Błędy systemu ABS i ich rozwiązywanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Yard » 8 sie 2012, 20:22

..i przy rozłączonym czujniku w teście nie pokazało żadnego błędu?

czytałeś?
Czemu nie wyświetla kodu błędu
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez PREKURATOR » 9 sie 2012, 00:27

Dzięki za radę a w szczególności za tę telefoniczną!
– kupiłem używkę (pompę ABS razem z modułem)
– wymieniłem tylko sam moduł, pompę zostawiłem by nie rozłączać "hydrauliki"
– dodatkowo osłoniłem pompę z modułem grubą folią – było nieszczelne podszybie, woda to wszystko zalewała i pewnie zrobiła swoje
– podszybie uszczelnione – przyklejona do niego uszczelka i wymienione spinki mocujące
– ABS działa już cztery dni i mam nadzieję, że tak pozostanie
Przypuszczam, że nieszczelne podszybie i w związku z tym woda przeciekająca na moduł ABS jest częstym powodem awarii.
Pozdrawiam!
PREKURATOR
 

Postprzez tadziol » 12 sie 2012, 16:33

PREKURATOR napisał(a):Dzięki za radę a w szczególności za tę telefoniczną!

no problem <oczko>
PREKURATOR napisał(a):ABS działa już cztery dni i mam nadzieję, że tak pozostanie

na bank <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Mrj » 20 sie 2012, 18:34

Ja wymieniłem u siebie czujnik abs (przód od kierowcy) ale kontrolka nadal świeci. Czy trzeba podłaczać go pod komputer żeby skasować błedy?
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 15:57
Posty: 85
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.

Postprzez Yard » 21 sie 2012, 20:13

Nie trzeba. Przy prawidłowo działającym układzie kontrolka sama gaśnie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez michu82 » 24 sie 2012, 14:39

witam jestem szczęśliwym posiadaczem madzi premacy 1,8 z 2000 roku oraz jej problemu z abs-em gdyż 2 dni temu podczas spokojnej jazdy leśną drogą (wycieczka nad jezioro <oczko>) zapaliły mi się kontrolki od abs, tcs i ręcznego. zgodnie ze wskazówkami Yarda wykonałem test przez gniazdo "diagnostic", który pokazał błąd 48 ( jak wcześniej wyczytałem lewa koronka), który udało mi się wykasować (za 4 razem co potwierdza słuszność tezy o kilkukrotnej próbie kasowania błędów z różnymi częstotliwościami naciskania hamulca) i żaden inny błąd się nie pojawił. dodatkowo doszło również wcześniej wspominane zgrzytanie podczas hamowania i pulsowanie pedału hamulca. jeśli mógłby mi ktoś coś podpowiedzieć na ten temat...
z góry dzięki
michu82
 

Postprzez Andi_79 » 25 sie 2012, 09:23

Pulsowanie pedału często jest spowodowane jajowatym bębnem.
Czy w przed liftingowych nie było przypadkiem bębnów?.
Sprawdź stan szczęk hamulcowych może już jeździsz na blachach.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez winczester » 25 sie 2012, 13:28

nio i u mnie problem sie powtarza. podczas podłączenia na compie wyszło że lewy tył. kupiłem takowy czujnik – wymieniłem i tu sie schody zaczynają: raz działa a raz nie – sam nie wiem od czego to zależy.
jak jest chłodniej to bez problemu ale jak się zrobi cieplej w powietrzu to się kontrolki świeca ponownie. dziwne nie???
czy jakaś rada na dokładne zrobienie takowego problemu???
a może ktoś jest z okolic opola lub w opolskim kto mógłby zerknąć na taki problemik???

pozdro
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2007, 11:37
Posty: 18
Skąd: Opole
Auto: Mazda6. 2.0 benzynka, 2005 r. 147 kucyków, LPG=BRC

Postprzez Marianek » 25 sie 2012, 14:14

winczester napisał(a):kupiłem takowy czujnik – wymieniłem i tu sie schody zaczynają: raz działa a raz nie – sam nie wiem od czego to zależy.

Pytanie jaki czujnik kupiłeś? oczyściłeś wszystko w bębnie podczas wymiany? , sprawdziłeś czy wszystko ok w środku? ,dokręcone wszystko? czujnik dokładnie połączony na złączce?.
Gdzieś już tu było pisane ze nie wszystkie czujniki chcą współpracować.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Yard » 25 sie 2012, 17:26

michu82 napisał(a):mógłby mi ktoś coś podpowiedzieć na ten temat...
z góry dzięki

Jeśli teraz wszystk dzała to mogę tylko doradzić nie zawracanie sobie tym głowy. Widocznie w czasie jazdy po lesie coś wlazło w koronkę.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez michu82 » 29 sie 2012, 20:59

witam. W odniesieniu do mojego wcześniejszego wpisu na temat błędu 48(lewa koronka) i zgrzytu podczas hamowania oraz pulsowania pedału hamulca muszę przyznać rację Yardowi gdyż lewa przednia koronka miała 8 ząbków trochę uszczerbionych jakby rzeczywiście coś się tam dostało i je lekko przytarło ale wymiana na nową (z całym przegubem) nie rozwiązała problemu <co?>nawet mam wrażenie że problem się nasilił gdyż za każdym razem niezbyt mocne wciśnięcie hamulca powoduje zgrzytanie i załączenie się abs-u niezależnie od nawierzchni choć zauważyłem, że gdy auto jest lekko z górki np. podczas parkowania itp. to nie zawsze to ma miejsce ale na dłuższą metę taka jazda jest do <dupa> tarcze są ok, klocki i płyn hamulcowy mają 2 tygodnie, z tyłu bębny i szczęki też w porządku a po sprawdzeniu za pomocą gniazda "diagnostic" nie ma innych błędów <glupek2> jedyne co przychodzi mi do głowy a może być moją winą to oczyszczenie z rdzy i pomalowanie tylnych bębnów ale czy to może mieć jakieś znaczenie? jeśli ktoś ma jakąś wiedzę co z tym dalej zrobić to bardzo chętnie skorzystam i z góry dziękuję za wszystkie rady

michu82 » 31 sierpnia 2012, o 09:39

witam ponownie. wykonałem pomiar czujników abs i wyniki wyglądają tak że z przodu oba mają 1,366kOhma a z tyłu lewy 1,385 a prawy 1,380 więc powinny być ok prawda? a zatem gdzie jeszcze szukać przyczyny??? bo ja już patrzę na moją madzię wzrokiem stęsknionym za rozumem ale pomysłów brak więc jak możecie coś podrzucić... pozdrawiam
michu82
 

Postprzez BONO » 15 paź 2012, 15:30

Czy może mi ktoś pomóc ponieważ mam problem z kontrolkami, a mianowicie świecą się u mnie kontrolki jak na zdjęciu po przekręceniu kluczyka w pozycji ON i także przy włączonym silniku.Proszę o szybką odpowiedź:
Załączniki
2012-10-15 14.21.36.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 20:54
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Premacy 1,8 2001
101KM

Postprzez Wojtek » 15 paź 2012, 21:44

krotko odpisujac...
swieca sie kontrolki ABS-su i trakcji... wraz z kontrolka recznego...
prosze podjedz do kogos kto moze odczytac bledy systemow, nastepnie podaj nam tutaj ich kody...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez DonDaniello » 9 mar 2013, 13:26

W mojej Premacy podświetlały się kontrolki ABS i TSC. Sprawa wyglądała tak, że raz się zapalały a raz nie. Coś jak Lotto (swoją drogą nie mogę trafić). Pojechałem na sprawdzenie do salonu Mazdy (zaznaczam, że w Niemczech). Mechanior podłączył pod kompa. Zawołał i mnie przerażenie ogarnęło, gdyż wymontował : akumulator, filtr wraz z rurą, i mówi mi pokazując kody (C 1095 ABS, C 1096 ABS, C 1117 ABS, C 1186), że należy wymienić całą jednostkę ABSu!!!! Pytam ile to będzie kosztowało, a facet z lekkością odpowiada – 3000 EURO. Pakuj pan wszystko do środka i do widzenia!
Zacząłem szukać tego problemu na forum. Nie jestem mechanikiem, ale te kody mówią, że to ogólnie przerwa w sygnale czujników. Co zrobiłem w tej sprawie, samodzielnie?
Poszedłem za Waszymi wcześniejszymi radami <nauka> , i tak:
* zrobiłem to samo co mechanior i sprawdziłem przewody czy nie są uszkodzone – są ok.
* z tyłu zdemontowałem obudowy/osłony w bagażniku, przewody są ok
* ściągnąłem przednie koła aby sprawdzić optyczny stan czujników – są ok, czyste!?
* ściągając tylne lewe koło, a raczej próbując je ściągnąć, gdyż jest jakby przyspawane, chcąc je poluzować, zacząłem nawalać z buta <cisza> , ale ani rusz!!!!! <płacze> <stop>
* następnego dnia odpalam auto i kontrolki zgasły!!!!!!!!!!
* szybko zrobiłem reset (stacyjka na ON i 10 razy nacisnąłem pedał hamulca)
* Wszystko OK :D

Muszę przyznać, że albo to jakieś czary mary <czarodziej> , albo jakiś syf wpadł. Nie wiem?
Mam nadzieję, że będzie to dłużej działało <co?>
Z tego co widzę, to w Premacy to lewe koło jest piętą achillesową, tylko dlaczego?
Może ta informacja się komuś przyda?
Tak na marginesie, to może macie jakieś pomysły, jak zdjąć to lewe koło?

20 marca 2013, o 00:15

Koło ściągnięte. Wystarczy poluzować śruby i raz do przodu, raz do tyłu. To tak na marginesie.



Z podziękowaniem dla Moderatora za czujność <spoko> i sorrki za pomyłkę ;)
Ostatnio edytowano 20 mar 2013, 08:01 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zgodnie z regulaminem połączono posty
DonDaniello

Był Ford Fiesta 1,3 benzyna, 1993 r.prod, 60 KM
Był Opel Vectra B 2.0 DTI kombi, 1998 r. prod
Jest Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2013, 18:00
Posty: 40 (0/2)
Skąd: Gdynia/obecnie Niemcy
Auto: Mazda Premacy, 2.0 benzyna, 2002 r.prod, 131 KM

Postprzez kdz1980 » 1 maja 2013, 16:56

Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym że przy około 120km/h zapalają się kontrolki abs ręcznego i tcs a gdy zatrzymam samochód i zgaszę silnik gasną i jest spokój do ok 120km/h.
Błędy jakie pokazuję to 61 i 82.
ABS i TCS działają.
Może ktoś wie co mogę zrobić, sprawdzić.
Dziękuje.
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2012, 17:21
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda premacy 1.8 74kw 100km
2002

Postprzez Yard » 1 maja 2013, 21:33

61 – jednostka sterująca
Sprawdź jak wygląda i połączenia.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Piotr Raczkowski » 12 maja 2013, 10:03

kdz1980 napisał(a):Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym że przy około 120km/h zapalają się kontrolki abs ręcznego i tcs a gdy zatrzymam samochód i zgaszę silnik gasną i jest spokój do ok 120km/h.
Błędy jakie pokazuję to 61 i 82.
ABS i TCS działają.
Może ktoś wie co mogę zrobić, sprawdzić.
Dziękuje.

miałem to samo i okazało się że dopiero bardzo dokładnych oględzinach jedna zębatka była uszkodzona jakby ktoś stuknął młotkiem i lekko je zbił różnica w wysokości to 0,5 mm po wymianie wieńca wszystko ustało i działa do dziś
nadmieniam że sterownik tez wcześniej wymieniłem i efektów brak przy 120 zapałała mi się choinka
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Yard » 12 maja 2013, 10:39

Powtórzę to co napisano wcześniej. Dla przypomnienie. :)
W pierwszej kolejności sprawdzamy koronki i czujniki. Ponieważ to one są najczęściej przyczyną problemów.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez daniello001 » 31 maja 2013, 23:53

Witam was z moim problemem.
Założyłem instalację LPG i z początku myślałem że to jej wina. Ale teraz widzę, że i na PB dzieją się takie cuda.
Ale przechodząc do sedna. Przy prędkości około 150km/h i 4tys. obr. pokazują mi się kontrolki jak na zdjęciu w załączniku (ABS, TCS OFF, poślizg i hamulec ręczny). Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Po wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu wszystkie gasną. Tak jakby to był błąd tymczasowy.
Może ktoś spotkał się już z tym problemem?
Załączniki
IMG061.jpg
daniello001
 

Postprzez tederos » 5 sie 2013, 09:20

U mnie kontrolki zaświeciły się wczoraj.Po przeczytaniu kilku postów chciałem dzisiaj wcisnąć zworkę i odczytać błędy. Jednak po wyprowadzeniu auta z garażu kontrolki zgasły. Przejechałem się kawałek,sprawdzając hamulce i wszystko działa. Kontrolki się nie zaświeciły. <co?>
Pytanie:czy nadal mogę odczytać błędy? Chciałbym wiedzieć który to ewentualnie padł czujnik i go zamówić,zanim znowu na tablicy będzie choinka :D
Początkujący
 
Od: 19 gru 2012, 20:12
Posty: 16
Auto: Premacy 2003, 1,8 benzyna/ 74kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy