKA ZMIANY BIEGÓW (B001-46-062)
TULEJKA DZWIGNI ZM. BIEGÓW (GA5R-46-062)
ŚRUBA (GA2A-46-133)
ŚRUBA DRĄŻKA (B001-46-134)
Udało mi się odnaleźć mejla z zamówieniem. Oto zestawienie wszystkich części:
TULEJKA DRĄŻKA ZMIANY BIEGÓW (B001-46-062)
TULEJKA DZWIGNI ZM. BIEGÓW (GA5R-46-062)
ŚRUBA (GA2A-46-133)
ŚRUBA DRĄŻKA (B001-46-134)
- Od: 12 cze 2011, 20:05
- Posty: 19
- Skąd: K-pol
- Auto: Mazda Premacy CP
Tulejki wymienione, posmarowane i jest lepiej
Wymieniłem tulejki wybieraka i śruby wybieraka i drążka. Tulejki drążka zostały stare, ponieważ nie miały śladów zużycia, a co ciekawe śruba – była trochę wytarta. Wszystko posmarowałem smarem jakiego używa się do smarowania zacisków – odporny na temperaturę i wodę.
Numery części w poście powyżej.
Tulejki różnią się kolorem, jedne są ciemniejsze drugie jaśniejsze. Możliwe że skład materiału z jakiego są wykonane jest inny.
Dobra fotorelacja jest tutaj (tulejki i śruba drążka), wprawdzie to Mazda 323F BJ, ale nie ma żadnej różnicy .
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=123092
Wymiana tulejek i śruby wybieraka jest jeszcze prostsza.
EDIT:
Zapomniałem dodać, że części nabyłem w sklepie mazdaspeed
Wymieniłem tulejki wybieraka i śruby wybieraka i drążka. Tulejki drążka zostały stare, ponieważ nie miały śladów zużycia, a co ciekawe śruba – była trochę wytarta. Wszystko posmarowałem smarem jakiego używa się do smarowania zacisków – odporny na temperaturę i wodę.
Numery części w poście powyżej.
Tulejki różnią się kolorem, jedne są ciemniejsze drugie jaśniejsze. Możliwe że skład materiału z jakiego są wykonane jest inny.
Dobra fotorelacja jest tutaj (tulejki i śruba drążka), wprawdzie to Mazda 323F BJ, ale nie ma żadnej różnicy .
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=123092
Wymiana tulejek i śruby wybieraka jest jeszcze prostsza.
EDIT:
Zapomniałem dodać, że części nabyłem w sklepie mazdaspeed
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości