Stuki w zawieszniu przy ruszaniu.
Strona 1 z 1
Witam. Mam problem jak w temacie. Podczas ruszania czasami słychać stuk w zawieszeniu. Nie wiem zastanawiam się co to może być. Niedawno wymieniałem sworzeń wahacza, ale chyba nie to jest problemem. Zastanawiam się czy nie jest to może poduszka silnika bo objaw ten występuje tylko po odchyleniu do tyłu pojazdu(efekt taki występuje tylko przy ruszaniu lub redukcji biegów podczas wyprzedzania)...co Wy na to...pozdrawiam...
Kantor
- Od: 11 mar 2010, 22:46
- Posty: 26
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.
Na półosiach masz po dwa przeguby jeden zewnętrzny (ten przy piaście) i wewnętrzny (przy wyjści półosi ze skrzyni biegów). Ten zewnętrzny jak już kończy żywot to charakterystycznie stuka przy ruszaniu na skręconych kołach. Natomiast jak już pisałem kolega miał takie same objawy z przegubem wewnętrznym. Podczas ruszania stuknięcie i w czasie jazdy po odjęciu gazu i po ponownym dodaniu gazu znowu stuknięcie i przyczyną właśnie był padnięty przegub wewnętrzny.
green devil
- Od: 24 mar 2010, 11:39
- Posty: 66
- Skąd: toruń
- Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003
Znalazłem cos takiego czy taka będzie pasować...
http://allegro.pl/mazda-premacy-tuleja- ... ml#gallery Chodzi o tylną tuleje przedniego wahacza...

Kantor
- Od: 11 mar 2010, 22:46
- Posty: 26
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.
Pasować pewnie będzie tylko ciekawe jak z trwałością. Jest gdzieś temat o wymianie tulei wahacza i z tego co pamiętam to ktoś pisał że ta przednia tuleja powinna być orginalna a ta tylna może być zamiennik. Po prostu ta przednia robi wiekszą robote. Ja u siebie też już pomału się przymierzam za tuleje wahacza bo przy wymianie sworznia wahacza mechanik zauważył że właśnie ta tylna tuleja już trochę jest spękana.
green devil
- Od: 24 mar 2010, 11:39
- Posty: 66
- Skąd: toruń
- Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003
Dziś pojechałem do ASO na wymianę tuleji. Wymiana poszła szybko może 30 minut, jednak znając moje szczęście wystąpił tzw. zonk. Otóż okazało się, że przyczyna owego stuku było mocowanie owej tulejki. Dokładnie w belce zerwany został gwint śruby mocującej tulejkę wahacza. Oczywiście trzeba wyjąć belkę aby wybić starą i nabić nową tulejkę do gwintu. Wiadomo koszt wzrósł ze 100 zł do 350 zł
. W rozmowie z mechanikiem usłyszałem , że jest to przypadłość mazdy, która pokutuje jakość naszych dróg!! 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Kantor
- Od: 11 mar 2010, 22:46
- Posty: 26
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości